Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Ariel » 01. Heinä 2018 10:34

On kyllä taas älyttömiä ajatuksia Joonaksella. Jos tuolle tielle lähdetään, niin kuka tahansa voi koska tahansa erota puolisostaan ja perustella että naimisiin meno ”ei ollut Herrasta” ja että Jumala ei ole meitä yhdistänyt yms yms. Tai että ero on oikeutettu kun toinen ei usko oikealla tavalla. Kaikenlaisella tavalla sitä sanaa väännetäänkin kieroon omaan korvasyyhyyn kun halutaan etsiä porsaanreikiä omien himojensa täyttämiseksi. Tämä on niin selkeä asia että ei kukaan vähänkään enemmän raamattua tutkinut voi ymmärtää väärin mitä sana sanoo.

Avioituminen ei-uskovan kanssa ei ole syntiä josta voisi tehdä ”parannuksen” eroamalla eli tekemällä syntiä. Jumalan paras tahto se ei ehkä ole, mutta kyllä avioliitton on ihan täysin avioliitto kenen tahansa välillä, eikä siitä ole lupaa erota tuosta vaan.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 01. Heinä 2018 23:21

Ne jotka eivät ole kelvollisia avioliittoon ovat fyysisesto siihen kykenemättömiä.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 01. Heinä 2018 23:25

Minä en kyllä mitenkään voisi ajatella avioliittoa uskosta osattoman kanssa. Silloin Herran palveleninen olisi mahdotonta ja antaisin huonon esimerkin. Minusta se on taivaallisen kunnian myymistä maallisen edun tähden. Vaikkaraslasta elämä yksinkin on. Erittäin raskasta. En ymmärrä miksi aina kun tapaan jonkun uskovann tytön niin en vain pysty pitämään hänestä niinkuin mies naista rakastaa. Mutta uskosta osattomia kyllä on tullut vastaan montakin mutta en halua ottaa uskosta osatonta.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Juhani » 02. Heinä 2018 01:25

Herra kuulee varmasti sinua. Mielestäni olet oikealla tiellä. " Herra johdattaa niitä jotka kulkevat rukoillen"...
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 02. Heinä 2018 01:31

En ninä täsdä mitään korvasyyhyyn kyllä puhu vaan päin vastoin. Jos uskova saisi mennä ei uskosta osattoman kanssa naimisiin niin minä en olisi elänyt vuosikausia ynmksinäisyydessä ja kieltäytynyt avioitumasta. Jos sen sijaan sanoisin että avioituminen on sallittua kenen kanssa vain niin sitten puhuisin korvasyyhyyn.

Jos nyt tosiaan asia olisi niin että on ihan oikein mennä naimisiin uskosta osattoman kanssa niin silloin todellakin olen turhaan kieltäytynyt niistä mahdollisuuksista joita eteeni on suotu ja olen pilannut elämäni.

Minä olen aina saanut sellaista opetusta että naimisiin saa mennä vain uskovan kanssa. Ja on monia jotka ovat olleet naimisissa ja ennen uskoon tuloaan ja sitten eronneet. Uskoontultuaan joku tälläinen eronnut on mennyt uudelleen naimisiin jonkun toisen kanssa. Jos se edellinen avioliitto oli todellinen avioliitto niin sitten hän teki syntiä kun meni uudelleen avioon. Voiko muka Jumalan edessä samalla ihmisellä olla kaksi eri avioliittoa elämänsä aikana jos ei ole ollut haureutta tai ei toinen on vielä elossa?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 02. Heinä 2018 01:32

Kiitos Juhani rohkaisusta....jos se oli minulle tarkoitettu
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 02. Heinä 2018 11:53

Ja jos on niin että, avioituminen on oikein myös ei-uskovan kanssa mutta ei ehkä viisasta, niin onko kuitenkin parempi avioitua uskosta osattoman kanssa kuin palaa himon tulessa? Minun on tunnustettava että vaikka olen vuosikausia elänyt yksin niin en ole tullut tällä alueella hengellisesti vahvemmaksi ennenmminkin heikommaksi. En tahdo tehdä syntiä ja vastustan sitä kaikin voimin mutta silti lankean aina vähän väliä syntiin. Ja kadulla katson naisia vaikka sitäkin yritän välttää. Olisiko siis parempi vain mennnä uskosta osattoman kanssa naimisiin vaikka ei sekään paras vaihtoehto ole, mutta kun ei parempaakaan vain ole?

Yritän olla lankeamatta syntiin nytkin mutta eläminen selibaatissa on kuin leukojen veto. Niitä jaksaa muutamia vetää ja vaikka oisi kuinka harjaantunut niin jossain vaiheessa yhdenkin lean tekeminen tuntuu mahdottomalta ja pakko pitää paussi. Sitten voi taas jatkaa. Sanon tämän yli kymmenen vuoden kokenuksella, eikä tämä ole teoriaa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 02. Heinä 2018 12:11

Olen tutkinut tätä asiaa ja monet raamatun tutkiat ja kommentaarit sanovat että tämä jae "Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa" tarkoittaa nimenomaan avioliittoa. Ja tuo "vierasta" sanaa ei edes ole muiden kielten käännöksissä. Kyse on siitä että ei tulisi kantaa yhteistä iestä uskosta osattoman kanssa. Avioliitto on todellakin yhteinen ies. Uskovan tulisi tehdä kaikki Jumalalle ja Jumalan valtakumtaa varten. Avioliiton tulisi palvella Herran tarkoitusperiä. Jos laitetaan kaksi härkää kyntämään yhteensidottuina mutta toinen niistä ei tahdo lainkaan kyntää niin ei toinenkaan siihen kykene. Taidatte itse puhua nyt korvasyyhyynne kun sanotte että voi uskovakin avioitua uskosta-osattoman kanssa. Mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä? Vt:ssäkin näemme varoituksen siitä että näin eo tulisi toimia. Se että uskovillakin pareilla saattaa olla ongelmia ei ole tekosyy sille että voisi avioiua uskosta osattoman kanssa. Aviotuminen uskosta osattoman kanssa on täydellinen kompromissi ja jakautuminen kahdelle tielle.

Ja minä en nyt puhu siitä että jps joku on jo mennyt naimisiin uskosta osattoman kanssa vaan siitä että jos aikoo niin tehdä. Tästä liian vähän puhutaan. Ehkä halutaan elää vain helppoa elämää eikä kantaa ristiä. Toki Ezran kirjassa on siitäkin esimerkki että juutalaisten tuli jättää vaimonsa ja lapsensa jotka olivat ottaneet muista kansoista. Jumala myös kielsi avioitumasta muiden kansojen kanssa. Eikö tämä ole vertauskuvaa meille? Me olemme Jumalan kansaa ja pyhää heimoa, me jotka uskomme Kristukseen. Miten me voisimme avioitua saatanan heimon kanssa, tämän maailman lapsien kanssa? Tämä on jo väärin siinäkin mielessä että uskovia on muutenkin vähemmän. Miksi siis vähät uskovat naiset menevät vaimoksi saatanan lapsille ja jättävät Jumalan lapset? Tämä on minusta petos Jumalaa vastaan. Ja miksi vähät uskovat miehet ottaisivat uskosta osattomia vaimoja? Miksei voida jättää maailman lapsia maailmalla ja avioiduttaisiin Jumalan lasten kanssa? Minusta tuo teidän tulkintanne on lähinne kompromissi ja lavean tien kulkemista.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Ariel » 02. Heinä 2018 15:10

Korvasyyhyoppia on sellainen, että avioliitto ei olisikaan avioliitto jos se ei ole kahden uskovan välinen, ja että sellaisen suhteen voisi lopettaa tuosta noin vaan. Silloin 99% maailman avioliitoista ei olisi avioliittoja ja näistä eroaminen ei olisi syntiä, ja tämä jos mikä miellyttää lihaa eli on korvasyyhyoppia.

Kukaan tässä ei kai (?) ole sanonut että Jumalan tahto uskovalle olisi naida ei-uskova. Päinvastoin! Mutta jos sellaisen tekee, niin se on avioliitto eikä siitä pääse vapaaksi vain jos haluaa. Siksi juuri raamatussa varoitetaan ja kehoitetaan avioliiton suhteen, että ei menisi avioon kevyesti ja ei-uskovan kabssa.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Avioitumisesta ei-kristityn kanssa

ViestiKirjoittaja Joonas » 02. Heinä 2018 17:07

No tuosta olen kyllä samaa mieltä kanssasi Ariel. Ei pointtini tosiaan ollut se että heidän olisi luvallista erota vaan se että heidän avioliittonsa on Jumalan tahdon vastainen ja ehkä jopa mitätön Jumalan edessä, mutta tästä jälkimmäisestä en ole varma...Jeesuskin ja hänen äitinsä Maria menivät häihin, eikä hääparin uskosta puhuttu mitään.

Mutta sain kyllä joistain kommenteista sellaisen käsityksen että ei uskovankin kanssa voi Jumalan tahdossa mennä naimisiin...ei kai ole mitään harmaata aluetta olemassa. Joko se on Jumalan tahto tai se ei ole Jumalan tahto. Minä käsittäisin että se ei ole Jumalan tahto.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron