Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja woohoo » 15. Elo 2018 13:00

Monella työpaikalla Suomessa kokoontuu säännöllisesti rukouspiirejä. Kuinka teillä? Saatteko kokoontua työajalla rukoilemaan?
woohoo
 
Viestit: 2
Liittynyt: 15. Elo 2018 12:57

Re: Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Elo 2018 21:08

woohoo kirjoitti:Monella työpaikalla Suomessa kokoontuu säännöllisesti rukouspiirejä. Kuinka teillä? Saatteko kokoontua työajalla rukoilemaan?


En oikein käsitä avauksessa esitettyä, kun en ole tuollaisia "säännöllisiä rukouspiirejä" työpaikoilla havainnut. En ole kuullut yhdestäkään työpaikalla työajalla toimivasta rukouspiiristä Lohjan alueella jossa itse asun. Haluaisin kuulla lisää noista rukouspiireistä? Sellaisia toki voi olla (ja vallan hienoa jos on), mutta sellaisista en ole kuullut. Eihän enää kouluissakaan rukoilla aamuisin ennen varsinaisen koulutyön alkamista? Ehkä jossain aitokristillisessä järjestössä rukousta harjoitetaan?

Jään kuulolle ja toivon, että aloittaja -tai joku muu asioista paremmin perillä oleva- laittaisi myös yritysten nimiä, missä säännöllisiä rukouspiirejä pidetään.
Jukka
 

Re: Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Elo 2018 21:20

Minä en tiedä virallisista työpaikkojen rukouspiireistä, mutta epävirallisista kylläkin. Olen itsekin kokoontunut yhdellä työpaikalla rukoilemaan ennen töiden alkua ja tiedän yhden työpaikan, jossa oli "sattumalta" paljon uskovia töissä ja heillä oli myös oma tällainen epävirallinen rukouspiirinsä. Ehkä heillä on sellainen edelleen. Olen itse mukana kristillisen ammattiseuran toiminnassa. Meillä on ihan viralliset kokoontumiset, mutta emme ole saman paikan työntekijöitä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Elo 2018 22:29

Aamu-Usva kirjoitti:Minä en tiedä virallisista työpaikkojen rukouspiireistä, mutta epävirallisista kylläkin. Olen itsekin kokoontunut yhdellä työpaikalla rukoilemaan ennen töiden alkua ja tiedän yhden työpaikan, jossa oli "sattumalta" paljon uskovia töissä ja heillä oli myös oma tällainen epävirallinen rukouspiirinsä. Ehkä heillä on sellainen edelleen. Olen itse mukana kristillisen ammattiseuran toiminnassa. Meillä on ihan viralliset kokoontumiset, mutta emme ole saman paikan työntekijöitä.


Ehkä aloittaja tarkoitti jotain samanlaista kuin mistä tuossa totesit. On vallan hienoa aloittaa työt yhdessä rukoillen, vaikkapa vain yhden virkkeen pituisella rukouksella, jossa sydän elää mukana. Kuulin myös jo muualta, että jossain osan kahvi- ja ruokatauoista uskovat käyttävät lukien yhdessä kohdan Raamatusta, jostain päivänsanakirjasesta ja/tai rukoilevat hetken. Se ei silloin ole edes "työnantajalta pois".

JK. Oikeastaan se on hassua, että kristityssä maassa ei enää harjoiteta rukousta, mutta tänne tulee pakolaisia, jotka vaativat saada pitää rukoushetkiään kääntyneinä Mekkaan päin.
Jukka
 

Re: Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 16. Elo 2018 08:08

Minä olen ihan pihalla asiasta ,mutta hienoa jos jossain toimii.Luulen ,että maallisissa yrityksissä nousisi soraääniä heti jos kristityt rukoilisivat .
Minulla henk kohtaisesti on rukous piiriläinen kokoontunut kun yksin olen töitä tehnyt ja välillä rukoillut ja jutellut muutenkin Jumalalle .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Elo 2018 10:11

Entisen työnantajani (suuri valtion firma) tiloissa kokoontui työntekijäöiden rukouspiiri, mutta ei työajalla.
Itse en tuolloin ollut uskossa, joten en ollut kiinnostunut toiminnasta.
Nykyään ei taida olla enää toiminnassa. Eihän nuori sukupolvi edes tiedä mitä rukoileminen on, kun ei vanhemmat
ole sitä opettanut.

Mutta olisipa mahtavaa, jos jossain yrityksessä työpaivä alotettaisiin yhteisellä rukoushetkellä. Kenties tällaisia
pieniä (perhe)yrityksiä on olemassa? Yhtä mahtavaa olisi jos eduskunta alottaisi istunnut aina rukouksella ja pyytämällä
Jumalalta viisautta tehdä Hänen mielensä mukaisia päätöksiä.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja woohoo » 18. Elo 2018 13:32

Hei kiitos teille vastauksistanne. Tämä kysymys nousi kun meillä kiellettiin rukouspiirin kokoontuminen (keskisuuri kirkollinen järjestö). Sitä ihmettelemme kun rukouspiirissä kuitenkin aina rukoiltiin järjestön työntekijöiden ja työn puolesta sekä saapuneiden rukouspyyntöjen puolesta.
woohoo
 
Viestit: 2
Liittynyt: 15. Elo 2018 12:57

Re: Saako rukouspiiri kokoontua työpaikallasi/työajalla?

ViestiKirjoittaja Jukka » 18. Elo 2018 23:55

woohoo kirjoitti:Hei kiitos teille vastauksistanne. Tämä kysymys nousi kun meillä kiellettiin rukouspiirin kokoontuminen (keskisuuri kirkollinen järjestö). Sitä ihmettelemme kun rukouspiirissä kuitenkin aina rukoiltiin järjestön työntekijöiden ja työn puolesta sekä saapuneiden rukouspyyntöjen puolesta.


Kyllähän tuollainen toiminta (näin äkkiseltään) kummalliselta ja ristiriitaiselta vaikuttaa. Toisaalta olen kuullut, että joillakin paikkakunnilla kirkko on antanut (tai vuokranut) tiloja pakolaisten kokoontumisiin ja "yksisuuntaisen suvaitsevaisuuden nimissä" kokoustilojen seinällä olevat ristit on peitetty, etteivät ne tuottaisi pahennusta pakolaisten mielissä. Käsittääkseni nämä kirkon kokoustiloja käyttäneet ovat olleet muslimeja.
Jukka
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron