Olen menossa lomalle...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Olen menossa lomalle...

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 09. Touko 2011 07:13

...ja samalla odottelen ylikuumenevaa mokkulaani, nettitikkuani huollosta :shock: . Huomenna 10.5 lähtee lento Sisiliaan ja palaan 17.5 sieltä. Halvalla ja halvalla olen saanut matkan jo parisen vuotta sitten. Ei olisi oikein varaa matkustaa, mutta matka on maksettu aikoinaan ja oikeastaan meille ei tule kuin bensakulut Jns-Hki-Jns ja ruokailu Sisiliassa. Herra johtakoon ja johdattakoon sielläkin. Siellähän on paljon roomalaiskatolisia, jospa jollakin tavalla Herra armahtaisi evankelioimaan edes yhden sielun ja johdattaisi elävään uskoon. Saa muistaa rukouksin ja muutenkin minua, sillä kuntoutuspalaverikin oli ja selän suhteen on tilanne aika vaikea. Operaatioon en suostu... :think2:
Onko tämä nyt sitten luksusta, kun vähävaraisina matkustamme noinkin kauas, mietin... :think2: Toisaalta on 'pakko' ja toisaalta vaikea talvi on ollut takana monessa mielessä ja ajatukset on hyvä saada toisaanne kotoisista ympyröistä. Liikuntaa tulee ainakin harrastettua ja puhuttua englantia, kun en italian kieltä hallitse. Sellä on muuten hyviä patikointireittejä ja varmaan toisenlaiset maisemat kuin Suomessa :think2:
Enpä ole juuri matkustellut ulkomailla, mutta 2000-luvun alkupuolella kiertelin Keski-Eurooppaa ja olin "vanha", kun ensi kertaa lentokoneeseen astuin (yli 40 v.) . Roomalaiskatolisuus kiinnostaa ja keskusteleminen paikallisten kanssa :think2: ja miksei suomalaisturistienkin kanssa keskustelu, jos Herra johtaa heitä tielle ja sielunhoidollisissa merkeissä onkin johdattanut harvinaisen paljon viime kuukausina. Muistakaa rukouksin, kuka sydämelle saa.

Siunausta, :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Olen menossa lomalle...

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 11. Touko 2011 11:56

Jokainen saa käyttää rahansa kuten parhaaksi kokee. En ymmärrä, mistä tulee ajatus, ettei saisi ikinä satsata rahaa tai aikaa itseensä ja perheelleen. Meillä krisityillä on oikeus (ja myös Raamatun kehoitus) lomaan ja rentoutumiseen.

Siunattua reissua!
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Olen menossa lomalle...

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 27. Touko 2011 09:21

lara.tomb.raider kirjoitti:Jokainen saa käyttää rahansa kuten parhaaksi kokee. En ymmärrä, mistä tulee ajatus, ettei saisi ikinä satsata rahaa tai aikaa itseensä ja perheelleen. Meillä krisityillä on oikeus (ja myös Raamatun kehoitus) lomaan ja rentoutumiseen.

Siunattua reissua!


Kiitos näin jälkikäteen!

Minulla on sellainen lienee hyväkin taipumus irrottautua totaalisesti kaikesta 'arjesta' vaihtamalla maisemia. Näin kävi nytkin ja varjelusta oli matkassa. Ei sen maiseman vaihdon tarvitse olla kuin 10 km:n tai 10 000 km:n päässä. Tulipa nähtyä yhtä sun toista ja rahaa ei juuri kulunut, kun se matka oli maksettu jo vuosia sitten. Valokuvia tuli otettua ja siinäpä sitä muistoja onkin. Kesälomakin on tulossa heinäkuun puolessa välissä ja lapissa ei olla käytykään pitkään aikaan. Sinne olisi tarkoitus mennä patikoimaan ja luontoa ihastelemaan. Talous ei mennyt sekaisin ja mutta sähköyhtiöltä, josta ostamme sähkön, tulee aika suuria tasauslaskuja, mitä ihmettelen... Mutta se siitä. Ei meillä rahaa ole juuri ja kukaan ei usko, miten pienellä budjetilla matka tehtiin. Jonkinlainen stressi minulla oli päällä ennen reissua, joka laukesi reissun jälkeen. Minulla on muuten mahdollisuus hakea kuntoutuskurssillekin, joka on kolmeosainen, kunhan ensin ravaan paikallisessa sairaalassa tutkimuksissa, mistä riippuu esim. tuleeko olkapäähän suurehko leikkaus vaiko ei. Selkäleikkauksesta kieltäydyin, sillä jotenkin tulen toimeen vielä. Voinhan kieltäytyä olkapääleikkauksestakin, mutta jos siellä on se vika, mitä epäillään ja joka magneettikuvauksella varmennetaan, niin ennen pitkää rapsahtaa kiertäjäkalvosin poikki. Mutta päivä vain ja hetki kerrallaan mennään. Kolmas leikkaushan sen muutaman vuoden sisään samaan olkapäähän olisikin... (kaksi ensimmäistä epäonnistui enemmän ja vähemmän).
Herra on hyvä ja Hän on johdattanut selkeästi tämänkin reissun suhteen, mistä mahdollisesti kerron myöhemmin lisää... Siunausta kaikille :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa