VT:n voimassa olevat lait

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Marras 2015 21:37

Hyi kauhea noiden öttiäisten syömistä :crazy:
Mutta Israelissa asuessani muistan kun silloinen miesystäväni halusi syödä liharavintolassa, mutta itse halusin vain jäätelön. Hain jäätelön ja menin liharavintolan terassille. Ravintolan omistaja tuli äkkiä sanomaan, että hän voi menettää kosher-oikeutensa, jos joku näkee minun syövän jäätelöä siellä :D Uskonnollisilla juutalaisillahan on liha- ja maitotuotteille erilliset astiatkin. Eikä Israelissa monestakaan paikasta saa pizzaa missä olisi lihaa ja juustoa. Se on kyllä suuri menetys :-P
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 13. Marras 2015 22:14

pekka kirjoitti:Kyllä niitä säilykkeenä saa ostaa, koitapa hankkia jostain ja kerro sitten miltä maistui. Jooko?


Image


Mahtaakohan tuossa kuvassa olla matelijoille tarkoitettu heinäsirkkaruoka, kun siinä on liskon kuva. Niille syötetään kanssa hyönteisiä.

No mutta juupas, minäpäs innostuin tästä sirkka asiasta joten yritän hankkia jostakin syötäviä sirkkoja ja etsin reseptejä ja
voin ottaa valokuvia ja laittaa tänne sitten kulinaristisen arvion heinäsirkka pöperöstä.

Löysin yhden ruoka blogin, jossa joku leidi oli tehnyt paistettuja heinäsirkkoja.
Oli maistunut kuvottavalle, eltaantuneelle popkornille ja hajukin oli ollut paha.
http://liemessa.blogspot.fi/2012/11/pai ... irkat.html

Mutta en usko, että ovat pahoja, ennenkö olen itse maistanut. Jos ovat hyviä, voisin harkita kasvatusta itse, jos ei ole kallista.
Tuossa blogissa sanottiin, että sirkat paistetaan elävältä ja ne laitetaan ensin pakkaseen kohmettumaan, jotta eivät loiki karkuun. :shock:
Voinen kyllä ennustaa, että minun kyökki taidoilla kaikki sirkat ovat karanneet naapuriin, jos niitä elävältä alan paistaa.
No, mutta riippuu, minkälaisina niitä saa.

Netistä löytyi kaikenlaisia juttuja sirkkojen syömisestä, jotkut meinaavat, että tämä on jotain tulevaisuuden ruokaa länsimaissakin.
Tuolla kauempana ihmiset ilmeisesti napsivat näitä oikeasti elokuvissakin popkornin tapaan.
Tirlittan
 

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Marras 2015 22:37

Mahtaakohan tuossa kuvassa olla matelijoille tarkoitettu heinäsirkkaruoka, kun siinä on liskon kuva. Niille syötetään kanssa hyönteisiä.


Purkissa selvästi sanotaan että kyseessä on matelijan ruoka (reptile food). :)
JHK
 

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Marras 2015 22:47

toni t kirjoitti:Koska Jumala on selkeästi kieltänyt veren syönnin myös uuden liiton aikana...


Ei ole kieltänyt. Minulla ei ole syytä kiistellä kanssasi tästä asiasta. Olen erittäin surullinen kirjoituksestasi, mutta minulla ei ole syytä kiistellä kanssasi tästä asiasta. Minua et Sinä eikä kukaan mukaan saa mukaansa siihen lainalaisuuteen, että moraali- tai seremonialakia ei kokonaan ristiinnaulittu Jeesuksessa Golgatan ristillä. Judaistithan tätä julistivat ja monet harhaopettajat läpi vuosisatojen, kun Golgatan työhön pitää jotain lisätä - vaikka vain seremonialaista verensyöntikielto.

Totesin pari päivää sitten vastineeksi uuhin kirjoituksiin, ettei "sota yhtä miestä kaipaa" ja tarkoitin sillä, että vetäydyn pois kiistelemästä nimimerkki uuhin kanssa kirjoitusten vääntelemisestä. Samoin teen kanssasi. Mielummin kuolen (ja olen tosissani) kuin tunnustan, että Jeesus ei ole koko maailman synnin sovitus ja että koko laki ristiinnaulittiin Hänessä Golgatalla. Minua järkyttää syvästi, että on veljiä, jotka eivät usko Jeesuksen lunastustyön yksin riittävän vaan joitakin seremonialain määräyksiä pitäisi vielä noudattaa.

Tiedän, että olet ollut palstan eräs perustajajäsenistä (eikö?). Olen kunnioittanut monia mielipiteitäsi, mutta olen valmis jättämään palstan, jos täällä opetetaan pelastusta Jeesuksen ristin + jonkun lain teon pitämisen kautta, koska sellainen on harhaoppia. Itse jatkan matkaa luottaen Jeesuksen Kristuksen lunastustyöhön, yksin Hänen verensä ansioon, enkä hyväksy siihen mitään lisää ihmistekojen kautta.

Herra Jeesus olkoon meille armollinen.
Jukka
 

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Marras 2015 22:59

jukka1954 kirjoitti:
toni t kirjoitti:Koska Jumala on selkeästi kieltänyt veren syönnin myös uuden liiton aikana...


Ei ole kieltänyt.


Mutta on kehoittanut?
Joel.A
 

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Marras 2015 23:12

Tirlittan kirjoitti:
pekka kirjoitti:Kyllä niitä säilykkeenä saa ostaa, koitapa hankkia jostain ja kerro sitten miltä maistui. Jooko?


Image


Mahtaakohan tuossa kuvassa olla matelijoille tarkoitettu heinäsirkkaruoka, kun siinä on liskon kuva. Niille syötetään kanssa hyönteisiä.

No mutta juupas, minäpäs innostuin tästä sirkka asiasta joten yritän hankkia jostakin syötäviä sirkkoja ja etsin reseptejä ja
voin ottaa valokuvia ja laittaa tänne sitten kulinaristisen arvion heinäsirkka pöperöstä.

Löysin yhden ruoka blogin, jossa joku leidi oli tehnyt paistettuja heinäsirkkoja.
Oli maistunut kuvottavalle, eltaantuneelle popkornille ja hajukin oli ollut paha.
http://liemessa.blogspot.fi/2012/11/pai ... irkat.html

Mutta en usko, että ovat pahoja, ennenkö olen itse maistanut. Jos ovat hyviä, voisin harkita kasvatusta itse, jos ei ole kallista.
Tuossa blogissa sanottiin, että sirkat paistetaan elävältä ja ne laitetaan ensin pakkaseen kohmettumaan, jotta eivät loiki karkuun. :shock:
Voinen kyllä ennustaa, että minun kyökki taidoilla kaikki sirkat ovat karanneet naapuriin, jos niitä elävältä alan paistaa.
No, mutta riippuu, minkälaisina niitä saa.

Netistä löytyi kaikenlaisia juttuja sirkkojen syömisestä, jotkut meinaavat, että tämä on jotain tulevaisuuden ruokaa länsimaissakin.
Tuolla kauempana ihmiset ilmeisesti napsivat näitä oikeasti elokuvissakin popkornin tapaan.


Kiva kuulla sitten miltä nuo purkitetut sirkat (grasshopperssit) maistuivat vaikka kastikkeen kanssa. Taitaa olla oikeata niin sanottua gourmet-ruokaa.

Tässä sulle vielä muutama säilykevaihtoehto kun sitten lähdet kyselemään mistä niitä saisit hankituksi:

Image

Image

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 14. Marras 2015 00:02

jukka1954 kirjoitti:
Tirlittan kirjoitti:Minä jäin vähän ihmettelemään tuota kohtaa sun kirjoituksessa.
Ap.t. 15 luvussahan sanotaan, että siellä oli noussut juudeasta miehiä, uskoon tulleita fariseuksia, jotka julistivat, että pakanoiden olisi noudatettava
koko mooseksen lakia ja miesten olisi ympärileikattava itsensä ja Paavali ja Baranabas kävivät heidän kanssaan kiivasta väittelyä näistä asioista.


Kyllä, mutta apostolithan kumosivat judaistien opetuksen. Apt. 15:7-11.

Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."


Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Tahdotko sanoa, että pelastuaksemme meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen ja lisäksi täyttää joitakin lain kohtia. Lain vaatimus on jokaisessa kohdassa, pienintä piirtoa myöden ehdottomasti tämä: "Olkaa siis täydelliset niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Ehkä en ymmärtänyt oikein kirjoitustasi. Minun sisimpääni ja suhdettani Lunastajaani loukkaa sellaisen ajatuksen esille pyrkiminen, että Jeesuksen ristin lisäksi asetetaan joitakin lain kirjoitusten osia. Nehän tekevät tyhjäksi yksin uskon Jeesukseen ja Hänen ristinsä lunastustyön riittävyyden.


No, minä en uskalla sanoa mitään enempää,
kun en halua loukata sinua enkä riidellä mistään mustan makkaran syömisestä tai syömättä jättämisestä.
Tarkoitukseni ei ollut lisäillä ristin työhön mitään enempää.

Siunausta sinulle. :hugehug:

https://www.youtube.com/watch?v=61jMS9tYIiI
Tirlittan
 

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Marras 2015 00:41

Jukka1954:

Olisi hyvä jos voisimme keskustella asiallisesti ja rauhallisesti tästä asiasta. Minäkään en halua loukata sinua tai kiistellä kanssasi, vaan vaihtaa ajatuksia sekä tuoda esille miten uskon ja ymmärrän Raamatun opetusta.

Jumalan lakia ei naulittu ristille, koska miten se olisi edes mahdollista, että Jumalan hyvä ja pyhä laki tuomittaisiin ristille, jossa tapahtui syntien sovitus. Ristillä sovitettiin ihmisten synnit ja siksi ristille naulittiin Jeesuksen lisäksi meidän syntimme (synnin velkakirja). Raamattu ei missään kohdassa opeta Jumalan lain olleen naulittuna ristille.

Kol 2:
13 ¶ Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen (kheirografon) säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Alkutekstissä kirjoituksen sana on kreikaksi kheirografon, joka tarkoittaa velkakirjaa, jonka velallinen on kirjoittanut omakätisesti. Herra Jeesus naulittiin ristille ihmisten syntien tähden. Kirjoitus joka oli meitä vastaan ja jonka Herra Jeesus pyyhki pois ja naulitsi ristille oli synnin velkakirja, ei Jumalan laki.

Room 7:
11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

Jumalan laki, joka on hyvä, ei tuo kuolemaa (iankaikkinen kadotus) jumalattomalle ihmisille, vaan synti tuo kuoleman ihmiselle, jonka Jumalan hyvä laki (sana) näyttää todeksi ihmisen sydämelle. Jumalan laki näyttää synnin läpikotaisin (ylenmäärin) synniksi, niin ettei ihminen pääse pakoon, eikä voi puolustaa lihassaan olevaa syntiä. Tämän tähden Jumalan lakia ei ole naulittu ristille, vaan synnin velkakirja, eli syntimme, koska Jeesuksen tuli sovittaa syntimme, niin siksi synnit ristiinnaulittiin yhdessä Jeesuksen kanssa ristille. Jumalan hyvää lakia ei voitu ristiinnaulita, koska ristillä oli kyse syntien sovituksesta, eikä lain sovituksesta, eikä Jumalan laki tarvitse sovitusta, sillä se on hyvä ja pyhä.

Pelastus on yksin Jeesuksen sovitustyön kautta, eikä siihen kuulu lain tekojen pitäminen. Raamattu kieltää selkeästi verensyömisen Apt 15 luvussa, eikä se tarkoita sitä olisimme lain alla, koska olemme Herrassa Jeesuksessa armon alla. Herran Jeesuksen lunastustyö on yksin riittävä pelastukseen. Ei Toni, enkä minäkään opeta Jeesuksen ristin + jonkun lain teon pitämisen kautta pelastumista, sillä sellainen on totisesti harhaoppia.

Apt 15:
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Raamatun opetus on selkeä verensyöntikiellosta.

Kunnioitan ja arvostan sinua suuresti, vaikka olenkin tässä asiassa eri mieltä kanssasi.

Fil 3:
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15 ¶ Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Raamatun opetuksen mukaan me voimme olla eri mieltä joistakin Raamatun opetuksista, mutta me emme saisi sen tähden riitautua tai vetäytyä pois toistemme uskon yhteydestä. Meidän tulee eri näkemystenkin vallitessa vaeltaa yhdessä samalla uskon tiellä ja yhdessä kokoontua ja elää sisarina ja veljinä keskenämme.

Jos meillä on halua kuulla sitä mikä on Jumalan sanan totuus, niin Hän avaa meille sen aikanaan, kun olemme kasvaneet siihen asti, että voimme asiat ymmärtää. Tämän tähden emme saa pakottaa tai vaatia toinen toisiamme uskomaan, vaan meidän on annettava toinen toisillemme aikaa kasvaa uskossa.

:toghether:
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Lily » 14. Marras 2015 01:58

Kun kerta on kehoitus siitä, ettemme saisi syödä verta niin mitä olette mieltä verenluovutuksesta.

Onko verenluovutus/vastaanottaminen sallittua uskovaiselle?

Raamatullisia perusteluja puolesta ja vastaan?
Lily
 

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja JHK » 14. Marras 2015 09:06

Jehovantodistajilla on tiukka linja tuossa kysymyksessä - ei saa ja sillä selvä. Raamattuun ei tietenkään ole kirjoitettu mitään verensiirroista tai elinten luovuttamisesta, jotenka tässä kohden on pakko todeta vallitsevan kristillisen vapauden. Se mistä Raamattu kuitenkin kirjoittaa, on rakkauden suuruudesta; miten joku on valmis uhraamaan henkensä toisen edestä. Minusta se, että joku on valmis antamaan omaa vertaan toiselle ihmiselle, jotta tämä voisi jäädä henkiin on ehdottomasti tuon ylevän opetuksen mukaista.
JHK
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron