Ongelma kaljuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Kesä 2018 20:53

Aamu-Usva kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että silloin kun vähän päälle parikymppisenä tapasin mieheni, niin hän oli jo jossain määrin kaljuuntunut. Nykyään hänen on parempi vedellä tukka kokonaan pois ettei takaraivo näytä hassulta. Ja kaikesta huolimatta hän sai naisista parhaimman ;)


Vaatimattomuutesi liikuttaa minua.
Jukka
 

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Kesä 2018 21:38

:thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 09. Kesä 2018 23:23

Jukka ja Ariel, ymmärrän kyllä pointtinne. Mutta oletteko te kaljuja? Ja jos ette ole niin miten voitte sanoa minulle, että ongelmani on turhamaisuus? Ettehän te itse silloin ole tätä ongelmaa kokeneet. Toisekseen länsimaiden ulkopuolella kaljuus on vielä suurempi ongelma. Olen itse asunut euroopan ulkopuolellakin, jossa kristityt ovat ahtaalla. Mutta havaitsin että siellä ulkonäkö on tuhat kertaa tärkeämpi kuin euroopassa. He ovat paljon turhamaisempia kuin me ja juuri siellä kaljuuteni vasta tuottikin ongelmia. Yksi noista kuvista minkä Arieli laittoi oli egyptistä. Siellä esim kaljuus on suuri ongelma ja kaljuus saattaa vaikuttaa puolison löytämiseen todella paljon. Ja tämä ongelma on ytälailla kristityillä kuin ei kristityillä.

Ja okei voinhan minä ajatella että ei kaljuus haittaa se on vain tukka ja tukka taas on turhamaisuutta. Mutta miten saisin tämän ajatuksen myös naisten pääkoppaan?? Ei riitä että vain itse hyväksyn itseni. Myös jonkun nuoren neidon on hyväksyttävä minut. Monesti olen huomannut että naiset tykkäävät niin kauan kuin on lakki päässä mutta jos sen otan pois niin reaktiot ja käytös muuttuu. Totuus tuntuu olevan se että naiset ovat oikeasti hyvin pinnallisia. No uskon kyllä että Jumala voi vaikuttaa tässäkin asiassa. Onhan hän meidän tunteetkin luonut ja hän voi vaikuttaa kaikkea kaikessa niin että voi antaa minullekin vaimon jos vain tahtoo.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 09. Kesä 2018 23:35

Vaisuliini ja Aamu-usva, olette kyllä varmasti ihan oikeassa kuitenkin. Ei se kaljuus voi niin suuri ongelma olla kun monilla kaljuilla kuitenkin puolisot on niinkuin tukallisillakin.

Ongelmai onkin oikeastaan se ettei Herra ole vieläkään vaimoa suonut. Kumpa hän jo vastaisi. Ja kyllähän hän aina vastaa. Eikä hän viivyttele vaan vastaa parhaalla katsomallaan ajalla ja tavalla.

Mitä mieltä olette siitä että olisiko järkevä ottaa vaimoksi vain joku vaikka ei rakkautta olisikaan, ettei jäisi täysin yksin? Minä kun hyvin hyvin harvoihin ihastun tai rakastun tai miksi sitä nyt sanotaankaan...ja aina kuin rakastun niin kohde on jokun ei sopiva kuten uskosta osaton... tai jos om uskova niin sitten ei ole vastakaikua. Mutta jis kerran uskosta osattomia naisia on joiden kanssa muuten synkkaisi mutta usko ei ole kohdallaan niin eikö voisi jotain uskovaa löytyä? Vai tulisiko ottaa vaim joku vaikka ei olisikaan mitään meidän välillämme?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja oha » 10. Kesä 2018 00:40

Joonas kirjoitti:Vaisuliini ja Aamu-usva, olette kyllä varmasti ihan oikeassa kuitenkin. Ei se kaljuus voi niin suuri ongelma olla kun monilla kaljuilla kuitenkin puolisot on niinkuin tukallisillakin.

Ongelmai onkin oikeastaan se ettei Herra ole vieläkään vaimoa suonut. Kumpa hän jo vastaisi. Ja kyllähän hän aina vastaa. Eikä hän viivyttele vaan vastaa parhaalla katsomallaan ajalla ja tavalla.

Mitä mieltä olette siitä että olisiko järkevä ottaa vaimoksi vain joku vaikka ei rakkautta olisikaan, ettei jäisi täysin yksin? Minä kun hyvin hyvin harvoihin ihastun tai rakastun tai miksi sitä nyt sanotaankaan...ja aina kuin rakastun niin kohde on jokun ei sopiva kuten uskosta osaton... tai jos om uskova niin sitten ei ole vastakaikua. Mutta jis kerran uskosta osattomia naisia on joiden kanssa muuten synkkaisi mutta usko ei ole kohdallaan niin eikö voisi jotain uskovaa löytyä? Vai tulisiko ottaa vaim joku vaikka ei olisikaan mitään meidän välillämme?


Joonas, minulla on aivan ihana vaimo, ja tiedän varmuudella, että avioliittoa ei kannata solmia kuin sellaisen ihmisen kanssa, jonka edestä on valmis antamaan vaikka henkensä. Ja toinen olisi valmis samaan.

Joten älä anna villeille ajatuksille valtaa. Kenen tahansa kanssa ei kannata alttarille mennä. Se on minun viisi senttiäni asiaan. Laita vaikka ykstyisviestiä, niin jutellaan lisää.
oha
 
Viestit: 50
Liittynyt: 17. Helmi 2018 20:41
Paikkakunta: Taivasten valtakunta

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Kesä 2018 09:37

*
Huomenta, Joonas! Joo rakkaus on se tärkeintä tulevalle avioliitolle. Koska kun jos joku sairaus yllättää, avioliitto ei kaadu siihen, koska se ei ole "naimisissa" seksin vuoksi, vaan rakkauden vuoksi, joka kestää vaikka seksitön avioelämä ei olisi haitaksi enää.

Joonas, Jumalan johdatus oikean tulevan aviopuolison luokse näyttää olevan poissa uskovien keskellä. Se tuntuu siltä. Uskovien keskellä ei ole sanaakaan Jumalan johdatuksesta, miten Jumala johdattaa tulevan oikean aviopuolison luokse ja se olisi erittäin tärkeintä uskovien keskellä. Moni uskova etsii ensisijaisesti tulevan aviopuolison, joka olisi jo uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Siltä jää pois Jumalan johdatus, sillä Jumala tietää, kuka on oikea aviopuoliso ja tietää, milloin aviopuoliso tulee uskoon tai on jo uskossa tai Jumalan siemen on jo sisimmässään tai hänellä on jo se etsinnän aika alkanut. Sen Jumala yksin näkee ja tietää.

Jumalan johdatus on tärkeintä uskovien keskellä. No kerron lyhyesti miehestäni. En enemmän kuin vain siitä lyhyesti. Kun menin naimisiin, niin siten Pyhä Henki toi mieleeni voimakkaalla tavalla minun lapsuudeni ensimmäisen ja ainoan rukouspyynnön. Hän avasi muistikuvani, ja näin sen mielessäni, että pienenä jätin yhden ainoan rukouspyynnön tulevasta aviomiehestä. Minulla iho nosti kananlihalle, että Jumala otti vaarin siitä rukouspyynnöstä. Ennen mieheni tapaamista minä jäin kuuntelemaan hänen keskustelun muiden miesten kanssa. Kuuntelin, mitä he keskustelivat siitä, kannattaako valehdella.

Muut sanoivat, että valehtelemalla pääsee eroon pälkähästä helposti. Se mies, joka on nykyinen aviomieheni, sanoi, että kun puhuu totuuden, tällä tavalla pääsee eroon hankaluuksista, kuin valehtelemalla. Siten näin kirkkaan valon hänessä. En tajunnut, että se oli tavallaan rukousvastaukseksi minun rukouspyyntöön, joka ei ole muistunut mieleeni niinä vuosina. Koska olen täysin unohtanut sen rukouspyynnön. Sanoin Jumalalle, että tämän miehen minä tahdon. En vain tajunnut, että se oli jo varattu minua varten, siksi näin kirkkaan valon hänessä. Myös minä näin, että muissa miehissä jäi se musta hahmo.

Hänet Jumala antoi minulle miehekseni ja hän on uskosta osaton. Oli niitä asioita, miten ihmeellisesti Jumala käytti häntä , niinkuin hän olisi jo uskon lapsi. Sillä Jumala tietää paremmin, milloin hän tulee oikeaan uskoon. Jumala johdatti meidät yhteen minun rukouspyynnön perusteella. En vielä ymmärrä, miksi minun rukouspyyntö oli Jumalalle tärkeä. Ehkä myöhemmin Jumala avaa ymmärrystä, että ymmärtäisin paremmin, miksi Jumala otti vaarin minun rukouspyynnöstäni, kun silloin olin vasta pieni lapsi.

Minä olin se lapsi, jolle Jumala on ilmestynyt, kun silloin en ole koskaan kuullut evankeliumia, enkä ole ollut tietoinen Jumalan olemassaolosta ja en myös ole koskaan kuullut, kuka Jeesus on. En ole syntynyt uskovaisessa perheessä. Siten hän on antanut minulle mieheni sen mukaan, mitä lapsena pyysin. Kaikki, mitä on miehessäni, täsmäsi tarkalleen, mitä pienenä pyysin Jumalalta ja minulla iho meni kananlihalle, että hän on jo olemassa, kun pyysin sellaista miestä. Se kuulostaa mahdottomalta, mutta totta se on.

Myös en tiennyt olevani Jumalan johdatuksessa hänen luokse. Usko sinä, että olet varmaan jo Jumalan johdatuksessa. Odota selkeää merkkiä, jonka Jumala antaa sinulle. Pidä huolen rukoillen, ettei väärä johdatus toteuttuisi sinun kohdallasi. Mutta ennen sitä kaikkea sinun pitäisi löytää sinun sisäinen kauneus ja sinun olisi opittava hyväksymään itseäsi, että olet Jumalan luoma komeus. Jumala näkee sinua kalliina käsin työnä Hänen rakkaudesta sinua kohtaan. Kuinka kalliit ajatukset Jumalalla on sinua kohtaan ja kuinka valtavasti määrättömiä ja kalliita ajatuksia Jumalalla on sinua kohtaan. Sinä et ole vahingossa syntynyt kaljuksi.

Sinun pitäisi nähdä itseäsi Jumalan luomana komeudena, se vaikuttaisi sinun itsetuntoon ja itseluottamukseen myös.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Ariel » 10. Kesä 2018 11:55

Joonas taidat olla trolli. Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin huvitella itseäsi viattomien ihmisten aikaa viemällä?

Vastaan vielä niille uskoville jotka ottavat keskustelun tosissaan. Raamatussa tällaisia ”ongelmia” sanotaan suoraan lihallisuudeksi, eikä tarjota mitään muuta ratkaisukeinoa kuin lihan kuolettaminen ja turmeltuneen itsensä kieltäminen. Onko meidät kutsuttu antamaan vähän pintapuolista sielullista terapiaa tällaisten turhamaisuuden sidoksissa oleville? Ei Raamatussa löydy mallia siitä että Jumala tai uskovat toimisivat niin. Tuhlaatte vaan aikaanne tällaisessa (sen lisäksi että tässä taitaa olla kyse trollista).
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Ariel » 10. Kesä 2018 12:15

Sanotaan nyt vielä sen verran että itse en ole koskaan ollut lihassani tyytyväinen ulkonäkööni ja ennen vapautumista ajattelin että en kelpaa kenellekään ja koin että minulle nauretaan ja pilkataan, ja ainakin osittain niin tapahtuikin. Mutta vapauduin tästä turhamaisuudesta enkä ole sen jälkeen vähät välittänyt siitä mitä turhamaiset ihmiset minusta ajattelevat. Se on heidän ongelmansa.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 10. Kesä 2018 16:26

Outoa Ariel, että väität minua trolliksi...tämä on minulle ihan todellinen ongelma...mutta kuten sanoin niin ei oikeastaan kaljuus vaan naimattomuus..no sekin on Jumalan kädessä. Mutta haluaisin neunoja siihen että tulisiko naida vain joku vai odottaa että kohtaisin jonkun jota oikeasti rakastaa?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 10. Kesä 2018 16:32

Ja jos hiukset olisivat turhamaisuutta niin sitten Jumala itse olisi turhamainen sillä hän on ihmiselle hiukset luonut. Ja Herralle Jeesuksella itseelläänkin on hiukset.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa