Taivaassa ei mennä naimisiin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 03. Heinä 2018 21:34

No pääasiassa olenkin vain odottanut kohta jo 13 vuotta
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja kurja » 03. Heinä 2018 21:59

Joonas kirjoitti:No pääasiassa olenkin vain odottanut kohta jo 13 vuotta


Mutta kirjoituksistasi päätellen et ole aktiivisesti jättänyt asiaa Herralle, vaan olet pitänyt sen itselläsi.

Vai olenko väärässä ?

Siis oletko oikeasti toiminut siten kuten edellä kerroin ja jaoin sinulle, eli tuon oman kokemukseni ja sen toimintamallin, johon Herra minut johdatti ?

Kokeile ainakin sitä todella, jospa se odottelusi loppuu sen kautta.

Siis minä en enää odottele, vaan elän elämääni ja katson vain, että mitä ja millä Herra minua siunaa vai siunaako ?

Siis minä jo tyydyn olihini, eli näin on hyvä, sillä tiedän tämän kaiken mitä elämässäni on, olevan Herran tahdossa täysin.

Fil. 4:11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

Luuk. 12:29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.

Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

1. Tim. 6:6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
kurja
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 04. Heinä 2018 03:05

No joo kyllähän se niin on että kun jotain anoo ja jättää sen Herralle, niin parasta tehdä niinkuin eräs Herran pyhä sanoi: "unohdda koko asia". Eli parasta jättää asia Herran käsiin ja jättää asiasta murehtiminen. Toki tämä vaatii aktiivista asian jättämistä päivittäin kun se aina tulee tuhat kertaa mieleen päivässä. Herra sanoi, että kun rukoilette jotain, niin uskokaa jo saaneenne sen, niin se on teille tuleva. Tästä syystä ajattelisin että voin jo kiittää Herraa vaimosta jonka on minulle antanut. Myöskään eo ole soveliasta katsoa muita naisia kadulla kun Herra on minulle oman katsonut. Eli kiitos Herralle hänen uskollisuudestaan. Hän on uskollinen vaikka me olisimme olleet uskottomat. Mutta auta Herra meitä olemaan uskollisia!
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Heinä 2018 07:34

Naisena on helppo nähdä syy siihen, miksi Joonas ei ole ollut kovin suosittu aviomiesehdokas. Edes kaikkein kauneimmat naiset eivät mielellään ottaisi miestä, joka sanoo kauneuden olevan yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Mutta tämähän on kaikille itsestään selvää. Sellainen pinnallisuus on vastenmielistä ja luotaan työntävää.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Heinä 2018 11:21

Aamu-Usva kirjoitti:Naisena on helppo nähdä syy siihen, miksi Joonas ei ole ollut kovin suosittu aviomiesehdokas. Edes kaikkein kauneimmat naiset eivät mielellään ottaisi miestä, joka sanoo kauneuden olevan yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Mutta tämähän on kaikille itsestään selvää. Sellainen pinnallisuus on vastenmielistä ja luotaan työntävää.

Ei tuota miehenkään ole vaikea nähdä ja ymmärtää.
Jukka
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja kurja » 04. Heinä 2018 11:30

Joonas kirjoitti:No joo kyllähän se niin on että kun jotain anoo ja jättää sen Herralle, niin parasta tehdä niinkuin eräs Herran pyhä sanoi: "unohdda koko asia". Eli parasta jättää asia Herran käsiin ja jättää asiasta murehtiminen. Toki tämä vaatii aktiivista asian jättämistä päivittäin kun se aina tulee tuhat kertaa mieleen päivässä. Herra sanoi, että kun rukoilette jotain, niin uskokaa jo saaneenne sen, niin se on teille tuleva. Tästä syystä ajattelisin että voin jo kiittää Herraa vaimosta jonka on minulle antanut. Myöskään eo ole soveliasta katsoa muita naisia kadulla kun Herra on minulle oman katsonut. Eli kiitos Herralle hänen uskollisuudestaan. Hän on uskollinen vaikka me olisimme olleet uskottomat. Mutta auta Herra meitä olemaan uskollisia!


Olet ymmärtänyt väärin tuon Raamatunkohdan:

23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Uskova ei voi omistaa yhtään mitään lupauksia, jos ei Jumala synnytä siihan kyseiseen asiaan Uskoa !

Siis sinä et kykene synnyttämään itse itsestäsi Uskoa siihen, että saat puolison tai yleensäkkään yhtään mitään.

Vaan Jumalan pitää synnyttää sinuun ns. Sydämen Uskon, ja sen Jumalan synnyttämän Uskon kautta vasta voit omistaa jotakin Uskossa.

Siis esim. Aabraham sai ITSELLEEN lupauksen lapsesta, ja sen LUPAUKSEN ja siitä Jumalan lupauksesta johtuvan Uskon kautta, hän vain kykeni sen lupauksen omistamaan sydämessään.

Uskovakaan ei siis kykene itse itsestään pumppaamaan uskoa yhtään mihinkään, vaan AINA Jumalan pitää se Usko synnyttää !

On siis kaksi ihan eri asiaa, eli ihmisen oma "uskon pumppaus yritys" eli uskottelu, ja sitten on Jumalan synnyttämä Usko !
kurja
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja kurja » 04. Heinä 2018 11:37

Aamu-Usva kirjoitti:Naisena on helppo nähdä syy siihen, miksi Joonas ei ole ollut kovin suosittu aviomiesehdokas. Edes kaikkein kauneimmat naiset eivät mielellään ottaisi miestä, joka sanoo kauneuden olevan yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Mutta tämähän on kaikille itsestään selvää. Sellainen pinnallisuus on vastenmielistä ja luotaan työntävää.


Olette kovasti raakoja ja ankaria toista uskovaa kohtaan. :(

Me olemme kaikki yksilöitä !

Olemme erilaisia ja kullakin on omat mieltymyksensä, sen mukaan miksi Jumala on meidät luonut.

Jos joku on luotu visuaaliseksi, eli nauttii kaiken kaikkiaan katsoa kaikkea kaunista, esim. luonnosta, niin ei hän sille ominaisuudelleen mitään voi itse.

Tälläinen visuaalinen ihminen haluaa siis nauttia visuaalisesta, eli ulkoisesta kauneudesta ja haluaa sitä ympärilleen.

Miksi hän ei saisi niin tehdä, sen vuoksi vain, että hän on erilainen kuin te ?

Eikö Jumala ole luonut meitä juuri erilaisiksi siksi, että kullekin löytyy sopiva puoliso esim. ?

Miksi haluatte toisten ihmisten olevan teidän itsenne kaltaisia ?

Miksi haluatte pakottaa toisia teidän raameihinne ?

Mitä pahaa oikeasti siinä on, jos tykkää kauneudesta, sillä Jumala on itse sen luonut ?

Jokainen meistä arvostaa ihmisissä joitakin piirteitä, miksi joku arvostuksen kohde on huonompi/paha ?
kurja
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 04. Heinä 2018 13:10

Ei tietenkään ihminen voi itseensä pumpata miyään uskoa, mutta Junala onkin luvannut antaa vaimon jo monia vuosia sitten ja monella eri tavalla. Edelleenkin kun rukoilen niin koen että Jumala tahtoo vaimom antaa. Eli voin uskoa, että Jumala on jonkun katsonut ja asia on hänen hoidossaa. Emme tietenkään voi rukoilla jotain Jumalan tahdon vastaista ja uskoa että saamme sen. Mutta kun Jumalan tahdon mukaan rukoilemme niin tiedämme että hän kuulee.

Ja tuosta ulkonäöstä, minä todellakin olen visuaalinen ihminen ja minusta naisen ulkonäkö on tärkeä asia. Toki myös sisäinen. Siis kokonaisuus on tärkeä. En minä mitään täydellisen kaunista halua vaan sellaisen joka minusta on viehättävä. Voiko kukaan yleensäkään naida naista jota kohtaan ei tunne mitään? Minä ainakaan en yksinkertaisesti voi naida ketään jota kohtaan en tunne mitään. En ymmärrä miksi näin pitäisi toimia, kun sellaisiakin naisia on joita kohtaan tunnen?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Heinä 2018 14:13

Joonaksen ketjun alkupään viesteihin:

Sanoistasi tulee esille ajattelumalli että avioliitto on kuin jokin erityinen ainutlaatuinen asia, kuin jokin suuri helmi jonka voi vain tässä ajassa kokea ja ne jotka eivät tässä ajassa saa sitä kokea, jäävät jotenkin "paitsi" jostain suuresta, vaikka pelastuisivatkin iankaikkiseen elämään.

Vaikka avioliitto sinänsä on ainutlaatuinen siinä mielessä ettei sitä enää ole taivaassa, niin asiaan ei tule suhtautua sillä tavalla että sen kokematta jääminen olisi kuin suuri puute, joka taivaassakin edelleen vaivaa ja ahdistaa, ikään kuin että taivaassa olisi onnekkaat ja vähemmän onnekkaat uskovat.

Ilm. 21:4-5 kirjoitti:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".


Kaikki kyyneleet, surut ja tuskat tulevat katoamaan pois. Aivan kaikki. Toivon sinulle parasta vaimoasiasi suhteen, mutta muistutan myös että vaikka et vaimoa saisikaan, niin et sinä Jumalan valtakunnassa edes mieti tai murehdi koko asiaa enää. Siellä on aivan erilaiset olosuhteet. :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja kurja » 04. Heinä 2018 14:56

Juha kirjoitti:Joonaksen ketjun alkupään viesteihin:

Sanoistasi tulee esille ajattelumalli että avioliitto on kuin jokin erityinen ainutlaatuinen asia, kuin jokin suuri helmi jonka voi vain tässä ajassa kokea ja ne jotka eivät tässä ajassa saa sitä kokea, jäävät jotenkin "paitsi" jostain suuresta, vaikka pelastuisivatkin iankaikkiseen elämään.

Vaikka avioliitto sinänsä on ainutlaatuinen siinä mielessä ettei sitä enää ole taivaassa, niin asiaan ei tule suhtautua sillä tavalla että sen kokematta jääminen olisi kuin suuri puute, joka taivaassakin edelleen vaivaa ja ahdistaa, ikään kuin että taivaassa olisi onnekkaat ja vähemmän onnekkaat uskovat.

Ilm. 21:4-5 kirjoitti:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".


Kaikki kyyneleet, surut ja tuskat tulevat katoamaan pois. Aivan kaikki. Toivon sinulle parasta vaimoasiasi suhteen, mutta muistutan myös että vaikka et vaimoa saisikaan, niin et sinä Jumalan valtakunnassa edes mieti tai murehdi koko asiaa enää. Siellä on aivan erilaiset olosuhteet. :)


Juha !

On niin kovasti helppoa sanoa noin, jos ja kun itsellä on puoliso, eikö totta ?

Ihan yhtä helppoa kuin lapsia saaneen naisen on sanoa lapsia rakastavalle naiselle, joka ei niitä saa, että tyydy sinä vain osaasi !

Raakaa on touhunne, todella raakaa, miksi kohdallanne on näin ?

Missä on se kehumanne Rakkaus ???

1. Joh. 4:7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.

1. Joh. 4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

1. Joh. 4:21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.

Surullista on nähdä näin laaja rakkaudettomuus keskuudessanne ! :(
kurja
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa

cron