Kristinusko ja merkitty iho

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2014 12:58

Se vielä, että toivottavasti kukaan ei saanut minusta nyt sellaista kuvaa, että ajattelen naisten olevan jotenkin enemmän suurennuslasin alla kuin miehet tai, että he ovat syypää kaikkeen mitä miehet tekevät, koska eihän asia näin tietystikkään ole.

Ajattelen myös, että miestenkin on hyvä katsoa pukeutumistaan, koska varsinkin nuoremmat jumalattomat miehet pukeutuuvat todella provosoivasti tai keikalleen milloin missäkin häpynsä paljastaen. Nyt en tarkoita sitä, että uskovat miehet paljastelisivat häpyänsä (tai mistä sitä tietää jos joku näin tekeekin) vaan mielestäni uskovat miehenkin tulisi katsoa omaa pukeutumista sekä tietysti käyttäytymistä niin ettei olisi lankeemuksesksi naisille.

Olisi kiva jos joku/jotkut teistä naisista voisi kertoa, millälailla miesten tulisi pukeutua jotta mieli vartioituisi vääriltä ajatuksilta.

Ps. Jasmiinilla oli kyl tosi hyviä ajatuksia. :thumbup:
Joel.A
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja paa » 04. Loka 2014 20:48

Tuli muuten mieleen, että onkohan jehovantodistajilla sellainen sääntö, että naisten pitää käyttää aina hameita? Kaupungilla näkee joka päivä jehovantodistajia "mitä Raamattu oikeasti opettaa" - vihkoineen ja heitä on aina kaksi kerrallaan siinä 'päivystämässä'. Ja naisilla ollut joka kerta hameet, mikä sinänsä ei ehkä kovin kummallista ole, mutta kun lähes aina nämä naiset ovat nuoria, n. 20-30-vuotiaita ja _aina_ hameet, niin se on vähän harvinaisempaa ja ajattelinkin että heillä on joku hamepakkosääntö :wtf:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Loka 2014 21:51

Ei Jehovan todistajilla ole mitään hamepakkoa, mutta kylläkin sellainen pukeutumiseen liittyvä sääntö, että pitää pukeutua kauniisti ja siveästi. Erityisesti "kentällä" pukeutumiseen tulee kiinnittää huomiota. Mutta minä näen hyvin usein Jehovan todistaja -ystävääni trikoissa ja tuulihousuissa ja jopa uimapuvussa. Se ehkä johtuu siitä, että yhteiset harrastuksemme ovat lenkkeily, jumpat, kuntosali ja vesijuoksu :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja Lily » 04. Loka 2014 22:40

Joel.A kirjoitti:Olisi kiva jos joku/jotkut teistä naisista voisi kertoa, millälailla miesten tulisi pukeutua jotta mieli vartioituisi vääriltä ajatuksilta.


Itsekkin maailmassa olo aikana opin arvostelemaan ja katselemaan miehiä "sillä silmällä".
Se on minun ikäpolvelle ihan normi juttu, ehkä sitten keski-iästä ylöspäin naiset ei niinkään katso ehkä muuta kuin "onpas komea" katseella...?

Kyllä ainakin itse katsoin paljonkin yläkroppaa ja hartioita, t-paita kesällä oli mukavaa nähdä miesten päällä ja miksei ilmankin, se oli vielä parempi. Mitä paremmin laitettu tukka ja hyvät vaatteet, sitä enemmän katse kiinnittyi ja välillä tuli ihan väentungosessa etsittyä silmän iloa ja piristettä päivään.

Meille naisten kanssa oli ihan normaalia kuolata hyvännäköisten ja hyvä kroppaisten miesten perään, sitä tehtiin aina kun oltiin liikenteessä missä tahansa.

Uskoon tullessa tajusin, että on haureutta katsella ja etsiä miehiä katsottavaksi. Muutaman kuukauden taistelin kovastikin kiusausta vastaan, kunnes tunsin iloa siitä että sain Jumalalta voimaa olla katsomatta. Kun aloin seurustelemaan toki huomasin tulevan mieheni ihanat ja vahvat hartia ja käsivarret. En kuitenkaan enää katsonut muita miehiä, koska tiesin sen olevan syntiä ja väärin seurustelukumppania ja Jumalaa kohtaan.

Miehet jotka ovat ylävartalosta lihaksikkaita ja muuten laittautuneita osuivat ennen silmään heti, joten vieläkin varon katsomasta tai kiinnittämästä huomiotani sellaisiin jos sivusilmällä jossakin sellaisen nään. Mielummin käännän pään pois ja varmistan etten katso, koska tiedän että paholainen kyllä mielellään yrittää minut orjuuttaa takaisin haureelliseen katsomiseen/ silmäin pyyntöön, joka voi saada aikaan himoa sydämmen tasolla, niinkuin se teki maailmassa olo aikana.

Eli tunnen, että minun on helpompi olla miesten seurassa jotka eivät tuo vartaloaan tai komeuttaan esille tai paljastelisi sitä. Samoin haluan itse olla tuomatta omaa ulkonäköäni esille tai vartaloani. Uskon että vartaloni kuuluu vain oman puolisoni katsottavaksi, siksi en halua että takapuoleni tai rintani näkyvät kellekkään muulle miehelle.
Lily
 

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 04. Loka 2014 23:21

Lily kirjoitti:Eli tunnen, että minun on helpompi olla miesten seurassa jotka eivät tuo vartaloaan tai komeuttaan esille tai paljastelisi sitä. Samoin haluan itse olla tuomatta omaa ulkonäköäni esille tai vartaloani. Uskon että vartaloni kuuluu vain oman puolisoni katsottavaksi, siksi en halua että takapuoleni tai rintani näkyvät kellekkään muulle miehelle.


Hyvä asenne :thumbup:
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Loka 2014 00:22

Joel.A kirjoitti:Olisi kiva jos joku/jotkut teistä naisista voisi kertoa, millälailla miesten tulisi pukeutua jotta mieli vartioituisi vääriltä ajatuksilta.


No mitä merkkivaatteisiin tulee, ne näkyy lähes joka miehellä. Miksi pitää juosta merkkivaatteiden perässä vaikka ne maksaa paljon? No oli surullista nähdä muutamia sinkkumiehiä joilta oma identiteetti on hukassa ja he mukautuvat miten muut kamut pukeutuvat niin tuntui että he lainaisivat heidän identiteettiä... Jumala on luonut meidät yksilöt ja tuntee meidät läpikotaisin.

Hyvillä vaatteilla ei voi ostaa toisten hyväksyntää vaan itse pukeutuu mitä tykkää. Jokaisen on itse löytävä omat vaatemaut mitä itse tykkää pukeutua, ei sillä tavalla että pukeutuisi naisia varten. Se on aika yliampuvaa koska naiset näkee heti sen jos mies pukeutuu vain naisia varten. Pukeutuisi vain itseänsä varten. Se säästyisi vääriltä ajatuksilta. Uskalla pukeutua rohkeasti olla oma itsensä, koska se on yksilö omineen identiteetineen ja persoonineen, minkä Jumala on luonut.

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Loka 2014 00:58

*
Matt. 6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

Tuosta kohdasta minä sain sellaisen kuvan että Jumala tuntee meidät läpikotaisin jopa oman persoonan ja identiteetin kanssa. :thumbup: :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja paa » 05. Loka 2014 01:12

Nätisti pukeutuminen ei onneksi ole sama asia kuin pukeutua paljastavasti. Joskus vaan tuntuu, että vaikka olisi kuinka asialliset vaatteet tahansa, niin silti jotkut miehet vaan puhuu katse vähän siellä alempana kuin minun silmissäni. Töissä on yksi tällainen tapaus, niin ahdistavaa että kartan ukkoa kuin ruttoa.

Aamu-Usva, ok :thumbup:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Loka 2014 20:24

Markku Veilo - Tatuointien salaisuus osa 1:


https://www.youtube.com/watch?v=_OBcZr-DxXo


............................................


Markku Veilo - Tatuointien salaisuus osa 2:


https://www.youtube.com/watch?v=JYQ4ZN1UkXA
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 14. Loka 2014 10:13

Sellaista olen nyt pohtinut, kun Markku Veilo puhui naisten pään peittämisestä profetoidessa/rukouksessa, että se on merkki
enkeleitä varten. Tarkoittiko hän sillä että jos peittää päänsä ei väärät henget pääse sotkemaan profetiaa?

Sitten tuo hiusten pituus kun Paavali viittaa siinä luontoon ; 1. Kor. 11:14

Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi


Luontohan on sama tänäänkin se ei ole muuttunut, joten eihän silloin voida kumota tuotakaan opetusta vetoamalla kulttuuurisidonnaisuuteen?
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa