Lieneekö Jumalaa olemassakaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Joonas » 15. Heinä 2018 21:44

Ariel kirjoitti:Keskustella voi mutta aloituksesi oli pelkkää ”minä minä minä” keskeistä itsesääliä jota olet täällä ruikutellut vaikka kuinka monessa avaamassasi ketjussa. Kokeile kirjoittaa ilman tuota ruikutusta miten väärin sinua on kohdeltu, niin ehkä saat parempaa keskustelua aikaiseksi.


Aika erikoista tekstiä uskovalta ihmiseltä toista horjuvaa uskovaa kohtaan. Missä Jeesuksen opettama rakkaus ja lempeys horjuvia ja kärsiviä kohtaan? Jeesuskin oli tosin kova mutta itseään vanhurskaina ja vahvoina pitämiä fariseuksia kohtaan, ei suinkaan heikkoja ja kärsiviä kohtaan.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Ariel » 16. Heinä 2018 01:10

Raamatussa et löydä paapomista lihallista nurinaa kohtaan, vaikka se kuinka verhoutuu ”heikkouteen ja kärsimykseen”, vaan suoria sanoja. Ei löperöllä ymmärtämisellä ole vaikutusta, vai oletko sinä saanut siitä apua? Ilmeisesti et kun edelleen nuriset ääneen ja leviittelet ympärillesi epäuskoasi ja katkeruuttaasi. Minun sanani aiheuttavat sinussa vihastumista, mikä on hyvä asia ja osoittaa että jotain vaikutusta sentään on. Kumpa vihastuminen vaan kääntyisi oikeaan suuntaan ja menisi niin pitkälle että alkaisit vihaamaan sitä itsesäälistä elävää lihallista puoltasi jota tähän asti olet rakastanut ja paaponut ja etsinyt sille paapojia.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Tapani » 16. Heinä 2018 12:49

Ariel kirjoitti:Raamatussa et löydä paapomista lihallista nurinaa kohtaan, vaikka se kuinka verhoutuu ”heikkouteen ja kärsimykseen”, vaan suoria sanoja. Ei löperöllä ymmärtämisellä ole vaikutusta, vai oletko sinä saanut siitä apua? Ilmeisesti et kun edelleen nuriset ääneen ja leviittelet ympärillesi epäuskoasi ja katkeruuttaasi. Minun sanani aiheuttavat sinussa vihastumista, mikä on hyvä asia ja osoittaa että jotain vaikutusta sentään on. Kumpa vihastuminen vaan kääntyisi oikeaan suuntaan ja menisi niin pitkälle että alkaisit vihaamaan sitä itsesäälistä elävää lihallista puoltasi jota tähän asti olet rakastanut ja paaponut ja etsinyt sille paapojia.


Sinä saat kuulostamaan, että tämä elämä olisi jotenkin helppoa ja yksinkertaista. Mutta ei se niin ole. Maailmassa on selvästi kylvämisen ja niittämisen laki, kuten Raamattu sanoo, tämä maailma kutsuu sitä Karman laiksi. Olen itsekin katkeroitunut Jumalaan, vaikka takana on yleensä oma hölmöys ja tottelemattomuus.

Sananlaskut 19:

3. Ihmisen oma hulluus turmelee hänen tiensä, mutta Herralle hän sydämessään vihoittelee.

Sitten Jumalassa on salattua Jumalaa, mitä parhainkaan ja viisain ihminen ei voi ymmärtää. Ei Salomokaan ymmärtänyt kirjoituksissaan aina tämän maailman menoa vaan ihmetteli.

Saarnaaja 8:

14. On turhuutta sekin, mitä tapahtuu maan päällä, kun vanhurskaita on, joiden käy, niinkuin olisivat jumalattomain tekoja tehneet, ja jumalattomia on, joiden käy, niinkuin olisivat vanhurskaitten tekoja tehneet. Minä sanoin: sekin on turhuutta.

Luuk.13

1. Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.
2. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
3. Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
4. Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
5. Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Ihmisellä voi olla asioita, mitä ei koskaan tule ymmärtämään tässä maailmassa, ainakin itselläni on, se on sitä salattua Jumalaa. Siinä on aina tietysti katkeroitumisen ja epäuskon vaara.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Joonas » 16. Heinä 2018 13:25

Sinua Ariel Jumala ilmeisesti on siunannut puolisolla etkä pysty ymmärtämään miltä tuntuu elää vuosikausia ilman vaimoa tietäen että elämä on mennyt hukkaan Jumalaa odottaessa. Vaikka lopettaisin valittamisen niin mitä hyötyä siitä olisi?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Joonas » 16. Heinä 2018 13:29

Vaikka kyllä asia silti on niin että Jumala on oikeassa ja hän on hyvä. Täytyy tehdä parannus valittamisesta ja epäuskosta. Jospa Herra vielä armahtaisi.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Ariel » 16. Heinä 2018 16:01

Voit Joonas ja muutkin uskoa, että minulla on omat taakkani ja ristini ja niitä on kyyllä ihan tarpeeksi, mutta ymmärrän raamatusta ja kokemusetakin että ei tule niitä alkaa julkisesti puhumaan. Korkeintaan jos tuntuu liian isolta taakalta joskus niin voi puhua jonkun yhden luotettavan veljen kanssa ja viedä asiat Herran haltuun.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Joonas » 16. Heinä 2018 16:17

Niin olen tehnyt syntiä kun olen puhunut pahaa Herrasta julkisesti ja sanonut ettei hän auta eikä vastaa. Mitähän minun siis tulisi tehdä? Voikohan Herra antaa vielä anteeksi? Monesti olen yrittänyt tehdä parannusta epäuskosta mutta palaan siihen aina uudestaan entistä syvemmälle.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron