Merten hapettomat alueet

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Touko 2018 19:26

Iltasanomat julkaisi artikkelin 1.5.2018, kuinka tutkijat ovat löytäneet Omaninlahdelta maailman suurimman valtameren hapettoman vyöhykkeen, joka on kooltaan Skotlantia suurempi. Artikkelin mukaan valtameri on tukehtumassa. Käyn kirjoituksessani läpi merten hapettomia alueita ja niiden syitä ja syyllisiä sekä samalla tuon esille sanoman vuosituhanten takaa, joka kertoo maailman merien saastumisesta ihmiskunnan viimeisinä päivinä sekä ainoasta oikeasta ratkaisusta, jonka ihminen voi tehdä tässä nykyisessä maailmanajassa.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/mertenh ... lueet.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 04. Touko 2018 09:54

Hyvä kirjoitus ja tärkeä aihealue seurata ja tutkia koko ajan tässä lopunajassa ja vaikka karmeita lupaa raamatun teksti/vanhat kirjoitukset niin ne tulee ja asenne on oltava kohdallaan kristityllä kun lähestymme katastrofia pikku hiljaa.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja oha » 09. Touko 2018 23:57

PetriFB kirjoitti:Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/mertenh ... lueet.html


Okei, Petri. Ollaanpa nyt ihan rehellisiä. Katson olevani tietyllä tasolla ammattini puolesta asiantuntija alalla, josta artikkelisi alkupuolella kirjoitat. Ja se on niin tarkasti asiaa, että ihmetyttää.

Kysyn ihan suoraan: mistä olet kopioinut tekstin asian ? Tuollaista ei suomalainen perussukankuluttaja omasta päästään kirjoittele.
oha
 
Viestit: 50
Liittynyt: 17. Helmi 2018 20:41
Paikkakunta: Taivasten valtakunta

Re: Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Touko 2018 00:05

oha kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/mertenh ... lueet.html


Okei, Petri. Ollaanpa nyt ihan rehellisiä. Katson olevani tietyllä tasolla ammattini puolesta asiantuntija alalla, josta artikkelisi alkupuolella kirjoitat. Ja se on niin tarkasti asiaa, että ihmetyttää.

Kysyn ihan suoraan: mistä olet kopioinut tekstin asian ? Tuollaista ei suomalainen perussukankuluttaja omasta päästään kirjoittele.


Kirjoitukseni lähdelinkeissä on asiaa käsitelty, joista olen sen alkupuolen kirjoittanut. Eli, olen alkupuolen kirjoittanut aika suoraan niistä lähteistä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja oha » 10. Touko 2018 00:24

PetriFB kirjoitti:Kirjoitukseni lähdelinkeissä on asiaa käsitelty, joista olen sen alkupuolen kirjoittanut. Eli, olen alkupuolen kirjoittanut aika suoraan niistä lähteistä.


OK. Onpa kyllä harvinaisen hyvin ja helposti ymmärrettävällä tavalla kirjoitettu tuo asia. En olisi varmaan itse kyennyt tuollaiseen selkokieliseen tuotokseen, vaikka ymmärrän tämän problematiikan aika hyvin. Nostan siis hattua sen tekijälle.

Meidän tunnettu maailmamme on tuhoutumassa, koska emme ihmiskuntana arvosta sitä maailmaa, jonka Jumalamme on luonut. Se, että sitä eivät maailmamme johtajat halua tunnustaa, on taas aivan selviö, kun ymmärtää kuka on tämän maailman ruhtinas.

Minulla itselläni on ilo olla mukana mm. projektissa, jossa tehdään uutta infrastruktuuria tuolle kyseiselle alueelle (lähi-Itä), jossa perusajatuksena on se, että mitään ihmisen tuottamia saasteita ei lasketa mereen. Ja olla mukana projektissa Meksikossa tuottamassa juomavettä käytännössä jätevedestä - siellä, missä puhdasta vettä ei enää ole. Kun kaikki on jo saastunutta.

Toisaalta tiedän, että se on vain väistämättömän siirtämistä hieman kauemmas. Ihmiskunta on tuhon tiellä, tuhon, jota ei voi käsitykseni mukaan enää kokonaan pysäyttää.

Vapautus saapuu aikanaan. Vapautus, jota luomakunta halajaa.
oha
 
Viestit: 50
Liittynyt: 17. Helmi 2018 20:41
Paikkakunta: Taivasten valtakunta

Re: Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Touko 2018 10:00

oha kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Kirjoitukseni lähdelinkeissä on asiaa käsitelty, joista olen sen alkupuolen kirjoittanut. Eli, olen alkupuolen kirjoittanut aika suoraan niistä lähteistä.


OK. Onpa kyllä harvinaisen hyvin ja helposti ymmärrettävällä tavalla kirjoitettu tuo asia. En olisi varmaan itse kyennyt tuollaiseen selkokieliseen tuotokseen, vaikka ymmärrän tämän problematiikan aika hyvin. Nostan siis hattua sen tekijälle.

Meidän tunnettu maailmamme on tuhoutumassa, koska emme ihmiskuntana arvosta sitä maailmaa, jonka Jumalamme on luonut. Se, että sitä eivät maailmamme johtajat halua tunnustaa, on taas aivan selviö, kun ymmärtää kuka on tämän maailman ruhtinas.

Minulla itselläni on ilo olla mukana mm. projektissa, jossa tehdään uutta infrastruktuuria tuolle kyseiselle alueelle (lähi-Itä), jossa perusajatuksena on se, että mitään ihmisen tuottamia saasteita ei lasketa mereen. Ja olla mukana projektissa Meksikossa tuottamassa juomavettä käytännössä jätevedestä - siellä, missä puhdasta vettä ei enää ole. Kun kaikki on jo saastunutta.

Toisaalta tiedän, että se on vain väistämättömän siirtämistä hieman kauemmas. Ihmiskunta on tuhon tiellä, tuhon, jota ei voi käsitykseni mukaan enää kokonaan pysäyttää.

Vapautus saapuu aikanaan. Vapautus, jota luomakunta halajaa.


Tuo oli hyvä kirjoitus ja kannanotto.

Jesaja ennusti aiheeseen liittyen mm. näin:
"Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut. Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu... Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton." (luvun 24 alkujakeista).

Sitten vielä merien saastumisesta nousi mieleeni 'sen toinen puoli'. Raamatussa kansanjoukkoja ja kansoja kutsutaan mereksi. Esimerkiksi Peto nousee merestä (Ilm. 13:1). Olen ajatellut, että ihmismeret saastuvat myös siinä mielessä, että ihmiskunnan moraali ja eettiset arvot rappeutuvat ja siten luopumus Jumalasta raivaa tietä pahuudelle. "Jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa" (Jes. 57:20).
Jukka
 

Re: Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 19. Touko 2018 16:38

Avaruusdokumenteissa on aikas briútaaleja malleja kosmisessa mittakaavassa esitettynä, Monessa muussa aurinkokunnassa planeettajärjestelmän "Jupiter" lähtee surffaamaan kohti emotähteään ja se sinkoaa lähempänä olevat planeetat kiertoradoiltaan tyhjään avaruuteen.."Jupiter" päätyy käristymään tähtensä lähelle jopa 3,5tunnin mittaiselle kiertoradalle.. Tällaisen "jupiterin" jäänne on planeetta Corot 7 b, jossa on niin kuuma, että laava kiehuu ja nousee ylös ja sataa kivinä takaisin alas.. tutkijat kommentoivat paikkaa "mikä helvetillinen maailma!"
pehmytpusu777
 

Re: Merten hapettomat alueet

ViestiKirjoittaja Linnea » 18. Elo 2018 12:38

Mm. monessa saippuassa käytetään mikromuovia, joka päätyy vesistöihin. Kansalaisaloite mikromuovin kieltämisestä kosmetiikassa on kalkkiviivoilla (nimiä tarvitaan 50 000), sen voi käydä allekirjoittamassa täällä: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2986

Monet suomalaiset kosmetiikkavalmistajat ovat jo korvanneet tuotteissaan mikromuovihelmet biohajoavilla vaihtoehdoilla, mutta maahan tuodaan vielä paljon kosmetiikkatuotteita, jotka sisältävät mikromuovia. Tästä johtuen mikromuovien käyttöä on rajoitettava lainsäädännöllä, joka estää myös mikromuoveja sisältävien tuotteiden maahantuonnin ja myynnin. Mikromuovit ovat kosmetiikassa täysin korvattavissa haitattomilla vaihtoehdoilla, joita on jo runsaasti markkinoilla.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron