Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 26. Tammi 2020 14:24

Mun niccini PehmytPusu ei enää toiminut ja pätin kokeilla tätä vanhaa nimeä joka muistin täällä olevan :D :D Onkos JärkeisTeologiaa esimerkiks tämä.. Tampereella verensyönti ei ole syntiä koska MUstaMakkara kuuluu Trelaiseen kulttuuriin? :o :o Synnistä tehty nykyään kulttuurikysymys .. Sallitaan synti "kulttuuriin kuuluvana" Sehän ois aika jännä että jos mulla on s "tapana hieman varastella" se kuuluu mun tapoihini, se sallittaisiin tällä perusteella.. :o
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2020 10:56

*

:bible:

1Joh. 2:19 Meistä he ovat lähteneet,
mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme;
sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme,
niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet;
mutta heissä oli tuleva ilmi,
että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

Siinä puhutaan jakautumisesta. Tässä postauksessa olen kirjoittanut sen, että jos Jumala olisi säätänyt sellaisen pelastustyön, joka olisi tapahtunut ihmisviisauden kautta Jeesukseen, niin ei kukaan tämän maailman hallitsijoista ole tuntenut - sillä jos he olisivat Jeesuksen tunteneet, eivätkä he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet.

Niin silloin kukaan meistä ei lähtisi pois erikseen ja me olisimme yhtä ollaksemme toistemme kanssa yhdessä, koska meillä usko perustuisi ihmisten viisauteen [1Kor. 2:5].

Mutta Jumala on säätänyt sen pelastustyön, joka tapahtuu uskon kautta Jeesukseen, niin silloin uskon tulee perustua Jumalan voimaan, niin silloin ihminen on Jumalan armon sisäpuolella, niin siis armosta hän on pelastunut uskon kautta, ei itsensä kautta - se on Jumalan lahja - ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi [Ef. 2:8-9].

Palataan vielä siihen kohtaan (1Joh. 2:19). Siinä sanotaan, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme. On varmaan vaikea paikka se meistä erikseen jakautuminen. Se on henkisesti raskasta. Koska jakautuneet järkeisuskovaiset nojautuvat omaan luonnolliseen ymmärrykseen, joka ohjailee heitä ja ihmisviisautta ihannoidaan luullen siitä Jumalan antamaksi viisaudeksi. Ihmisviisauden välityksellä lihan mieltymys lisätään ja hyväksytään sellaisia syntejä ja pysytään omaa vanhurskautta pystyssä.

Jumalan voimaan uskonsa asettavia uskovia Jumala ohjaa. Terve oppi pitää meitä Jumalan yhteydessä. Terve oppi kaksiteräisen terävän miekan tavoin saa aikaan lihaa kärsimään sekä vieroksumaan että kantamaan parannuksen hedelmää. Lihan vieroksuvat oireet ovat epämiellyttäviä, mutta lopultakin parannuksen hedelmät ovat siunaukseksi, se on Jumalan tuloksena. Terveen opin kautta synnintunto syntyy lihassa, niin sen ihminen kärsii. Pyhä Henki toimii terveen opin välityksellä. Uskonvanhurskaus on Jumalalta.

Apostolien kuoleman jälkeen jakautuminen on jo tapahtunut. Siten lopunajan laittomuus on kokonaan ja lopullisesti irrottanut Jumalan Sanan yhteydestä, se tarkoittaa lopunajan luopumusta, että se on jo luopunut uskosta Jeesukseen, koska Hän lihaan tulleena on Jumalan Sana.

Olisi hyvä sisällistyä kaikella ymmärryksellä, että uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan eli "pelastava uskon tila kuntoon".

:bible:

2Kor. 13:5 Koetelkaat teitänne,
jos te olette uskossa,
kokekaat teitänne:
eli ettekö te itsiänne tunne,
että Jesus Kristus on teissä?
ellei niin ole, että te kelvottomat olette. [biblia]

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen,
vaan Jumalan voimaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Helmi 2020 12:36

*
Sydämelleni laski ihan äsken se joka puhuttaa minua. Järkiperäinen evankeliointi viisain sanoin tekee Jumalan voiman voimattomaksi, sillä evankeliumi on Jumalan voima niille, jotka uskovat, pelastukseksi.

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia;
sillä se on Jumalan voima,
itsekullekin uskovalle pelastukseksi
,
juutalaiselle ensin,
sitten myös kreikkalaiselle.

1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,
vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella,
ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi
.

18 Sillä sana rististä on hullutus niille,
jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille,
jotka pelastumme, se on Jumalan voima
.

Että se pelastuksen työ on Jumalan teko ja uskon lahja ihmisessä. Niin silloin ihminen pelastuu ja on Jumalan armon sisäpuolella, niin siis armosta hän on pelastunut uskon kautta, ei itsensä kautta eikä viisain sanoin - se on Jumalan lahja - ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi [Ef. 2:8-9]. Se puhuttaa minua äsken tänään. Niin haluaisin laittaa kans tänne.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Huhti 2020 09:24

*
Haluaisin sanoa että eilen päivällä Raamattua lukiessani silmäni alkoi aueta ja sain ymmärryksen sydämen paatumisen asiaan ja siihen liittyviin kohtiin.  Samoin Gal. 5:7-9 kohdat alkoi puhuttaa minua; 'kuka estää olemasta totuudelle, houkutus eli hapatus ei ole lähtöisin Jeesuksesta joka kutsuu. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan'.

Sydämen paatumiseen liittyvät kohdat, mitkä avasivat silmiäni:

Mark. 6:51 Ja hän astui venheeseen heidän tykönsä, ja tuuli asettui. Niin he hämmästyivät ylen suuresti sydämessään. 52 Sillä he eivät olleet noista leivistäkään päässeet ymmärrykseen, vaan heidän sydämensä oli paatunut

Mark. 8:15 Ja hän käski heitä sanoen: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta." 
16 Niin he puhuivat keskenään siitä, ettei heillä ollut leipää. 
17 Kun Jeesus huomasi sen, sanoi hän heille: "Mitä puhutte siitä, ettei teillä ole leipää? Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut? 
18 Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? Ja ettekö muista: 
19 kun minä mursin ne viisi leipää viidelletuhannelle, kuinka monta vakan täyttä palasia te keräsitte?" He sanoivat hänelle: "Kaksitoista." 
20 "Ja kun minä mursin ne seitsemän leipää neljälletuhannelle, kuinka monta vasun täyttä palasia te keräsitte?" He sanoivat: "Seitsemän." 
21 Niin hän sanoi heille: "Ettekö vieläkään ymmärrä?"

Ap.t. 28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta. 
24 Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet. 
25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne, 
26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö. 
27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen." 


Niiden kohtien mukaan usko perustui ihmisten viisauteen ja päässä oleva täynnä kirjaviisauteen liittyviä opetuksia johtaa sydämen paatumaan. Kuten Raamatun mukaan laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus, koska Jumalan Sana ei saa olla rakkauden ensisijainen kohde ja siksi sydän on paatunut. Jos nojaudutaan omaan luonnolliseen ymmärrykseen tulkatessaan Raamattua esimerkiksi kolminaisuusoppia. Niin se avasi ymmärrystä minulle että jos usko (ja pelastuminen) perustuu yksin ihmisten viisauteen niin silloin on vaarallista luoda Raamatun rinnalle omalla luonnollisella ymmärryksellä tulkittua oppia joka tekee Jumalan Sanat tyhjäksi. 

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan. 


Niin minä pääsin kaikella ymmärryksellä jyvälle että jos usko (ja pelastuminen) perustuu ihmisten viisauteen, se estää saamasta Herran avaamaa ymmärrystä ja se myös johtaa sydämen paatumaan ja kylmenemään. 

Vähän aikaa sitten silmäni aukesi - lukiessani Raamattua ja siten tajusin että happamattomuus on Raamatun mukainen totuus, niin saarna tulisi pysyä totuuden happamattomana eikä tuoda Raamatun ulkopuolelta jotain hapatusta. Sillä vähäinen hapatus hapattaa koko taikinaa, ei muutoin kuin on perattava pois ja tehtävä uusi taikina, sillä me olemme happamattomia kuten pääsiäiskaritsa, niin viettäkäämme juhlaa puhtauden ja totuuden happamattomuudessa, sanoo Raamattu. Pääsin myös kaikella ymmärryksellä jyvälle, että hapatuksilla on turhaa palvella Jeesusta opettaen oppeja jotka ovat opittuja ihmiskäskyjä [Matt. 15:3, 6-9]. (Hapatukseen liittyvät kohdat itse voit lukea Raamatusta.)

Matt. 15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden. 
7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; 
9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.'"

Haluaisin sanoa että jos luodaan Raamatun rinnalle omalla luonnollisella ymmärryksellä toinen oppi esim. tunnustuskirja, traditio ja teoreettinen teologia - ajatellen että ne auttaa avaamaan ymmärrystä omalla luonnollisella ymmärryksellä, niin niissä on vaara koska niistä voi tulla enemmän rakkauden ensisijaiksi kohteiksi kuin Jumalan Sanat ja niissä on vaara koska he jäävät vaille Herran avaamaa ymmärrystä joka on yksin Jumalan aikaansaamana tuloksena. Ne eivät voi johtaa Herran luokseen.

Siksi olisi tärkeintä ymmärtää että avaama ymmärrys on Herran tulos ja Hän näin kuljettaa omia joille Hän avaa ymmärrystä sillä, että omat nöyrtyvät Jumalan Sanan eteen. Raamatun mukaan Hän antaa nöyrille armoa joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi [Ef. 1:8] mutta Hän on ylpeitä vastaan. Koska ylpeät ohjailevat itseään ilman Jumalaa. Jumala kuljettaa vain ainoastaan nöyriä ja opettaa heille tiensä ja antaa heille ymmärrystä joka on Herran aikaansaama tulos. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

Ps. 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.


Mitä kolminaisuusoppiin tulee; älä nojaudu omaan luonnolliseen ymmärrykseen tulkatessasi Raamattua esimerkiksi kolminaisuusoppia joka tekee Jumalan Sanat tyhjäksi. Raamatussa opetetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Jumaluuden ja että Jumala [Elohim] on yksi. Siinä puhutaan monikkomuodosta mutta puhutaan myös että Jumala on yksi. Niin siihen tulee pitäytyä sellaisena kuin se on meille ilmoitettu.

Mark. 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;


Sillä meidän uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan,- ei ihmisten viisauteen ja tulee turvautua kokosydämisesti Herraan pitäytymällä yksin Jumalan Sanaan sellaisena kuin se on ilmoitettu meille. Niin Hän voi avata ymmärrystä ja kuljettaa oikein ja opettaa tiensä.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Sananl. 3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.

Jos olisi kääntynyt pois omalla luonnollisella ymmärryksellä luodusta opista Jeesuksen puoleen niin silloin Hän parantaa pois luopumuksesta. Huomaatko? Koska se luopuu uskosta Jumalan Sanaan joka avaa ymmärrystä ja nojautuu omaan luonnolliseen ymmärrykseen joka ohjailee itse ilman Jumalaa.

Ap.t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Kysyn saatko selvää mitä tällä kertaa tarkoitan saamani avaaman ymmärryksen kautta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Huhti 2020 12:15

*
Kiitos Herralle! Pari uskonsiskon kautta tuli Herran sana. Tänään eräs uskonsisko koki hengessä miten Herran kysymys laski hänen sydämelle ja jäi puhuttamaan häntä. Toinen uskonsisko sanoi että viime yöllä sai Jumalan sanan, se on 2Tim. 2:19, joka jäi toistumaan monta kertaa että kaiken kaikkialla on tehtävä parannus ja siten kaikkialla loppu tulee.

2Tim. 2:19 Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

Lihaan tulleena Sanana Jeesus on täynnä armoa ja totuutta, se ei tarkoita lakihenkisyyttä. On aika tehdä parannus ja hylätä kaikki Raamatun rinnalle luodut opit, kuten kolminaisuusoppi, seurakunnattomuusoppi, pitkäperjantai, joulu, traditio, pappeuden laki, teoreettinen teologia ja tunnustuskirja mitkä tekevät Jumalan Sanat tyhjäksi. Ja kasvaa Jumalan armossa kaikin tavoin totuutta noudattaen rakkaudessa, niin Jumalan Sana saa aikaan meissä Kristuksen muotoa ja lihaksi. On korkea aika ymmärtää syvällinen ja laaja Jumalan Sanan sisältö ja merkitys.

Vuonna 1996 elokuussa Jumala Hänen ollessa Sanana ilmaantui täysin yllättäen ja avasi tekstiä ilmaan minun kohdalleni (siis tekstit ilmestyivät itsestään ilmaan) ja luin ne tekstit hämmentyneenä ja 7 kertaa. Kaikki tekstit oli suoraan Raamatusta. Minulla kesti kauan tajuta että taisin itse kohdata Jumalaa Hänen ollessaan Sanana ihan konkreettisesti.

Siten minulle tuli vaikeita aikoja, jolloin tarvitsin rukousapua ja siten Herra avasi silmiäni näkemään että esirukoilijat noudattavat enemmän Raamatun rinnalle luotuja oppeja, traditiota, epäraamatullisia kalenterivuoden juhlapäiviä ja teoreettista teologiaa, siksi Herra ei kuule heidän rukousta. Siten tajusin, että on aika kehottaa tekemään parannusta - itseni lukien mukaan.

Koska niillä mitkä ovat Raamatun rinnalla luotuja, ei voi saada aikaan meissä Kristuksen muotoa eikä voi saada lihaksi kuin yksin Jumalan Sana joka on kaksiteräinen miekka. Siksi meidän tulee pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena kuin se on ilmoitettu meille ja pysyä Sanassa. Jeesus lihansa päivinä kehotti pysymään Hänessä, se tarkoittaa Sanassa pysymistä sillä Hän on lihaan tullut Sana joka on täynnä armoa ja totuutta.


1Kor. 5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.

:)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Huhti 2020 08:43

*
Rauhaa. Raamattu sanoo;

Jaak. 2: 19 (a) Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein;

Raamatun rinnalle ei saa luoda oman luonnollisen ymmärryksen nojalla toinen oppi esimerkiksi kolminaisuusoppi jota ei saa pitää auktoriteettisena ja painon arvoisena opetuksena, vaan yksin Raamattua. Siksi tulee pitäytyä yksin Jumalan Sanaan sellaisena kuin se on ilmoitettu meille. Niin Jumalan Sanat kaksiteräisen miekan tavoin saa meissä lihaksi ja Kristuksen muotoa. Se tärkeintä ymmärtää.

Raamatussa opetetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Jumaluudesta ja että Jumala on yksi. Ei enempää saa lisätä oman luonnollisen ymmärryksen nojalla. Koska oman luonnollisen ymmärryksen nojalla erotetaan toisista ja luokitetaan kolminaisuudeksi, se tekee Jumalan Sanat tyhjäksi. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Raamattu ei pyydä omaan luonnolliseen ymmärrykseen nojautumista ja sitä ymmärrystä vaan Raamattu pyytää uskomaan niin uskoalla saa ymmärrykseen siihen opetukseen. Mutta oman luonnollisen ymmärryksen nojalla oleville uskoville on vaikea selittää koska he nojautuvat omaan luonnolliseen ymmärrykseen hakemalla inhimillistä ymmärrystä joka ei avaa ymmärrystä siihen opetukseen. Siksi tulee nöyrtyä Jumalan Sanan eteen ja tarkata niin saa ymmärryksen siihen.

2Tim. 2:7 Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.

Jos mitä tahansa luotu oppi oman luonnollisen ymmärryksen nojalla on rakkauden ensisijainen kohde, niin siinä on vaara että rakkaus Jumalan Sanaan ja lihaan tulleeseen Jeesukseen kylmenee ja laittomuus pääsee valtaan sydämessä.

Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Laittomuus on vastakohtainen Jumalan laille, joka on heprenkielen mukaan opetukseksi, neuvoksi ja laiksi. Mitä tahansa luotu oppi Raamatun rinnalla tulee laittomuudesta. Olisi tärkeintä ymmärtää että Jumalan Sana on elävä, pysyvä ja katoamaton siemen.

1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Luuk. 8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.

Matt. 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.


Jumalan Sana puhdistaa ja samoin ylpeät ajatukset pois.

Joh. 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.

Elävän, pysyvän ja katoamattoman siemenen kautta uudestisyntyminen tapahtuu, se Jumalan Sana on ainoa tie uudestisyntymiseen [Jaak. 1:18]. Siksi on tärkeintä pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena kuin se on ilmoitettu meille - saarnaten, julistaen ja opettaen Jumalan Sanan mukaan, niin uudestisyntyminen tapahtuu, ja se on ainoa auktoriteettinen ja painon arvoinen opetus.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Huhti 2020 10:19

*
Rauhaa. Ajattelen kertoa lyhyesti mitä vuonna 1996 elokuussa Espoon Velskolassa tapahtui. Kun olin sisällä ja yhtäkkiä silmieni eteen tekstit ilmestyi ilmaan ihan itsestään. Siten toiselta taholta tulleet tekstit taas ilmestyivät ilmaan silmieni eteen ja se oli toinen kerta ja vielä kolmannes kerta ja yhteensä seitsemän kertaa eri taholta kohdalleni tekstit ilmaantuivat itsestään ilmaan silmieni eteen.

Ne kaikki tekstit oli suoraan Raamatusta. Hämmentyneenä luin ne ilmaan ilmaantuneet tekstit. Minulla kesti kauan tajuta, että taisin kohdata ilmielävän Jumalan Hänen ollessa Sanana. Sanana Hän ilmaantui minulle avaamalla tekstejä eri taholta kohdalleni 7 kertaa. Siten pääsin sisältymään kaikella ymmärryksellä Sanan merkitystä ja sisältöä, se on syvällinen ja laaja asia.

Johanneksen evankeliumi:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


Ennen taivaaseen astumista Hän kehotti pysymään Hänessä, se tarkoittaa Sanassa pysymistä. Hän on itse lihaan tullut Sana. Sitä on tärkeintä muistaa aina.

Siksi meidän tulee aina pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena kuin se on ilmoitettu meille ja pysyä siinä Sanassa Jeesuksen tulemukseen asti poikkeamatta pois mitään oman luonnollisen ymmärryksen nojalla luotuihin oppeihin, mitkä ovat lihasta tekemällä Jumalan Sanat tyhjäksi eikä anna Jumalan Sanaa saa aikaan Kristuksen muotoa lihassa. Se on tärkeintä ymmärtää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Touko 2020 13:03

*
Niin palataan vielä siihen asiaan, joka meni yli hilseeni että yksin Kristuksen sovitustyö riittää ilman totuudessa kasvamista kaikin tavoin kohti Häneen, joka on pää, Kristus. Mitä Raamattu sanoo siihen?


Matt. 18:3 kirjoitti:

ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille:
ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi,
ette pääse taivasten valtakuntaan.



Siinä se lapsenmielisyys ja lasten kaltaisuus, joka ei tule pään tasosta.



Ja vielä Paavali, joka oli Jeesuksen seuraaja, kirjoitti paljon uskosta ja siitä, että uskon tulee perustua Jumalan voimaan ja sanoi, että on työlästä kuulla korvillaan eikä ymmärtäisi sydämellään ettei kääntyisi eikä tulisi parannetuksi. Huom! Jesajan ennustaman sanan mukaan paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan on työlästä kuulla eikä ymmärtäisi sydämellään.

Se tarkoittaa sydäntilaa, josssa tulisi ymmärtää. Myös se tarkoittaa, että usko perustuu ihmisviisauteen joka on pään tasolla. Se tarkoittaa ettei voi avata ymmärrystä pään tason kautta ja on työlästä kuulla korvillaan eikä ymmärtäisi. Pään tasolla ei voi avata ymmärrystä Raamattuun mitään. Jesajan ennustaman (profetoiman) sanan mukaan siinä sanotaan, jos ei kääntyisi eikä tulisi parannetuksi - mistä? Luopumuksesta [Jer. 3:22]. Niin se osoittaa että sellainen on luopumistilassa, eikä ole Jeesuksen yhteydessä. Koska se on "järkeisuskovaisuus" eli "korvausteologinen uskovaisuus", sellainen järkeisuskovainen eli korvausteologinen luopiouskova. Vakava paikka. :wtf: :shock: :?

Apt. 28:25-28 kirjoitti:
Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,

sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.

Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."



Jer. 3:22 kirjoitti:
Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." - "Katso, me tulemme sinun tykösi, sillä sinä olet Herra, meidän Jumalamme.



Jos sovitustyö riittää ilman kaikin tavoin totuudessa kasvamista Häneen joka on pää, Kristus, se tarkoittaa ettei elä rakkaudessa totuutta ja Kristusta kohti ja elää rakkaudessa ilman totuutta ja se on Jesajan mukaan ulkokultaista. Niin siksi olisi tärkeintä ymmärtää, että tulee seurata Jeesusta myös Sanan totuuden mukaan niin pelastuu.

Palataan vielä Paavaliin. Hän oli Jeesuksen seuraaja joka kirjoitti paljon kirjeitä Timoteukselle ja Tiitukselle että heidän on vastuullisesti toimittava Paavalin pyyntöjen mukaan, että Timoteuksen tuli valvoa terveessä uskossa pysymistä ja Tiituksen tuli puhua sitä mikä soveltuu terveeseen uskoon ja Tiituksen tuli pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet ja jne... Koska se ei johda luopumaan uskosta Jumalan Sanaan, joka on itse lihaan tullut Jeesus.

Niin Paavali kirjoitti; 'Olkaa minun seuraajia niinkuin olen Kristuksen seuraaja' [1Kor. 11:1] Paavali piti huolen terveessä opissa pysymisestä joka johtaa pelastavaan uskon tilaan niin pelastuu ja kehotti uskonveljiään hänen seuraajiksi, ja Paavalin seuraamiseen sisältyy nämä vastuulliset tehtävät eli huolehtia terveessä opissa pysymisestä joka ylläpitää elävää uskoa Jeesukseen.

Mutta missä on Paavalin seuraajat tänä päivänä? Korvausteologia nousee, se vetää mukaan myös uskonveljetkin, julistaen pitkäperjantaita, jouluevankeliumia, sunnuntain lepopäivää ja tukien hajaannusta harjoittamalla hajaannusta ja sallimalla vaikutusvaltaisia naisia seurakunnan johtotehtävien parissa jne.

Paavali oli suoraselkäinen Kristuksen seuraaja ja sanoi suorat sanat; 'Ihmisiäkö minä nyt taivuttelen puolelleni vai Jumalaa? Tai pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija' [Gal. 1:10].



Palataan vielä totuudessa kasvamiseen.

Ef. 4:11-16 kirjoitti:
Hän antoi toiset apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi

tehdäkseen pyhät valmiiksi palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen (=seurakunta),

kunnes me kaikki saavutamme ykseyden (yhteyden) uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden, Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan (=ei tarkoita täydellisyyttä, eri asia kuin täysi-ikäisyys).

Silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja ovat kaikkien opintuulten heiteltävinä ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa,

vaan noudatamme totuutta rakkaudessa ja kaikin tavoin kasvamme häneen, joka on pää, Kristus.

Hänessä koko ruumi (=seurakunta), yhteen liittyneenä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa ja rakentuu rakkaudessa sen voiman mukaan, joka kullakin ruuminosalla on.




Sydämellä ymmärtäminen tulee siitä että Jumalan Sanan eteen nöyrrytään terveellä tavalla niin saa Herran avaaman ymmärryksen Raamattuun, sillä usko perustuu Jumalan voimaan. Niin silloin se ylläpitää elävää uskoa Jeesukseen ja Jeesuksessa pysymistä.

1Kor. 2:5 kirjoitti:
ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Touko 2020 10:19

*
Rauhaa! Ajattelen kertoa lyhyesti mitä sinä työpäivänä minulle tapahtui. Se on Herran ilmestys joka on Sanalla koeteltava, se on aika vaikeatajuinen juttu. Yritän avata selkokielisesti ja helppotajuisesti. Tehtäväni oli tallentaa hyvin vanhat ja huonokuntoiset perunkirjat koneeseen sukututkimusta varten. Niin sinä päivänä tallennushomman parissa annoin unelmani lentämään ja haaveilemaan Herran palvelutehtävästä.

Haaveilin että saisin olla Herran käytössä ja tekisin mitä tahansa evankeliumin puolesta hyödyntäen ihmisviisauttani ja piirtämisen taitoani virtuaalisen kuvan avulla evankelioitavaksi joka ohjaisi Jeesuksen luokse. Haaveilin, että olisin suureksi siunaukseksi Herran käytössä. Siinä keskityin enemmän itseeni, ihmisviisauteeni ja piirtämisen taitooni haaveillen evankeliointityöstä.



Jumalan silmäpari ilmestyi tyhjästä:

Yhtäkkiä tunsin ihan selvästi ja konkreettisesti, miten Herran silmäpari ilmestyi tyhjästä ja tunsin ihan selvästi ja konkreettisesti, miten Herran silmäpari tuijottaa ihan tiiviisti takaraivoani päin. Myös tunsin ihan selvästi, miten Herra katsoi ihmetellen ja Hän oli "tietävinään" niitä kaikki haaveilemani unelmat turhaksi. Se heräsi ihmettelemään mitä Herra tarkoittaa että ne kaikki on Hänelle ihan turhaa. Kysyin Häneltä mitä Hän tarkoittaa että ne kaikki on Hänelle turhaa. Mietin ihmetellen kovasti, miksi Hänen mukaan ihmisviisauteni ja piirtämisen taidoni perusteella tuomani Jeesus, joka olisi evankelioitavaksi, on turhaa.



Myöhemmin Raamattu avautui minulle:

Meni vuosia kunnes sinä päivänä avasin Raamattua ja aloin lukea niin silmäni aukesi ja pääsin sisällistymään kaikella ymmärryksellä, että Herra on säätänyt sellaisen pelastustyön.Että pelastuminen tapahtuu uskon kautta Jeesukseen, niin silloin uskon (ja pelastumisen) tulee perustua Jumalan voimaan, eikä ihmisviisauteen, niin silloin ihminen on Jumalan armon sisäpuolella, eli armosta hän on pelastunut uskon kautta, ei itsensä kautta - se on Jumalan lahja - ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi [Ef. 2:8-9].

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Jos ihmisviisauden hyödyntäminen
evankeliumityön parissa tapahtuu,
silloin Jumalan evankeliumi on voimaton,
sanoo Raamattu [1Kor. 1:17].

1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,

31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."



Usko (ja pelastuminen) perustuu Jumalan voimaan:

Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaakseen ihmisiä jotka USKOVAT Hänen Sanaan. Silloin usko on Herran työ ja lahja ihmisessä, ettei kukaan kerskaisi. Siinä ei olisi ihmisperäistä kerskausta vaan yksin Herra. Niin aloin ymmärtää Herraa paremmin miksi Hän "tietää" minun kaikki haaveilemani unelmat turhaksi, eikä ne voi kirkastaa eikä korottaa Jeesusta. Myös aloin ymmärtää, että se taisi korottaa minua itseäni, enkä ollut täysin tietoinen siitä asiasta.



Herra paljasti minut:

Että itseäni korottamalla ja kirkastamalla hyödynsin ihmisten viisautta ja piirtämisen taitoa evankelioitavaksi eikä Jumala pääse olemaan mukana avaamassa aikaansaamaa uskoa ihmisen sydämessä, että se olisi Herran lahja ja työ ihmisessä ettei siinä olisi ihmisperäistä kerskausta vaan kerskauksena olisi yksin Herra itse.



Mitä Raamattu sanoo?

1.Korinttolaiskirje:
2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,

4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.



Jumala suunnittelema pelastustyö:

Herra on säätänyt, että pelastuminen tapahtuu vain uskon kautta Jeesukseen, niin silloin ihminen on Jumalan armon sisäpuolella, niin siis armosta hän on pelastunut uskon kautta, ei itsensä kautta - se on Jumalan lahja - ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi [Ef. 2:8-9].

Usko on pelastava uskon tila, se on Jumalan lahjaksi ja työksi ihmisessä. Usko tulee Jumalan Sanan kautta, kun kuulee Jumalan Sanaa. Ilman Jumalan Sanaa ei voi tulla uskoon.

Room. 10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?



Jumalan Sana:

Jumalan Sana on katoamaton siemen, joka tulee elävän ja pysyvän Jumalan Sanan kautta. Jumala synnyttää elävää uskoa ihmisessä Totuuden Sanan kautta. Jumalan Sanalla uudestisyntyminen saa aikaan. Se on Herran lahja ja työ ihmisessä.

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Luuk. 8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.

1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Jaak. 1:18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.



Lyydian uskoontulo oli Jumalan lahja ja työ:

Ap.t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.



Hurskas ja jumalaa pelkääväinen Kornelius tuli elävään uskoon ja pelastui:

Italialaisen sotaväenosaston sadanpäämies Kornelius, joka oli hurskas, Jumalaa pelkääväinen, antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa.

Ap.t. 10:22 He sanoivat: "Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa."

Ap.t. 10:33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."

Ap.t. 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'

Ap.t. 11:1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.

Ap.t. 11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi."

Kornelius tuli pelastavaan uskon tilaan
kuultuaan Pietarin puhetta Jeesuksesta,
se oli Herran uskon lahja ja
työ Korneliuksessa [Apt. 10:44] ja
hänen sukulaisissa ja läheisissä ystävissä.



Kuva:

1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja Juhani » 10. Touko 2020 23:09

Uskon tulee perustua Jumalan voimaan?

Mielestäni uskon tulee perustua Jeesukseen Kristukseen ja Golgatan ristin sovitukseen.

Mikä on Raamatun mukaan todellinen Jumalan voima?
Se ei ole mikään hengellinen- tai tunteellinen kokemus, vaan
Raamatun mukaan Jumalan voima on Evankeliumi, Sana rististä ja Kristus (Room.1:16, 1 Kor.1:18 ja 1 Kor.1:24)
Viimeksi muokannut Juhani päivämäärä 10. Touko 2020 23:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa

cron