Kristinusko ja merkitty iho

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Loka 2014 10:56

iinuliinu kirjoitti:Sellaista olen nyt pohtinut, kun Markku Veilo puhui naisten pään peittämisestä profetoidessa/rukouksessa, että se on merkki
enkeleitä varten. Tarkoittiko hän sillä että jos peittää päänsä ei väärät henget pääse sotkemaan profetiaa?

Sitten tuo hiusten pituus kun Paavali viittaa siinä luontoon ; 1. Kor. 11:14

Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi


Luontohan on sama tänäänkin se ei ole muuttunut, joten eihän silloin voida kumota tuotakaan opetusta vetoamalla kulttuuurisidonnaisuuteen?



Markku Veilolla on ihan hyviä opetuksia, mutta osassa hän on mielestäni väärässä, siksi muistuttaisinkin kaikki opetuksen koettelun tärkeydestä, myös meitä ylläpidon henkilöitä kun linkkaamme tavaraa tänne toisten uskovien hengelliseksi ruoaksi.

Tatuoinnit ei avaa portaaleja riivaajahengille eikä naisten tarvitse peittää päätään rukoillessaan taikka profetoidessaan. Paavali sanookin ettei meillä ole semmoista tapaa eikä Jumalan seurakunnillakaan.

1.kor.11

13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.


Koitetaan Pekka yhdessä muistaa ina koetella videot ja asiat ennen niiden linkkaamista foorumeille. Toki tällöinkin vaikka olisimmekiin koetellut ne vastuu on myös opetusvideoiden katsojilla eli kaikki pitää koetella.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Loka 2014 11:10

Markku Veilolla on hyviä opetuksia eri aiheista mutta sille en voi mitään jos joku ei ole jostakin kohtaa ihan samaa mieltä hänen kanssaan. Eikä kait sellaista opettajaa olekaan että ei aina joku ole eri mieltä jonkun opettajan opetuksista.

Esimerkiksi Markun "tempausopista" en ole samaa mieltä vaikka hänellä onkin mielenkiintoisia seikkoja tuosta aiheesta.

Mitä tulee tatuointeihin niin niistä olen Markun kanssa samaa mieltä, että niitä ei tulisi uskovan missään nimessä itseensä ottaa eli se on minun mielestänikin syntiä eli se ei ole Jumalan tahto vaan saatanan tahto, että otettaisiin tatuointeja, oli kuva mikä tahansa.

Olen itse katsonut nuo Markun molemmat opetukset ( tatuointien salaisuus osa 1 ja osa 2) tatuointeihin liittyen, kannattaa katsoa ja kommentoida sitten jos jotakin kommentoitavaa on.

Mutta en asetu kenenkään yläpuolelle vaikka joku olisikin sitä mieltä että tatuointeja voi uskova ottaa itseensä.

Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille tähän armon päivään.


Kirje roomalaisille 6:

1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?

2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,

9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.

10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,

13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.

15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,

18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

20. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.

21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.

23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Loka 2014 16:07

Pitäs oikeastaan aloittaa siitä, että mikä mahtaisi olla se syvin motiivi sen tatuoinnin ottamiseen.. Olen usein ajatellut, että mikä on se syvin motiivi..mikä saa ihmisen ostamaan esim 80 tuhatta maksavan Audi A 6:n.. tai edes laittamaan 10tuhatta autoon? itse ostin jonkin aika sitten auton 750 eurolla ja sain niin upian pelin että itsekin hämmästelen.. korjauksia toki on mutta ne maksavat tuskin 50-100eur enempää :D
pehmytpusu777
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Loka 2014 16:25

pehmytpusu777 kirjoitti:Pitäs oikeastaan aloittaa siitä, että mikä mahtaisi olla se syvin motiivi sen tatuoinnin ottamiseen.. Olen usein ajatellut, että mikä on se syvin motiivi..mikä saa ihmisen ostamaan esim 80 tuhatta maksavan Audi A 6:n.. tai edes laittamaan 10tuhatta autoon? itse ostin jonkin aika sitten auton 750 eurolla ja sain niin upian pelin että itsekin hämmästelen.. korjauksia toki on mutta ne maksavat tuskin 50-100eur enempää :D



Mullaki 500€ menopelejä jo ollut useampi :D.

Ei naarmut pelota ja jos tulee joku liian kallis remontti , että korjaus maksaa yli 500€ niin ostan suoraan uuden rimpulan. Autoihin saisi menemään järkyttävät rahat, jos tahtoisi.

Vielä kestää ego ajella -98 twingolla, molemmat etunivelet huutaa ku kääntää rattia niin on turvallinen jalankulkijoillekkin kun tietävät että on auto tulossa ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Janne » 14. Loka 2014 17:29

Mikko Murpatti kirjoitti:
iinuliinu kirjoitti:Sellaista olen nyt pohtinut, kun Markku Veilo puhui naisten pään peittämisestä profetoidessa/rukouksessa, että se on merkki
enkeleitä varten. Tarkoittiko hän sillä että jos peittää päänsä ei väärät henget pääse sotkemaan profetiaa?

Sitten tuo hiusten pituus kun Paavali viittaa siinä luontoon ; 1. Kor. 11:14

Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi


Luontohan on sama tänäänkin se ei ole muuttunut, joten eihän silloin voida kumota tuotakaan opetusta vetoamalla kulttuuurisidonnaisuuteen?



Markku Veilolla on ihan hyviä opetuksia, mutta osassa hän on mielestäni väärässä, siksi muistuttaisinkin kaikki opetuksen koettelun tärkeydestä, myös meitä ylläpidon henkilöitä kun linkkaamme tavaraa tänne toisten uskovien hengelliseksi ruoaksi.

Tatuoinnit ei avaa portaaleja riivaajahengille eikä naisten tarvitse peittää päätään rukoillessaan taikka profetoidessaan. Paavali sanookin ettei meillä ole semmoista tapaa eikä Jumalan seurakunnillakaan.

1.kor.11

13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.


Paavali kylläkin sanoo tuossa kohtaa että ei ole vaimoilla tapana rukoilla pää peittämättömänä, eli ilman pään peitettä.
Ja tuohon aikaan kaikki vaimot rukoilivat pää hunnulla peitettynä (julkisissa paikoissa) koska huntu oli "vallanalaisuuden" merkki, eli että on varattu kinkku ;) Jos nainen ei peittänyt päätään kun lähti vaikka kylille , vaimo häpäisi tällä toiminnalla miehensä koska hunnuttomat naiset olivat ikään kuin vapaata riistaa.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Loka 2014 18:36

Olet oikeassa ja minä olin väärässä, niinhän siinä seisoo selvästi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 14. Loka 2014 20:01

Täältä löytyikin vastaus asiaan :thumbup: http://www.kotipetripaavola.com/Jumalal ... estys.html
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 23. Maalis 2015 19:49

Entä sitten hiusten värjääminen? Miksi olisi ok värjätä, vaikka hiusvärit voivat olla ihan hirvittävää myrkkyä ihmisen keholle.. eikö se vasta ole Jumalan temppelin turmelemista.


Entäs hennaväri? se on luonnosta otettu ja hoitaa hiuksia :roll:
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Tatuoinnin ottaminen uskovana

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Kesä 2015 17:36

Sain käsiini nuorille suunnatun kirjan K-15 jossa käsitellään kaikennäköisiä asioita ja kysymyksiä laidasta laitaan.Erään luvun otsikon nimi on Jumalalla on tatuointi

Jes 49:

15 -- Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää? Vaikka hän unohtaisikin, minä en sinua unohda.
16 Käsieni ihoon minä olen sinut piirtänyt, ja niin sinun muurisi ovat aina silmieni edessä.

... siinä selitetään sitten kuinka monet uskovat tatuoivat mm. lastensa ja puolisoidensa nimiä ja kuvia itseensä,tatuoituja nimiä ja kuvia on vaikea unohtaa koska ne ovat aina silmiesi edessä....tjaah,tästäkö se uskovien innokas tatuointi-into juontaa??
systeri
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Juha » 06. Tammi 2016 13:22

Olen tätä asiaa pähkäillyt aina silloin tällöin, ilman että olisin kokenut saaneeni mitään perusteellista/kestävää argumenttia suuntaan tai toiseen. Äsken tosin tuli sellainen peruste mieleen, että mielestäni tatuoinnit voisi jollain tavalla rinnastaa esim. kauneusleikkauksiin, kummallakin nimittäin tehdään pysyviä muutoksia ihmisen kehoon. En usko, että kauneusleikkaukset ovat Jumalan tahto, sillä Jumala on jokaisen luonut sellaiseksi kuin on luonut.

"Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa." Ps. 139:13

Voisi siis ajatella, että tatuoinnit sekä kauneusleikkaukset ovat tapa sanoa Jumalalle että sinun luomistyösi ei kelpaakaan minulle. En ole tätä kantaa lukkoon lyönyt sinänsä, mutta tällaisia ajatuksia tuli mieleen.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa

cron