Taivaassa ei mennä naimisiin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 19. Kesä 2018 21:42

Herra sanoi, että taivaassa ei mennä naimisiin. Tämä on minusta suuri puute. Ensimmäinen paratiisi oli paljon parempi. Siellä Aadami oli Vaimonsa kanssa ja he molemmat elivät Jumalan yhteydessä. Tulevassa paratiisissa ei ole enää sukupuolia, ei seksiä, ei avioliittoa. Siellä olemme kuin enkelit. Tämä on asiaa masentaa minua paljin. Tässä elämässä en ole saanut vaimoa vaikka olen sitä pyytänyt. Olen elänyt elämäni yksinäisyydessä ja tylsyydessä. Edelleenkin olen yksinäinen ja elämä on katkeraa ja masentavaa. Muut nuoret seurustelevat ja menevät naimisiin. He iloitsevat ja ovat nauravat. Näin tekevät uskovaiset ja uskosta osattomat. Rukoilen että Jumaöa antaosi minulleiin sopivan vaimon mutta olen vuosikausia anonut turhaan. Olen yrittänyt myls tehdä voitavani ja lähestyä jokaista tyttöä joka vähänkään on kiinnostanut. Kuitenkin tuloksetta. Taivaassa ei ole enää vaimoon edes mahdollisuutta.

Tiedän että sanotaan, etyä siellä ei maalliset asiat enää edes kiinnosta ja siellä on jotain parempaa. Mutta tämä ei lohduta mikua lainkaan. Miksei sielä voisi olla avioliittoa niin silloin olisi jotain missä huojentaa mielensä eikä tarvisi huolehtia tämän ajan murheista. Nyt kuitenkin on niin että jos naimisiin tahtoo niin naimisiin on mentävä tässä ajassa.

No jotkut sanoo, että ei se naimisissa oleminen niin hienoa ole. No on se ainakin parempi kun jatkuva tulen himo. Elämä tuntuu siltä että sydämessä palaisi jatkuva helvetin tuli. Jatkuva masennua ja kiusaus.

Voisitteko rukoilla että Herra auttaisi ja antaosi vaimon?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Tapani » 19. Kesä 2018 21:57

Joonas kirjoitti:Herra sanoi, että taivaassa ei mennä naimisiin. Tämä on minusta suuri puute. Ensimmäinen paratiisi oli paljon parempi. Siellä Aadami oli Vaimonsa kanssa ja he molemmat elivät Jumalan yhteydessä. Tulevassa paratiisissa ei ole enää sukupuolia, ei seksiä, ei avioliittoa. Siellä olemme kuin enkelit. Tämä on asiaa masentaa minua paljin. Tässä elämässä en ole saanut vaimoa vaikka olen sitä pyytänyt. Olen elänyt elämäni yksinäisyydessä ja tylsyydessä. Edelleenkin olen yksinäinen ja elämä on katkeraa ja masentavaa. Muut nuoret seurustelevat ja menevät naimisiin. He iloitsevat ja ovat nauravat. Näin tekevät uskovaiset ja uskosta osattomat. Rukoilen että Jumaöa antaosi minulleiin sopivan vaimon mutta olen vuosikausia anonut turhaan. Olen yrittänyt myls tehdä voitavani ja lähestyä jokaista tyttöä joka vähänkään on kiinnostanut. Kuitenkin tuloksetta. Taivaassa ei ole enää vaimoon edes mahdollisuutta.

Tiedän että sanotaan, etyä siellä ei maalliset asiat enää edes kiinnosta ja siellä on jotain parempaa. Mutta tämä ei lohduta mikua lainkaan. Miksei sielä voisi olla avioliittoa niin silloin olisi jotain missä huojentaa mielensä eikä tarvisi huolehtia tämän ajan murheista. Nyt kuitenkin on niin että jos naimisiin tahtoo niin naimisiin on mentävä tässä ajassa.

No jotkut sanoo, että ei se naimisissa oleminen niin hienoa ole. No on se ainakin parempi kun jatkuva tulen himo. Elämä tuntuu siltä että sydämessä palaisi jatkuva helvetin tuli. Jatkuva masennua ja kiusaus.

Voisitteko rukoilla että Herra auttaisi ja antaosi vaimon?


Kun katsoo nykyihmisiä varsinkin naisia, alkaa tuntua, että se on siunaus jos ei mene koskaan naimisiin. Toki uskovan avioliitto on siunaus, mutta tämä mielipide koskee uskosta osattomia ihmisiä. Naisen rooli on jo nykyään niin vääristynyt, että jo se yksin aiheuttaa pahoja ongelmia.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Kesä 2018 07:10

Joonas kirjoitti:Voisitteko rukoilla että Herra auttaisi ja antaosi vaimon?


Jostain syystä en voi rukoilla. En tunne kehotusta siihen. Sitä voisin veljien kera rukoilla, että taipuisit ja tyytyisit Herran tahtoon sekä ottaisit joka päivä ristisi ja seuraisit Jeesusta, sillä niin tulisi meistä jokaisen tehdä.

Kirjoitit: "Tiedän että sanotaan, että siellä ei maalliset asiat enää edes kiinnosta ja siellä on jotain parempaa. Mutta tämä ei lohduta minua lainkaan. Miksei siellä voisi olla avioliittoa niin silloin olisi jotain missä huojentaa mielensä eikä tarvi huolehtia tämän ajan murheista. Nyt kuitenkin on niin että jos naimisiin tahtoo niin naimisiin on mentävä tässä ajassa.

No jotkut sanoo, että ei se naimisissa oleminen niin hienoa ole. No on se ainakin parempi kun jatkuva tulen himo. Elämä tuntuu siltä että sydämessä palaisi jatkuva helvetin tuli. Jatkuva masennus ja kiusaus."
(korjasin kirjoitusvirheitä).

Tuosta tekstistä käy ilmi väärä mielenlaatusi. Vielä kerran totean, että vaimo ei ratkaise tämän ajan vastoinkäymisiä eikä murheita. Nuo sanasi "miksei siellä voisi olla avioliittoa niin silloin olisi jotain missä huojentaa mielensä eikä tarvi huolehtia tämän ajan murheista". Sinä siis elät sellaisessa harhassa, että taivaassakin on murheita ja huolia (koska tässä ajassa ei ole ollut vaimoa). Sanoihisi kätkeytyy sama syytös, jonka Aadam ja Eeva esittivät Jumalalle.
Herra: "Mitä olet tehnyt?"
Aadam:"Vaimo jonka annoit minulle, langetti minut."
Eeva:"Käärme jonka loit, petti minut."
Tuolla kaikella Aadam ja Eeva halusivat sanoa Herralle: "Sinä olet syyllinen syntiimme!"

Joonas, ymmärrätkö ihmisen elämän perimmäisen tarkoituksen ja syyn, miksi olemme täällä? Lasten virressä se sanotaan melko tyhjentävästi: "Mä taimi olen sun tarhassas ja varten taivasta luotu." Meidät on luotu Jumalaa varten, "Hänen armonsa kirkkauden kiitokseksi". Hänen tulee kasvaa ja meidän vähetä. Löydämme elämäämme mielekkyyden ja tarkoituksen vasta sitten, kun tahdomme ottaa ristimme ja seurata Jeesusta. Tämä merkitsee kaikessa yksinkertaisuudessaan joka päivä Jumalan tahtoon taipumista ja tyytymistä. Kuka tähän kohtaan Jumalan armosta tulee, on autuas (siunattu) mies ja nainen. Sinä olet harhautunut etsimään ajallisia ja näkyväisiä enemmän kuin näkymättömiä ja iankaikkisia. Elämme aikaa, jossa ei enää opeteta kaidasta tiestä ja ristin tiestä. Olemme rakastuneet helppoon elämään ja vaadimme Jumalaa toteuttamaan rukouksemme niin kuin MINÄ tahdon. Jeesuksen kutsu seuraamaan Häntä ristin kaidalla tiellä on vaimennettu ja Hänestä on tehty siunauskone ja juoksupoika. Sanon tämän hyvin vakavasti ja tosissani: moni itseään uskovaksi kutsuva ei ole lähtenyt seuraamaan Jeesusta vaan vaeltaa Jeesuksen ristin vihollisena. Siunaukset kelpaavat, mutta se risti, jonka Jeesus kehottaa ottamaan joka päivä, ei miellytä eikä siihen taivuta. Kuitenkin vasta ristimme otettuamme, siis Jumalaa toteltuamme, avautuvat Hänen siunauksensa, jotka ovat kätketty Kristukseen ja Hänen ristiinsä.
Jukka
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 20. Kesä 2018 17:09

Niin pitää nöyrtyä ja tyytyä Jumalan tahtoon. Tapahtukoon hänen tahtonsa. Jos hän murskaa niin murskatkoon. Senkin hän tekee hyvyydessään. Jos hän muuttaa valon pumeydeksi niin senkin hän tekee rakkauudessaa. Ei hänessä ole vääryyttä vaan minussa on vääryys.

Ja Jumala on kyllä vastannut moniin yksinkertaisiinkin rukouksiini ja johdattanut kaikessa. En voi syyttää häntä mistään. Ja hän on armahtanut tuhansia kertoja vaikka olen langennut. Jos hän olisi vihastunut niin olisi tuhonnut minut jo ajat sitten. Mutta hän on armollinen.

Täytyy tyytyä hänen tahtoonsa. Ja hänen tahtonsa on paras. Jos hän tahtoo minun elävän ilman vaimoa niin mikä minä olen siihen mitään sanomaan. Ja uskon kyllä että Jumala vastaa niin kuin on luvannut. Taivaallinen isä antaa hyvää niillä, jotka sitä häneltä anovat. Mutta ei hän vastaa aina kirjaimellisesti niin kuin pyydämme koska pyyntömme ei ole aina viisaita. Jos hän olisi vastannut kaikkiin pyyntöihini sanatarkkaan ja sillä ajalla kuin olen tahtonut, niin siitä olisi tullut vain ongelmia tulevaisuudessa.

Jumala oli lähettänyt saatanan enkelin rusikoimaan Paavalin lihaa. Mutta silti Paavali tyytyi Jumalan tahtoon. Me emme tiedä mikä meille on parasta, kärsimys vai siunaus.

Mutta minulla kuitenkin on toivo siitä, että Jumala voi vastata. Onhan minulle vaimon luvannutkin jo vuosia sitten useallakin tavalla, minä vain en osaa odottaa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Kesä 2018 23:31

Joonas kirjoitti:Niin pitää nöyrtyä ja tyytyä Jumalan tahtoon.

Tee niin ja saat elää mielekkään elämän. Jumalan tahtoon taipuminen on oman ristin kantamista jokapäiväisessä arkielämässä. Tämä on aivan henkilökohtaista. "Isä, tapahtukoon Sinun tahtosi minun elämässäni niin kuin se tapahtuu taivaissa." Tämä voi tapahtua vain siellä, missä Jeesusta totellaan, ei orjamaisesta pelosta ja pakosta, vaan "koska Hän on arvollinen".

Joonas kirjoitti:Täytyy tyytyä hänen tahtoonsa.

Ei täydy eikä ole pakko tyytyä ja taipua, mutta Hän on pitkämielinen ja laupias ja vaikuttaa tahtomista ja tekemistä sydämissämme. Hän on tullut antamaan meille mielenmuutosta (Apt. 5:31). Hän on arvollinen saamaan ylistyksen ja palvonnan.

Joonas kirjoitti:Jumala oli lähettänyt saatanan enkelin rusikoimaan Paavalin lihaa.

Mitä ajattelet merkitsevän "rusikoimaan Paavalin lihaa"? Mitä sillä mielestäsi tarkoitetaan?
Jukka
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 22. Kesä 2018 01:59

Jukka, se tarkoittaa, että Paavali oli sairas. Siis Jumala oli sallinut sairauden ja vammojakim Paavalin ruumiiseen.

Voisikto kuitenkin rukoilla, että Jumala antaisi minulle vaimon avuksi tahtomallaan tavalla ja tahtomallaan ajalla ja että minä osaisin ottaa häneltä sen mitä hän tahtoo antaa. Hän voi vaikuttaa tahtomista ja tekemistä lapsissaan niin että voi yhdistää kaksi ihmistä yhdeksi jos vain tahtoo.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 03. Heinä 2018 19:57

Mä itse käytin ekat lähes 10vuotta uskonelämästä tämän "vaimo-asian" venkslaamiseen. Mutta nykyään olen vakuuttunut siitä, että Herra ei järjestele ihmisille vaimoja tai miehiä. tehdäkseen näin Hän joutuisi pakottamaan jonkun miehen tai naisen rakastamaan jotain miestä, aivan kun Hän ei alkanut eräille veljeksille "tuomariksi tai jakomieheksi" ei ehkä ala myöskään parisuhdeorganisaattoriksi. Vika on siis aina täällä maanpäällä - eikä Taivaassa. Herra mielellään haluaisi että joku nainen tai mies rakastais jotakuta ja ottaisi tästä miehen/vaimon, mutta ei tee sitä väkisin tai vääntäen koska Hän ei puutu vapaaseen tahtoomme.. Jos joku nainen ei osoita kiinnostusta mua kohtaan se on 100% sen NAISEN oman tahdon päätös - ei Jumala ole käynyt kuiskimassa tuolle naiselle korvaan "älä missään nimessä ota tuosta ukkoa itsellesi - sillä olen hänet sinkuksi määrännyt" tätä konstia paholainen käyttää ajaakseen lemmenkipeitä uskovaisia pois uskontieltä kenties hätäpäisiin suhteisiin esimerkiksi eikkarien kanssa..
pehmytpusu777
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja kurja » 03. Heinä 2018 20:21

pehmytpusu777 kirjoitti:Mä itse käytin ekat lähes 10vuotta uskonelämästä tämän "vaimo-asian" venkslaamiseen. Mutta nykyään olen vakuuttunut siitä, että Herra ei järjestele ihmisille vaimoja tai miehiä. tehdäkseen näin Hän joutuisi pakottamaan jonkun miehen tai naisen rakastamaan jotain miestä, aivan kun Hän ei alkanut eräille veljeksille "tuomariksi tai jakomieheksi" ei ehkä ala myöskään parisuhdeorganisaattoriksi. Vika on siis aina täällä maanpäällä - eikä Taivaassa. Herra mielellään haluaisi että joku nainen tai mies rakastais jotakuta ja ottaisi tästä miehen/vaimon, mutta ei tee sitä väkisin tai vääntäen koska Hän ei puutu vapaaseen tahtoomme.. Jos joku nainen ei osoita kiinnostusta mua kohtaan se on 100% sen NAISEN oman tahdon päätös - ei Jumala ole käynyt kuiskimassa tuolle naiselle korvaan "älä missään nimessä ota tuosta ukkoa itsellesi - sillä olen hänet sinkuksi määrännyt" tätä konstia paholainen käyttää ajaakseen lemmenkipeitä uskovaisia pois uskontieltä kenties hätäpäisiin suhteisiin esimerkiksi eikkarien kanssa..


Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että Jumala ei lastaan pakota mihinkään, eikä vie meiltä omaa päätäntävaltaamme !

Se menee juuri niin, ihan kaikessa elämässämme.

Mutta Jumalan lapsi voi omasta halustaan alistaa kaiken elämänsä Jumalan tahdon alle, ja siihen meidät on Jumalan lapsina kutsuttu ja siihen Herramme Jeesus itse omalla esimerkillään ohjasi meitä.

Jopa tietäessään menevänsä kärsimyksiin ja kuolemaan siis, eli loppuun asti siis:

41 Ja hän vetäytyi heistä noin kivenheiton päähän, laskeutui polvilleen ja rukoili
42 sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
43 Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.
44 Ja kun hän oli suuressa tuskassa, rukoili hän yhä hartaammin. Ja hänen hikensä oli niinkuin veripisarat, jotka putosivat maahan.

Tämä on sitä elämästä luopumista syvimmillään, johon Jeesus siis antoi esikuvan ja esimerkin meille.

Itse en ottaisi sellaista uskovaakaan naista puolisokseni, joka ei halua alistua Jumalan tahtoon avioon astumis asiassa.

Jos ei siis uskova näinkään tärkeässä päätöksessä alista tahtoaan Jumalan tahdon alle, niin ei hän tee sitä muillakaan elämänsä alueilla eikä siten kaiken kaikkiaan uskonelämässänsä.

Silloin hän siis seuraa vain lihaansa ja lihansa haluja ja himoja.

Joten olemme siis täysin eri mieltä siitä asiasta, että Herra ei olisi kiinnostunut ihan kaikista päätöksistämme.

Herra haluaa meille vain hyvää, ja säästää meitä turhalta tuskalta, ja sen Hän varmasti tekee suojellakseen Rakkaita lapsiaan.

Raamattu opettaa lisäksi, että isän tulee valita puoliso tyttärelleen !

Tuo on kuva siitä, että Taivaallisen Isän tulee valita meille sopiva puoliso, sillä olemmehan "tyttäriä" sitä kautta, että olemme Kristuksen morsian.

Minä en kuitenkaan estä ketään ottamasta ja valitsemasta ITSE, mutta siinä tapauksessa jos ja kun uskova siis noin tekee, hän joutuu itse kantamaan sen oman valintansa seuraamukset !

Minä tiedän JO kokemuksesta, että mitä se pahimmillaan voi tarkoittaa, ja siksi varoitan kokemukseni kautta sisariani ja veljiäni.

Älkää valitko itse, vaan alistakaa toiveenne AINA Herran tahdon alle, ihan kuten Herramme Jeesus itse alisti tahtonsa Isän tahdon alle !
kurja
 

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 03. Heinä 2018 20:46

Minulla on tälläinen ongelma: tutustuin erääseen tyttöön jo vuosia sitten ja aioimme avioitua. Mutta emme kuitenkaan avioituneet kun olin epävarma asiasta. Ongelma on sii että hä ei ole niin kovin kaunis. Tai toisaalta hän on ihan nätti mutta toisaalta haluasin jonkun joka todella olisi minusta kaunis...tiedän että Raamattu sanoo että kauneus on turhuutta...mutta minusta se yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Siis toki vaimon tulee olla uskossa, mutta tahtoisin hänen olevan myös kaunis. No toki kaikki vanhenevat mutta olisi eded nuoruudessaan kaunis. Siis kauniita kaikki ovat mutta eivät kaikki ole ihastuneet kaikkiin. Ongelma on siinäkin että kadulla näen paljon kauniita naisia ja monen kanssa olisi vastakaikuakin mutta harmi vain kaikki ne joista olen pitänyt ovat olleet uskosta osattomia. Olen vuosikausia pähkäillyt että pitäiskö vielä yrittää lähestyä tuota tyttöä jonka kanssa meinasimme avioitua. Mutta toisaalta en haluaisi vain lähestyä jos en ole itsekään varma.... mutta löydänkä minä ikinä ketään josta olisin varmati kiinnostunut??
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Taivaassa ei mennä naimisiin

ViestiKirjoittaja kurja » 03. Heinä 2018 21:08

Joonas kirjoitti:Minulla on tälläinen ongelma: tutustuin erääseen tyttöön jo vuosia sitten ja aioimme avioitua. Mutta emme kuitenkaan avioituneet kun olin epävarma asiasta. Ongelma on sii että hä ei ole niin kovin kaunis. Tai toisaalta hän on ihan nätti mutta toisaalta haluasin jonkun joka todella olisi minusta kaunis...tiedän että Raamattu sanoo että kauneus on turhuutta...mutta minusta se yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Siis toki vaimon tulee olla uskossa, mutta tahtoisin hänen olevan myös kaunis. No toki kaikki vanhenevat mutta olisi eded nuoruudessaan kaunis. Siis kauniita kaikki ovat mutta eivät kaikki ole ihastuneet kaikkiin. Ongelma on siinäkin että kadulla näen paljon kauniita naisia ja monen kanssa olisi vastakaikuakin mutta harmi vain kaikki ne joista olen pitänyt ovat olleet uskosta osattomia. Olen vuosikausia pähkäillyt että pitäiskö vielä yrittää lähestyä tuota tyttöä jonka kanssa meinasimme avioitua. Mutta toisaalta en haluaisi vain lähestyä jos en ole itsekään varma.... mutta löydänkä minä ikinä ketään josta olisin varmati kiinnostunut??


Kuten jo olen yrittänyt sinulle sanoa, niin jätä tuo koko asia vihdoin oikeasti Herran haltuun, äläkä pinnistele itse !

Se on Joonas ihan kaikessa sama juttu, eli niin kauan kun me itse pinnistelemme ja yritämme asioitamme järjestää, ei Herra niitä voi millään hoitaa, sillä me huseerraamme itse Hänen tiellään !

Sinun pitäisi nähdäkseni päästää vihdoinkin irti kunnolla.

Eli aina kun nuo asiat nousevat mieleesi sinua kiusaamaan, niin jätä ne joka kerta rukouksessa Herralle yhä uudestaan, ja ano Hänen kokonaisvaltaista apuaan ja johdatustaan ja jää sitä sitten odottamaan.

Mutta jos siis et luovuta Herralle noita asioita, sinä itse touhullasi siis estät Herran työn kohdallasi.

Meidän uskovina pitää siis luovuttaa elämämme kaikki osa-alueet Herralle, jotta Hän ne sitten puhdistaa ja sitten voi luovuttaa takaisin.

Siis on sanonta "Saat sen mistä luovut", joka toki on maallinen vain, mutta on siinä kuitenkin Totuuden ydin, eli ensin luovutetaan vaikkapa tuo avioitumis ja parisuhde asia Herralle ja sitten Herra opettaa ja kouluttaa ja kasvattaa, ja sitten saamme sen paljon parempana takaisin siis.

Minä tiedän omasta kokemuksesta jo sen, että helppoa se ei tule olemaan, mutta se kannattaa, voin sen taata sinulle.

Joten luovuta asiat Herralle, ja pyydä Häntä ne hoitamaan ja järjestämään parain päin ja pyydä itsellesi samalla opetusta aiheesta, sen tulet saamaan kun sitä anot.

Tee tuo KESTÄVÄISENÄ, eli älä lopeta vaikka aikaa menisikin jonkin verran.

Herra myös koettelee meitä ja uskoamme juuri tuollaisissa tilanteissa ja asioissa, eli turvaammeko ja luotammeko Häneen, vai menemmekö itse hosumaan ja itse touhuamaan omiamme ???

Olen tuonkin koettelun kokenut monasti, joten tiedän kokemuksesta senkin !
kurja
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron