Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Huhti 2020 15:23

Anton kirjoitti:Julistaminen tarkoittaa sitä, että sanoo asiat niinkuin ne on. Silloin aina julistetaan, vaikka se olisi omasta mielestä vain pohdintaa.


Ok, Anton. Hyvä tietää. Kiitos. Voit itse "julistaa" kans täällä foorumissa kun tämä on keskustelufoorumi mutta sinulla voi olla tärkeä seurakuntavirka seurakunnassa sillä kaikki seurakuntavirat ovat Herran asettamia ja ne kuuluu yksin miehille. Täällä voit osallistua keskusteluketjuihin ja voit myös postauttaa kans kun jokin asia sinua kiinnostaa keskustella. Ihan vapaasti ja tervetuloa niin välillä on kiva lukea miettien ja hahmotellen ajatuksen kanssa mitä siinä lukee.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja Anton » 21. Huhti 2020 18:31

Kiitos Vaisuliini.

Se on totta, että kuka tahansa voi avata suunsa. Nykyisenä liberaalin demokratian aikoina se on vielä paljon hyväksytympää kuin esimerkiksi apostolien aikana. Ja netissä on vielä helpompaa tuoda julki ajatuksiansa. Nämä asiat ovat juurikin tämän ajan vaaroja. Ei tarvitse kuin vilkaista facebookin ryhmiä tai näitä foorumeja, ja huomaa että uskovat julistavat asioita hyvin varomattomasti. Se kertoo, että ei ole tarpeeksi Jumalan pelkoa ja ymmärrystä sanan pyhyydestä. Minulla tulee usein mieleen asioita, joita haluaisin sanoa, mutta Jumalan Henki estää. Tosiasiasta edes ei ole hyötyä, jos se sanotaan lihan kautta. Ja usein myös saattaisin puhua asioista, joista en ole saanut Herralta itseltään ymmärrystä. Silloin puhun vain omia mielipiteitä, ja niistä ei ole kenellekään hyötyä.

”Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat. Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä” (Saarn 5:1-2)

Sananlaskut puhuvat myös paljon tästä aiheesta.
Anton
 
Viestit: 56
Liittynyt: 11. Maalis 2020 02:55

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Huhti 2020 19:02

Anton kirjoitti:Kiitos Vaisuliini.

Se on totta, että kuka tahansa voi avata suunsa. Nykyisenä liberaalin demokratian aikoina se on vielä paljon hyväksytympää kuin esimerkiksi apostolien aikana. Ja netissä on vielä helpompaa tuoda julki ajatuksiansa. Nämä asiat ovat juurikin tämän ajan vaaroja. Ei tarvitse kuin vilkaista facebookin ryhmiä tai näitä foorumeja, ja huomaa että uskovat julistavat asioita hyvin varomattomasti. Se kertoo, että ei ole tarpeeksi Jumalan pelkoa ja ymmärrystä sanan pyhyydestä. Minulla tulee usein mieleen asioita, joita haluaisin sanoa, mutta Jumalan Henki estää. Tosiasiasta edes ei ole hyötyä, jos se sanotaan lihan kautta. Ja usein myös saattaisin puhua asioista, joista en ole saanut Herralta itseltään ymmärrystä. Silloin puhun vain omia mielipiteitä, ja niistä ei ole kenellekään hyötyä.

”Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat. Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä” (Saarn 5:1-2)

Sananlaskut puhuvat myös paljon tästä aiheesta.


Niin Anton. Itse en paljoa postauttanut FB:ssa kuin unien kautta Sanalla arvioitavaksi. En myös paljoa kommentoinut. Ainoastaan lukenut vaisusti ne postaukset Sanalla arvioiden ja pyrkien kaikkien kanssa rauhaan. Olen myös postauttanut Pyhän Hengen avaaman ymmärryksen kautta. Ei muuta. :) No haluaisin kysyä voisitko avata laajasti se liberaali demokratia? Kiinnostaisi tietää kans. Muuten tänään on kaunis päivä niin olen pyöräillyt yhteensä noin 15 km ja nyt olen hikinen ja kohta menen saunaan. :thumbup:

Herran siunausta sinulle. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Huhti 2020 09:48

*
Tuo otsikko on huono. Pitäisi keksiä sopiva otsikon nimi. Olisiko ehdotusta mikä nimi sopii? Me eletään vielä tätä aikaa jolloin kaikenlaiset asiat alkaa mietityttää kysymysten kanssa... :?:

No haluaisin kysyä siitä asiasta. Kun jokin pieni hapatus pilaa hyvän saarnan kokonaan. Aluksi olin iloinen kun pääsin kuuntelemaan väkevää ja totuudellista saarnaa mitä henkeni kaipasi ja että vahvistuisin ja rakentuisin uskossa mutta siten siihen lisättiin lainaksi jokin ulkopuolinen opetus, esimerkiksi Martin Lutherin opetus. Menetin heti innon ja mielenkiinnon siihen saarnaan. :wtf: :? Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. Raamatussa puhutaan totuuden olevan happamaton. Kaikki vähäiset hapatukset jotka tulee Raamatun ulkopuolelta, hapattaa koko taikinaa. Niin saarna tulisi pysyä totuuden happamattomassa. Mutta ymmärrän että saarnaaja on vajavainen ja samoin saarna.

Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin.
Kuka teitä esti olemasta totuudelle kuuliaisia?

8 Houkutus siihen ei ole lähtöisin hänestä,
joka teitä kutsuu.

9 Vähäinen hapate hapattaa koko taikinan. RK


Mutta Sanalla arvioidessani pidin vain hyvän saarnan itselleni ja hylkäsin Martin Lutherin opetuksen pyrkien rauhaan kaikkien kanssa sanomatta mitään. Mutta minusta tuntui että se ei riitä tyydyttämään hengen nälkää eikä se riitä vahvistamaan minua. Samoin esimerkiksi lohdullisen profetian, joka vaikutti aluksi tulleelta Jumalalta mutta siten siinä kehotettiin juopumaan, johon henkeni ei voi yhtyä sillä Pyhä Henki ei ole juovuttava Henki. Hän on raittiuden Henki [2Tim. 1:7]. Kun eletään vielä tätä aikaa niin haluaisin kysyä miten osataan tunnistaa onko se saarna korvasyyhyn mukaista? Voisitko neuvoa miten osataan tunnistaa sen?

Toinen juttu vielä... Jos profetia lupaa että herätys tulee hajaannuksissa oleviin herätysliikkeisiin ja kirkkokuntiin. Mitä sanoisit siihen? Kerran minä törmäsin sellaiseen profetiaan joka lupaa herätystä.... :wtf: :shock: :? Vielä toinen juttu joka mietityttää kysymyksen kanssa. :?: Kysyn, voiko profetia olla vajavainen sen mukaan kun profetiaa saaneella henkilöllä ei ole oikea seurakuntakäsitys ja elää yhä siinä väärässä seurakuntakäsityksessä vaikka profetia voi olla Herrasta? Anteeksi tämä vaikea kysymys joka mietityttää...

Tai voiko oikea profetia tulla suoraan Herrasta huolimatta siitä vaikka profetioimisen armolahjaa omistavalla uskovalla ei ole minkäänlaista tietoa raamatullisesta seurakuntakäsityksestä? Olisiko se mahdollista...?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Huhti 2020 11:07

vaisuliini kirjoitti:Tuo otsikko on huono. Pitäisi keksiä sopiva otsikon nimi. Olisiko ehdotusta mikä nimi sopii?


Ei ole viisasta eikä oikein vaihtaa tai muokata aloituksen otsikkoa toisenlaiseksi, koska keskusteluun on vastattu otsikkoasiassa ja aloituksessa esitetyn perusteella. Tämä on minun neuvoni.


vaisuliini kirjoitti:Tai voiko oikea profetia tulla suoraan Herrasta huolimatta siitä vaikka profetioimisen armolahjaa omistavalla uskovalla ei ole minkäänlaista tietoa raamatullisesta seurakuntakäsityksestä? Olisiko se mahdollista...?


Eikö se ole mahdollista, koska Herra on antanut profetoimisen lahjan kyseiselle lapselleen. Esimerkiksi Efesossa uskoon tulleet alkoivat puhumaan kielillä ja ennustivat, alkukielessä profetoivat, eikä kohdassa ole näytetty heidän ymmärtäneen seurakunta-asiaa juuri lainkaan (olivat kastettu Johanneksen kasteella eivätkä olleet kuulleet Pyhää Henkeä olevan olemassakaan). Hetkeä myöhemmin profetoivat.

Teksteistäsi käy ilmi, että pidät oikeaa seurakuntaoppia hyvin tärkeänä. Ehkä siitä voisit tehdä uuden aloituksen (jos et ole jo tehnyt) ja perustella Raamatusta miten ymmärrät Jumalan seurakunnan. Ihan omin sanoin ja ilman lainauksia muilta; näkemysten perään vain raamatunpaikat joihin viittaat näkemystesi vakuudeksi.
Jukka
 

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Huhti 2020 13:26

*
Jukka kirjoitti:Ei ole viisasta eikä oikein vaihtaa tai muokata aloituksen otsikkoa toisenlaiseksi, koska keskusteluun on vastattu otsikkoasiassa ja aloituksessa esitetyn perusteella. Tämä on minun neuvoni.


Jukka, olet tuossa foorumissa ylläpitäjä ja siellä ei saa rönsyillä. Siellä on älyttömästi monta "ovea" joiden kautta pitää mennä läpi ja vielä edessä on paljon ovea ja pitää avata ovet päästäkseen oikeaan osioon ja oikeaan paikkaan ja se paikka tuntuu labyrintilta mutta täällä sinua ei näyttävän haittaa rönsyilyt. :)

Jukka kirjoitti:Eikö se ole mahdollista, koska Herra on antanut profetoimisen lahjan kyseiselle lapselleen. Esimerkiksi Efesossa uskoon tulleet alkoivat puhumaan kielillä ja ennustivat, alkukielessä profetoivat, eikä kohdassa ole näytetty heidän ymmärtäneen seurakunta-asiaa juuri lainkaan (olivat kastettu Johanneksen kasteella eivätkä olleet kuulleet Pyhää Henkeä olevan olemassakaan). Hetkeä myöhemmin profetoivat.


Kun sinä mainitsit Efeson, joka toi mieleeni Paavalin kirjeen.

Hän kirjoitti Efesolaisille kirjeen ja sanoi että Jumala antoi toiset apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi tehdäkseen pyhät valmiiksi palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentumiseen, kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden, Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan, emmekä enää ole alaikäisiä jotka ajehtelivat ja ovat kaikkien opintuulten heiteltävinä ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa vaan noudatamme totuutta rakkaudessa ja kaikin tavoin kasvamme Häneen joka on pää, Kristus ja Hänessä koko ruumis, yhteen liittyneenä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa ja rakentuu rakkaudessa sen voiman mukaan, joka kullakin ruumiinosalla on [Ef. 4:11-16].

Siinä Paavali mainitsi Kristuksen ruumiin rakentumisen, joka on juuri se seurakunta - oikeassa Sanan valossa.

Jukka kirjoitti:Teksteistäsi käy ilmi, että pidät oikeaa seurakuntaoppia hyvin tärkeänä. Ehkä siitä voisit tehdä uuden aloituksen (jos et ole jo tehnyt) ja perustella Raamatusta miten ymmärrät Jumalan seurakunnan. Ihan omin sanoin ja ilman lainauksia muilta; näkemysten perään vain raamatunpaikat joihin viittaat näkemystesi vakuudeksi.


Kyllä, pidän seurakunta-asiaa hyvin tärkeänä. Paavali kirjoitti täyttävänsä lihassa Hänen ruumiinsa hyväksi joka on se seurakunta oikeassa Sanan valossa. Se osoittaa että seurakunnattomuus on väärä opetus. Ojentautuminen totuuden tuntemisen kautta kasvaa päin Kristukseen joka on ruumis ja ruumiin pää ja ruumiin Vapahtaja. Me olemme Hänen ruumis ja ruumiin jäseneitä ja me kaikki olemme yhtä. Yhdeksi tuleminen löytyy Raamatun kohdasta Ef. 5 luvusta. Alkuseurakunnan apostolien aikoinaan herätys oli hyvin voimakasta [Apt. 2:41, 4:4, 5:14].

Samoin ennen taivaaseen astumista Jeesuksen rukous ja Hän ilmaisi tahtoaan, jotka osoittaa että maailma ymmärtäisi ja uskoisi nähdessään että kaikki olisi yhtä niinkuin Poika ja Isä ovat yhtä, se on se herätys [Joh. 17:17, 19-23].

Image


Kol. 1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,

Lisäksi Jumalan seurakunta on aika paljon mainittavana Raamatussa. Jos olet varmaan kuullut siitä että "seurakunta temmataan" ja "seurakunta pelastuu" jne. Se viittaa tiettyyn raamatulliseen seurakuntakäsitykseen. Laitan loput Raamatun kohdat jotka viittaa tiettyyn seurakuntakäsitykseen. Se ei tarkoita toista seurakuntakäsitystä vaan tiettyä käsitystä.

Ap.t. 16:5 Niin seurakunnat vahvistuivat uskossa ja saivat päivä päivältä yhä enemmän jäseniä.

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

1Tim. 3:15 että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.

1.Korinttolaiskirje:
12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Image


Ef. 5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.’"
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Huhti 2020 15:11

Mitenkä tuo (opetus)tekstisi liittyi aloituksen aiheeseen "Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla"? Et ainakaan ottanut neuvostani vaaria, jonka mukaan seurakuntakysymyksestä tulisi tehdä oma aloitus. Ei se ainakaan minusta kuulu aborttiasiaan tai keskenmenoihin.

Lyhyesti muutama sana Efeson seurakunnasta. Se on murheellinen tarina. Paavali kirjoitti Efesolaiskirjeen vuoden 60 tienoilla vankina Roomassa tai aikaisemmin Kesareassa. Itse pidän kirjettä seurakuntasalaisuuden syvällisempänä ilmoituksena.
Noin 30 vuotta myöhemmin varoitti itse Herra tätä seurakuntaa tuhosta, jos se ei tee parannusta ja sitten noin 40 vuotta myöhemmin seurakunta lakkasi olemasta. Seurakunnan Herra oli työntänyt lampunjalan paikaltaan koska seurakunta ei tehnyt parannusta. Ehkä ei ole viisasta yhdistää Efeson seurakuntaa ja Jeesuksen rukousta.

PS. Minä en ole seurakunnaton, mutta se ei kuulu aloituksen aihepiiriin.
Jukka
 

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Huhti 2020 15:57

*
Jukka kirjoitti:Mitenkä tuo (opetus)tekstisi liittyi aloituksen aiheeseen "Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla"? Et ainakaan ottanut neuvostani vaaria, jonka mukaan seurakuntakysymyksestä tulisi tehdä oma aloitus. Ei se ainakaan minusta kuulu aborttiasiaan tai keskenmenoihin.


Juuri minä äsken tänään kysyin koska huomasin rönsäilyn. Jos sinä muistat tämän keskusteluketjun. Toinen vaihtoehto olisi otsikon nimen muutos. En juuri keksinyt sopivan otsikon nimen. Tänne voi ehdottaa joku sopiva nimi joka viittaisi antikristuksellisen ajan asioihin. Mutta tämä ei ole opetukseen liittyvä postaus vaan kysymykseen mikä mietitytti ja siksi postautin sen että saisin oikean vastauksen mitä Raamatussa sanotaan.

Lyhyesti muutama sana Efeson seurakunnasta. Se on murheellinen tarina. Paavali kirjoitti Efesolaiskirjeen vuoden 60 tienoilla vankina Roomassa tai aikaisemmin Kesareassa. Itse pidän kirjettä seurakuntasalaisuuden syvällisempänä ilmoituksena.
Noin 30 vuotta myöhemmin varoitti itse Herra tätä seurakuntaa tuhosta, jos se ei tee parannusta ja sitten noin 40 vuotta myöhemmin seurakunta lakkasi olemasta. Seurakunnan Herra oli työntänyt lampunjalan paikaltaan koska seurakunta ei tehnyt parannusta.


:thumb: Sinä tiedät. Niin nyt on ennallistamisen aika jolloin meidän tulee palata Raamatun linjoille ja seurakuntakäsityksen linjoille. Herra kehottaa tekemään parannuksen pois väärästä seurakuntakäsityksestä kuten sinä kirjoitit niin että me kaikki olisimme yhtä niinkuin Isä ja Jeesus ovat yhtä. Mies ja nainen tulee yhdeksi lihaksi niin tämä salaisuus on suuri, siinä tarkoitetaan Kristusta ja seurakuntaa.

Jukka kirjoitti:Ehkä ei ole viisasta yhdistää Efeson seurakuntaa ja Jeesuksen rukousta.


Kyllä yhdistää paljolti. Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili totuudessa pyhittymistä ja "kaikki olisi yhtä niinkuin Isä ja Poika on yhtä" -ykseyttä, siinä Jeesus ilmaisi tahtoaan koska se viittaa että seurakunta Kristuksessa kirkastuu niin siten maailma näkee Jeesuksen. Ilman sitä maailma ei näe (eikä voi nähdä) Jeesusta erilaisten herätysliikkeiden ja kirkkokuntien ja uskonsuuntien välissä olevan hajaannuksen takia. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen Paavalilla oli tämä seurakuntakäsitys kun kirjoitti efesonilaisille kirjeen. Se Jeesuksen rukous ei ole vähäpätöinen eikä ole vanhentunut asia. Hän on sama eilen, tänään ja ikuisesti ja edelleen sama ja Hänen rukous ei ole koskaan muuttunut pois ja se on vielä tänäkin päivänä voimassa.

Hebr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

Jukka kirjoitti:PS. Minä en ole seurakunnaton, mutta se ei kuulu aloituksen aihepiiriin.


Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Voimia, jaksamista, lepoa ja Herran siunausta sinulle. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Syntymättömät lapset antikristuksellisella ajalla

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Huhti 2020 09:18

*
No ajattelen tuoda esille se asia mitä minulle on tapahtunut. Se olisi tärkeintä ymmärtää. Kun sinä päivänä olin evankelioimassa, niin minulta kysyttiin yksitellen aina samat kysymykset;

-Mihin seurakuntaan minä kuulun?
-Olenko luterinainen tai helluntailainen?
-Jos tulee uskoon, mikä niistä olisi oikea seurakunta?
-Miksi niitä nimikkeellisiä seurakuntia on monta?
-jne...

Niin yhtäkkiä minulle nousi mieleeni voimakkaasti Jeesuksen rukous. Näin mielessäni, että Jeesus rukoili Raamatun mukaisen seurakuntakäsityksen puolesta ennen taivaaseen astumista ja Jeesus rukoili sanoen: 'Kaikki olisi yhtä'. Sinä alkuseurakunnan apostolien aikana suuri joukko tuli uskoon, samoin 3000 ja 5000 ihmistä tuli uskoon [Apt. 2:41, 4:4, 5:14]. Tajusin, että he katsovat "hajaannusta", joka on nimikkeellisten seurakuntien välissä. Koska evankelioidessani he katsoivat "hajaannusta".

Raamatun mukaisen seurakuntakäsityksen ohessa maailma uskoisi ja ymmärtäisi, sanoi Jeesus. Se tarkoittaa, että ihmiset näkisivät vain Jeesusta. Jeesus rukoili myös totuudessa pyhittymisen puolesta. Se koskee seurakuntakäsitystä, jonka ohessa ojentaudutaan kohti Jeesusta, niin sen kautta maailma uskoisi ja ymmärtäisi. Se olisi tärkeintä ymmärtää. Evankelioinnin kautta Pyhä Henki nosti mieleeni voimakkaasti Jeesuksen rukouksen ja se avasi silmiäni.

Kuva otettu Joh. 17 luvusta. Kehottaisin lukemaan huolellisesti tämän luvun rukoillen Herran avaamaa ymmärrystä. Kiitos.

Image

Pyhä Henki toi hyvin voimakkaasti mieleeni Jeesuksen rukouksen ja avasi minulle ymmärrystä. Raamatun mukainen seurakuntakäsitys "kaikki yhtä" oikeassa Sanan valossa synnyttää herätystä Jeesukseen. Pyhä Henki toi mieleeni hyvin voimakkaasti Jeesuksen rukouksen (ennen Hänen taivaaseen astumista) joka on vielä tänäkin päivänä voimassa ja siinä Jeesus ilmaisee tahtoaan rukoillessaan totuudessa pyhittymistä ja "kaikki olisi yhtä niinkuin Isä ja Poika ovat yhtä" -ykseyttä niin maailma ymmärtäisi ja uskoisi.

Se tarkoittaa herätystä totuudessa pyhittymisen ja "kaikki on yhtä niinkuin Isä ja Poika ovat yhtä" -ykseyden kautta. Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen suuri määrä ihmisistä tuli uskoon voimakkaasti [Apt. 2:41, 4:4, 5:14]. Jeesus ilmaisi tahtoaan ja Hänen rukous viittaa siihen että maailma näkisi vain Jeesuksen.

Ilman niitä ei voi nähdä Jeesusta vaan hajaannusta erilaisten herätysliikkeiden ja kirkkokuntien ja uskonsuuntien välissä. Niinkuin kullan kiiltävä pinna himmenee ja on kuonalla peiton alla ettei kirkasta eikä se kiiltävä pinta enää pistä silmään eikä se voi vetää puoleen. Mutta jos uskova ei halua tehdä parannuksen väärästä seurakuntakäsityksestä ja pitää yhä siitä kiinni, niin herätys jää pois ja samoin moni ihminen jää vaille pelastusta. Se olisi itsekästä ja itsepäistä niinkuin vuohi joka haluaa ohjailla itse ilman Jumalaa ja päättää asiat itse ilman Jumalaa.

Se olisi surullisinta ajatellen ihmisiä joilla olisi mahdollisuutta pelastua totuudessa pyhittymisen ja "kaikki yhtä" -ykseyden kautta Jeesukselle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Antikristillinen aika

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2020 13:41

*
Kai sopii muuttaa tuon otsikon "antikristilliseksi ajaksi"? :?: Koska on muita asioita jotka eivät liity lasten synnyttämiseen.

Minua mietitytti miten ruokaa säilytään kun ei ole sähköä antikristillisenä aikana. Sain eräältä uskovalta ohjeen miten tehdä sellaiseksi ruokasäiliöksi. Se on maakellari. Niin ajattelen kans laittaa tänne myös. Sen rakentamiseen ei kuulemma tarvita rakennuslupaa vaan ns. toimenpidelupa riittää. Mutta se riippuu omasta paikallisesta kunnasta, koska luvan tarve vaihtelee kunnittain. Mietin, pitäisikö selvittää ennen antikristillistä aikaa paikalliselta rakennusviranomaiselta ennen rakentamisen aloittamista?! :think:

No minun mummo kertoi, että hänen suvulla on ollut tapa säilyttää ruokaa kaivon sisäpuolella niin ruoat on hyvin säilynyt. Ajattelen laittaa yhden linkin tänne. Siinä kerrotaan että kellaripaketti on edullinen ja helppo tapa rakentaa.

https://www.suomela.fi/maakellari-kylmasailytysta-ilman-sahkoa/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron