Kristinusko ja merkitty iho

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 22. Elo 2018 18:46

vaisuliini ...demonien ..riivaajien poisajaminen on täysin raamatullista ja kuuluu uskon perusasioihin .Se kuka lopunajassa lähtee seuraamaan riivaajien oppeja on ihan eri asia .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Elo 2018 21:45

*
Kiitos, Pekka! Ja Jumalan siunausta sinulle! ;gladly:

Niin tiedän, Mr Kerimäki. ;gladly:

No luopumuksen merkki näkyy siinä, että luoputaan uskosta terveen Sanan opetukseen ja lähdetään seuraamaan sairashenkistä riivaajien oppia luullen raamatulliseksi opetukseksi. No haluaisin sanoa vielä pari juttua, johon olen kans törmännyt. Olen täällä foorumissa maininnut jo yhden jutun. Kun oli sielunhoidon päivä seurakunnassa. Se oli seurakunnan teemakokous, niin lähdin mukaan sinne kuuntelemaan, mutta oli shokki juttu, että siellä kehotettiin kirjoittamaan lappuun kaikki murheet, ongelmat ja huolet ja siten laitetaan vesikulhoon. :o :shock: :?

Siellä annettiin ymmärtää, että kaikki murheet, ongelmat ja huolet otetaan pois, kun lappu viedään vesikulhoon. :wtf: :? Siinä on se lopunajan luopumuksen merkki. Sielunhoitajat tuntuu seuraavan siitä riivaajien oppia. Se on huolestuttavaa. :? Siten Keskustelin yhden miessaarnaajan kanssa. Kerroin hänelle synnynnäisen vamman ja kysyin, miten hän tekisi minulle, että parantuisin siitä. Hän sanoi minulle, että tekisi minut vapaaksi ulosajamalla. :shock: :? Sanoin hänelle, että olenhan Jeesuksen oma ja Pyhällä Hengellä täytetty. Hän sanoi minulle, että siihen tarvitaan ulosajamisen. :o

Se on se lopunajan luopumuksen merkki. Siten eilen törmäsin tatuoinnin juttuun, joka tuntuu olevan se lopunajan luopumuksen merkki. Kirjoitin tatuoinnin jutusta eilen täälä osiossa.

No hyvää yötä Jeesus myötä! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 22. Elo 2018 22:04

Niin ..se kuka on syntynyt uudesti ylhäältä hänellä on Pyhä Henki eikä siihen kehossa ole kilpailevia henkiä eikä siis voida muita henkiä ajaa pois kun niitä ei ole sillä ei ole suurempaa kuin Pyhä Henki.
Se on sitten toinen asia ,että jos ihminen (uskova) tahallisesti elää syntielämässä ja alttiina demoneille ja niiden touhuissa tavalla jos toisella niin silloin ihminen voi toimia demoneiden kuin ohjeiden mukaan ja sellainen peli on vaarallista ,mutta jos minä yhtään ymmärrän niin Pyhä Henki ilmoittaa asian niin voimakkaasti ,että ihminen lähes kyynelsilmin pyytää anteeksi .
Jumalan parannus ihmiselle on minulle ainakin sellainen kysymysmerkki vaikka itsekkin olen parantunut ..kenet parantaa..kenet ei .Voiko jokin sairaus olla kuin "siunaus " joillekkin vaikka kuulostaakin aivan omituiselta .
Mutta jälleen menee ohi aiheen .

Minä en töhri ihoani tatskoilla en nyt enkä huomenna.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Elo 2018 22:40

Joonas kirjoitti:Missä Raamatussa sanotaan, että Jeesuksesta Kristuksesta ei saa tehdä kuvaa?


Joonas, ehdottaisin sinulle, että lukisit kaikessa rauhassa tuon alla olevan PP:n tekemän kirjoituksen tästä aiheesta:




Tässä on myös linkki foorumin keskusteluketjuun tästä aiheesta:

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=111


Jos haluat edelleen keskustella tästä aiheesta niin olisi hyvä jos jatkaisit tätä keskustelua tästä aiheesta tuossa laittamassani "kuvantekokielto"-ketjussa.

Jumalan siunausta sinulle Joonas.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Elo 2018 09:11

*
Niin, Mr Kerimäki, mahdollisesti, mutta Pyhän Hengen mukaan lopunajassa luopumus uskosta terveen Sanan opetukseen kuitenkin tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta. Se on todella pelottavaa.

1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Tatuoinnin jutusta vielä. En tiedä, kuka/ketkä opettaa sitä tatuonnin juttua, jolla olisi yhteyttä henkivaltojen kanssa. Vain tiedän Markku Veilon. Toivottavasti Veilo hylkäisi sen opetuksen ja poistaisi youtubeesta sen videon, jossa on tatuoinnin jutun opetus.

Mitä tatuointiin tulee, siinä on Jumalan kielto, mutta siinä henkivallat ei esiinny. Koska tuohon aikaan Jumala asetti kiellon siksi, että ihon koristelemisen yhteydessä on ollut riski saada ihotulehduksia, eikä siihen ole ollut antibioottikuuria. Tuohon Sanaan lisääminen on pahasta.

3Moos. 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.

Siitä opettamisesta vielä. Raamattu varoittaa pyrkimästä opettajiksi, koska se tietää ankaraa tuomiota. Ja mitä Raamatun opettamiseen tulee; Raamattu ei ole sellainen, niinkuin "labyrintti" tai "erilliset kohdat toisistaan löydettäviksi". Kun ei ymmärretä Raamatun auktoriteetin ja rupeaa opettajaksi ja pitää Raamattua "salaperäisenä löytöretkenä", ikäänkuin kaikki erilliset kohdat olisi irrottautuvia löytöjä ja siinä luullaan, että voi jättää lukematta kokonaan lukua, joka voisi täydentää opetusta.

Ja luullaan, että voi jättää lukematta kokonaisvaltaista täydentävää Raamattua ottamalla vain tiettyjä kohtia luullen tarkoitukseksi, että ne voi käyttää irrottavina kohtina. Kun opetetaan henkivaltoihin liittyviä juttuja, niin siinä riivaajien oppi syntyy, joka johtaa luopumaan uskosta terveen Sanan opetukseen.

Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

2Tim. 1:13 Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

1Tim. 6:3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,

Tuli äsken mieleen, niin haluaisin sanoa vielä. Olen huomannut, että sellaiset opettajat ylpeilivät omasta löydöstä Raamatun kanssa ja käyttäytyivät, että se löytö olisi oma opetus, jonka itse loi ja siitä ylpeillessään viisaus ei ole ylhäältä tuleva viisaus, vaan riivaajien viisaudesta, josta itse kerskaa. Koska ylhäältä tuleva viisaus on ensinnäkin puhdasta, siinä on täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä [Jaak. 3:17].
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 23. Elo 2018 19:55

Ihoon piirtämisessä on voinut olla aikanaan myös kaikenemaailman loitsuja yms yms sekä demonisia rituaaleja .Kenties muinainen maailma on ollut aivan toisenlainen kuin nykyään ..paitsi satanistit ,jotka saattavat käyttää merkkejä nimenomaan tarkoituksellisesti väärin.
Muistaakseni olen joskus lukenut juutalaistenkin rituaaleista ,mutta en nyt äkkiä muistaa mistä ja milloin.

Ps riivaajien oppi nykyajassa voi olla vaikka homouden hyväksyminen kirkon virallisena linjana.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2018 08:39

*
Huomenta, Mr Kerimäki. Okei, kiinnostaisi tietää nuo ihoon piirtämiseen liittyvät jutut kuten loitsut ja demoniset rituaalit, jos ne on jo ensin tapahtunut ennen Jumalan asettamaa kieltoa, mutta jos ne olisi tapahtunut vasta Jumalan asettaman kiellon jälkeen, niin ne ei voi olla "tueksi" tälle opetukselle. Mitä Jumalan asettamaan kieltoon tulee; se on vielä tänäkin päivänä voimassa, koska tatuoinnin aineet ovat myrkyllisiä haitta-aineita, jotka eivät koskaan hävitä, vaan pysyvät yhä kehon sisällä kaiken elinaikaa ja niiden haitta-aineiden seurauksi voi olla sairauksia iän myötä. Siksi Jumala on kiellon asettanut.

Mutta jos olisi olemassa sellainen paikka, missä tehtäisiin demonisia rituaaleja ja siellä piirrettäisiin demonisia kuvia ihoon, uskovat eivät voi käydä sellaisessa paikassa. En ole itse vielä kuullut siitä paikasta, missä tehtäisiin demonisia rituaaleja ja ihoon piirtämiseen liittyvistä demonisista kuvista.

Tiedän yhden avioparin, joka on kristitty. Kun uskon aikana he otattivat itseensä tatuointia. He eivät ole vielä tunteneet läpi Raamattua, eivätkä tiedä Jumalan kiellosta. Heissä ei näkynyt mitään muutoksen merkkiä. Ovat olla yhä uskossa ja vaimo on aktiivinen Herran palvelija ja mies käy säännöllissti uskovien harrikkatyypien kanssa kokoontuvassa seurakunnassa.

Niin joo. Mitä riivaajien oppeihin tulee, näen yhden muodon, että mitä demonisiin juttuihin tulee. Parempi kertoa näkemästäni jutustani ja lyhyesti. Tiedän yhden uskovan, joka on säännöllisesti käynyt keskustelemassa ja käsittelemässä sellaisen sielunhoitajan kanssa. Hän on maininnut minulle suvun kirouksen. Hän on yrittänyt saada selville, onko suvulla osuutta henkivaltoihin. Hän puhui kokoajan kirouksesta, henkivalloista ja saatanasta. Hän kertoi löytäneensä syyn ja ihmetteli, kuinka saatana osaa olla salakavala jne. Hän ei yhtään keskittynyt Kristukseen. Mutta minä näin hänessä jotain pelottavaa, koska se juttu, joka on demonologia, teki hänestä sairashenkiseksi.

Niin siksi näen yhden muodon, että riivaajien opin tavoite on saada kristityt uskomaan, että pitää tehdä itse pannakseen poikki pois henkivalloista jne ja samalla se pitäisi pelon vallassa. Se oppi pysyköön erossa ja kaukana meistä, koska se tekee sairashenkiseksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 24. Elo 2018 14:49

taitaa taas olla väärä blogi ...niin uskovan ihmisen ei pidä olla satanismin tai yleensä vääryyden voimien kanssa missään tekemisissä .

tatuointi tai muu iho merkintä vaikka verellä voi antaa luvan saatanalle ja kieltää näin Jumala ja Jumalan puuttuminen ihmisen asioihin ...voidaan käyttää ilmaisua ,että on antanut itsensä saatanalle .Se onkin sitten kysymys voiko ihminen uhrata toisen ihmisen saatanalle tai luovuttaa .Kuitenkin jokainen vastaa omista synneistä ,mutta voihan joku työntää toisen vaikka sillalta alas niin ,että toinen ei halua ja kuitenkin lopputulos on se ,että tekee kipeää.

Muinaisten ihomerkkien keskustelusta ei liene kauheesti hyötyä vaan kenties riittää toteamus ,että niitä on ollut olemassa kuten tiettyjen heimojen merkinnät ..kuolin merkinnät yms yms .Ihmisellä on kenties myös tapanakin merkitä kaikkea ...??
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2018 06:27

*
Mutta siinä vaara piileskelee, jos lähdetään väittämään, että tatuoinnilla olisi osuutta saatanaan ja henkivaltoihin, niin ne hyötyisivät siitä opetuksesta lietsomalla uskoviin jotain pelottavaa demonosoitavaa, niin uskovat luulisivat sitä opetusta raamatulliseksi, siinä menettäisiin tervehenkisen uskonkasvun. Koska tiedän muutamia sellaisia uskovia, joista itse pysyttelen erossa ja he eivät yhtään keskity Jeesukseen, vaan he jaksavat puhua saatanasta, demoneista, henkivalloista ja vielä muuta, joihin ne liittyy paljolti. Oli kamalaa katsoa heitä, enkä halua olla samanlainen, kuin he.

Mitä Jumalan kieltoon tulee, siihen ei olisi hyvä lähteä arvattelemaan, olisiko osuutta niihen, olisiko osuutta demonisiin rituaaleihin jne. Se ei ole kovin tervehenkistä. Esim. sianliha, kun tiedän yhden naisuskovan, joka ei suostu syömään sitä lihaa, koska hänen mukaan sillä on osuutta demoneihin. Hän uskoo sitä, ikäänkuin Raamatulla olisi opetus demonisoitusta sianlihasta, vaikka sitä ei ole, koska Paavalin mukaan kaikkia lihaa voi syödä, kuten sianlihaa. Hänen elämä menee pilalle, minä yksikseni ajattelin, jos hän sitä uskoo. Tarkoitan, että hän ei vielä ojentautunut uskossa terveellä tavalla.

1Kor. 10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

En oikein jaksa uskoa, että tatuoinnilla olisi osuutta saatanaan. Tiedän entisen työkaverin, jolla on ne tatuoinnit hänen lapsista, siis lasten jäljet hänen iholla. Mutta on tatuoinnin haitat todettu ja sen kautta ymmärrän Jumalan asettamaa kieltoa.

Tatuoinnin haitat:

Epäpuhtaat tatuointivälineet- ja neulat saattavat aiheuttaa tulehduksia ja tauteja, kuten hepatiittia. Vaikka teknologia onkin kehittynyt, tatuoinnin poistaminen on kivulias prosessi, johon liittyy useita hoitoja. Lisäksi tatuoinnin poistaminen on kallista, ja poistosta jää lähes aina arpia.Tatuoinnit aiheuttavat harvoin allergisia reaktioita, mutta ilmetessään ne ovat erittäin hankalia hoitaa, koska tatuointi on vaikea poistaa. Toisinaan ihmisille kehittyy allergisia reaktioita tatuoinneista, jotka heillä on ollut jo vuosia. Granuloomat ovat pieniä kyhmyjä, joita saattaa muodostua tatuoinnin ympärille. Ongelmat magneettikuvauksessa. Tatuoinnit voivat aiheuttaa turvotusta tai polttavaa tunnetta magneettikuvauksissa.

https://www.is.fi/terveys/art-2000000057307.html

Allergia tatuointiväreille on mahdollista. Useat niistä ovat lisäksi myrkyllisiä, mutta varsinaisia myrkkyvaikutuksia ei ole kuitenkaan alan lehdissä julkaistu. Sen sijaan useille nelatatuointiväreille voi tulla allergiseksi. Reaktio kestää sellaisessa tapauksessa pitkään, tavallisesti kuukausia. Myös ihosyöpiä ja niiden esiasteita on kuvattu.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00514

Uutta tietoa tatuoinnin vaaroista: Voi turvottaa imusolmukkeita. Jo aiemmin on ollut tiedossa, että tatuointipigmenttien väri voi kertyä imusolmukkeisiin. Nyt tiedetään, että sinne päätyy myös pieniä, myrkyllisiä hiukkasia. Säilöntäaineita, nikkeliä, kromia, mangaania ja kobolttia. Muun muassa tällaisia aineita löytyy tatuoinneissa käytettävistä väriaineista, ja nyt niitä on löydetty myös ihmisten imusolmukkeista. Imusolmukkeet ovat ihmiskehon immuunijärjestelmän tärkeitä osia, sillä ne muun muassa auttavat torjumaan viruksia ja bakteereja.

Kukaan ei tarkasta värien kemiallista koostumusta, mutta tutkimuksemme osoittaa, että ehkä heidän pitäisi”, sanoo tutkija Hiram Castillo. Tutkijat aikovat jatkaa tutkimusta selvittämällä tatuointipigmenttien kemiallisten rakenteiden ja haittavaikutusten välisiä yhteyksiä potilasnäytteiden avulla. Tutkimus on julkaistu Scientific Reports -lehdessä.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutta-tietoa-tatuoinnin-vaaroista-voi-turvottaa-imusolmukkeita/gvWMgKhk

Suomessa ei valvota tatuointivärejä. Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukesin mukaan nahan alle laitettavien kemikaalien valvontaa ei Suomessa ole. Uusimpien tanskalaistutkimusten mukaan tatuointivärit voivat sisältää lähes mitä tahansa ainetta karsinogeeneista raskasmetalleihin.[7] Tutkituista tatuointiväristä yli 20% arvioitiin selkeästi syöpävaarallisiksi. Aiemmissa tutkimuksissa väreistä on löytynyt syöpää ja allergiaa aiheuttavia aineita sekä uraanin ja arseenin kaltaisia myrkkyjä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tatuointi
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kristinusko ja merkitty iho

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 25. Elo 2018 09:48

Niin ..perussanana voisi kysyä ....lietsooko ja onko ihminen pelossa jos pelkää Jumalan omana ,että esim sianlihan syönti vie pelastuksen tai tatuoitu ristinmerkki saattaa aiheuttaa aivan katastrofia .Kun tosiasia on ,että kumpikaan ei vie pelastusta .
Kun ihminen kasvaa Kristuksen ominaisuuteen lisää ja lisää sen verran kun Jumala asian parhaaksi näkee niin pelko häviää ja tulee varmuus ja rauha tilalle.
Asiat siis rauhan kautta ..sitähän se uskovan kulku on ,että oppii Hengessään tunnistamaan asiat eikä elä lihaisten merkkien mukaan.Se Hengen liiton kauneus on ihmeellistä todella kun Jumala on todella lähellä ja se oppi ja ohjaus kaikkeen ...siis en minä vaan Kristus .

Tuolla työkaverillasi voi olla ihan sellainenkin juttu ,että hän Hengessään tuntee ,että tatuointi ei ole hyväksi tai hyvä ???ehkä noin ja voidaanko sitten sanoa juu eller jaa tai jos joku saa hepulin siitä ,että itse ei syö sianlihaa ja omatunto vaivaa tai joku syö pelkkiä heiniä ja katsoo kananlihan syöjää kuin murhaajaa ??
Mutta jos näistä asioista joku alkaa tehdä ns uuden uskonnon ,joka VIE PAREMMIN LÄHEMMÄS JUMALAA niin metsässä on ,että kolina käy ja vie kenties mennessään paljonkin porukkaa lahkolaisina ,ennekuin Pyhä Henki saa asiat kuntoon ,mutta kenties monesti joku ennätää saada jo sellaista tuhoa aikaan ,että korjaus on lähes mahdotonta .
Ydinsana lahkoissa lienee ,että ...tällä opilla teemme kaiken paremmin ja olemme millilleen oikeassa..kukaan ennen ei ole tajunnut tätä asiaa ja tämän asian tärkeyttä paitsi me .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa