avioliitosta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

avioliitosta

ViestiKirjoittaja inka » 01. Kesä 2011 13:42

Tämä ei omaa liittoani koske, mutta mielenkiinnosta kysyn kun en tiedä. Olen kuullut joidenkin uskovien sanovan, ettei erirotuiset ihmiset sais mennä keskenään naimisiin Raamatun mukaan. Onko asia näin ja missä kohdassa Raamattua niin sanotaan? Tiedän muutaman uskovan avioparin, jotka ovat erirotuisia.
Mitäs sitten pitäisi tehdä jos uskoontullessa sattuu jo olemaan naimisissa erirotuisen kanssa ja jos on lapsiakin?
Kiitos vastauksista ja siunausta kaikille ja hyvää kesää! :)
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: avioliitosta

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Kesä 2011 14:11

En ole itse koskaan kuullut tai lukenut tuollaisesta. Olisi kiva tietää mihin Raamatun kohtaan moinen väite perustuu.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: avioliitosta

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Kesä 2011 23:24

Veikkaan että vanhaa liittoa on taas sotkettu uuteen - VT:hä sisältää kieltoja avioitua vierasheimolaisten kanssa.
JHK
 

Re: avioliitosta

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Kesä 2011 00:01

JHK kirjoitti:Veikkaan että vanhaa liittoa on taas sotkettu uuteen - VT:hä sisältää kieltoja avioitua vierasheimolaisten kanssa.


Kiitos JHK näin asia varmaan on.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: avioliitosta

ViestiKirjoittaja inka » 03. Kesä 2011 18:31

Kiitos vastauksista! Kun en minäkään ole sellasta kohtaa viel löytäny, mut varmaans se tosiaan on niinku JHK sanoit.
Siunausta teille! :)
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: avioliitosta

ViestiKirjoittaja Masa » 04. Kesä 2011 07:02

24:3 Minä vannotan sinua Herran, taivaan ja maan Jumalan, kautta, ettet ota pojalleni vaimoa kanaanilaisten tyttäristä, joiden keskuudessa minä asun,
24:37 Ja herrani vannotti minua sanoen: 'Älä ota pojalleni vaimoa kanaanilaisten tyttäristä, joiden maassa minä asun,

Tuossa vanhasta testamentista pari jaetta, kummassakin kielletään ottamasta kanaalilaisten tyttäriä vaimoiksi (syy taisi olla epäjumalan palvonta)
Masa
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron