Ristiinnaulittu kirjoitus säädöksineen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ristiinnaulittu kirjoitus säädöksineen

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Syys 2018 15:25

Jumalan laki on sellainen aihe meille Uuden Liiton (UL) uskoville, että olemme siitä montaa mieltä. Jotkut ovat lain alla korottaen vanhan liiton järjestystä, toiset painottavat sitä ettei laki ole enää miltään osin voimassa UL:ssa. Suurin osa Uuden Liiton aikakauden uskovista on ihan oikein sitä mieltä, että vanha liitto on kokonaan kumottu, emmekä ole enää vanhan liiton alla, sillä Herran Jeesuksen syntiuhri ristinpuulla kumosi koko vanhan liiton järjestyksen. Opetus Jumalan laista Uuden Liiton aikakaudessa on haastavaa, joka voi viedä meidät väärään suuntaan jos emme ymmärrä sitä mitä Raamattu ja Uuden Liiton kirjoitukset opettavat Jumalan laista. Koen sydämessäni, että tämä kirjoitus on eräs kaikkein tärkeimmistä kirjoituksista mitä olen koskaan kirjoittanut sivulleni.

Kolossalaiskirjeen 2 luvun opetus kirjoituksesta säädöksineen on yksi tärkeistä Raamatun kohdista kun tutkimme sitä, että naulittiinko Jeesuksen kanssa ristille Jumalan laki vai ihmisten synnit. Tästä ja muustakin kirjoitan, sillä tämä on todella tärkeä asia ymmärtää oikein. Pyrin tuomaan esille sen mitä Raamattu opettaa Jumalan laista Uuden Liiton aikakaudessa. Koska olen vajavainen ja erehtyväinen ihminen, niin siksi kehotan sinua tutkimaan ja koettelemaan kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/ristiin ... ineen.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ristiinnaulittu kirjoitus säädöksineen

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Syys 2018 22:16

Kirjoitin 24.9.2018 kirjoituksen: Ristiinnaulittu kirjoitus säädöksineen, josta olen saanut sellaista palautetta, joka väittää ettei Herra Jeesus olisi kumonnut vanhan liiton lakia, vaan se olisi edelleen sellaisenaan voimassa. Edellä oleva väite on Raamatun sanan opetuksen vastainen, koska lain muutos muutti Jumalan lain opetuksen ja kumosi vanhan liiton lakijärjestyksen. Raamatussa on selkeä opetus siitä kuinka Herra Jeesus kumosi vanhan liiton lain ja järjestyksen, koska Herra Jeesus verensä ja sovitustyönsä kautta sai aikaan lain muutoksen, sillä Uudessa Liitossa on voimassa Kristuksen Laki, Jumalan lakina, joka on muuttuneessa tilassa. Jos ei ymmärrä Herran Jeesuksen aikaansaamaa lain muutosta, niin silloin on vaara ajautua vanhan liiton alle, joka on vastoin Uuden Liiton järjestystä. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/jumalan ... nlaki.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ristiinnaulittu kirjoitus säädöksineen

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Loka 2018 21:35

Olen kirjoittanut viime aikoina kaksi kirjoitusta koskien Jumalan lakia Uuden Liiton järjestyksessä. Koin että on vielä syytä käsitellä tätä asiaa tietystä näkökulmasta käsin. Olen huomannut, että uskovien keskuudessa on yhä enemmän alkanut vaikuttaa sellainen ajatus ja oppi, että kaikki vanhan liiton aikaiset lait olisivat voimassa sellaisenaan ja siten koko vanhan liiton laki velvoittaisi myös Uuden Liiton uskovia noudattamaan sitä. Asia ei tietenkään ole näin, sillä Herra Jeesus verensä ja sovitustyönsä kautta on kumonnut vanhan liiton lakijärjestyksen uhreista ja seurakunnan toimeenpanemista kuolemanrangaistuksista jne. Lain alle meneminen (VL:n järjestyksen mukainen usko UL:ssa) on sama asia kuin astua pois Messias Jeesuksesta. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/uusilii ... iiton.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ristiinnaulittu kirjoitus säädöksineen

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Loka 2018 18:33

Kuten olen tuonut esille aikaisemmin, niin yhä enemmän uskovien keskuudessa leviää väite, jonka mukaan kaikki vanhan liiton lain käskyt ja opetukset ovat sellaisenaan voimassa Uudessa Liitossa. Olen saanut palautetta koskien viime aikaisia kirjoituksiani, joissa olen tuonut esille, että Herran Jeesuksen veri ja sovitustyö kumosi vanhan liiton sekä sai aikaan lain muutoksen. Palautteen joukossa on ollut voimakkaita kannanottoja siitä kuinka koko vanhan liiton laki olisi sellaisenaan voimassa Uudessa Liitossa. Kun olen tutkinut palautteita ja perusteluita, joilla vedotaan siihen, että kaikki VL:n lait olisivat voimassa sellaisenaan, niin olen huomannut kuinka perustelut perustuvat väärään ymmärrykseen, josta puuttuu Pyhän Hengen antama ymmärrys. Tämän tähden ihminen järkeilee ihmisviisauden ja oman järkensä kautta päätyen väärään ymmärrykseen.

En kirjoittanut edellä olevaa pilkka mielessä tai vähätellen näitä ihmisiä, vaan kerroin rehellisen totuuden, jonka Raamatun sana todistaa todeksi. Meillä jokaisella myös minulla on vaara eksyä järjenpäätelmiin, jos emme pidä kiinni Jumalan sanan totuudesta ja anna Pyhän Hengen avata meille sitä mikä on totuus. Uskova ihminen voi vilpittömästi uskoa väärin Jumalan sanan opetusta, jos hänen mielensä on suunnattu tietylle raiteelle, niin silloin hän ei kykene näkemään totuutta ellei hän anna Pyhän Hengen avata hänelle Jumalan sanan totuutta. Väitteleminen ja riiteleminen ei auta ihmistä, joka on väärässä suunnassa, mutta sen sijaan riidan siemen entisestään vahvistaa väärää suuntaa, koska riita aktivoi ihmisen sydämessä sielullisuutta sekä lihallisuutta ja siten pitää kiinni ihmistä valheen verkossa. Rakkaus ja totuus voi ainoastaan murtaa valheen verkot. Aion tässä kirjoituksessani tuoda esille muutaman esimerkin kautta kuinka lain muutos muutti ja kumosi vanhan liiton aikaisia lakeja. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/muutama ... sesta.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron