Uutisia maailmalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Juha » 11. Tammi 2018 01:09

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018011 ... 9_u0.shtml

Loma Israelissa, samppanjaa Alkosta, Flow-liput ja kaksi lounasta tunnin sisään - näin Teemu Laajasalo vingutti kirkon luottokorttia Kallion kirkkoherrana

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018011 ... 4_u0.shtml

Rikosoikeuden professori Helsingin piispan luottokortin käytöstä: Voidaan tutkia maksuvälinepetoksena ja virkavelvollisuuden rikkomisena
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Tammi 2018 19:03

Kristityksi kääntynyt iranilaisnainen karkotusuhan alla Ruotsissa - Unkari halusi heti auttaa

http://beta.oikeamedia.com/o1-53012


Hyvä Unkari ja Puola ja Itävälta ja Slovakia ja Slovenia! Nämä maat ja varsinkin kaksi ensimmäistä
laittavat vastaan saatanalliselle EU:lle ja muslimien haittamaahanmuutolle.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Juha » 07. Helmi 2018 22:06

https://www.ksml.fi/ulkomaat/Paavi-lahj ... 1#comments

Näin saat rauhanmedaljongin paavilta: hyökkää kurdien kimppuun toisessa valtiossa.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Juha » 09. Helmi 2018 00:43

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005557514.html

Samaa sukupuolta olevien avioliitto-oikeus kumottiin Bermudalla ensimmäisenä maailmassa
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Juhani » 02. Maalis 2018 21:15

Kotina 50 sentin vessa tai pakastimeksi muuttunut auto – tällaista on asunnottoman elämä Suomessa, kun ulkona raivoaa kova pakkanen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005587453.html

Matteus 25:32-40

Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?

Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.



Sydäntä särkee ja omaatuntoa kolkuttaa. Tunnen itseni voimattomaksi ja välinpitämättömäksi. On helppo puhua täällä palstalla lähimmäisenrakkaudesta ja ihmisten auttamisesta, ilman todellisia parannuksen mukaisia hyviä tekoja....
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Maalis 2018 02:37

Hyvä kirjoitus Juhanilta.

Olen viime päivinä ajatellut kodittomia ihmisiä, kun poikkeuksellinen pakkassää koettelee heitä. Olen myös joutunut (saanut) olla heidän kanssaan tekemisissä, viimeksi eilen. On yllättävää kuinka meidät "paremmissa olosuhteissa elävät" johdatetaan kärsivien luokse, jos kannamme heistä huolta. Saamme tilaisuuksia auttaa. Meille kuin järjestetään mahdollisuuksia palvella. Rakkaus on kekseliäs ja se toimii, kun otamme kärsivien ja puutteenalaisten taakkoja kantaaksemme. Jos me uskoviksi itseämme nimittävät otamme Raamatun opetukset vakavasti ja tahdomme noudattaa niitä, niin huomenna ei Suomessa ole yhtään asunnotonta ihmistä, joka joutuu viettämään yönsä vielä ulkona pakkasessa tai olemaan nälissään.

Haastan teidät kaikki mukaan suuremmoiseen elämäntapaan, lähimmäisten auttamiseen.
Jukka
 

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja oha » 03. Maalis 2018 04:31

Tämä Juhanin esiin tuoma Matt 25 kohta on yksi kiinnostavimmista kohdista koko UT:ssä.

haaste: missä kohdin tuossa sanotaan, että usko Jeesukseen olisi kriteeri ?

Vastaavasti,
Matt 7 kirjoitti:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


Jos katselemmme tämän päivän maailmaa, se johtaa ihmisiä kahteen suuntaan: toinen suunta tuijottamaan omaan napaan, ja omaan hyvään, mukavan aikaan, suureen rahaan ja kaikkeen muuhun maalliseen; toinen suunta itsetyydytykseen sen kautta, että olemme pelastettuja ja aina-pelastettuja.

MISSÄ ON JUMALAN TAHDON TEKEMINEN ???

Kuka tänä päivänä julistaa sitä, mitä Jeesus itse julisti: Antakaa sille, joka apua tarvitsee !

Kysyn vaan, en syytä. Jokainen vastatkoon itse omalle Herralleen.

"Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään."

Jumala minua syntistä armahtakoon. Olkoon sama mieli meillä kaikilla. Me olemme näinä lopun aikoina Hänen silmäteränsä, Hänen edustajansa, Hänen kunniansa. Meitä on enää vähän - Sana on näinä päivinä käyvä toteen: "Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Isä, auta minua olemaan Sinun kynttiläsi - itse en pysty.
oha
 
Viestit: 50
Liittynyt: 17. Helmi 2018 20:41
Paikkakunta: Taivasten valtakunta

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Maalis 2018 05:29

oha kirjoitti:Tämä Juhanin esiin tuoma Matt 25 kohta on yksi kiinnostavimmista kohdista koko UT:ssä.

haaste: missä kohdin tuossa sanotaan, että usko Jeesukseen olisi kriteeri ?

Vastaavasti,
Matt 7 kirjoitti:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


Jos katselemmme tämän päivän maailmaa, se johtaa ihmisiä kahteen suuntaan: toinen suunta tuijottamaan omaan napaan, ja omaan hyvään, mukavan aikaan, suureen rahaan ja kaikkeen muuhun maalliseen; toinen suunta itsetyydytykseen sen kautta, että olemme pelastettuja ja aina-pelastettuja.

MISSÄ ON JUMALAN TAHDON TEKEMINEN ???

Kuka tänä päivänä julistaa sitä, mitä Jeesus itse julisti: Antakaa sille, joka apua tarvitsee !

Kysyn vaan, en syytä. Jokainen vastatkoon itse omalle Herralleen.

"Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään."

Jumala minua syntistä armahtakoon. Olkoon sama mieli meillä kaikilla. Me olemme näinä lopun aikoina Hänen silmäteränsä, Hänen edustajansa, Hänen kunniansa. Meitä on enää vähän - Sana on näinä päivinä käyvä toteen: "Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Isä, auta minua olemaan Sinun kynttiläsi - itse en pysty.


Jeesus meitä auttakoon Oha, kun sisimpämme hapuilee elävää Jumalaa kohti. Jo se on suurta Jumalan armotyötä meitä syntisraukkoja kohtaan, kun pyrimme kohti Jumalaa. Yksikään ihminen ei voi Häntä lähestyä ellei Hän ihmistä vedä.

Mitä tulee noihin lainaamiisi raamatunpaikkoihin (maailman tuomioon [Mt.25] ja vuorisaarnaan [Mt.5-7]) niin niitä ei mielestäni saa irrottaa Raamatun kokonaisilmoituksesta eli niistä ei yksinään voi tehdä "loppuun asti vietyjä päätelmiä" tai "rakentaa oppeja". Olet 'kirjanoppinut' ja tiedät, että pelastumme Jeesuksen ristillä tekemän lunastustyön tähden ja toisaalta, ettei kukaan langenneessa maailmassa voi loppuun asti tahrattomasti toteuttaa pyhän Jumalan tahtoa. Jokainen parhaansakin yrittänyt jää auttamattomasti vajaaksi. Meidän tulisi kyetä erottamaan toisistaan pelastus ja pyhitys. Jos nämä menevät sekaisin keskenään niin menetämme "Jeesuksen oman rauhan" alkaessamme ponnistelemaan pelastuaksemme synnin tuomiosta, jonka tuomion Jeesus on jo kantanut ja vienyt pois. Vain tästä lähtökohdasta -levosta käsin, Jeesuksen vanhurskauden omistaen- voimme kilvoitella voitokkaasti.
Jukka
 

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja oha » 03. Maalis 2018 22:03

Jukka, eivät hyvät teot tietenkään tuo pelastusta. Mutta ne osoittavat sydämen tilan.

Jos rakastamme Jumalaa, rakastamme myös tehdä Hänen tahtonsa. Jos rakastamme tehdä Hänen tahtonsa, teemme sen, vaikka se ei olekaan pakko. Ja Hänen tahtonsa on, että rakastamme myös toisiamme, ja se juuri ilmenee käytännön toimina.
oha
 
Viestit: 50
Liittynyt: 17. Helmi 2018 20:41
Paikkakunta: Taivasten valtakunta

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Ariel » 03. Maalis 2018 22:41

Luin tänään aamulla raamatusta kertomuksen jossa Jeesuksen opetuslapset pyytävät häntä parantamaan jonkun miehen, ja he sanovat että tämä ”ansaitsee, että teet hänelle tämän;
sillä hän rakastaa meidän kansaamme, ja hän on rakentanut meille synagoogan". Tämä särähti korvaani kun en ole aiemmin huomannut tuossa sanaa ansainnut, ja se tuntuu ristiriidaiselta armon käsityksen kanssa. Jeesus ei kuitenkaan väittänyt vastaan, vaan lähti tätä miestä auttamaan. Tuli tämä kohta mieleen kun luin tässä käytyä keskustelua vähän samasta aiheesta. Voikohan armon käsitteestäkin tulla ikäänkuin laki, niin että suhtaudutaan hyviin tekoihin ”ankarammin” kuin itse Jumala? Eli ajatellaan että heti oltaisiin langettu pois armosta tai koitettaisiin ansaita pelastusta, jos puhutaan hyvistä teoista ja että Jumala voisi jopa ottaa niitä huomioon. Itsessäni ainakin huomaan helposti tällaista asennetta, kun sitä on niin periluterilaisen opetuksen kyllästämänä täällä kasvanut. Pelastushan on yksin armosta, mutta raamatussa on tämän kohdan lisäksi paljon muitakin paikkoja, apostolien teoissa muistaakseni oli myös mies joka oli paljon antanut almuja ja tehnyt hyviä tekoja ja Jumala otti sen huomioon hänen eduksi. Varmasti kyse onkin tuosta sydämen tilasta josta oha kirjoitti, eli hyvät teot voivat osoittaa ihmisen sydämen otolliseksi Jumalalle vaikka hän ei vielä armoa tuntisi.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa

cron