Antikristus julistaa olevansa Jumala

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja Juhani » 08. Joulu 2018 00:28

Linnea kirjoitti:
Hes. 43
4. Ja Herran kunnia kulki temppeliin sen portin kautta, jonka etupuoli oli itää kohden.
5. Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin.
6. Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni.
7. Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti. Ja Israelin heimo ei ole enää saastuttava minun pyhää nimeäni-eivät he eivätkä heidän kuninkaansa-haureudellansa, kuninkaittensa ruumiilla ja uhrikukkuloillansa.

Herran kunnia on tässä temppelissä, siksi tuntuu ristiriitaiselta, että Hesekielin kuvaama temppeli olisi sama asia kuin kolmas temppeli?


Niin olen minäkin sen ymmärtänyt. Hesekielin temppelinäyn (Hes.40-47) mukaan tässä olisi kysymyksessä tulevan Messiaan aikainen maanpäällinen Jumalan palveluksen temppeli (1000v?). Ei mikään antikristuksen temmellyskenttä temppelissä aikojen lopulla tai juutalaisten yritys rakentaa Jerusalemin "kolmas" temppelin uudelleen.

Minua jäi puhuttelemaan varsinkin tämä jae:
Ja kaikki elolliset, kaikki, jotka liikkuvat, virkoavat elämään kaikkialla, mihin tämä kaksoisvirta tulee. Ja kaloja on oleva hyvin paljon; sillä kun nämä vedet sinne tulevat ja vesi paranee, niin kaikki virkoaa elämään, minne vain virta tulee. Hes.47:9. :bible:

Onkohan kysymyksessä Pyhän Hengen virrasta, vain muuten kaiken elollisen elämän pidentymisestä tuhatvuotisen valtakunnan aikana? :think2:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 08. Joulu 2018 09:59

Minulle aukeaa tämän hetken ymmärryksellä antikristuksen tulo esim danielin ja Jeesuksen ilmoituksista tai Jeesuksen ilmoitus on monille kiistanalainen eli tarkoittaako pyhäikkö sitä 70-luvulla tuhottua vai tuleeko samanlainen tuho myös lopussa .Sama kaava tuntuu uudelleen ja uudelleen tapahtuvan juutalaisten historiasaa.
Mutta 2tess 2 3--- kertoo tuosta antikristuksen tulosta ja se tapahtuu kahdella tavalla eli se pidättäjä mikä sitä henkilöä pidättää poistuu eli kristityt ja nimenomaan Totuudessa elävät kristityt ,jotka rakastavat Totuutta ja heidän eli meidän määrä vähenee ja Pyhän Hengen toiminta vähenee ja aivan viimehetkillä ennen pahuuden konkretian ilmestymistä elävässä uskossa olevien rukousten ..kiitosten ..ylistysten yms määrä on lähes 0.
Tuo siis on pidättäjä mikä raamatun kirjoituksen aikaan oli tiedossa ,mutta ei voimassa vielä. Mutta NYT ON vastustajan vaikutus maailmassa ja suuri nimittäin antikristuksen voima ja se päättyy siihen ,että se henkilö ilmestyy fyysisesti ja istuu "johonkin pyhäkköön ?? joka yleisesti ymmärrettynä on PYHÄ tai pyhänä pidetty paikka .Tästä Jeesus ilmoitti ja viittasi kenties Danielin ilmoitukseen ,jonka tietysti Jumala on danielille ilmoittanut.

Eli saatana tulee kaikella voimallansa ja nyt on uskosta luopumisen aika ja tämä voimistuu ja riivajahenget kuten voimme esim amerikan uskovien menossa nähdä on jo kentällä jne homma etenee .Sitten kun pimeyden hetki on ja ahdistus niin Herraa ilmestyy taivaalle ,mutta sitä ennen on vaikeat ajat ,joista Daniel puhuu ja jos niitä päiviä ei olisi lyhennetty nii mikään liha ei pelastuisi (Jeesus)
Ymmärrän myös ,että kun kristityt Jumalan omat lapset on nousseet ylös ja muutos samalla silmänräpäyksessä elävillä, niin Jumala poistaa voimansa maanpäältä eli ihmiset tietää ja tuntee Jumalan vihan ja voisiko sanoa mitä on olla kirottu .Tuosta hetkestä on kristityt siis pelastettu kuten myös siltä lopulliselta vihalta joka kohtaa jumalattomia.
Tämä siis yksi pohdinnan muoto tuosta myllerryksen hetkestä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja roosa » 08. Joulu 2018 10:44

Juhani kirjoitti:
Linnea kirjoitti:
Hes. 43
4. Ja Herran kunnia kulki temppeliin sen portin kautta, jonka etupuoli oli itää kohden.
5. Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin.
6. Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni.
7. Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti. Ja Israelin heimo ei ole enää saastuttava minun pyhää nimeäni-eivät he eivätkä heidän kuninkaansa-haureudellansa, kuninkaittensa ruumiilla ja uhrikukkuloillansa.

Herran kunnia on tässä temppelissä, siksi tuntuu ristiriitaiselta, että Hesekielin kuvaama temppeli olisi sama asia kuin kolmas temppeli?


Niin olen minäkin sen ymmärtänyt. Hesekielin temppelinäyn (Hes.40-47) mukaan tässä olisi kysymyksessä tulevan Messiaan aikainen maanpäällinen Jumalan palveluksen temppeli (1000v?). Ei mikään antikristuksen temmellyskenttä temppelissä aikojen lopulla tai juutalaisten yritys rakentaa Jerusalemin "kolmas" temppelin uudelleen.

Minua jäi puhuttelemaan varsinkin tämä jae:
Ja kaikki elolliset, kaikki, jotka liikkuvat, virkoavat elämään kaikkialla, mihin tämä kaksoisvirta tulee. Ja kaloja on oleva hyvin paljon; sillä kun nämä vedet sinne tulevat ja vesi paranee, niin kaikki virkoaa elämään, minne vain virta tulee. Hes.47:9. :bible:

Onkohan kysymyksessä Pyhän Hengen virrasta, vain muuten kaiken elollisen elämän pidentymisestä tuhatvuotisen valtakunnan aikana? :think2:

Siinähän se juju juuri piileekin, koska ortodoksijuutalaiset ovat tavallaan ajasta edellä! He 'luulevat' että me ollaan jo tuolla ajassa menossa josta kirjoitat. Hehän puhuvat, että seuraava sota on Googin Ja Maagogin sota, mutta sehän on vasta 1000 vuoden valtakunnan jälkeen. Ja sen jälkeen tulee Messias hallitsemaan maan päälle. Ei tämä tuleva mahdollinen sota ole Goog Ja Maagog, vaan kolmas maailmansota, eikä sen jälkeen tule taivas maan päälle ja Messias, vaan väärä messias, antikristus, joka kylläkin esiintyy valontuojana ja tuo rauhan hetkeksi, mutta on siis Lucifer itse! Suuri lopunajan eksytys on menossa älkää eksykö!! Katse Jeesukseen!
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja roosa » 08. Joulu 2018 11:03

Asiat etenevät niin hurjaa vauhtia ja meno vaan kiihtyy. Lopun aikaa eletään porukat! Väärä messias tulee ensin, mutta miettikää miten lähellä oikean Messiaan Jeesuksen Kristuksen Nasaretilaisenkin tulo on!!

“For 2,000 years, Israel has waited for the moshiach (messiah),” Rabbi Berger said. “As a symbol of our belief that this period of waiting has ended, we should prepare a crown, since the first act of the moshiach will be to restore the Davidic Dynasty, which will be visibly unlike any other kingship that has ever existed.”

"2000 vuotta Israel on odottanut messiasta", Rabbi Berger sanoo. "Symbolina uskollemme siihen että odotuksen aika on pättynyt, meidän pitäisi valmistaa kruunu, koska messiaan ensimmäinen tehtävä on ennallistaa Daavidin Dynastia, joka tulee olemaan näkyvämpi kuin mikään kuningaskunta koskaan aiemmin."

Lähde: https://www.breakingisraelnews.com/1182 ... yal-crown/

He todella odottavat sitä maallista johtajaa, kuningasta, joka kylläkin saa sitten profeetallisia kykyjä ajan myötä. He myös uskovat että tämä johtaja on jo jossain ja vain odottaa 'messiaan' tehtäväänsä astumista. Heillä myös uskomus, että kun valmistavat tämän kultaisen kruunun, niin se jouduttaa messiaan tuloa. Sama uskomus heillä on tästä Kolmannesta Temppelistä, että se jouduttaa messiaan tuloa. Osa ortodoksijuutalaisista uskoo, että messias valvoo tämän tulevan temppelin rakentamista. Aivan varmasti he myös tulevat saamaan jonkun henkilön joka ottaa kruunun vastaan ja istuu temppelissä jonain päivänä, se ei vaan ole messias.

Ei Jeesukselle tarvitse rakentaa temppeliä eikä valmistaa kultaista kruunua, Hän on Kuningasten kuningas ja herrain Herra! Ja Messias Vapahtaja! Jonain päivänä se asia valkenee ihan jokaiselle, mutta valitettavasti osalle se valkenee liian myöhään tai eivät vain halua uskoa. Vielä on aikaa kuitenkin julistaa evankeliumia.
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Joulu 2018 12:19

Jukka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Jukka, huomenta. Ok, sain luettua kaikki luvut, mutta ne puhuu temppelin koosta, mitasta ja suunnasta eli etelään päin ja itäiseen ja pohjoiseen, ne kertoo saastoista, synneistä ja virroista jne. Kysyn, koskeeko ne sitä kolmannesta temppeliä? En ymmärrä niitä tarpeellisia tietoja, joista ei ole mihinkään opetukseksi. :roll: Onko niistä mihinkään opetukseksi? :)


Kuten jo aikaisemmin totesin on tämä kolmas temppeli ongelmallinen ilmoitus -ainakin minulle. En ole edes vakuuttunut, ovatko Hesekielin näyt temppelistä konkreettisia vai esikuvallisia, vaiko sekä että. Pelastuksen kysymyshän tällainen ei ole (se tulee pitää mielessä) mutta tähän temppeliin kätkeytyy ilmeisesti suuri salaisuus ja siunaus.

Eräitä temppeliin liittyviä asioita meidän ei tule unohtaa.
1. Jokainen uskova on Jumalan temppeli, joka Henki heissä asuu.
2. Jumalan temppelin muodostavat kaikki uskovat yhdessä
3. Uudessa Jerusalemissa ei ole temppeliä vaan Jumala on sen temppeli.

Tällaisia mietteitä itsenäisyyspäivän jälkeisenä aamuna.

[Lisäys! 04:46 :thumbdown:
No jopas nyt! Osa tekstistäni katosi bittiavaruuteen enkä löydä sitä mistään. :think2: ]


Niin, Jukka, siksi temppelin koot, mitat, saastat, synnit ja virrat tuntuu liittyvän ihmistemppeliin, joka on Herran temppeli.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Joulu 2018 12:21

*
Eikö ole Raamatussa se kohta, joka mainitsisi maallisen kolmannen temppelin rakentamisen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja Juhani » 09. Joulu 2018 17:42

vaisuliini kirjoitti:*
Eikö ole Raamatussa se kohta, joka mainitsisi maallisen kolmannen temppelin rakentamisen?


Uudessa testamentissa seurakuntaa kutsutaan Jumalan temppeliksi (1. Kor. 3:16, 2. Kor. 6:16, Ef. 2:20–22). Hesekielin temppelinäyssä (Hes.40-47) ei puhuta sanaakaan antikristuksesta, eikä sen sinne ilmestymisestä. Tämän hetken ymmärrykseni mukaan pidän antikristuksen ilmestymistä Jumalan temppeliin (2.Tess.2:4) vertauskuvana Kristuksen seurakunnasta.
Olen ymmärtänyt Hesekielin temppelinäyn tarkoittavan vasta tuhatvuotiskautta.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja Linnea » 09. Joulu 2018 18:42

-
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 24. Touko 2019 11:26, muokattu yhteensä 2 kertaa
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja Linnea » 09. Joulu 2018 19:00

Juhani kirjoitti:Olen ymmärtänyt Hesekielin temppelinäyn tarkoittavan vasta tuhatvuotiskautta.


Hesekielin kuvaamassa temppelissä uhrataan uhreja, esim.

Hes. 40:39: Ja porttieteisessä oli kaksi pöytää kummallakin puolella; niillä oli polttouhri, syntiuhri ja vikauhri teurastettava.

Uhrataanko tuhatvuotisessa valtakunnassa uhreja?
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Antikristus julistaa olevansa Jumala

ViestiKirjoittaja Juhani » 09. Joulu 2018 19:16

Linnea kirjoitti:
Juhani kirjoitti:Olen ymmärtänyt Hesekielin temppelinäyn tarkoittavan vasta tuhatvuotiskautta.


Hesekielin kuvaamassa temppelissä uhrataan uhreja, esim.

Hes. 40:39: Ja porttieteisessä oli kaksi pöytää kummallakin puolella; niillä oli polttouhri, syntiuhri ja vikauhri teurastettava.

Uhrataanko tuhatvuotisessa valtakunnassa uhreja?

:thumbup: Hyvä kysymys, kuten tämäkin:
Ja kaikki elolliset, kaikki, jotka liikkuvat, virkoavat elämään kaikkialla, mihin tämä kaksoisvirta tulee. Ja kaloja on oleva hyvin paljon; sillä kun nämä vedet sinne tulevat ja vesi paranee, niin kaikki virkoaa elämään, minne vain virta tulee. Hes.47:9
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa