Lieneekö Jumalaa olemassakaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Heinä 2018 16:42

Minusta tuntuu siltä että valehtelen itselleni kun uskon Jumalaan. Vuosikausia olen vain odottanut häntä ja luottanut hänen johdatukseensa mutta turhaan. Jos Herra todella olisi todellinen niin voisiko häneen pettyä näin pahoin? Minulla ei ole mitään muuta elämää kuin hän, mutta häntä ei ilmeisesti ole olemassakaan. Hän ei vastaa rukouksiin eikä kuule eikä johdata. Elämä on turhaa. Olisi ollur parempi kai etteb olisi uskonut höneen lainkaan ja olisin hankkinut elämän: kavereita ja puolison ja työn ja muuta sellaista. Nyt minulla ei ole yhtään mitään kun olen vain seurannut herraa ja olen todennut ettei häntä ilmeisesti olekaan.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Ariel » 13. Heinä 2018 18:16

Ja tämän keskustelun avauksen tarkoitus oli...? Joonas, kehoitan avaamaan vaikka blogin tai vastaavan jossa voit jatkaa yksinpuheluasi siitä kuinka väärin elämä on sinua kohdellut, ei tuo sovi keskustelualueelle jossa on tarkoitus keskustella uskonasioista.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Linnea » 13. Heinä 2018 18:44

Elämä ilman Jumalaa vasta on tyhjyyttä. Jumalalla yksin Jeesuksen nimessä on antaa toivo ja tulevaisuus. Kirjoituksestasi Joonas saa sen käsityksen, että ajattelet uskon Jumalaan sulkevan pois kavereiden ja työn hankkimisen?
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Heinä 2018 00:07

Joonas kirjoitti:Minusta tuntuu siltä että valehtelen itselleni kun uskon Jumalaan. Vuosikausia olen vain odottanut häntä ja luottanut hänen johdatukseensa mutta turhaan. Jos Herra todella olisi todellinen niin voisiko häneen pettyä näin pahoin? Minulla ei ole mitään muuta elämää kuin hän, mutta häntä ei ilmeisesti ole olemassakaan. Hän ei vastaa rukouksiin eikä kuule eikä johdata. Elämä on turhaa. Olisi ollur parempi kai etteb olisi uskonut höneen lainkaan ja olisin hankkinut elämän: kavereita ja puolison ja työn ja muuta sellaista. Nyt minulla ei ole yhtään mitään kun olen vain seurannut herraa ja olen todennut ettei häntä ilmeisesti olekaan.


Veljeni Joonas! Onkohan nyt niin, että kieriskelet itsesäälin syvissä syövereissä? Siltä minusta ainakin tuntuu. Pitäisikö ryhdistäytyä?
Jukka
 

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Heinä 2018 15:50

Täytyy varmaam tosiaan. Täytyy ottaa usko ja uskoa Jumalaan, niin eiköhän tästä masennuksesta pääse. Jumala on uskollinen ja hyvä. Itse vain olen epäuskoinen ja paha. Täytyy rukoilla anteeksiantamusta. Herra on hyvä ja uskollinen. Hän ansaitsee kiitoksen joka tilassa ja voimme heittää kaikki murheet hänen päälleen.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 15. Heinä 2018 09:58

Minusta Jari Iivanaisella on hyvää opetusta kuinka ajatella myös itsestään;

http://www.jariiivanainen.net/vapaudu_menneista4.html
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Joonas » 15. Heinä 2018 15:14

Minusta in kuitenkin erikoista jos foorumilla, jossa keskustellaan uskonasioista ei voida keskustella siitä onko tämä kyseinen usko totuus...siis jos vain sanomme että meidän on näin uskottava eikä epäilyksiä sallita niin mehän olemme aivan kuin muslimit. Maailmassa on satoja uskontoja mistä voimme tietää että tämä kristinusko on totuus?

Olisiko täällä ketään joka osaisi jotenkin perustella että tämä uskomne on todellakin totuus eikä vain totuus meidän mielestämme? Ateistit osaavat perustella järkevästi uskontojen valheet. Eikö kristittyjen tulisi osata perustella uskonsa todeksi?

Minä oikeasti haluaisin uskoa mutta järki tuntuu sanovan vastaan. Miksi on niin paljon sairaita ja Jumala ei enää paranna? Miksi niin monet rukousvastaukset jäävät saamatta? Onko vain uskottava vaikka se tuntuu sotivan järkeä ja kokemuksia vastaan?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Ariel » 15. Heinä 2018 16:31

Keskustella voi mutta aloituksesi oli pelkkää ”minä minä minä” keskeistä itsesääliä jota olet täällä ruikutellut vaikka kuinka monessa avaamassasi ketjussa. Kokeile kirjoittaa ilman tuota ruikutusta miten väärin sinua on kohdeltu, niin ehkä saat parempaa keskustelua aikaiseksi.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja Linnea » 15. Heinä 2018 17:19

Uskon asioissahan on kyse juurikin uskon asioista. Jokaisella on vapaus valita, haluaako ojentautua uskon mukaan. Eihän ateistikaan pysty perustelemaan järjellisesti, ettei Jumalaa ole. Evoluutioteoriakin on vain teoria. Tämän maailmanajan epäoikeudenmukaisuus kääntää katsettani yhä enemmän siihen, että Raamatun Jumala on oikeudenmukainen ja tuomitsee laittomuuden tekijät jotka eivät armoa ja tarjottua pelastusta ottaneet vastaan vaan jatkavat pahuuden tekemistä. Samoin Raamattu pursuaa lohdutusta sorretuille. Onko kovinkaan monen uskonnon Jumala oikeudenmukainen?

Kun lukee Raamatun ennustuksia kaukaisilta ajoilta, voi huomata mm. kuinka asioita täyttyi Jeesuksessa; neitsyt tuli raskaaksi, Jeesusta pilkattiin ja hänen puvustansa heitettiin arpaa, ristillä vielä lävistettiin keihäällä mutta yksikään luu ei mennyt poikki ym. Myöskin Israelin vaiheista on ennustettu. On ihme, että tänä päivänä Israelin valtio on olemassa, sitä ei uskottu edes tapahtuvan enää. Myöskin pedon merkki on tarkasti kuvattuna, ja nykyään sekin alkaa toteutua silmiemme edessä kuinka ihmiset ottaa merkkejä juurikin Raamatun ennustamiin kohtiin kehossa (mm. mikrosirun sanotaan toimivan parhaiten kämmenselässä ja otsassa lämmönvaihtelun takia), ja käteinen raha pyritään poistamaan. Myöskin homoseksuaalisuuden, väärien profeettojen, sotien, maanjäristysten, kulkutautien ym. yleistyminen on ennustettu. Nämä kaikki Raamatun ennustukset kun ovat suurelta osin jo toteutuneetkin, osoittavat Raamatun olevan totuus.

Eivät kaikki ole parantuneet täällä maan päällä, mutta koska taivaassa ei ole kipua eikä murhetta, ei siellä enää paina sairaudet. On hyvä myös huomioida, että ne voi olla eri asioita mitä haluamme ja mitä tarvitsemme. Onko Jumala luvannut antaa kaiken mitä haluamme, vai kaiken mitä tarvitsemme?
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 25. Maalis 2020 16:21, muokattu yhteensä 4 kertaa
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Lieneekö Jumalaa olemassakaan

ViestiKirjoittaja ninni » 15. Heinä 2018 18:56

Hyvin kirjoitit Linnea! :thumbup:
Silmiini osui tänään tämä lause:
Vanhat ja paremmat laulut vievät aina laulajansa Jeesuksen luo ja lopuksi taivaaseen. Uudet uskonnolliset laulut puhuvat Jumalan tai enkeleiden huolenpidosta niin kuin elämä täällä olisi ikuista ja lopullista. Ei, tämä on kuohuva ja rauhaton maailma. Meidän on määrä päästä parempaan.

Valitettavasti hukkasin jo sen sivun jolta tuon löysin. Sallinette silti, että sen tänne toin!?! :?
ninni
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07. Helmi 2018 14:17

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron