kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2018 16:09

*
Itse varon sellaisia uskovia, jotka ovat demonikeskeisiä uskovia ja demonikeskeiset uskovat tuntuu nousevan ja juuri tähän lopunaikaan. Miten tunnistetaan erotuksen kristuskeskeisten ja demonikeskeisten uskovien väliltä?

Kristuskeskeisyyden piirre on se, että kristuskeskeiset uskovat ymmärtävät Raamatun auktoriteetin ja sen, että Raamatun kohdat eivät ole irrottavia yksityiskohdan kokonaisuudesta ja asiayhteydestä, niin sen kautta he ojentautuvat terveessä uskossa kohti Raamatun ilmoittamaa Kristusta.

Taas demonikeskeisyyden piirre tunnistetaan, että irrottaudutaan terveen Sanan opetuksesta ja haetaan ulkopuolista kokemusta tähän Sanan opetukseen, eikä ymmärrä Raamatun auktoriteetin ja luulee, että Raamatun kohdat voi irrottaa yksityiskohdan kokonaisuudesta ja asiayhteydestä ja ne irrottavat kohdat voivat olla tueksi tälle opetukselle, jonka mukaan väitetään, että on osuutta henkivaltoihin. He eivät terveessä uskossa ojentaudu kohti Raamatun ilmoittamaa Kristusta ja ovat luopuneet uskosta terveen Sanan opetukseen. Siitä sanotaan riivaajien opiksi, johon he eksyvät uskomaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2018 18:59

*
Esimerkiksi demonikeskeinen piirre uskovissa on, että terveen Sanan opetukseen uskosta luopuneet uskovat keskittyvät enemmän ulosajamiseen, koska he uskovat, että on osuutta henkivaltoihin, siksi he ulosajavat, mutta siinä kohdassa ei puhuta mitään parantamisesta, kuin vain ulosajamisesta. Mitä sairaudesta parantamiseen tulee, johon he eivät tunnu uskovan ja he tuntuvat katsovan sairastunutta eli sairaaksi tullutta demonin teoksi, jota he ulosajavat eli he ovat demonikeskeisiä uskovia, jotka ovat luopuneet uskosta terveen Sanan opetukseen.

Matt. 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Elo 2018 04:49

vaisuliini kirjoitti:Esimerkiksi demonikeskeinen piirre uskovissa on, että terveen Sanan opetukseen uskosta luopuneet uskovat keskittyvät enemmän ulosajamiseen, koska he uskovat, että on osuutta henkivaltoihin, siksi he ulosajavat, mutta siinä kohdassa ei puhuta mitään parantamisesta, kuin vain ulosajamisesta.


Hei Vaisuliini. Mihin raamatunkohtaan viittaat (kun kirjoitit: siinä kohdassa ei puhuta mitään parantamisesta, kuin vain ulosajamisesta)? Mietin, että onkohan tämä osio leikattu erilleen jostakin isommasta?
Jukka
 

Re: kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Elo 2018 08:32

*
Huomenta, Jukka. Se on Matt. 7:22 kohdassa. Heidän suusta tulee sanat, joissa ei ole yhtään parantamisen sanaakaan, - vain ulosajamisen sanaa, johon he tuntuvat uskovan.


Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Elo 2018 13:54

*
Sanalla koettelemisesta vielä ja lyhyesti, että usko perustuu kuulemaansa tai näkemäänsä demoniseen juttuun, samoin omaan väärintulkintaan Raamatun kanssa - koettelematta Sanalla, pohjautuuko se Raamatun opetukseen. Siten väitetään sen Raamatun mukaiseksi opetukseksi - hakemalla Raamatusta kohdan tueksi sille jutulle, mistä hän on kuullut tai minkä hän on nähnyt tai omalle väärintulkinnalle. Se on se piirre. Sillä tavalla luopuu uskosta terveen Sanan opetukseen ja eksyy uskomaan demoniseen juttuun kuulemansa jutun tai näkemänsä jutun perusteella tai omaan väärintulkintaan, joka ei ole Raamatun mukainen opetus.

Kristuskeskeinen piirre on se, että pidetään huolen siitä, kun usko on ensisijaisesti Jumalan Sanan kohde ja tällä tavalla koetellaan kaikkea Sanalla, pohjautuuko se Sanan opetukseen vai ei. Niin Sanalla koettelemisen kautta ojentaudutaan terveessä uskossa - Raamatun ilmoittamaa Kristusta kohtaan, niin pelastuu.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2018 11:34

*
Nyt me elämme tässä luopumuksen ajassa ja meidän tulee pitää huolen siitä, kun raamatullinen usko tulee siitä, että usko perustuu ensisijaisesti Jumalan Sanaan ja tulee tarkastella Raamattua Sanalla koetellen, pohjautuuko se kuulemansa tai näkemänsä jutun Raamatun opetukseen, niin ei uskosta luovuta terveen Sanan opetukseen, eikä anna uskoa sille, mikä ei ole terveen Sanan mukainen opetus. Uskon kohteena on AINA Jumalan Sana Raamatussa.

Minä aloin muistella pari juttua. Kun yksi yksi miesuskova sotkeutui tarot-kortteihin ja siten menetti unenlahjan ja kärsi pitkäaikaisesta unettomuudesta ja oli sairaalassa romahtamispisteessä, hänen puolesta rukoiltiin. Hän vapauttui siitä ja sai takaisin unenlahjan. Mutta hän ei ole ulosajettu vapaaksi.

Siten muistin meidän keskustelumme. Siinä yksi juttu tuntuu ristiriitaiselta nähdessäni sitä kyseistä miesuskovaa, joka on vapauttunut rukousavun kautta. Mutta muistan hämärästi, mitä hän kertoi minulle siitä. Hän kertoi, että ajoi yhden uskovan vapaaksi pois siitä pelosta. Siten muistin oman jutun, miten itse vapauduin pelosta, mutta en ole vapaaksi ulosajettu, vaan sain ensin profeetallisen sanan ja siten profeetallisen näyn, jonka kautta tulen saamaan vapauden siitä pelosta pois ja siten Pyhä Henki teki minut vapaaksi. Tunsin selvästi, miten Pyhä Henki otti sen pois. Mutta en ole ulosajettu vapaaksi.

Palataan vielä siihen meidän keskusteluun. Se miessaarnaaja kertoi minulle, että kun kokous päättyi ja siten hän keskittyi ulosajamiseen. Hän saarnasi paljon armoon liittyviä opetuksia. Minusta hän saarnasi todella hyvin ja armon kattava opetus oli vapauttavaa kuulla. Niin ajattelin, olisiko hän Jumalan lähettämä miespalvelija, jota odotan, koska pyysin Jumalaa lähettämään häntä luokseni, että parantuisin hänen kautta. Siten kysyin häneltä, miten hän tekisi minulle, että parantuisin.

Hän sanoi, että tarvitsen ulosajamisen. :shock: :? Se minua ihmetytti ja huomautin sanoen, että olen Pyhällä Hengellä täytetty ja Jeesuksen oma. Hän vastasi, että siihen tarvitaan silti ulosajamista. :o :shock: :wtf: Se asia alkoi minua vaivata ja minusta tuntui, että hän katsoi minun synnynäistä vammaa, ikäänkuin se olisi demonin teoksi, johon tarvitaan ulosajamista. :? Rehellisesti sanottuna olin vähän murtunut surusta siitä.

Minun oli vaikea uskoa sitä, mitä hän sanoi minulle, koska hän saarnasi todella hyvin, mutta muistaakseni hän mainitsi, että kokouksen päättyessään hän keskittyi ulosajamiseen. Toivottavasti hän ei olisi luopunut uskosta terveen Sanan opetukseen. Rukoilin hänen puolesta, että raitistuisi ja ojentautuisi terveen Sanan opetuksen kautta. Aion vielä edelleen rukoilla hänen puolesta.

Me elämme tätä luopumuksen aikaa, niin tulisi myös koetella siitä, olemmeko raamatullisessa ja terveessä uskossa [2Kor. 13:5]. Tulee myös pysyä Sanassa ja pitäytyä Sanaan sellaisena, kuin se on ilmoitettu meille. Se on omaksi pelastukseksi, kun pysymme terveessä ja raamatullisessa uskossa. Pyhät Kirjoitukset, jotka ovat syntyneet Hengen vaikutuksesta, on meille ojennukseksi - kohti Raamatun ilmoittamaa Kristusta [2Tim. 3:16].

Jos tapaat demonikeskeisen uskovan, joka väittää kuulemansa tai näkemänsä jutun perusteella hakemalla tueksi Raamatusta. Sinun olisi hyvä sanoa hänelle, että se kuulemansa tai näkemänsä juttu tulee myös koetella Sanalla, kunhan uskon kohteena on AINA Jumalan Sana Raamatussa, sillä elämme juuri nyt tätä luopumuksen aikaa.

Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2018 19:18

*
Saman Matt. 7:n luvun mukaan puhutaan, että heitä tunnetaan hedelmistään. Heihin liittyy se laittomuus, kun Jumala kutsuu heitä laittomuuden tekijöiksi. Laittomuudella tarkoittaa irrottamista Sanan yhteydestä, niin heitä tunnetaan hedelmistään, etteivät he toimi Sanan mukaan tehdessään Isän tahtoaan. Sanan mukaan tekeminen on Jumalan tahdon mukaista.

Kun jos ei toimi Sanan mukaan, eksyy totuudesta ja luulee ulosajamista raamatulliseksi opetukseksi esimerkiksi sairaan uskovan tai vammaisen uskovan kohdalla ja Raamatun mukaan Jumala ei tunne Sanan yhteydestä irrottautuneita ulosajavia, jotka käyttävät Jeesuksen nimeä. Siinä terveen Sanan opetuksen mukaan uskovassa ei ole yhtään uloajettavaa.

Laittomuuden tekijät katsovat demonosoivin silmin, että se olisi ikäänkuin ulosajettavaa, niin he eksyvät uskomaan terveen Sanan opetuksen vastenkohtaiseen opetukseen. Terveen Sanan opetuksen mukaan uskovassa ei ole mitään ulosajettavaa. Sairas uskova tarvitsee vain terveeksi tulemista. Esimerkiksi vammainen uskova, joka on täyttynyt Pyhällä Hengellä, tarvitsee vain terveeksi tulemista.

Pakko sanoa, että on vielä tänäkin päivänä parantaminen ja ulosajaminen keskenään sekaisin, niinkuin velli ja puuro sekaisin, ei tiedetä, mikä tarvitaan siihen. Siitä se johtuu, ettei tunne Kirjoituksia, eikä Jumalan voimaa [Pyhää Henkeä, joka vie Sanan yhteyteen], eksyy totuudesta.

No mitä vääriin profeettoihin tulee, Raamatun mukaan heissä on antikristuksen henki, sillä he ovat lähteneet meistä [1Joh. 2:19, 1Joh. 4:3-4].

1Joh. 4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. 33/38

1Joh. 4:3 Yksikään henki, joka ei tunusta jeesusta, ei ole Jumalasta. Sellainen on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo nyt on maailmassa.

4 Lapset, te olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä. hän, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. RK

--------------------------

Minulla olisi kysyttävää niistä laittomuuden tekijöistä. Samassa Matt. 7:n luvussa puhutaan vääristä profeetoista, siis Matt. 7:15-20 asti, siten laittomuuden tekijät 21-23 kohdissa. Matt. 7:15-20 sanotaan, että Jeesus puhuu väärien profeettojen kavaltamisesta. Siten Matt. 7:21-23 sanotaan, että Jeesus puhuu Isän tahdon noudattamista.

Laittomuuden tekijät sanovat ennustaneensa käyttämällä Jeesuksen nimeä. Väärät profeetat profetoivat myös. Eikö ennustaminen ja profetoiminen ole sama asia? Yksi uskonveli sanoi minulle, että on eri asia. Hänen mukaan ennustaminen suomenkielessä ei liity Jumalaan, vaan muihin henkiin, tähtiin jne. Mutta he laittomuuden tekijät sanovat ennustaneensa käyttämällä Jeesuksen nimeä. Eikö ennustaminen ole sama asia, kuin profetoiminen? Eikö laittomuuden tekijät ja väärät profeetat ole erikseen toisistaan vai?

Kommenttia? :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: kristuskeskeisyys - demonikeskeisyys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Elo 2018 06:59

*
No minulle sanottiin, että jos se vaikka profeetta tai saarnaaja on Jumalan asialla, eikä häntä saa sanoa demonikeskeiseksi uskovaksi. Käytän sanaa demonikeskeiseksi piirteeksi, koska se on helppo avata ymmärrystä, mitä tarkoitan.


Sanalla koetteleminen:

Sanalla koetteleminen tapahtuu rakkaudellisessa hengen sävyisyydessä ja toimimatta näön mukaan. Sanalla koetteleminen on omaksi pelastukseksi ja suojaverkoksi - pois väärältä hengeltä ja muilta eksytyksiltä. Jättää toimimatta näön mukaan eli ei mennä henkilökohtaisuuksiin.


Beelsebulin, riivaajain päämiehen voimalla:

Fariseukset menivät ihan henkilökohtaisuuksiin - toimimalla näön mukaan. Henkilökohtaisuuksiin meneminen näön mukaan loukkaantui Jeesukseen - kun fariseukset sanoivat, että riivaajain päämiehen voimalla Jeesus ajaa ulos riivaajia [Matt. 9:34]. Se ei ole Sanalla koetteleminen, joka tapahtuu näön mukaan menemällä henkilökohtaisuuksiin.


Väärä henki:

Se ei salli Sanalla koettelemisen, koska ei halua tulla paljastetuksi. Väärä henki irrottaa Sanan yhteydestä. Se osaa myös siteerata Raamattua, mutta kuitenkin irrottaa Sanan yhteydestä.


Pyhä Henki:

Pyhä Henki ja Sana ovat keskenään eromattomia toisistaan, niinkuin Hän ja Sana kulkevat aina käsi kädessä - eromattoman uskollisesti. Pyhän Hengen tehtävä on viedä joka kerta Sanan yhteyteen - kirkastamalla Sanaa, joka on totisesti itse Krisitus lihaan tulleena. Meidät ei yhdistä oppi, vaan Pyhä Henki, joka vie joka kerta Sanan yhteyteen.


Oma suojaverkko ja pelastus:

Sanalla koetteleminen rakkaudellisessa hengen sävyisyydessä ja toimimatta näön mukaan on omaksi pelastukseksi - seuraamalla Pyhää Henkeä, ettemme eksyisi seuraamaan väärää henkeä.


Autuas on se, joka ei loukkaannu Jeesukseen:

Että Sanalla koetteleminen rakkaudellisessa hengen sävyisyydessä - toimimatta näön mukaan tapahtuu - omaksi pelastukseksi - pysyessään Hänen Sanassa - tietäen, että Jeesus on totisesti itse lihaksi tullut Sana. Maanpäällisen vaelluksen aikana Jeesus on aina sanonut kehottaen; 'Pysykää Minussa'. Se tarkoittaa Sanassa pysymistä. Sillä Jeesus on totisesti Sana - lihaan tulleena itse.

Siinä kaikki ja ihan lyhyesti. Sori vaisuuteni! ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa