Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Syys 2018 15:18

Tottahan kaikkien kristillisten seurakuntien uskon auktoriteetti on Raamattu. Eri ryhmät vain nökevät Raamatun opin joissain kohdin eri tavalla ortodoksit esim ajattelevat että vapaat suunnat ovat epäraamatullisia. Ja vapaat suunnat taas ajattelevat että ortodoskit ovat epäraamatullisia. Vapaissa suunnissa eri seurakunnat keskenäänkin näkevät toisten olevan epäraamatullisia.

Joku yksittäisuskovakin näkee itsensä olevan raamatullinen ja muiden toisella tavalla ajattelevien hän näkee olevan epäraamatullisia. Eli jokainen on raamatullinen omasta mielestään. Eikai kukaan tieten tahtoen ole epäraamatullinen?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2018 15:22

*
Joo, Joonas. Hajaannuksen syytä tämä kaikki on. :) No kun ymmärretään, mitä Raamattu tarkoittaa "seurakunnalla", niin siten ei katsota enää toisiamme epäraamatulliseksi. Varmaan sinä itse tiedät, mitä on oikeassa Sanan valossa se "seurakunta", niin tällä tavalla katsotaan Raamatun olevan uskon elämän auktoriteetti. No lopettelen, kun pitää mennä...

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2018 18:03

*
No mitä hajaannukseen tulee; siinä on epäraamatullinen opetus siitä seurakunnattomuudesta, joka on pahasti iskoutunut uskovien keskellä ja sen takia katsotaan seurakunnan nimikkeen, uskonsuunnan ja kuppikunnan mukaan, eikä sitä Raamattua, joka on kaikesta uskon elämän keskeisin auktoriteetti. Kaikkien eri seurakuntien sisällä on uskovat, itseasiassa he kaikki ovat jo Jumalan seurakunta, josta Raamattu puhuu.

Aluksi pastori kysyi ihmetellen, miksen liittynyt helluntaiseurakuntaan. Samoin muutamat uskovat kysyivät, onko minulla seurakunta. Se seurakunnattomuus ei löydy Raamatusta. Eri seurakuntien nimike tuo hajaannusta uskovien keskelle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Syys 2018 20:34

vaisuliini kirjoitti:*
No mitä hajaannukseen tulee; siinä on epäraamatullinen opetus siitä seurakunnattomuudesta, joka on pahasti iskoutunut uskovien keskellä ja sen takia katsotaan seurakunnan nimikkeen, uskonsuunnan ja kuppikunnan mukaan, eikä sitä Raamattua, joka on kaikesta uskon elämän keskeisin auktoriteetti. Kaikkien eri seurakuntien sisällä on uskovat, itseasiassa he kaikki ovat jo Jumalan seurakunta, josta Raamattu puhuu.

Aluksi pastori kysyi ihmetellen, miksen liittynyt helluntaiseurakuntaan. Samoin muutamat uskovat kysyivät, onko minulla seurakunta. Se seurakunnattomuus ei löydy Raamatusta. Eri seurakuntien nimike tuo hajaannusta uskovien keskelle.


Kyllä jokaisen tulisi kuitenkin liittyä johonkin seurakuntaa ja sitoutua siihen. Ei Jumala ole tarkoittanut ketään vain ajelehimaan ja olemaan sitoutumatta mihinkään.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2018 20:39

*
Joonas, Raamattu kehottaa pitämään yhteisen kokoontumisen ainakaan Jeesuksen päivän lähestyessään eli Hänen tulemukseen asti. Raamattu opettaa yhteisen kokoontumisen tärkeydestä, jonka tulisi noudattaa. Raamattu puhuu myös, että me olemme Jumalan seurakunta emmekä saisi läiminlyödä yhteistä kokoontumista Jeesuksen päivän lähestyessään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Syys 2018 23:21

Minun elämältäni on melkein pudonnut pohja. En ymmärrä miksi Jumala ei ole vastannut minun pyyntööni. Elämässä ei ole enää mitään toivoa. Aivan sama rukoilenko vai enkö ei Jumala kuitenkaan vastaa. Tai enää en edes voi vastata sillä olen liian vanha avioon. Kuka nuori haluasi tälläista vanhusta ja minä taas en halua ketään vanhaa. Luotin Jumalaan ja totesin että se oli suuri virhe. Mitä on enää jäljellä elämässä jos Jumalakin pettää?

Nämä ovat tuntemuksiani mutta niistä huolimatta tiedän ja uskon että Herra on hyvä eikä hän jätä vastaamatta eikä viivyttele.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Syys 2018 08:58

*
Joonas, minä eilen kirjoitin siitä ajatellen ja epäsuorasti, kun sinä oivaltaisit, että sinulla olisi itsetutkimisen aika. Kirjoitin asioista, mitkä nostaa Herran tuntemista vastaan ja asioista, mitkä estää Herraa kuulemasta rukousta. Kirjoitin siitä, että Raamatun ulkopuolisiin asioihin uskoaan asettaminen voi estää Jumalaa kuulemasta rukousta, koska Herra näkee sydämeen asti, mikä on ensisijainen uskon kohde. Jos sydämessä ei ole sijaa Hänen Sanalle ja sille Hänen tahdonmukaiselle Sanan opetukselle, Hänen Sanaan ei uskota ensisijaisesti, se estää Herraa kuulemasta rukousta.

Sinun vuoksesi kirjoitan tämän. Se ei tarkoita, että olisin sinua vastaan. En missään tapauksessa. Olisin sinun housuissasi, varmaan ilahtuisin siitä, että joku koittaisi oikaista minua ja ottaisin vaarin hänen sanasta itseni vuoksi, että ojentautuisin ja rakentuisin Kristuksessa. Olisin varmaan kiitollinen siitä, koska hän minua koittaisi oikaista ja se tietäisi hänen lähimmäisenrakkautta minua kohtaan.

Sanon tämän sinun vuoksesi, että nyt olisi itsetutkimisen aika. :hugehug: ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja Joonas » 28. Syys 2018 14:32

Vaisuliini kiitos neuvosta, mutta en minä usko mihinkään Raamatun ulkopuolisiin lähteisiin jotka ovat Raamattua vastaan. En usko tuomaan evankeliumiin enkä koraaniin enkä mormonien kirjoihin ja niin edelleen.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja Seppo-Simeoni » 30. Syys 2018 19:44

Joonas kirjoitti:Minun elämältäni on melkein pudonnut pohja. En ymmärrä miksi Jumala ei ole vastannut minun pyyntööni. Elämässä ei ole enää mitään toivoa. Aivan sama rukoilenko vai enkö ei Jumala kuitenkaan vastaa. Tai enää en edes voi vastata sillä olen liian vanha avioon. Kuka nuori haluasi tälläista vanhusta ja minä taas en halua ketään vanhaa. Luotin Jumalaan ja totesin että se oli suuri virhe. Mitä on enää jäljellä elämässä jos Jumalakin pettää?

Nämä ovat tuntemuksiani mutta niistä huolimatta tiedän ja uskon että Herra on hyvä eikä hän jätä vastaamatta eikä viivyttele.


Huomaatko kaksi selkeää ristiriitaa edellisessä kirjoituksessasi? "Kuka nuori ... minä ketään vanhaa" sekä "Jumala ei kuitenkaan ... eikä hän jätä vastaamatta".

Mitä olet itse tehnyt oman asiasi eteen? Odotatko, että Jumala johdattaa nuoren vaimoehdokkaan ovellesi? Mitäpä jos Jumala onkin vastannut jo, vastannut sanomalla "ei ihan vielä, tee itsekin jotain."
Ja hän tuli hengen vaikutuksesta pyhäkköön. (Luuk. 2:27)
Avatar
Seppo-Simeoni
 
Viestit: 32
Liittynyt: 29. Syys 2018 12:09

Re: Kun Jumalan tahto on pimeä laakso

ViestiKirjoittaja Joonas » 01. Loka 2018 01:00

Seppo-simeoni tottakai olen tehnyt kaiken voitavani. Aina kun olen tavannut jonkun uskovan tytön josta olen pitänyt olen yrittänyt lähestyä. Mutta ei ole ollut vastakaikua. Olen myös yrittänyt deitteje internetissä mutta tuloksetta. Olen rukoillut ja paastonnut. Ainoastaan uskosta osattomissa tytöissä on ollut sellaisia jotka ovat minusta pitäneet ja joista minä olen pitänyt. Mutta uskosta osattoman kanssa ei kristityn tule avioitua.

Olisi sitten toki sellaisia uskovia tyttöjä joita kohtaan en koe yhtään mitään. Mutta ei sellainen avioliitto varmaan toimisi että ei olisi lainkaan ihastusta eikä luontaista rakkautta.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa

cron