Indonesia mielessämme

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Indonesia mielessämme

ViestiKirjoittaja oha » 14. Touko 2018 00:00

Indonesiassa on tänään isketty kolmeen kirkkoon; yhteen katoliseen, yhteen helluntailaiseen ja vielä yhteen prostestanttiseen.

En tiedä sen kolmannen yhteyttä tuntemiimme seurakuntiin. Mutta se on kuulemma prostestanttinen.

Iskun takana on yksi muslimiperhe, jolla on ollut yhteyksiä ISIS-järjestöön.

Olkoon näiden iskuissa kuolleiden perheet rukouksissamme. Ja samoin kaikki muutkin, joita uskonsa mukaan vainotaan, tänä päivänäkin.

Aiemmin helmikuussa, iski tero miekalla varustautuneena erääseen kirkkoon Yogyakartassa (haavoitti neljää), jossa olen myös pari kertaa poikennut. Muutama vuosi sitten iski tero kirkkoon Solon kaupungissa, jossa olen poikennut.

Viestini lukijalle ei liene epäselvää, että olen syystä tai toisesta jotenkin paremmin informoitu Indonesian tilanteista, kuin ihan tavallinen suomalainen sukankuluttaja. Asiaan saattaa liittyä se, että vaimoni on Indonesian kansalainen, eli minulle rakas - ja uskova - velipuoleni asuu siellä, samoin kuin itsekin olen siellä pitkään asunut.

Meille, jotka asumme turvallisessa kotiSuomessa, nämä asiat kuulostavat kovin vierailta ja etäisiltä. Mutta pyytäisin teitä muistamaan, että on alueita, joissa kristinusko ei ole mitenkään suosittu harrastus, esim. Indonesiassa, jossa on 86% muelimeja. Muslimien lisäksi siellä on hinduja, kristittyjä ja buddhalaisia, jotka ovat pitkään saaneet elää kohtuurauhassa keskenään. Kristittyjä noin 3%, minkä lisäksi toiset 3% katolisia. Indonesialaiset kun näet eivät laske katolisia kristityiksi. ;)

Pyydänkin teiltä esirukousta niiden puolesta, jotka asuvat alueilla, jossa kristinusko ei ole kaikkein terveellisin elämäntapa. ;)
oha
 
Viestit: 50
Liittynyt: 17. Helmi 2018 20:41
Paikkakunta: Taivasten valtakunta

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa

cron