Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja kurja » 03. Heinä 2018 14:33

Tulkitsit nyt sanojani hieman väärin Joonas.

Se ei itsessään takaa vielä sitä, että Jumala siunaisi puolisolla sitä, jonka Hän on vapauttanut esim lihan himoista ja vääristä haluista.

Se on Jumalan päätöksen varassa yhä, että sopiiko meille ja omaan uskon elämän Tiehemme puoliso vai ei.

Eli pyhittymisemme ei siis välttämättä johda avioitumiseen.

Sitten se asia, että jos uskova etsii ITSE ja valitsee ITSE !

Olen itse valinnut väärin nuorena, ja siten olen itse lävistänyt itseni monella tuskalla, ja vaikka minulla onkin ihanat aikuiset lapset, niin silti se avioelämä oli lähinnä yhtä helvettiä.

Kaikki siis ei ole sitä, miltä päältäpäin näyttää, oli meilläkin ulkoapäin katsottuna kaikki hyvin, mutta kotona siis yhtä helvettiä ja kärsimystä.

Sinä et ole sitä kokenut ja siksi näkemyksesi avioliitosta on pahasti ruusuisen vaaleanpunainen.

Avioliitto siis ei ole herkkua todellakaan, jos ja kun on ITSE mennyt väärin valitsemaan, voin vakuuttaa sen sinulle Joonas omasta kokemuksesta, olin aivan totaalisen rikki ja vereslihalla ja sielun haavoja täynnä, siinä kohtaa, kun se liitto lopulta hajosi omaan mahdottomuuteensa.

Minä siis todella tietämällä tiedän sen, kuinka pahasti väärä liitto voi satuttaa, meni vuosia parantua ja eheytyä siitä kaikesta.

No, Raamatun mukaan minulla olisi mahdollisuus uudelleen avioitumiseen.

Anoin sitten itselleni rakastavaa puolisoa itselleni, jotta saisin tavallaan korvaavan kokemuksen hyvästä ja Herran mieleisestä liitosta.

Siinä kohtaa alistin jo tahtoni Herran tahdon alle, ja kuuntelin Häntä tavatessani uskovia naisia.

Moni osoittautui vääräksi, vaikka he itse pitivät ja väittivät jopa Jumalan valinneen meidät toisillemme.

Sitten Herra opetti minua ja puhui seuraavanlaisen "kuvan" kautta.

Eli isä ei voi antaa pienelle lapselleen, mitään herkkää ja haurasta käteen, jota lapsi ei vielä osaa kyllin varovasti käsitellä.

Herra puhui perhosesta, sillä liian pieni ja oppimaton lapsi rusentaisi perhosen kuoliaaksi asti kömpelyyttään ja kovakouraisuuttaan.

Tuosta opetuksesta ymmärsin se, että minun itseni tuli kasvaa ja oppia ensin, ja ehkäpä sitten Herra voisi minua sillä oikealla puolisolla siunata ?

Aikaa on paljon vierinyt, ja paljon olen kasvanut ja oppinut ja nyt näen ja ymmärrän hyvin sen, että Herra oli ihan oikeassa, olisin vain itse rikkonut mahdollisen puolisoni.

No, missä nyt mennään näissä asioissa ?

En enää etsi puolisoa, sillä arvostan niin paljon vapauttani ja sitä, että en ole siis sidottu vaimoon, jota minun tulisi miellyttää ja jakaa huomioni hänen ja Herran välillä sekä vapauden välillä.

Siis haluanko olla sidottu, onko se hyväksi ?

1. Kor. 7:27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.

1. Kor. 7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.

Mietin siis sitä, että onko minusta enää ylipäänsä avioliittoon, ja tarvitsenko/haluanko sitä enää edes?

32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
34 ja hänen harrastuksensa käy kahtaanne. Samoin vaimo, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat pyhät sekä ruumiin että hengen puolesta; mutta naimisissa oleva huolehtii maailmallisista, kuinka olisi mieliksi miehellensä.

Haluanko siis huolia ja ongelmia, joita avioliitto vääjäämättä tuo mukanaan, sillä siinä ihminen ihmistä hioo !

Onko minun parempi Jumalan suunnitelman mukaan olla yksin, jotta minun harrastukseni/haluni miellyttää, ei jakaantuisi kahtaalle ?

Kuten Joonas huomaat, olen näitä asioita paljon käynyt läpi, ja paljon olen kokenut ja nähnyt, ja ne kokemukseni ja saamani oppi Herralta ja Herra itse, ovat paljon minua ja ajatuksiani muuttaneet.

Kaikesta näistä asioista ja paljosta muusta mitä olen asiasta oppia saanut, jää minulle itselleni siis jäljelle:

Tapahtukoon Sinun Tahtosi, Sinä, minun Rakastava Isäni, tiedät nämä paljon paremmin kuin minä !

Joten siis tapahtukoon Sinun Paras Tahtosi kohdallani, se on minulle parasta ! :)
kurja
 

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Heinä 2018 17:01

Joonas kirjoitti:Miksi tarkalleen Jukka tuo kirjoitukseni sotii aikaisempia kirjoituksiani vastaan?


Joonas, sinun kirjoitukset ovat monin tavoin ristiriitaisia. Esimerkiksi kirjoitit, etteivät naiset (siinä maassa jossa asut) ota miehekseen miestä joka on kalju ja sitten taas toisessa kohdassa kerrot, että useampikin uskosta osaton olisi sinut huolinut. Käytin nyt omia sanojani, mutta noin kirjoitit -en jaksa enää tekstejäsi etsiä. Sinun kirjoituksesi ja mielipiteesi liikkuvat äärilaidasta toiseen. Jätän vielä sinulle raamatunpaikan luettavaksi (vaikka teksteistäsi voin päätellä, että osaat kohtalaisen hyvin Raamatun kirjoituksia):

"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään" Jaakobin kirje 1:5-8
Jukka
 

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja kurja » 03. Heinä 2018 18:02

Jukka kirjoitti:
Joonas kirjoitti:Miksi tarkalleen Jukka tuo kirjoitukseni sotii aikaisempia kirjoituksiani vastaan?


Joonas, sinun kirjoitukset ovat monin tavoin ristiriitaisia. Esimerkiksi kirjoitit, etteivät naiset (siinä maassa jossa asut) ota miehekseen miestä joka on kalju ja sitten taas toisessa kohdassa kerrot, että useampikin uskosta osaton olisi sinut huolinut. Käytin nyt omia sanojani, mutta noin kirjoitit -en jaksa enää tekstejäsi etsiä. Sinun kirjoituksesi ja mielipiteesi liikkuvat äärilaidasta toiseen. Jätän vielä sinulle raamatunpaikan luettavaksi (vaikka teksteistäsi voin päätellä, että osaat kohtalaisen hyvin Raamatun kirjoituksia):

"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään" Jaakobin kirje 1:5-8


Jukka, toimintasi on todella raakaa, näetkö sen itse ?

Sinulle voin samoin laittaa sanaa Herralta:

Room. 14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.

Sinun siis, jos pidät itse itseäsi ymmärtäväisenpänä, tulisi auttaa ja rakentaa Rakkaudessa ja pitkämielisyydessä heikompiasi, eikö totta ?

Mutta nythän siis tuomitset ja lyttäät ja kampitat vain toista uskovaa !

Miksi Jukka on näin kohdallasi, miksi olet noin raaka ja ankara ?
kurja
 

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 03. Heinä 2018 19:04

Olette varmaan Jukka ja Kurja molemmat ihan oikeassa. Kyllä Herran tahto on aina paras ja häneen meidän tulisi luottaa. No voivat kirjoitukseni tosiaan olla tuolta osin vähän ristiriutaisia. Mutta mitä kaljuuteen tulee niin se on varmasti ihan yleismaailmallista että kalju mies on monille naisille stereotypisesti epäviehättävä niin suomessa, amerikassa, euroopassa, venäjällä kuin muuallakin. Minä kyllä rukoilenkin viisautta ja johdatusta.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja kurja » 03. Heinä 2018 20:57

Joonas kirjoitti:Olette varmaan Jukka ja Kurja molemmat ihan oikeassa. Kyllä Herran tahto on aina paras ja häneen meidän tulisi luottaa. No voivat kirjoitukseni tosiaan olla tuolta osin vähän ristiriutaisia. Mutta mitä kaljuuteen tulee niin se on varmasti ihan yleismaailmallista että kalju mies on monille naisille stereotypisesti epäviehättävä niin suomessa, amerikassa, euroopassa, venäjällä kuin muuallakin. Minä kyllä rukoilenkin viisautta ja johdatusta.


Sinun olisi hyvä ymmärtää se, että kukaan ei voi miellyttää kaikkia, eikä se siis ole mitenkään edes mahdollista, kun makuja on niin monia !

Toinen siis tykkä kaljuista toinen taas ei, se ei ole tärkeää, ihmiselle riittää se, että miellyttää puolisoaan.

Sinä itse et tykkää kaikista, miksi kaikkien pitäisi tykätä siis sinusta ja sinun ulkoisista ominaisuuksistasi ?

Etkö siis vaadi ihan mahdottomia naisilta ?
kurja
 

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 03. Heinä 2018 21:13

Ei tietenkään kaikki voi miellyttää kaikkia. Mutta eikö voisi löytyä sellaista joka pitäisi minusta ja jista minä pitäisin?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 04. Heinä 2018 10:27

Jumala tietää paremmin ja Jumala ei tee virheitä.Me teemme itse ne virhet ja kannamme vastuun ja sen helpommalla pääsemme kun kuuntelemme ja seuraamme mitä Jumala tekee suhteessa meihin ja rukouksiimme .
Minäkin olen rukoillut yhtä ja toista ja välillä lähes yhtäjatoista ja sitten kuin ilman ajatusta tai mitään konkreettista olen huomannut ajtusten ja rukousten tulleen kuin takaisin ja uudelleen käsittelyyn .
Sitä kaikkea mitä sitten Jumala tietää ja minä en tiedä en osaa tutkia vielä hyvin ja se vaatii kasvamista itsellä siihen tutkimiseen omasta vaelluksesta ja välillä siellä on mokia ja välillä kaiken maailman säätöä ,joka ei ole sitä mitä minun tulee olla .
Välillä olen tullut liian tutuksi ei uskovien naisten kanssa ja kerrankin eräs urheilullinen kaunotar sai kauniilla puheella ja kenties kroppansa täydellisellä kaarella ja viehkeydellä minutkin kuuntelemaan hänen puheitaan ,jotka ovat ihan normaaleja ja jopa fiksuja .Jumala huomasi tuon ja kuulin selvät sanat viereltä ....tuo nainen on kelvoton.
Mietin ,että johan pomppasi ..miten tuo voi olla mahdollista ...mikähän henki tuollalailla voi puhua noin fiksusta ja kauniista ja kropaltaan täydellisestä naisesta .
Meni aikaa ja tuo lumous alkoi pikkuhiljaa sulaa ja aloin käsittelemään asiaa Hengessä ja tutkimaan ne todelliset juuret ja mitä tuo upeus on .
Alkoi pikkuhiljaa paljastua sitä ja tätä ja sitä tätä ja välillä ihan ihmettelin kuinka on mahdollista ,että olin Hengen miehenä niin notkahtanut vaikka henki minua ohjaa .....kuitenkin silti koko ajan sellainen takajarru oli päällä ,että en alkanut mihinkään "kuolaus"asteelle tai mennyt kädet ojossa edessä kuin unissakävelijä ilman mitään järjen häiventä.(kuitenkin nainen sai huomioni...sormensa ympärille kevyesti)
Loppukateettina ....Jumala ei tykkää jos uskova mies ottaa ei uskovan kelvottoman naisen puolisokseen ...uskovan mies voi tehdä kuitenkin niin tehdä ,mutta mies kantaa vastuun siitä kaikesta mitä edestä löytää ja se voi olla vaikka Jumalan lupauksen estyminen ..palvelu tehtävän tuhoutuminen ...se voi olla toisinkin päin ,että ,mies voi kääntää naisen uskoon ,MUTTA se on eri asia onko sillä puolisolla oleva koskaan uskon juuria sillä ne uskon juuret on ne ,jotka tässä meidän ajassa pitää puun pystyssä ja tulemme varmasti näkemään niitä ei uskon juurilla olevia sielullisia uskovia ,jotka kaatuvat kuin puu myrskyssä ja sanon valitettavasti.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja kurja » 04. Heinä 2018 12:07

Niin Kerimäki, on se hyvin selvästi sanottu Raamatussa, että uskovan ei tule ottaa uskosta osatonta naista puolisokseen.

Sen kertoo jo hyvin selvästi vanha liitto ja sen "kuvat ja varjot" !

Siis Israelin sukukuntan kuuluvan tuli ottaa itselleen puoliso omasta sukukunnasta eli kansasta !

Tämä on selvääkin selvempi kuva siitä, että uskovan tulee ottaa vain uskova puoliso eli siis "omasta kansasta" !

Tämä asia on niin selvästi Raamatussa näytetty ja kerrottu ja jopa esimerkein kerrottu kuinka pahasti voi käydä, jos siitä ei välitetä.

Mutta se pitää kuitenkin sanoa, että Jumala on kääntänyt nekin hairahdukset hyväksi, ja joskus se on ollut jopa suunnitelma.

Eli Simsonin tapaus siis, hän nai filistealaisen naisen ja sen kautta Herra rankaisi filistealaisia Simsonin kautta ja avulla.

Löytyy Tuomarien kirjasta luvuista 13 -16

Niin ja Simson oli ja toimi siis tuomarina !

Eli moninaiset ovat Herran tiet kuitenkin kun Raamattua tutkii laajemmin, eli kuitenkin Sanassa on raamit, mutta Herran ja Pyhän hengen johdossa tulisi uskovan vaeltaa kuitenkin ja luottaa ja uskoa Herraan.

Ihan esimerkkinä Salomon:

Matt. 1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;

Eli aviorikoksesta syntyi Salomo, ja Daavid siis käytännössä tapatti Uurian !

Siitten jos mietitään Herraamme Jeesusta, niin juutalaisten mielestä Jeesus oli siis äpärä, ja sen kaikki ympärillä tiesivät !

Eli koko perheen eli Jeesuksen ja Marian ja Joosefin päällä oli varjo, että Maria oli portto, ja Joosef siis oli mennyt ottamaan porton vaimokseen, ja Jeesus siis oli äpärä, ja tämä oli siis yleinen käsitys ja tälläisessä varjossa Jeesus perheineen eli !

Asia tulee hyvin ilmi tässä :

41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

Eli ulkoisesti siis näytti ja uskottiin Jeesuksen olevan aviorikoksesta syntyneen.

Ja se siis että Joosef kuitenkin otti Marian puolisokseen oli vastoin lakia ja sen ohjeita !

Siis Sana sanoo yhä seuraavaa:

1. Kor. 6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".

Mutta Jumala enkelinsä kautta vahvisti Joosefille sen, että hänen tulisi ottaa kuitenkin Maria puolisokseen.

Mutta porton viitta ei siis ollut kadonnut mihinkään 30v aikana yleisen näkemyksen mukaan !

Nämä tapaukset siis vain todistavat siis sen, että kaikki siis ei ole sitä miltä silmään näyttää, ja miten ihminen asioita tulkitsee !

Herran Tiet ovat paljon korkeammat kuin ihmisen ja meille välillä ihmis mielellä katsoen käsittämättömät.

Siksi tässä on mielestäni pieni koukku:

1. Kor. 7:16 Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

Mistä siis voimme tietää ?

No, jos Herra sen vahvistaa ja kertoo tietysti ! ;)
kurja
 

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja kari » 05. Heinä 2018 01:47

kurja kirjoitti:Eli aviorikoksesta syntyi Salomo, ja Daavid siis käytännössä tapatti Uurian !


Ei se mennyt noin. Se lapsi kuoli, jonka Batseba synnytti Daavidille miehensä Uurian kuoltua sodassa (2.Sam. 12:15). Uurian kuoltua Daavid otti Batseban vaimokseen (2.Sam. 11:27) ja yhtyi häneen ja synnytti Daavidille pojan, jolle annettiin nimi Salomo (2.Sam. 12:24). Salomo ei syntynyt avioliiton ulkopuolella.

Heettiläinen Uuria surmattiin kuningas Daavidin määräyksestä. Tällä surmatyöllä Daavid yritti salata lankeemuksensa. Uskollisena sotilaana Uuria vei Daavidilta rintamalle kirjeen ja antoi sen sotapäällikkö Jooabille. Tämä kirje sisälsi kuninkaan käskyn surmauttaa Uuria (2.Sam. 11:14-15). Tämä oli luonnollisesti sangen paha asia Herran silmissä, sillä kysymyksessä oli harkittu surmatyö (nykykielessä sitä kutsutaan murhaksi).
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja kurja » 05. Heinä 2018 11:20

kari kirjoitti:
kurja kirjoitti:Eli aviorikoksesta syntyi Salomo, ja Daavid siis käytännössä tapatti Uurian !


Ei se mennyt noin. Se lapsi kuoli, jonka Batseba synnytti Daavidille miehensä Uurian kuoltua sodassa (2.Sam. 12:15). Uurian kuoltua Daavid otti Batseban vaimokseen (2.Sam. 11:27) ja yhtyi häneen ja synnytti Daavidille pojan, jolle annettiin nimi Salomo (2.Sam. 12:24). Salomo ei syntynyt avioliiton ulkopuolella.

Heettiläinen Uuria surmattiin kuningas Daavidin määräyksestä. Tällä surmatyöllä Daavid yritti salata lankeemuksensa. Uskollisena sotilaana Uuria vei Daavidilta rintamalle kirjeen ja antoi sen sotapäällikkö Jooabille. Tämä kirje sisälsi kuninkaan käskyn surmauttaa Uuria (2.Sam. 11:14-15). Tämä oli luonnollisesti sangen paha asia Herran silmissä, sillä kysymyksessä oli harkittu surmatyö (nykykielessä sitä kutsutaan murhaksi).


Anteeksi nyt pieni erehdykseni, piti kirjoittamani haureudesta, vaikka haureus tuossa tapauksessa oli aviorikos.

Siis loppuiko se haureuden harjoittaminen/aviorikoksen harjoittaminen johonkin ?

Siihenkö, kun Daavid tapatti Uurian ?

Siihenkö, kun Daavid sitten otti toisen, eli tappamansa miehen vaimon puolisokseen ?

Siihenkö, kun se ensimmäinen lapsi kuoli ?

Voiko siis Jumalan edessä muutkin ihmiset jatkaa aviorikoksiaan/haureuttaan noin vain ?

Olisi melko kätevää siis tappaa mies, jonka vaimon haluaa itselleen ja sitten pitää sitä vaimoa.

Mutta loppuiko siis se haureus/aviorikos jossakin kohtaa Kari, vai jatkuiko se yhä vain Jumalan silmissä ?

Jos se haureus/aviorikoksen jatkaminen loppui, niin mihin se loppui ja miksi siis ?
kurja
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa