Aviopuolison valinnasta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Elo 2018 03:04

Olisiko järkevää yrittää lähestyä jotain tyttöä josta ei niin paljoa pidä, kuin joistain muista, siinä tarkoituksessa että pyrkisi avioitumaan tämän kanssa? Minä kun en voi saada ketää sellaista josta pitäisin eikä rakkautta ole minulle tarkoitettu, mutta ihan ilman vaimoakaan en haluaisi elää. Olisiko järkevää siis pyrkiä "alentamaan rimaa" ja ottaa joku josta ei todella pidä, kun ei muuta saa? En kyllä tiedä miten sitä jaksaa sellaisessakaan avioliitossa elää mikä perustuu vain sille kun ei muutakaan saa....mutta tämäk osan Jumala on ilmeiseti minulle tarkoittanut.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2018 08:03

*
Joonas, kun heräsin ja siten juuri, ihan äsken sinä tulit ajatuksiini, koska kannoin sinun asian puolesta rukoillen. Että Jumalalla on tarkoitus sinun kaljuutesi kanssa. Ulkonäön kanssa ei mene naimisiin, vaan rakkauden takia mennään naimisiin. Tykkääminen perustuu usein ulkonäköön, eikä se ole rakkautta. Siksi Jumalalla on tarkoitus kaljuuden kanssa, että rakkaudella olisi suuri merkitys.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2018 10:56

*
Kun olin tuolla laiturilla, niin tuli taas ajatusta. Ne ihmiset, joille ulkonäöllä on väliä, menevät ulkonäön kanssa, eikä rakkaudella ole merkitystä, kuin vain ulkonäöllä. Rehellisesti sanottuna en ymmärrä, minkä takia mennään naimisiin, kun ei perustu rakkauteen. Ulkonäön takia ihastukseen perustuva avioliitto usein kaatuu sen mukaan, kun ulkonäkö rupsahtaa vanhetessaan.

Joonas, Jumala rakastaa sinua ja tahtoo, että olisit onnellisesti, kun sinun naimisiinmeno perustuisi vain rakkauteen. Tiedän monia, jotka eivät ole onnellisesti aviossa, koska he ovat menneet naimisiin ulkonäön vuoksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Elo 2018 13:51

Mutta kyllä kaikille todellisuudesda ulkonäkö vain merkitsee. Jaakobkin rakasti Raakelia koska tämä oli kausin. Raamatussa ei erotella rakkautta ja tykkäämistä ja ihastumista. Ne kuuluvat kaikki rakkauteen Raamatussa. Mutta himo tietenkik on eriasia. En minä himoiten tahtoisikkaan naimisiin. Olen ollut kyllä monesti rakastunut mutta ei ole ollut vastakailua tai sitten on ollut uskosta osaton neito kyseessä. Siksi olisikin suuri pettymys mennä naimisiin ilman rakkautta. Maailma kyllä on tarjonnut paljonkin rakkautta mutta Jumala ei.

Juurikin luin erään nuoren uskovan miehen tekemää blogia jossa hän puhui tästä asiasta. Hän kirjoitti että kaikki miehet pitävät ulkonköä tärkeänä ja joka muuta väittää se valehtelee. Hän oli kiitti Jumalaa siitä että oli saanut kauniin ja nuoren vaimon.

Jos Jumala häntä siunaa niin miksei voisi minuakin siunata? Miksi minun täytyy elää helvetissä kun muita Jumalan lapsia Jumala siunaa? Enkä minäkään halua vaimoa joka ei pidä kaljua komeana. Aina kaikki ovat iloisia siitä että ovat saaneet kauniin/komean puolison eivätkä ole vähempään tyytyneetkään. En minäkään tahdo tyytyä. Miksi minun pitäisi ottaa vaimo jota en rakasta kun muut saavat hyviä vaimoja?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2018 16:07

*
Joonas, tarkoitan rakkaudella, siis molemminpuolisella rakkaudella, että kun ensisilmäyksellä rakastuu näkemättä ulkonäköä, samoin toinen osapuoli. Esimerkiksi se oikea tuleva vaimo rakastuisi sinuun ja pitäisi sinua komeana miehenä, se olisi se rakkaus, sitä tarkoitan. Hän rakastaisi sinua vikoineen ja puutteineen ja samoin sinä häntä kohtaan, sillä rakkaudella olisi suuri merkitys. Niin teillä olisi onnellinen avioliitto. Kun on rakastunut, hänelle puolison ulkonäkö on "aina kaunis", kun on tällainen, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

Rukoillaan, että Jumala lähettäisi luoksesi oikean, joka rakastaisi sinua ja olisi olla osa sinua ja merkki olkoon se, että se olisi molemminpuolinen rakastuminen jo ensisilmäyksellä. Mutta sinun pitäisi laittaa välit Jumalan kanssa kuntoon ja samoin hoitaa katkeruutesi pois, joka estää Jumalaa kuulemasta rukousta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Elo 2018 17:00

Niin pitäisi varmasti. Se on vain vaikeaa kun oikeastaan minun aikani on jo avioliiton osalta mennyt. Mutta eip tässä kai mitään muutakaan voi.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2018 17:12

*
Mitä tarkoitat, Joonas? Rakkaan aviopuolison kanssa vietetään loppuelämää, kunnes kuolema erottaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Elo 2018 02:05

No siis tottakai aviopuolison kanssa eletään kunnes kuolema erottaa. Mutta tarkoitin, että avioitumisen osalta aikani on mennyt. Mutta kyllähän Jumala voi tehdä mahdottomiakin.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Elo 2018 09:25

*
Saisinko kysyä, jos sopii, Joonas? Tarkoitatko siis ikärajaa, joka rajoittaa avioitumista? Avioituminen ei katso "ikärajaa". Olet varmaan kuullut sanonnan; "Rakkaus ei katso ikää." Saisinko vielä kysyä, jos sopii? Mitä sinä tekisit, jos avioitumisen osalta sinun aika on mennyt, niin sen jälkeen te rakastuisitte toisiinne ensisilmäyksellä? Menisitkö silti avioitumaan hänen kanssa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aviopuolison valinnasta

ViestiKirjoittaja Joonas » 15. Elo 2018 12:09

No parempi luottaa vain Jumalaan ja heittää murheet hänen päällensä.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron