Sana "uskonnollinen"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sana "uskonnollinen"

ViestiKirjoittaja Ariel » 04. Loka 2018 20:56

Minä ymmärrän sanan uskonto tarkoittavan enemmänkin kulttuuria kuin aitoa vakaumusta. Monet ihmiset ovat aivan tiedostetusti uskonnollisia mutta eivät edes ajattele olevansa Jumalan yhteydessä. Usko taas on uskoa, oli uskomus mikä hyvänsä. Jos ihminen aidosti uskoo vaikka islamin Jumalaan on hän uskova.

Tämä ei tarkoita että itse en uskoisi että Jeesus on ainoa Tie. Minä en vaan ymmärrä miksi niin uskomalla pitäisi sanoa että toisin uskova ei olekaan uskova vaan uskonnollinen. Jeesukseen uskova hän ei ole, ja se on tietysti raamatun opin mukaan Jumalasta erottava asia.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Sana "uskonnollinen"

ViestiKirjoittaja tanu » 05. Loka 2018 11:55

Ariel kirjoitti:Minä ymmärrän sanan uskonto tarkoittavan enemmänkin kulttuuria kuin aitoa vakaumusta. Monet ihmiset ovat aivan tiedostetusti uskonnollisia mutta eivät edes ajattele olevansa Jumalan yhteydessä. Usko taas on uskoa, oli uskomus mikä hyvänsä. Jos ihminen aidosti uskoo vaikka islamin Jumalaan on hän uskova.

Tämä ei tarkoita että itse en uskoisi että Jeesus on ainoa Tie. Minä en vaan ymmärrä miksi niin uskomalla pitäisi sanoa että toisin uskova ei olekaan uskova vaan uskonnollinen. Jeesukseen uskova hän ei ole, ja se on tietysti raamatun opin mukaan Jumalasta erottava asia.


Hyvin sanottu. Uskonto ja uskonnolisuus tosiaan eivät edusta aitoa vakaumusta, vaan kaikkea ihmisen keksimää, jolla ei palastuksen kannalta ole mitään merkitystä.

Tosiaan, voihan muslimikin olla vakaumuksellinen uskova ja harjoittaa islamin uskoa. Mutta tätä uskon lahjaa hän ei ole saanut Jumalalta (vaikka perkele niin uskottelee), eikä siksi
ole pelastavassa uskossa, vaan harjoittaa epäjumalanpalvontaa ja on matkalla kadotukseen.

Ainoa pelastava usko on usko Jeesukseen palastajana ja vapahtajana ja Herrana. Tämä usko saadaan Jumalan lahjana ilman uskonnollisia tekoja.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Sana "uskonnollinen"

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Loka 2018 14:52

Muaddibin on hyvä lukea tämä tiedote: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... 534#p59534

- Ylläpito
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa