Internetin vaarat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Internetin vaarat

ViestiKirjoittaja Juhani » 28. Heinä 2018 16:40

INTERNETIN VAARAT

Internet ja monet eri keskustelupalstat sisältävät monenlaisia vaaroja ja eksytyksiä. Mielestäni on tärkeää, että me uskovat pidämme yhtä ja tuemme ja opastaminen toisiamme kaikessa rakkauden ja totuuden hengessä.

Meidän pitää koetella kaikki Jumalan sanalla ja oppia hylkäämään valheet, eksytykset ja väärät opit.

Meidän pitää vetäytyä kaikista epärakentavista ja minäkeskeisistä keskusteluista, jotka eivät kirkasta Kristusta ja jotka eivät keskity Raamatun ilmoittamaan Kristukseen ja terveeseen Jumalan sanaan.

Oletteko samaa mieltä? Miten pitäisi menetellä?
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Internetin vaarat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Heinä 2018 17:19

*
Tärkeä aihe, Juhani. :thumbup: Olen kans samaa mieltä kanssasi. :clap: No pitäisi puhua enemmän siitä aiheesta ja myös uskovien keskuudessa. Kun mitä yksinäisiin hetkeihin tulee, ne voi ajaa nettimaailmaan, joka voi vetää mukaan ihan huomaamatta, esimerkiksi chat, jos unohtaa valvoa omaa uskon tilaa ja samalla loitoonnutaan huomaamatta Jumalan yhteydestä.

Uskovien facebook ei ole myös hyvä paikka. Olen huomannut. Koska se ei kirkasta Raamatun ilmoittamaa Kristusta. FB:ssa Kristuksen sisäinen tunteminen on todella liian vähän. Uskovat ovat toisten kimpussa ja vielä eksytyskeskeisten aiheiden kimpussa. Mutta he eivät ole Kristuksen sisäisen tuntemisen rinnalla nostaneet sellaisia asioita, mitkä nostaisivat ajatusta ja katsetta ylös Kristusta kohtaan - pois eksytyskeskeisistä aiheista. Se minua harmittaa. Minulle tuli ajatus perustaa oma FB-ryhmä, mutta siinä huono puoli, ketkä olisivat sopivia miesylläpitäjiä. En itse haluaisi olla ylläpitäjä.

Se on vielä rukouksen alla, jos se on Jumalan tahto. Huomasin, että suuri osa uskovista ei kiinnosta se Kristuksen sisäinen tunteminen. Mieluummin nostaisin katseeni ylös Kristusta päin, enkä juoksisi eksytyskeskeisen aiheen perään. Kristus-keskeisen uskonkasvun kautta aistit kyllä kehittyvät ja harjaantuvat erottamaan oikean väärästä ja totuuden valheesta. Se minulle riittää.

On tokihan hyvä juttu nostaa ne eksytyskeskeiset aiheet omaksi suojaverkoksi, niin pelastuu eksytyksiltä, mutta tarvitaan tervehenkista tasapainottelua, se on se nimittäin Kristuksen sisäinen tunteminen, jonka rinnalla ojentaudutaan tervehenkisesti ylöspäin Kristusta päin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Internetin vaarat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Heinä 2018 17:48

*
Tuli mieleen se toinen juttu, niin kirjoitan vielä. Sorry!

Alkoi askarruttaa se juttu, että tulisi kieltää itseään ja ottaisi ristin ja seuraisi Jeesusta. Jos ei ota ristin ja seuraa Jeesusta, se ei ole sovelias Jeesukselle. Niin miten käytännössä se tulisi toteuttaa ihan kirjaimellisesti? Missä Jeesus siinä käytännössä, siis uskovien keskuudessa on? :wtf: :?: :? Raamattu puhuu itsensä kieltämisestä, ristin ottamisesta ja Jeesusta seuraamisesta. Se tuntuu unohtuvan uskovien keskuudessa. Arkielämän kanssa se alkaa normalistoitua, eikä tunnu mitään siltä, että oisi kieltämässä itseään, eikä tunnu mitään siltä, että olisi ottamassa ristin, siltä jäisi pois Jeesus. Tämä juttu vaivaa minua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Internetin vaarat

ViestiKirjoittaja Juhani » 28. Heinä 2018 18:14

Niin, puhut aivan totta että pitäisi kieltää itseään ja ottaa risti ja seurata Jeesusta...
Itse olen välillä suuressa heikkouden vallassa ja lankean välillä pahasti. Liha kiusaa välillä niin, että tunnen ettei minua kristityksi sopisi edes kutsuakaan... Toisaalta juuri silloin Herran Henki on vahva ja läsnä...
Olen sukuni ja perheeni ainoa uskova. Jeesuksesta suullisesti todistaminenkin tuottaa välillä suuria vaikeuksia. Yritän vain riippua Kristuksessa kiinni ja pysyä Raamatun viitoittamalla tiellä.
Sori, että tämä ei kuulunut tähän aiheeseen, mutta halusin edes jollekin purkaa sydäntäni...
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Internetin vaarat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Heinä 2018 19:41

*
Okei, Juhani, ymmärrän, mutta en sinua tuomitse. :) No mitä uskovien nettimaailmaan tulee; minäkin kaipaisin jotain, mutta en tiedä, mikä se on. Kun täällä mökillä en löytänyt tasapainottavaa uskovien yhteyttä FB:sta. On tokihan hyviä hengellisiä kirjoitusaiheita, mutta keskittymishäiriön takia en pystynyt lukemaan mitään, joten jätin lukematta. Sieltä ei ole yhtään, mitä tarvitsisin, mutten tiedä, mitä se on, mitä itse tarvitsisin.

Itseään kieltämällä ja ristin ottamalla ja Jeesusta seuraamalla esiin tuotu Jeesus olisi elämän suola, se vetäisi varmaan monia uskovia uskovien yhteyteen - nettimaailman kautta. Ehkä juuri sitä minä tarvitsisin. Se parempi - ajatellen yhteistä yhteyttä Kristuksen nimen tähden, kuin se, joka vaeltaa yksin seuraamalla Jeesusta, koska se aiheuttaa sisäistä kaipuuta uskovien yhteyteen ehdolla, että keskuudessa olisi esiin tuotu Kristus - itsensä kieltämisen, ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen kautta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Internetin vaarat

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Heinä 2018 00:12

Toinen asia joka tuli vielä mieleeni on se, että pitäisi pysyä vain siinä mistä on varma. Parempi hylätä kaikki sellainen oppi ja hengellisyys, josta Raamatussa ei kerrota tai siitä ei ole olemassa mitään esimerkkiä.

Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. 2.Tim.3:13-15.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa