Hämmennystä ja hajaannusta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Hämmennystä ja hajaannusta

ViestiKirjoittaja Leea » 29. Joulu 2020 16:17

Korona-aika on tuonut uskovien keskuuteen hämmennystä. Valitaan puolia, kuka on mitäkin mieltä. Väitellään koronan alkuperästä tai rokotteista kuin kyseessä olisi jokin pelastusasia. Luulenpa että sielunvihollinen on oikein tyytyväinen tähän tilanteeseen että uskovien aika menee turhanpäiväiseen taisteluun. Aikain merkkejä ja uutisia on toki hyvä seurata, mutta on hyvä muistaa mediakriittisyys ja harkinta mihin lähdetään mukaan täysillä. Huolestuttavaa myös että aamenta sanotaan asialle kuin asialle, ilman omaa tutkimista ja koettelua. Heti ollaan luottamassa luotettavien opettajien maineessa olevien tuomaan tietoon. Kaikkien uskovien opetuksia pitää saada koetella. Me kaikki voimme erehtyä. Korona ja rokotteet eivät ole asioita, jotka eksyttävät sielun. Rokote ei ole myöskään Raamatun varoittama pedonmerkki. Eri mieltä oleminen näissä asioissa ei vielä johda ketään antikristuksen syliin tai tee kykenemättömäksi ymmärtämään lopunajan tapahtumia.

Toivoisin että tällä korona-ajalla olisi sellainen merkitys että se saisi maailman ihmiset ajattelemaan enemmän kuolemaa ja Jumalaa. Uskon että Jumala on sallinut tämän kulkutaudin ravistellakseen ihmisiä hereille. Meidän uskovien pitäisi tuoda enemmän esille evankeliumia ja toivoa pimenevän maailman keskellä. Olen myös miettinyt että voisiko tämä aika testata meitä uskovia lähdemmekö mukaan epäselviin juttuihin vaikka niitä esittävät luotettavat opettajat. Ettemme luottaisi ihmisiin.

”Ilman taitoa ei ole intokaan hyväksi, ja kiirehtivän jalka astuu harhaan.” Sananl. 19:2

”Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?” 1. Kor. 3:1-4

”Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.” Jaak. 3:2
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: Hämmennystä ja hajaannusta

ViestiKirjoittaja Juhani » 30. Joulu 2020 04:42

"Toivoisin että tällä korona-ajalla olisi sellainen merkitys että se saisi maailman ihmiset ajattelemaan enemmän kuolemaa ja Jumalaa." :o

Kiitos sinulle sisar. Herra siunatkoon sinua viisaista sanoistasi! :hearts:

AAMEN! Juuri niin! Nämä ovat niitä viimeisiä aikoja herätellä ihmisiä syntien tunnustamiseen, parannuksen tekoon ja uskoon Herraan Jeesukseen!

Puhukoot pilkkaajat, panettelijat ja ilman Kristuksen rakkautta puhuvat sitten mitä haluavat lähimmäisistään. Jeesus on Herra ja Kristuksen yhteinen seurakunta on yhtä (yksi) . Rakastan teitä kaikkia! Jeesus tuntee teidät kaikki. Aamen.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Hämmennystä ja hajaannusta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Joulu 2020 16:00

*
Aamen! :thumb:

Ei mikään hajaannus ja hämmennys ole Herrasta, Hän haluaisi että eläisimme sovussa keskenään koetellen Sanalla kaikki, oli sitten mitä tahansa ja seuraten ajainmerkkejä.

:hearts: :bible:

Minulle tuli mieleen se evankeliointi, se ei ole enää sama evankeliointi kun elämme murroskautta lähestyen uutta maailman järjestystä. Pohdin pitäisikö lisätä jotain tärkeää tietoa evankeliointiin niin ihminen alkaisi ymmärtää että lähestytään uutta maailman järjestystä ja antaisi elämää Herralle Jeesukselle. Siinä evankelioinnissa Herra Jeesus olisi enemmän keskeisintä, niin sen mukaan tulisi evankelioida mutta miten? Tarvitaan Herralta viisautta evankelioinnin kanssa.

:think2: :prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa