Kaverini yritti OSTAA siunaukset HErralta.. :o(

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kaverini yritti OSTAA siunaukset HErralta.. :o(

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 19. Kesä 2020 11:37

Eräs kaverini kuvitteli, että kymmenyksiä maksamalla Jumala järjestäisi hänelle työpaikan ja hän olikin niitä maksanut kertomansa mukaan 3kk ajan.. :( :(

Job 41:2. Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun. :think2: :think2:

Kun tätä ei sitten tapahtunutkaan ja työpaikka annettiin toiselle eikä hänelle hän kiukutteli kuin pikkukakru.. kaikenlaista sitä nykyään omaksutaan uskovien keskuudessa..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Kaverini yritti OSTAA siunaukset HErralta.. :o(

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 19. Kesä 2020 16:08

Niin ..ne sydämmen motiivit kyllä paljastuu Jumalalle .Aika vaikea ostaa tai lahjoa Jumalaa ,mutta vilpitön sydän ja pyyntö ja anomus on hyvä.
Sekään ei aina ole tae ,että homma nyt menee läpi 100% varmasti .Tilanne voi ollakkin erilainen ,mitä Jumala on suunnitellut kuin itse suunnittelee sillä Jumala tietää ja ihminen luulee tietävänsä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kaverini yritti OSTAA siunaukset HErralta.. :o(

ViestiKirjoittaja Juhani » 20. Kesä 2020 01:34

Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. 2 Kor. 9:7

Kymmenykset ja sen oppi ovat muuttuneet jopa myös manipuloinniksi muutamissa seurakunnissa. Valitettavasti siitä on tullut bisnestä monien seurakuntien kohdalla. Menestysteologin motto: "Kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin mummo taivaaseen vilahtaa"

Monet keskustelevat rahasta, mutta moniko antaa Herralle kymmenykset ajastaan?

Kymmenykset maksettiin VT: n aikaan karjasta ja sadosta, mutta ei koskaan rahana (en tarkoita maksettua temppeliveroa). Kymmenykset eivät kuulu Uuteen liittoon ja Uudessa testamentissa ei löydy siitä enää mitään opetusta. Toki Jeesus puhui myös muutaman kerran kymmenyksistä (Matt. 23:23; Luuk. 11:42), mutta elettiin vielä Vanhan liiton aikaa ja Uusi liitto alkoi vasta Jesuksen kuoleman ja ylösnousemisen jälkeen. Nyt elämme uuden liiton aikaa…

Mielestäni terve antaminen on sitä, että antaa puhtaasta ja iloisesta sydämestä, vaatimatta mitään takaisin ja odottamatta saavansa siitä omasta teostaan mitään palkkiota tai menestystä. Jumala ei ole myöskään mikään siunausautomaatti, joka antaa sijoitukselle automaattisesti palkkiota.

Tuli vielä sydämelleni eräs asia. Pitää auttaa niitä ihmisiä joita HERRA käskee, ei pakosta, ei kymmenyksistä, vaan niille jonka Herra sen tehtäväksi antaa auttaa.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kaverini yritti OSTAA siunaukset HErralta.. :o(

ViestiKirjoittaja mot » 21. Kesä 2020 21:38

Monet seurakunnat vaativat Mooseksen lain mukaisten kymmenysten maksamista, mutta kuitenkin opettavat, ettei laki koske kristittyjä. Tässä on ilmeinen ristiriita. Mitä tulee kymmenyksiin, ne ovat lain mukaan maksettava leeviläisille papeille temppeliin. Sen takia laki kymmenyksistä ei solvellu nykyajan seurakuntiin.

Paavali kirjoitti, että seurakunnan on kuitenkin pidettävä huolta paimeniensa toimeentulosta, koska työmies on palkkansa ansainnut. Olen sitä mieltä, että jokaisen kristityn on käytettävä harkintaa sen suhteen, mille seurakunnalle antaa varoja ja miten paljon. Kaikki seurakunnat eivät ole puhtaita ja sen takia kaikille ei voi antaa tukea.
mot
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron