"kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikä eroittaa maailman toisistaan ?

ViestiKirjoittaja todael » 15. Kesä 2011 14:36

Puuttumatta sointu rakenteisiin, heavy rockin taustaan ja siinä vaikuttavaan "voimantunteeseen", haluan sanoa vielä seuraavaa.

Ihminen itse ei voi erottaa mistä hengestä mitkäkin asiat ovat. Me tarvitsemme tähän Jumalan Sanaa sekä Pyhän Hengen johdatusta. Jumalan Sana on kaksiteräinen miekka joka erottaa sielun ja hengen. Jumalan Sana siis pystyy erottamaan inhimillisen tunteen kautta luodut tulkinnat oikeasta Jumalan Hengen osoittamasta tahdosta.

Olennaisinta tässä on mukautuminen ja maailmallisen rakenteen muokkaaminen "hengelliseen" muottiin. Ystävyys maailman kanssa on vihollisuutta Jumala kohtaan, koska nämä ovat totaalisessa vastakohdassa toisiaan kohtaan. Uutta viiniä ei lasketa vanhoihin leileihin vaan uusin leileihin.

Laodikean seurakunta oli penseä (alkukielessä "haalea") Seurakunnassa oli sekoitettu maailman rakenteita niitä hengellistäen. Tämä on Jeesukselle niin vastenmielistä että jos Laodikea ei tekisi parannusta olisi Hän oksentava tämän suustaan. Pahinta on hengellistää maalliset rakenteet ja antaa niille hengellinen hyväksyntä.

Jumala on rakkaus ja Hän on siirtänyt meidät pimeydestä rakkaan Poikansa valtakuntaan.

Rukoillen - todael :pc:
todael
 

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 16. Kesä 2011 12:33

John kirjoitti:
inka kirjoitti:Oon samaa mieltä todaelin ja kumppanien kanssa heavymusiikista ja raskaasta rockista, että se ei varmasti ole Jumalan tahto. Tässä asiassa sinänsä ei ole ollut mitään ongelmaa, sillä en ole koskaan heavystä pitänyt.
Melodisesta rockista kuitenkin olen tykännyt, varsinkin rauhallisemmista kappaleista, kun kitaramusiikki on ollu jotenkin aina lähellä sydäntä. Kuitenkin nyt viimeaikoina on tullut tän musiikkiasian kanssa semmonen olo, ettei oikein uskalla kuunnella mitään musiikkia, jos sattuukin olemaan syntiä.. Kaikki hengellinen musiikki kuitenkin jossain määrin, paitsi ehkä virsien veisuu, on jotenkin ottanut vaikutteita myös maallisesta musiikista olkoon sitten poppia, rockia tai mitä vaan..
Oon lukenu semmostakin, et hengellinen musiikki ei sais sisältää synkooppia, joka on tyypillistä nykyajan populäärimusiikille.. ???
Ja sit vielä, kun ei tiedä noista bändeistä ja artisteista mikä niiden oikea suhde Jumalaan on, et ovatko oikeasti edes uskossa, on jotenkin sekin on ruvennut vaivaamaan..

Siunausta kaikille!


Amen! Samaa mieltä! Kristilliseksi markkinoituun örinäheviin ja blackmetaliin suhtaudun itsekin kriittisesti, se kun on edelleenkin leimautunut niin vahvasti saatananpalvontaan. Mutta minuakin kiinnostaisi tietää mitä porukka ajattelee siitä Times Square Churchin sisällä vaikuttavasta nykyisestä pop- ja viihdetyylisestä musiikista, jolla siis on David Wilkersonin hyväksyntä:

http://www.tscnyc.org/media_center.php? ... el_ruppert
Rafael Ruppert, kappale Clap Your Hands. Ei tämä tietenkään mitään heavymetallia ole mutta jonkinlaista rokkia kuitenkin, ainakin aloitus.

http://www.tscnyc.org/media_center.php?pg=music&r=1
Kate Conlon, kappale Compromise.


Illalla tuli deistä nuorten ohjelma deiparkki..siinä vaan töitä tehdessä satuin kuulemaan kun vanhahko pappa soitti sinne ja moitti heitä siitä että soittavat kauheaa musiikkia.Siihen juontaja vastas että raskas musiikki ei oo paha jos siinä hengellinen sanoma.No kun pätkän kuuntelin sitä musiikkia niin totesin että laitetaampa radio kiinni joksikin aikaa :-P

Mutta näistä Johnin laittamista laulun pätkistä tuli mieleen että kyllähän musiikki voi olla innostavaa kun on oikein saanut kokea Jumalan suuruutta ja läsnäoloa ja taas miten on sielullisuuden laita...tarkoittaako sitä että musiikki joka kauneudellaan hivelee ihmisen sielua ja jossa on koskettavat sanat
kelpaa Jumalalle ...jos Hän saa olla sen ylistyksen kohteena.Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

Monesti kun on oikein hengellisesti "kukkuloilla" niin musiikki on juuri se jolla innostuu ylistämään..voi olla reipasta tai rauhallista!

Mm.Paul Wilburnilla Exitillä Juha Tapiolla on hyviä reippaita hengellisiä lauluja ...ja eikö soittimetkin oo ihan raamatun mukaisia rummuista lähtien :)
Lumina*
 

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 17. Kesä 2011 10:39

Tuli mieleen että jotkut hengelliset laulut syntyy "tunnetilasta"..onko ne sitten hengellisiä vai kipuilua Jumalan edessä mutta kai nekin voi opettaa jollain tapaa..niissäkin voi olla sanoma??
Olisko tuo Compromise semmonen tunnepläjäys ..en oo ennen kuullu kyseistä eikä tietoa laulun sanoista.
Lumina*
 

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja Maria777 » 02. Heinä 2011 13:54

En usko Jumalan pahoittavan mieltään siinä, jos uskova muusikko sydämestään tekee musiikkiaan Hänen kunniakseen, vaikka sitten metallityylistä. Voihan olla, että joku on nimenomaan kutsuttu tekemään juuri hengellistä metallimusiikkia! Musiikki on hyvä keino evankelioida. Mutta olisi tärkeää panostaa siihen, että sanoista saa selvän.

Äänenvoimakkuudesta, valitettavasti olen ollut tilaisuuksissa, jossa puhujamikki on liian lujalla. Vaikka olisi antoisa Sana ja sanoma, mutta kun korvat ei kestä, lähden läiskimään siitä tilanteesta. Musiikkia tykkään kuunnella sopivalla voimakkuudella. Joidenkin seurakuntien ylistyssessioissa äänenvoimakkuus on ollut niin lujalla, etten ole voinut jäädä siihen, vaikka olisin halunnut tosiaan ylistää. En käsitä semmoista.
Maria777
 

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja Maria777 » 02. Heinä 2011 15:11

Olen kuunnellut metallia (ja muutakin musaa) 15-vuotiaasta, ja olen nyt 35. Herran armosta olen saanut vaeltaa uskossa koko ikäni. Metallimusiikki ei ole aiheuttanut etääntymistä! Tulen hyvälle mielelle kuunneltuani vaikkapa jotain hengellistä metallia, jossa lauletaan Jeesuksesta. Ei-kristillisessä musassa on eri henki. Jos minua potuttaa, saatan laittaa metallia soimaan, ja paha oloni hälvenee. En muutu aggressiiviseksi hengellisestä metallimusiikista.
Maria777
 

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Heinä 2011 15:16

Tämä "raskas"-musiikki on suosiossa maailmalla ja saatana koittaa tuohon suosioon vedoten ujuttaa tuon antikristillisen musiikkityylin myös kristilliseen seurakuntaan/Jumalan seurakuntaan. Älkää menkö pimeyden voimien järjestämään ansaan!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja todael » 05. Elo 2011 18:06

todael
 

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja Hessu » 19. Elo 2011 22:47

Kuuntelin muutaman laulun HB:ltä, ja täytyy sanoa että jos näitä lauluja soitettais rauhallisemmin esimerkiksi vaan akustisella kitaralla tai muuten maltillisesti, niin laulut sinänsä ovat puhuttelevia ja hyviä. HB-yhtyeen touhussa ne menee vaan vähän pilalle räminän ja rock-meiningin takia, mikä on harmillista :(
Hessu
 

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 20. Elo 2011 15:34

Emmä sitten tiedä onko mollisointuinen musakaan välttämättä Herran kansan musiikkia.. Ehkäpä onkin niin että Musiikki musiikkina ja Evankeliumi Evankeliumina :wise3:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja todael » 21. Elo 2011 18:06

Tässä musiikki-asiassa on vaarana se, että jokainen tekee mitä itse tahtoo, oman päättämänsä mukaisesti. Koko musiikki kysymys tässä keskustelussa pyörii vahvasti sen ympärillä MITÄ ME ITSE oman päättämän mukaan tahdomme tehdä.

Etsimmekö Jumalan tahtoa ? Haluammeko ottaa vastaan Jumalan tahdon elämäämme ?
Minusta nämä ovat olennaisimmat kysmykset.

- todael :prayer4:
todael
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron