Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 14. Loka 2018 21:29

Ef.5:
3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-
4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
7 Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.


Minua on mietityttänyt uskovien kielenkäyttö jonkun aikaa..saatetaan puhua rivoja asioita esimerkkinä mitä joku on laittanut facebook sivuilleen, tai sitten pikkutuhmia vitsejä.
Yritin etsiä opetusta aiheesta mutta en löytänyt, jos joku tietää jonkun hyvän opetuksen tästä aiheesta olisi mukava kuunnella.
Kun tuollaisia kuulee ei tiedä oikein miten suhtautuisi kun muut ottaa huumorilla :think2: Onko kukaan muu ajatellut näitä kielen "syntejä"?
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Loka 2018 13:24

*
No voin kai tällä Iinuliinun osiolla esittää kysymystä, jos sopii? Niin olen nähnyt, miten jumalattoman kielessä on voima toteuttaa elämän tappioksi, siis onnettomuudeksi, tajuamatta, että kielessä on voimaa, joko onnettomuudeksi. No kerron nyt siitä, mitä tapahtui.

Joku vuosi sitten täällä citymarketilla oli suuri remontti, koska se laajennettiin. Oli sellainen pitkä nosturi. En tiedä, miten sitä sanotaan. Niin sinä iltana sain tekstarin, jonka mukaan iäkäs uskosta osaton pariskunta kutsui meitä kahville. Kahvipöydän äärellä rouva kertoi innolla, miten tiesi "hengessä" mitä nosturille tapahtui. Hän kertoi, että oli menossa citymarketiin ja näki nosturin, joka nosti jotain tavaraa korkealle ja yritti asettaa tietylle paikalle, joka oli aika vaikeassa olosuhteessa.

Ja rouva katsoi ja sanoi omalle miehelle, että varmaan tuo nosturi kaatuu. Siten nosturi alkoi kallistua ja kaatua citymarketin päälle. Rouva sanoi miehelle; 'minä tiesin, koska aavistin ja henki oli oikeassa, että se tapahtuu'. Rouva sai kerrottua minulle ja sanoi; 'minä tiesinpä, koska henki oli oikeassa, että se tapahtui'. Minulle tuli mieleen Raamatun kohdat ja selitin hänelle, että kielessä on voima toteuttaa onnettomuudeksi. Näytin hänelle ne Raamatun kohdat, joiden mukaan kielen voima voi toteuttaa. Rouva oli aluksi ymmällä. Selitin hänelle tarkemmin ja lopultakin hän alkoi tajuta ja oli nolona. Kyse ei ole hengestä, joka ilmoitti hänelle siitä onnettomuudesta, vaan että kielessä on voima toteuttaa.

Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Se nosturin onnettomuus oli tämän uutislehden ilmoituksessa, mitä citymarketilla tapahtui. Mutta arvaa, mikä minua vaivaa? Että jumalattoman kielessä on myös voima käytössä, ei ainoastaan uskovan, vaan jumalattoman kielessä. Siitä haluaisin kysyä. No kun täällä kaupungissa on nyt remontti meneillään ja rukoilin varjelua, taitoa, viisautta ja apua, koska se on aika vaikeassa ja vaarallisessa olosuhteessa remontin kanssa. Siis padon remontti ja lisäksi kanavan remontti, joka on lähellä voimalan laitosta.

No Iinuliinu, sinulla on hyvä postaus. Minua joskus jäi askarruttamaan sama juttu. Koska hengailen aika paljon uskosta osattoman kamupiirin kanssa. Kokoajan yritin pitää tietyn rajan härskissä huumorissa. Koska kamupiiri tykkää puhua härskisti huumorilla, siinä huono puoli.

Mutta olen nähnyt uskovien keskeistä riitaa FB:n kautta ja toinen syyllisti toista millä haukkumanimellä. Se mietityttää, koska Raamatun mukaan voi ansaita helvetin tulen. :? Mielipiteitä?

Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. 33/38

Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Se taas, joka sanoo veljelleen: "Sinä tyhjänpäviäinen', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion. Mutta joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. RK

Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman. Biblia

------------------

No tänä lauantaina ehkä näen vanhaa kamupiiriä Helsingissä. Kuulun itse vähemmistöön, johon olisi tärkeä tuoda pelastuksen evankeliumia. Minua saa muistaa rukouksin, jos halutaan, että tuon Kristuksen kirkkauden sinne ja minua tai minussa saa katsella läpi Kristuksen elävää kirjettä [2Kor. 3:3]. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja Mariini » 18. Loka 2018 21:03

vaisuliini kirjoitti:*
No voin kai tällä Iinuliinun osiolla esittää kysymystä, jos sopii? Niin olen nähnyt, miten jumalattoman kielessä on voima toteuttaa elämän tappioksi, siis onnettomuudeksi, tajuamatta, että kielessä on voimaa, joko onnettomuudeksi. No kerron nyt siitä, mitä tapahtui.

Joku vuosi sitten täällä citymarketilla oli suuri remontti, koska se laajennettiin. Oli sellainen pitkä nosturi. En tiedä, miten sitä sanotaan. Niin sinä iltana sain tekstarin, jonka mukaan iäkäs uskosta osaton pariskunta kutsui meitä kahville. Kahvipöydän äärellä rouva kertoi innolla, miten tiesi "hengessä" mitä nosturille tapahtui. Hän kertoi, että oli menossa citymarketiin ja näki nosturin, joka nosti jotain tavaraa korkealle ja yritti asettaa tietylle paikalle, joka oli aika vaikeassa olosuhteessa.

Ja rouva katsoi ja sanoi omalle miehelle, että varmaan tuo nosturi kaatuu. Siten nosturi alkoi kallistua ja kaatua citymarketin päälle. Rouva sanoi miehelle; 'minä tiesin, koska aavistin ja henki oli oikeassa, että se tapahtuu'. Rouva sai kerrottua minulle ja sanoi; 'minä tiesinpä, koska henki oli oikeassa, että se tapahtui'. Minulle tuli mieleen Raamatun kohdat ja selitin hänelle, että kielessä on voima toteuttaa onnettomuudeksi. Näytin hänelle ne Raamatun kohdat, joiden mukaan kielen voima voi toteuttaa. Rouva oli aluksi ymmällä. Selitin hänelle tarkemmin ja lopultakin hän alkoi tajuta ja oli nolona. Kyse ei ole hengestä, joka ilmoitti hänelle siitä onnettomuudesta, vaan että kielessä on voima toteuttaa.

Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Se nosturin onnettomuus oli tämän uutislehden ilmoituksessa, mitä citymarketilla tapahtui. Mutta arvaa, mikä minua vaivaa? Että jumalattoman kielessä on myös voima käytössä, ei ainoastaan uskovan, vaan jumalattoman kielessä. Siitä haluaisin kysyä. No kun täällä kaupungissa on nyt remontti meneillään ja rukoilin varjelua, taitoa, viisautta ja apua, koska se on aika vaikeassa ja vaarallisessa olosuhteessa remontin kanssa. Siis padon remontti ja lisäksi kanavan remontti, joka on lähellä voimalan laitosta.



Minua jäi hieman ihmetyttämään tämä juttu. Tarkoititko että tuolla vanhalla uskosta osattomalla mummolla olisi ollut osuutta nosturin kaatumiseen, koska hän
sanoi sen kaatuvan?

Minä en usko että tuo Matteuksen kohta opettaa tällaista, vaan että sanoistamme meidät tuomitaan. Edeltävissä jakeissa puhuttiin fariseuksista ja
Pyhän Hengen pilkkaamisesta ja siitä, ettei sitä saa anteeksi. Ei siitä, että jollakin olisi kielellään valta aiheuttaa onnettomuuksia. Nosturit eivät kaatuile, jos joku sanoo niin.
Jos jotain tällaista tapahtuisi oikeasti, niin kyse olisi jostain noituuteen liittyvästä synnistä, ei pelkästään sanoista.

En tiedä, tarkoititko tällaista, mutta tuommoisen käsityksen sain kirjoituksestasi.

Ihmiset puhuvat kaikenlaista, eivätkä ne sanat useimmiten toteudu, vaikka kiroaisivat ja toivoisivat kuolemaa ja onnettomuuksia ja muuta pahuutta.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Loka 2018 21:57

*
Mariini, taidan olla väärässä, korjaa minua, mutta en nyt löytänyt kohdan Raamatusta. Muistini saattaa erehtyä, kun muistan lukeneeni kohdan, joka puhuu siitä, että kielessä on onnettomuudeksi. En ole varma, kirjoittiko Daavid sen kohdan. Jos sinä tiedät, missä kohdassa se on, voisitko tuoda tänne sen kohdan? Niistä Raamatun kohdista vielä, niin en ole löytänyt sitä kohtaa, siksi nostin ne Raamatun kohdat siinä käsityksessä, että ne voivat hyvin liittyä siihen kohtaan, jota en löytänyt. Otan vastaan oikaisun Sanan opetuksen mukaiseen suuntaan - rakkaudesta totuuteen.

Jos haluat tai viitsit, voisitko tarkentaa, mitä ne Raamatun kohdat Matt. 12:36-37 tarkoittaa? Kyse on siis sydämen kyllyydestä, josta suu puhuu tuomalla esiin joko hyvää tai pahaa sydämen mukaan?

Hyvää yötä - Jeesus myötä! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja Mariini » 18. Loka 2018 23:27

Laitan tuosta Matteuksen luvusta 12 pidemmän pätkän. En laita kokonaan, mutta kannattaa lukea
koko luku, niin siitä saa paremmin selvän.

24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".
25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.

28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."



Tuossa fariseukset kiusasivat Jeesusta saadakseen syyn tappaa Jeesuksen. He etsivät tahallaan laista kohtia, joilla syyttää Jeesusta, vaikka lain tarkoitus oli rakkaus eikä uhri. Jeesus varoitti heitä Pyhän Hengen pilkkaamisesta, kun
he syyttivät Jeesusta, että hän paransi riivatun paholaisen voimalla.
Varmastikin tiesivät, mitä tekivät ja tiesivät, missä hengessä Jeesus paransi.
Heidän sydämensä
oli paha. Siksi Jeesus sanoi, että kun ihmisen sydän on täynnä pahaa, myös ulosanti on pahaa, eli ne puheet on pahoja.
Niistä puheista joutuu tuomiolle, jos ei tässä ajassa tee parannusta. Ja sitä Pyhän Hengen pilkkaamisesta ei anteeksi saa.

Sellaistahan se on, pahan sydämen kyllyydestä tulee suusta ulos pahat puheet.

Tuo kai vähän sivuaa myös iinuliinun aloitusta (joka oli muuten hyvä). Uskovien suusta ei saisi tulla kaikkia törkyjuttuja ulos, ei edes sellaisia, jotka ovat toisten
kertomia. Ei niitä tarvitse jatkaa. Iinuliinun laittama Raamatun kohta on aika hyvä opetus tähän. Voi olla likaläntti uskovien sydämessä, jos naureskellaan jollekin tissivitseille tms.
Joskus joutuu vähän etsimään rajoja ja miettimään näitä. Kasvun paikka varmasti monille. Itsellekin ollut joskus.
Niillä jutuilla on joskus myös kohde ja ei naurata varmasti, jos rumat jutut osuu jotakuta ja aiheuttaa haavoja.

-------------

Vaisuliini, luulen, että tuo kohta on, josta puhuit on jossain. Muistan jonkin tuollaisen kohdan, mutta minunkin muisti nyt reistaa.
En muista tarkasti, on vähän aivosumua. Koitin etsiä, mutta en löytänyt yhden, mutta siinä puhuttiin Jumalan sanoista. Etsin vielä kun jaksan.
Kyllä siihen selvyys löytyy. Jeesus avaa.
Toivottavasti sai selvää.

Siunausta ja hyvää yötä, Jeesus myötä. :sleep: :hearts:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja Mariini » 18. Loka 2018 23:36

Se, minkä löysin oli tämä

Jer. 44:29 Ja tämä on oleva sen merkkinä, sanoo Herra, että minä rankaisen teitä tässä paikassa, tietääksenne, että minun sanani teitä vastaan toteutuvat, teille onnettomuudeksi:


Piti katsoa vielä kohta, joka oli iinuliinun otsikossa, jänniä kohtia. :think2:

Sanal. 18:20 Sen jälkeen kullekin maksetaan, kuin hänen suunsa on puhunut; ja hän ravitaan huultensa hedelmästä.
21 Kuolema ja elämä on kielen voimassa: joka häntä rakastaa, se saa syösä hänen hedelmästänsä. (Biblia)

20 Suunsa hedelmästä saa mies vatsansa kylläiseksi, saa kyllikseen huultensa satoa.
21 Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää. 33/38
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Loka 2018 10:33

*
Kiitos, Mariini. Muistui mieleeni se lehden ilmoitus siitä nosturi onnettomuudesta. Muistan vielä hämärästi jotain mädän jutun siinä ilmoituksessa. En kuitenkin löytänyt googleesta sen voidakseni tutkia ja todistaa sinulle, koska muistaakseni siinä on jokin mätä juttu. Muistan jotain, että se, jonka nosturi nosti, ei ollut kamalan painava. Kyse ei ollut väärästä tekniikasta tai jostain muusta. Muistan lukeneeni muutama kertaa uudelleen sitä ilmoitusta ihmetellen ja siten muistui rouvan sana ja kielen voima. Olisin leikannut sen lehden ilmoituksen itselleni, niin joku päivä olisin voinut tutkia sitä asiaa tarkemmin.

Kiitos, Mariili, että löysit kohdan, mutta en ole varma, oliko se sama kohta Jer. 44:29.

Mariili, muistelin menneitä asioita, jotka toteutuivat itsestään kielen kautta. Eniten minua alkoi häiritä se sanonta "henki ilmoitti", "tiesinpä, koska aavistin oikein". Se sanonta tuli monelta ihmiseltä ja aloin miettiä ihmetellen, mitä oikeastaan he tarkoittavat sillä sanonnalla. Uskalsin kysyä vain yhdeltä ihmiseltä, mikä henki kyseessä oli. Hän selitti sen minulle ja ymmärsin, ettei kyse ole henkimaailmasta tai vieraasta hengestä. Se on oma henki, joka ilmoittaa tulevista asioista, jotka tapahtuvat jotain. Se minua paljon häiritsee. En itse käytä sitä sanontaa. He käyttävät kuitenkin sitä sanontaa. Samoin minua häiritsee se sanonta "aavistin oikein".

Mariili, saisinko kysyä, oletko koskaan aavistanut oikein missä tahansa asiassa? No haluaisin kertoa sinulle yksi juttu. Se minua vielä surettaa, vaikka se on jo vanha juttu. Minua suorastaan suututtaa. Tiedäthän itse varmaan, että Raamatussa mainitaan, miten aika pysähtyi Jumalan avulla? Niin serkkuni teki kuolemaa. Taistelin rukouksin hänen puolesta. Eräänä päivänä äippä ja isäpuoli sanoivat minulle siitä, että sairaalasta soitettiin, serkku on tänään kuollut. Se oli silloin muistaakseni lauantaina. Kielsin uskomasta siihen. Koska olin täynnä uskoa, että hän elää.

Seuraavana päivänä eli sunnuntaina äippä ja isäpuoli sanoivat minulle, että tänään serkku on kuollut. Mitä? Tänäänkö? :shock: Eilen hänen olisi pitänyt kuolla, mutta sai lisää yhden päivän elää. Minusta tuntui, että serkku ansaitsi minun uskon mukaan yhden päivän. Mutta yksi miesuskova sanoi minulle, että serkkuni on kuollut. Niin se minua suututti. En osaa selittää, mutta olin täynnä uskoa, että serkku elää. Pidän yhä miesuskovaa osasyyllisenä siihen, että serkku kuoli - hänen sanan mukaan ja minua vielä suututtaa.

Kysyin äipältä siitä, että lauantaina sairaalasta soitettiin, että serkku on kuollut ja se oli silloin lauantaina. Äippä ei muistanut sitä asiaa mitään ja äippä kinasi sanoen, että se oli sunnuntaina. Ei voi olla totta! :shock: :wtf: Se koko juttu on täysin outoa. Siten mieleeni kielen voima, joka tuntui toivovan serkun kuolla. Mitä sinä ajattelet tästä jutusta?

En vielä löytänyt Raamatun kohdan, mutta löysin äsken tämän kohdan. Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi [Jes. 54:17]. Se ei tunnu sopivan tähän juttuun, koska se "todiste" ei kuitenkin riitä.

Mieleeni tuli se tutkimus juttu. Amerikassa tehtiin erilaisia kauhuelokuvia. Siten muutaman vuoden kuluttua oikeastaan Amerikassa tapahtui jotain. Tutkimuksen mukaan ihmeteltiin, kuinka oikea paikka ja oikea tapahtuma voi olla ihan sattuma. Katsoin sitä ohjelmaa tv:sta ja siten minulle muistui kielen voima.

Saatan olla väärässä, mutta minua häiritsee se sanonta ja se, miten voi olla sattuma, vaikka aiemmin on sanottu jotain sille jutulle. Se minua häiritsee. Mutta jos se on totta, niin silloin kielen voima on oikeastaan olemassa. No toivon saavani raamatullisen oikaisun ojentautuakseni pois tästä jutusta, joka minua paljon häiritsee ja vieläkään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja Mariini » 19. Loka 2018 13:38

Nostureita kaatuilee aika ajoin eri syistä. Surullisia onnettomuuksia. Vaikka tuossa sinun kertomassa
onnettomuudessa olisikin ollut jotakin hämärää taustalla, en usko, että se kaatui sen vanhan naisen sanojen vuoksi.

Myös uskosta osattomilla on kokemuksia, että he aavistavat ennalta jotakin tai kokevat jotain outoa.
Joskus se tulee hengiltä, joskus ihmisestä itsestään, joko ihmisen omasta hengestä tai luonnollisista lahjoista johtuen.
Uskon myös, että Jumala on joskus saattanut antaa tällaisia kokemuksia myös heille.
Jostain syystä. Ehkä siksi, että he alkaisivat etsimään Jeesusta.
Joskus voi vain arvata asioita aivan luonnollisista syistä, että tulee tapahtumaan jotain
pahaa.

En kuitenkaan usko, että uskosta osattomat osaa aina erottaa lähdettä, mistä heidän kokemuksensa tulevat, koska
heillä ei ole Jeesusta eikä Henkeä, eivätkä he tunne Sanaa. He saattavat tulkita kokemuksensa omaksi aavistukseksi tai uskovat kokemuksensa
tulleen virheellisesti Jumalalta tai jostain muualta. Ehkäpä joskus ovat tunnistaneet oikein ja se onkin tullut Jumalalta.
Ihmisillä, sekä uskovilla että uskosta osattomilla on kaikenlaisia yliluonnollisia tai siltä tuntuvia kokemuksia.

Varovainen pitää olla sen kanssa, ettei tule rakennelleeksi oppeja tällaisten ympärille tai usko jotakin väärää.

Minä en osaa enkä edes halua yrittää selittää kaikkea. On ihan hyvä tutkiskella tällaiset asiat yhdessä Raamatun avulla ja rukoilla
Herraa avaamaan.

Sanan.l. 16:1 Ihmisen ovat mielen aivoittelut, mutta Herralta tulee kielen vastaus.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja Mariini » 19. Loka 2018 14:21

Tuo mainitsemasi ajan pysähtyminen löytyy Joosuan kirjan 10 luvusta

12 Silloin puhui Joosua Herralle, sinä päivänä, jona Herra antoi amorilaiset israelilaisten valtaan, ja sanoi Israelin silmien edessä: "Aurinko, seiso alallasi Gibeonissa, ja kuu Aijalonin laaksossa".
13 Niin aurinko seisoi alallansa, ja kuu pysyi paikallansa, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Niinhän on kirjoitettuna "Oikeamielisen kirjassa". Niin aurinko pysyi paikallansa keskitaivaalla päiväkauden, kiirehtimättä laskemaan.
14 Eikä ole ollut sen päivän vertaista, ei ennen eikä jälkeen, jona Herra näin kuuli ihmisen ääntä; sillä Herra soti Israelin puolesta.


Herra pysäytti ajan tuossa jotenkin auttaakseen Israelilaisia selviytymään vihollisistaan. Tuossa kuitenkin sanotaan, ettei tuollaista ole tapahtunut
sitä ennen eikä sen jälkeen.
(Tuossa kohdassa on sitten viittaus, joka on tulkittu olevan yksi apogryfikirjoista, mutta sitä ei kannata lukea, se on hölynpölyä)

Tuosta kohdasta ei siis kannata mitään oppia tehdä. En usko,että Jumala pyäsyttelee aurinkoa ja kuuta ihan noin vain.
Jos yksittäinen uskova ihminen kokee ajan pysähtyneen, se voi olla jonkinlainen muu hengellinen kokemus.
Entäpä jos näit ennalta sen tapahtuvan ja luulit, että aika pysähtyi, vaikka ei pysähtynytkään?
Jospa olet tulkinnut kokemaasi jotenkin väärin? Jos ikäänkuin saitkin itse lisäaikaa rukoukseen eikä Jumala ottanut serkkuasi pois niin pian, kuin luulit?

En ehkä osaa selittää kokemaasi, mutta
en usko, että serkkusi kuolemaan oli kukaan osasyyllinen sanojensa vuoksi.
Voisitko tarkistaa serkkusi kuolin ajan ja päivän jostain?

On minulla joitain kokemuksia, mutta en muista kaikkea. Äitini kuolemasta näin unen puoli vuotta
ennen kuin äitini kuoli. Kerroin sen äidilleni, joka vain tuumasi, että ehkä hänen aika on tullut. En muista unta enää tarkkaan, mutta
oli todentuntuinen. En muuten ollut kunnolla uskossa tuolloin. :oops: Olin vähän omilla teilläni. Äitini oli uskossa.
Ja tästä muistin sellaisenkin, että
eräs äitini uskova ystävä näki näyn äidistäni muuttuneena, niinkuin nuorena ja sellaisena kuin ollaan kuoleman jälkeen, ennenkuin äitini kuoli. Hän ymmärsi siitä, että äitini varmaankin kuolee.
Toinen äitini uskon ystävä istui kokouksessa kuoleman aikoihin, kun näki näyn, että Jeesus käveli äitini sairasvuoteen viereen, nosti äitini syliinsä ja vei pois.
Kun soitimme uutista kuolemasta, hän tiesi jo. On vaikea kirjoittaa näistä..

Kyllä kaikenlaista ihmeellisyyksiä tapahtuu, ihmiset tekevät sanoissaan virheitä ja tulkitsevat asioita virheellisesti.
Mutta mikäli on olemassa jokin oppi kielen voimasta, että ihmisten virheelliset sanomiset aiheuttavat kuolemaa ja pahuutta, jotain pitävämpää
pitäisi löytyä Raamatusta.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Loka 2018 14:48

*
Okei, Mariini. Sorry, minä kirjoitin nikkisi väärin, kun kirjoitin 'Mariili'. :oops: Tarkoitan, että minua häiritsee, että he jumalattomat luottavat omiin aavistuksiin, niiden kautta henki ilmoittaa tulevista tapahtumista ja sen kautta sanontaan.

Mutta kyllä oli totta, että serkku sai yhden päivän elää, koska sairaalasta ensin soitettiin ja sanottiin, että tänään [lauantaina] serkkuni on kuollut. Mutta soitettiin seuraavana päivänä ja sanottiin, että tänään [sunnuntaina] serkkuni on kuollut. Äipän, isäpuolen ja mieheni muisti tuntuu olla pyyhitty pois. He kinasivat ja kielsivät, että oli sanomassa minulle lauantainakin. Se koko juttu oli tosiaan outoa. :shock: :wtf: :roll:

No olin täynnä uskoa, uskoin, että serkku elää ja siksi hän sai yhden päivän lisää. Tuo aika, aurinko ja kuu juttu on vain esimerkki, miksi nostin sen esille, vaikka ei liity serkkuuni, vaan se on vain esimerkki "mahdollisuus", minkä takia serkkuni sai yhden päivän elää. Eilinen päivä on pyyhitty pois, muttei minun kohdaltani ja kaikki juttu oli minulle paljon selvempää, samoin eilinen juttu. Joo tiedän, siksi en lue apogryfikirjoja.

Mariini, en paljon tutkinut kielen voima juttua ja se vaikuttaa myös minun uskooni, etten jaksa uskoa sen olevan totta. Mutta epäilyttää koska koko juttu on tosiaan outoa, muka sattumaa, joten annan sen olla.

Tiedätkö, että kielen kautta sana voi olla henkinen väkivalta ja voi haavoittaa kokonaista ihmistä, vaikka se ei ole fyysisella tasolla, vaan henkisellä tasolla, niin lopultakin ihmisen mielenterveys voi romahtaa? Henkisellä tasolla se liittyy kielen voimaan. Esim. negatiivinen sana voi saada mielialaan alakuloiseksi ja mieli on ihan maassa. Pieni positiivinen sana nostaa mielen ylöspäin pois maasta. Pienellä positiivisellä sanalla on suuri vaikutus mielialaan paljon. Tämä kaikki liittyy paljon henkiseen tasoon kielen kanssa.

Jumala tuomitsee viimeisenä tuomiopäivänä sen mukaan, mitä on sanonut lähimmäiselle henkisellä tasolla. Mieliala vaille Raamatun tuntemusta voi ailahtaa miinuksen puolelle hurjasti.

Mielenkiintoinen juttu sinun äidistä. Se on todella ihmeellisintä. Oli rohkaistavaa ja lohduttavaa lukea sinun äidin tarinaa. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron