Kristinusko ja merkitty iho

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 14:47

Kauneusleikkauksetkin ovat vähän niin ja näin. Sellaista seksuaalisuuden korostamista en kauheasti kannata leikkauksilla, mutta sitten taas joidenkin palovammojen tai muiden onnettomuuksien jälkien korjailu on mielestäni ihan oikein. Tai jos joku syntyy vaikean epämuodostuman kanssa, niin sen korjaaminen on mielestäni ihan ok. Tyttäreni vuosiluokalla on poika, joka on syntynyt ilman nenää ja muutenkin vaikeasti epämuodostuneena, vaikka muuten on ihan tavallinen poika. Häntä korjaillaan vähitellen, kun kasvaa ja hyvä näin, koska muuten hän ehkä joutuisi silmiin pistävästä erikoisuudestaan kärsimään paljonkin elämässään... Vaikka on hän suloinen poika ihan sellaisenaankin, että toisaalta meidän ihmisten pitäisi toki oppia näkemään myös kauneutta erilaisuudessa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Juha » 06. Tammi 2016 16:03

Nuo mainitsemasi tilanteet ovat sellaisia, missä on taustalla jokin sairaus tai vamma, mikä on siinä mielessä eri asia koska Jumala ei keneenkään vammoja tai epämuodostumia luo, vaan ne johtuvat muista seikoista. Viittasin sanoillani lähinnä tilanteeseen missä tavallinen, terve tallaaja alkaa itseään muutella erilaiseksi.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja JHK » 06. Tammi 2016 17:17

9. Mutta jos he eivät usko näitäkään kahta tunnustekoa eivätkä kuule sinua, niin ota vettä Niilivirrasta ja kaada kuivalle maalle, niin se vesi, jonka virrasta otat, on muuttuva vereksi kuivalla maalla."
10. Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
11. Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
12. Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
13. Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"


Kyllä se Jumala taitaa joistakin ihmisistä tehdä ihan tarkoituksella epämuodostuneita tai muilla tavoin vajaavaisia (ainakin joistakin ;) ). Oma mielenkiintoinen kysymyksensä on esim. saako sokeana syntyneelle joskus tulevaisuudessa asentaa mekaaniset silmät - onko se Jumalan työn turmelemista? Kauneusleikkaukset ja niitä ruokkiva kulttuuri ovat minusta yksiselitteisesti ongelmallisia, puhumattakaan sukupuolileukkauksista, mutta jollakin tasollahan myös synnynnäisiä sairauksia ja epämuodostumia korjaileva lääkäri "parantelee" Jumalan töitä.
JHK
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Tammi 2016 18:23

JHK kirjoitti:
9. Mutta jos he eivät usko näitäkään kahta tunnustekoa eivätkä kuule sinua, niin ota vettä Niilivirrasta ja kaada kuivalle maalle, niin se vesi, jonka virrasta otat, on muuttuva vereksi kuivalla maalla."
10. Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
11. Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
12. Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
13. Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"


Kyllä se Jumala taitaa joistakin ihmisistä tehdä ihan tarkoituksella epämuodostuneita tai muilla tavoin vajaavaisia (ainakin joistakin ;) ). Oma mielenkiintoinen kysymyksensä on esim. saako sokeana syntyneelle joskus tulevaisuudessa asentaa mekaaniset silmät - onko se Jumalan työn turmelemista? Kauneusleikkaukset ja niitä ruokkiva kulttuuri ovat minusta yksiselitteisesti ongelmallisia, puhumattakaan sukupuolileukkauksista, mutta jollakin tasollahan myös synnynnäisiä sairauksia ja epämuodostumia korjaileva lääkäri "parantelee" Jumalan töitä.


Jeesuskin korjasi sokeiden silmiä, fyysisestikin...vaikka sokeus voidaan nähdä hengellisesti myös toisentyyppisenä muotona...ja surkastuneen käden. Kysymys kuuluukin mikä on todellisesti Jumalan tahto vai syntyykö tänne maailmaan esim. yksilöitä joilla on fyysisiä sairauksia syntymästä lähtien? Onko Jumalan tahto esim. syntyä hyvin vaikeavammaisena jolloin elämä voi olla kivuliasta ensihenkäyksistä lähtien? Tai kun on ihonmuodostuksessa jokin häiriö niin että elämä on kivuliasta ja jatkuvaa salvausta ja suojana olevat kääreetkin tarttuvat ihoon kiinni? Jos Jeesus olisi ajatellut asioiden olleen Jumalan tahdon kysymys, olisiko ollut tarvetta kulkea kansan keskellä auttamassa moninaisten sairauksien vaivaamia ihmisiä?Jeesuksen sanotaan tunteneen sääliä ihmisiä kohtaan ja Hänellä oli tahto auttaa.

Nämä on vaikeita asioita, kun puhutaan toisten ihmisten elämästä mikä on oikeutettua ja mikä ei. Henkilökohtaisesti näen että osa kauneusleikkauksista voitaisiin pitää turhina, jos kyse on siitä, että ihminen tarvitsisi korjausta lähinnä minäkuvansa ja itsetuntonsa kanssa...mutta jos mennään esim. korjauksiin vakavan onnettomuuden jälkeen...niin eettisesti kysymys on ongelmallisempi...mihin vedetään raja käsitteelle ns. turhalle korjaukselle? Ja mikä on kenenkin mielestä turhaa? Esim. lääketiteessä joudutaan vastasyntyneillekin tekemään korjauksia...elimet voi olla ulkopuolella kehon sisältä...mutta onko oikein arvioida esim. ampumavälikohtauksessa kasvonsa menettäneelle, etteikö hänellä oli oikeus saada kasvokirurgista apua...ja kuka vetää rajan sitten oikeutettuun korjaukseen? Jo silmäluomista voi tulla haittatekijä...ja mikä osuus on esteettisellä ja mikä on sitten elämänparantamista? On vaivoja joissa tulehdusriski esim. laihtumisen jälkeisessä ylimääräihossa on suuri, jos ihoa on paljon...eli monille leikkauksille on monimuotoisia elämää parantavia tekijöitä, joita ulkopuolisen silmin voidaan pitää turhina, mutta henkilölle itselleen sillä voi olla myös elämänlaatua parantavia tekijöitä.
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 06. Tammi 2016 20:12, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Tammi 2016 18:49

Tietenkin on asioita joiden kanssa voi oppia elämään ja nähdä asioiden olevan jollaintapaa myös siunaukseksi tai oppia hyväksymään osana elämäänsä...voi nimittäin olla niinkin että kun ihminen hyväksyy fyysisiä rajoitteitaan...se voi antaa elämänymmärrystä tietyllätapaa...ja se miten kohtaa tätä maailmaa ja miten kohtaa sitä ns. erilaisuutta.....jos on kaikki aina ollut hyvin, voi olla sekin vaikeampaa?

Mutta mikä on Jumalan tahto ja mikä sallimus, koska elämme tässä maailmassa tämän fyysisen ruumiimme kanssa?
lonelyrider
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja toni t » 06. Tammi 2016 23:43

JHK kirjoitti:
9. Mutta jos he eivät usko näitäkään kahta tunnustekoa eivätkä kuule sinua, niin ota vettä Niilivirrasta ja kaada kuivalle maalle, niin se vesi, jonka virrasta otat, on muuttuva vereksi kuivalla maalla."
10. Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
11. Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
12. Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
13. Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"


Kyllä se Jumala taitaa joistakin ihmisistä tehdä ihan tarkoituksella epämuodostuneita tai muilla tavoin vajaavaisia (ainakin joistakin ;) ). Oma mielenkiintoinen kysymyksensä on esim. saako sokeana syntyneelle joskus tulevaisuudessa asentaa mekaaniset silmät - onko se Jumalan työn turmelemista? Kauneusleikkaukset ja niitä ruokkiva kulttuuri ovat minusta yksiselitteisesti ongelmallisia, puhumattakaan sukupuolileukkauksista, mutta jollakin tasollahan myös synnynnäisiä sairauksia ja epämuodostumia korjaileva lääkäri "parantelee" Jumalan töitä.


Minusta JHK lukee hänen laittaman lainauksen aivan liian pintapuolisesti sekä kalvinististen (toiset on tehty halpaa toiset jaloa käyttöä varten) "lasien" läpi. Minä katson Jumalan luonnetta Jeesuksen käytöksen kautta ja Jeesus ei vammauttanut ihmisiä vaan päinvastoin paransi jumalallisella voimallaan sairaita. Jeesus tuli parantamaan sen minkä saatana on rikkonut. saatana houkutteli Eedenissä ihmisen syntiin Luojaa vastaan ja tämän synnin seurauksena Jumala kirosi maailman jossa ei ollut kuolemaa tai mitään vammaisuutta ja sairautta.

Sairaudet, vammat ja kuolema ovat syntiinlankeemuksen seurausta ja syntiinlankeemus oli saatanan vaikuttama. En siis usko että Jumala tekee ketään vammaiseksi sillä se mitä Jumala luo on täydellistä. Sen sijaan Jumalan alunperin luomassa luomakunnassa joka on nyt syntiinlakeemuksen seurauksena kirotussa tilassa esiintyy ihmisissä sairauksia ja vikoja mutta ne eivät ole Jumalan tekemiä vaan seurausta siitä että emme enään syntiinlakeemuksen vuoksi elä Jumalan tekemässä täydellisessä maailmassa.

Tuo 2.Moos 4 luku ei minusta sano että Jumala olisi tehnyt ihmiset vammaisiksi. Ymmärrän kohdan niin että kun Mooses valittaa Jumalalle ettei ole puhtetaitoinen mies niin tähän Jumala sanoo että "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?" Näen tämän niin että Jumala viittaa siihen että Hän haluaa tehdä Moosekselle tiettäväksi että Hän on tehnyt kaikki ihmiset. Myös hänet joka sanoo olevansa puhetaidoton. Jumala haluaa teroittaa Moosekselle että kai Hän Mooseksen Luojana pystyy opettamaan hänet puhumaan kun Mooses valittaa puhetaidottomuudestaan.

Lisäksi se että Jumala on tehnyt kaikki ihmiset niin terveet kuin vammaisetkin ei tarkoita sitä että Jumala olisi tehnyt niitä vammoja heille. Vaikka Jumala on tehnyt ihmiset niin ei Hän ole tehnyt heidän vammojaan vaan vammaisuudet ovat seurausta syntiinlankeemuksen jälkeisestä tilasta kirotussa maailmassa jossa Jumala sallii ihmisten kehojen rappeutua, vammautua sekä kuolla synnin seurauksesta. Ne eivät kuitenkaan ole Jumalan tekoja ja Jumala tulee vielä korjaamaan eli ennallistamaan kaiken takaisin alun täydellisen hyvään niille jotka Häntä haluavat rakastaa. Jumala on Luoja - Hän on Rakkaus ja Korjaaja, ei rikkoja ja vammauttaja joka on saatana.

Joh.10:10 Varas (saatana) ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä (Jeesus) olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja JHK » 07. Tammi 2016 07:56

Minusta JHK lukee hänen laittaman lainauksen aivan liian pintapuolisesti sekä kalvinististen (toiset on tehty halpaa toiset jaloa käyttöä varten) "lasien" läpi. Minä katson Jumalan luonnetta Jeesuksen käytöksen kautta ja Jeesus ei vammauttanut ihmisiä vaan päinvastoin paransi jumalallisella voimallaan sairaita. Jeesus tuli parantamaan sen minkä saatana on rikkonut. saatana houkutteli Eedenissä ihmisen syntiin Luojaa vastaan ja tämän synnin seurauksena Jumala kirosi maailman jossa ei ollut kuolemaa tai mitään vammaisuutta ja sairautta.

Sairaudet, vammat ja kuolema ovat syntiinlankeemuksen seurausta ja syntiinlankeemus oli saatanan vaikuttama. En siis usko että Jumala tekee ketään vammaiseksi sillä se mitä Jumala luo on täydellistä. Sen sijaan Jumalan alunperin luomassa luomakunnassa joka on nyt syntiinlakeemuksen seurauksena kirotussa tilassa esiintyy ihmisissä sairauksia ja vikoja mutta ne eivät ole Jumalan tekemiä vaan seurausta siitä että emme enään syntiinlakeemuksen vuoksi elä Jumalan tekemässä täydellisessä maailmassa.


Minusta puolestani sinä luet arminiolaisittain oman traditiosi tekstiin sisälle,sen sijaan että uskoisit mitä raamattu sanoo. ;)
JHK
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Helmi 2016 02:04

Siirsin rönsyilemään lähtevää keskustelua tänne: viewtopic.php?f=2&t=2398
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Juha » 13. Syys 2017 00:24

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2018 18:39

*
Haluaisin kysyä yhtä asiaa, jos sopii. Kun hain kamun kyytiin, niin siten hän halusi esittää toista uutta tatskaa. En halunnut kysyä miksi ja minkä takia tarvittiin ottaa vielä toisen tatskan, sillä en halunnut loukata häntä ja koska hän on vielä "heikolla jäällä" siitä lähtien, kun estelin hänen toteuttavan itsemurhan aikeen. Mutta kun hän kertoi aikovan ottaa vielä toisen sääreen, niin se antoi minua ymmärtää, että tatskat ovat tavallaan "turvasatamaksi" hänelle. Siten tapasin viime lauantaina yhtä harrikkamiestä, joka on uskossa Jeesukseen ja huomasin uusia hengellisiä tatskoja. Hänen iholla on täynnä noita tatskojen uskon ja Jeesuksen ja ristin kuvia.

No kun olin Israelissa, niin huomasin Daavidin tähti -tatskan, joka on naisen niskassa. Minusta tuntuu, että he hankkivat tatskat ihoon syystä, että ne ovat tavallaan "turvasatamaksi" eli tatskat tuovat heille turvallisuuden tunteen ja lisäksi ne kuvat ovat symbolit, jotka luovat heille turvasataman, siis alitajuntaisesti, muttei tietoisesti, että he hakevat turvasataman tatskojen kautta. Jumala ei ole suoranaiseksi turvaksi heille, vaan tatskat.

No minulla kamppailu ajatukseni kanssa alkoi ja koitin työntää ajatukseni pois mielestäni, että mieli tekisi kans hankkia itselleni tatskan huh. Se oli varmaan ohimenevä päähänpinttymä koska liikuin enemmän sellaisten ihmisten kanssa, joilla on tatskoja ja läväreitä ja rastatukkia. Nyt minulla alkoi avautua se juttu, että tatskat ovat tavallaan heille turvasatamaksi eli turvallisuuden tunteeksi, niin Jumala on jäänyt kakkoseksi, ei enää ole ykkönen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa