David Pawson

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

David Pawson

ViestiKirjoittaja Linnea » 26. Huhti 2018 16:05

Kun törmäsin ensimmäisiä kertoja netissä David Pawsoniin, minulle tuli tunne että hänessä on jotain vierasta. Ojentakaa, jos olen väärässä.

Pawsonin Suomen vierailuja on isännöinyt Nokia Missio, Seinäjoen helluntaiseurakunta ja Tv7 (en tiedä onko muita).

Suomi24 sivusto ei ole hyvä paikka hakea opetusta, mutta poimin sieltä pari kommenttia:

Hänen toimintansa ja opetuksensa perustuu samaan kuin Saatanan ja esim. jehovantodistajien: "Onko Jumala todella sanonut?" Tähän samaan perustuu helluntaimessiaaninen uskonto. Se näennäisyyksillä, vedoten ihmisten huonoon asioiden tuntemukseen, muka fundamentalistisen raamatuntulkinnan kautta, haluaa käännyttää ihmisiä pois kristinuskosta.

Kannattaa seurata Pawsonin puhetta, kuinka hän heittää lauseen ilmaan, vaikenee, katsoo ovelasti yleisöä, joka röhähtää nauruun. Näin yleisö naurulla kieltää Jumalan sanan.
(Lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1396170 ... vid-pawson)

Esimerkki tästä tuolla toisessa ketjussa linkatussa puheessa ”Uskovat helvetissä” https://www.youtube.com/watch?v=idB0Sbw ... e=youtu.be kohdassa 20.00-20.16.


Jotkut sanovat, että Pawson ampuu ohi mutta hiuksen hienosti ja sitä on vaikea huomata. Mitä mieltä olette?



Lopuksi pidempi lainaus, jossa Pawsonin opetusten koettelua ja hänen sanomiaan asioita (kirjoittanut nimimerkki ReaAalto, lopussa olevan puheen suomennos Petteri Haipola):
ReaAalto kirjoitti:On tullut tutkittua Pawsoninkin opetukset.
Jumalan Sanan valossa hän paljastuu vääräksi profeetaksi, taitavaksi manipuloijaksi ja ihmisten kunniaa tavoittelevaksi.
Tässä kohtia jotka heti paljastavat hänet harhaoppiseksi.

Pawsonin opetuksia :

"Luther keskittyi niin kovasti vanhurskautumiseen uskon kautta, ettei hän jatkanut pyhittymiseen uskon kautta. Vanhurskautuminen voi olla evankeliumin ydin, mutta se ei ole koko evankeliumi. Me tarvitsemme enemmän kuin vanhurskautuksen. Me tarvitsemme pyhityksen. "
-----------------------------------------------------------------
Mitähän Pawson puhuu?
Kun Jumalan Sana nimittäin opettaa:

1.Korinttolaiskirje:
6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Mihin hän tähtää sekavilla opetuksillaan? Miksi hän sekoittaa pyhityksen ja vanhurskautuksen?
Miksi hän manipuloi kuulijoitaan?
Olen vakaasti sitä mieltä, että Pawson, niin korkeasti koulutettu kuin onkin, hän on silti väärä profeetta
ja Kristuksen sovitustyön pilkkaaja.Sillä yksikään uudestisyntynyt, Raamatun perustotuuden tunteva
uskova ei voi allekirjoittaa tuollaista opetusta.

Tässä jatkoa hänen oudoista kiemuroistaan:
------------------------------------------------

Sillä Jumala suunnittelee tekevänsä kokonaan uuden maailmankaikkeuden. Yritän kertoa vihreälle liikkeelle tätä asiaa. Heillä on valtava paniikki, koska he luulevat, että tämä on ainoa maailma, missä me voimme koskaan elää. Mutta vain me tiedämme maan päällä, että Jumalalla on suunnitelma tehdä uusi maailmankaikkeus. Ja hän on kertonut siitä uudesta maailmankaikkeudesta yhden asian, että se on täynnä vanhurskautta ja ainoat ihmiset, jotka pääsevät sinne sisälle, ovat vanhurskaita ihmisiä. Jos Jumala antaisi meidän elää siellä niin kuin me elämme nyt, niin me saastuttaisimme sen alka aikayksikön.

Me tarvitsemme pyhyyttä. Meidän täytyy tulla pyhitetyiksi uskon kautta eikä vain vanhurskautetuiksi uskon kautta. Vanhurskautuksessa Jumala kohtelee meitä ikään kuin me olisimme vanhurskaita. Hän kutsuu meitä pyhiksi. Mutta pyhityksessä hän tekee meistä vanhurskaita. Ja tekee meistä pyhiä. Ja se ensimmäinen (vanhurskautus) on vain sitä varten, että myös toinen (pyhitys) tulee mahdolliseksi. Hän eheyttää suhteemme Jumalaan vanhurskauttamisessa, jotta Jumala voi tehdä meistä hänen kaltaisiaan.

Minun vaimollani on vahva usko. Vahvempi kuin minulla. Mutta on yksi asia, mitä saarnaan ja mikä on hänestä erittäin vaikea uskoa. Ja hän kertoo minulle: Se on se, kun kerron hänelle, että eräänä päivänä hänen miehensä on oleva täydellinen.
Ja tiedättekö, mitä hän sanoi? Hän sanoi, että "jos perustan uskoni kokemukseeni, en voi uskoa sitä! Mutta yritän erittäin kovasti uskoa Raamatun perusteella." No, minä vastaan, että minun pitää uskoa, että eräänä päivänä minun vaimoni on täydellinen. Asia toimii molemminpäin.

Tätä on pelastuminen. Kun minä olen täydellinen, täydellisesti palautettu Jumalan kuvan kaltaiseksi. Olen niin Jeesuksen kaltainen, ettette voi huomata eroa. Minä en ole vielä pelastunut. Ja jos eläisit kanssani, niin tietäisit sen. Mutta olen matkalla. Ja odotan pelastustani. Kun saan olla täydellisesti vapaa synnistä ja itsestäni. Saan olla pyhä niin kuin Jumala on pyhä. Ja vanhurskas niin kuin hän on vanhurskas. Ja tämä on evankeliumin sanoma.

Se ei ole vain sanoma anteeksisaamisesta. Se on tarjous pyhyydestä. Rakastan tämän evankeliumin saarnaamista pahoille ihmisille. Saarnaan huipputurvallisissa vankiloissa Englannissa. Murhaajille. Huumekauppiaille. Jotka ovat vankilassa elinkautisrangaistusta kärsimässä. Ja minä kerron heille: He voivat olla hyviä! He voivat olla niitä ihmisiä, joita he ovat uneksineet olevansa parhaimmilla hetkillään.
Tämä on minun evankeliumini. Se on evankeliumi vanhurskaudesta, joka tulee Jumalalta.

Minä saarnaan paljon mustalaisleireillä. He ovat ihmisiä, jotka on heitetty yhteiskunnan ulkopuolelle. Heidän luonteensa on valehdella ja varastaa. Mutta minä sanon, että Jumala voi parantaa sen! Hän voi tehdä pahimmista ihmisistä parhaita ihmisiä! Tämä on ilosanomaa! (hyviä uutisia)
Minä tarjoan pyhitystä uskon kautta, jatkuvan uskon kautta. Voit vanhurskautua uskon kautta hetkessä, mutta pyhittyminen uskon kautta voi kestää eliniän. Mutta jonakin päivänä Jumala voi viedä päätökseen sen työn, mitä hän on tehnyt minussa ja tuoda minut esiin viattomana hänen armonsa valtaistuimen eteen.

Me käytämme liian usein sanaa "pelastuneet" menneessä aikamuodossa. Me käytämme sitä aina siinä merkityksessä, että se on tapahtunut ja mennyt ohi. Ihmiset sanovat minulle, "minä pelastuin 20 vuotta sitten Billy Grahamin kokouksessa". Tai he sanovat, "meidän kirkossamme pelastui seitsemän ihmistä viime sunnuntaina". Minä sanoin, "Ei, et pelastunut". "Ei, ette pelastuneet". "Sinä aloit pelastua siinä Billy Grahamin kokouksessa." "Teillä oli seitsemän ihmistä, jotka alkoivat pelastua viime sunnuntaina".

Kaikki meistä ovat alkaneet pelastua, me olemme matkalla! Pelastuksen tiellä. Mutta meidän pelastumisemme on silti vielä tulevaisuudessa.
Antakaa minun sanoa kolme sanaa Raamatusta. Otetaan Paavali, kirje roomalaisille 13. luku sanoo tämän:
pelastuksenne on nyt lähempänä kuin silloin, kun tulitte ensin uskoon (Room 13:11.)
Ja sanon teille, että tänään iltapäivällä teidän pelastuksenne on lähempänä kuin silloin, kun tulitte uskoon. Mutta se ei ole vielä tässä.
Ja otetaan vielä toinen kohta, kirje heprealaisille. Heprealaiskirje sanoo, että "Kristus ilmestyy toisen kerran, ei synnin (sovituksen) takia, vaan tuomaan pelastuksen niille, jotka häntä odottavat." Ja minä odotan häntä. Ja hän tuo minulle pelastuksen!
Ja sitten me menemme Pietarin ensimmäiseen kirjeeseen. Ja hän puhuu pelastuksesta, mikä odottaa ilmestymistään viimeisenä aikana.

Kukaan tällä areenalla ei ole vielä pelastunut. Mutta luotan, että olette kaikki matkalla. Ja että odotatte tulevanne pelastetuiksi – minä odotan! Eräänä päivänä David Pawson on täysin pelastunut! Ja tiedättekö, mitä minä huudan tuona päivänä? "Kerran pelastunut on aina pelastunut!" Ja se on ensimmäinen kerta, milloin se on totta.
Ja viimeiseksi, neljäs ongelmakohtani uskon kautta vanhurskauttamisessa.
Ei niin, että se olisi itsessään väärin. Se on kirkastettu ihana totuus. Mutta se ei ole koko totuus.

Olen jo sanonut, että se keskittyy Kristukseen. Mutta Saul eli aikana, jolloin kirkko ei ollut vielä löytänyt todella Pyhää Henkeä. Ja kun Luther keskittyi kolminaisuuden toiseen persoonaan, niin se oli hienoa. Mutta se ei kertonut paljoakaan kolmannesta persoonasta. Kun hänen esimiehensä haastoi hänet luostarissa, mies nimeltä von Staubitz, hän sanoi Lutherille: "Jos otat pois rukoukset pyhimyksille, reliikkien palvonnan, pyhiinvaellusmatkat pyhiin paikkoihin, niin mitä panet niiden paikalle?"
Ja Lutherin kuuluisa vastaus oli tämä: "Kristuksen!" Ihminen tarvitsee ainoastaan Jeesusta Kristusta. Se on totta. Mutta se on vain puoleksi totta. Ihminen tarvitsee myös Pyhää Henkeä. Ja tämä on suuri löytö 1900-luvulla. Se antoi vieläpä tammikuun 1. päivänä vuonna 1900.

Ja ihmiset palasivat Raamattuun ja huomasivat sieltä asioita, mitä he eivät olleet nähneet siellä aikaisemmin. He huomasivat, että kahta ihmistä Uudessa testamentissa kutsuttiin "kastajiksi". Useimmat ihmiset ajattelivat, että siellä on vain yksi! Johannes Kastaja. Mutta itse asiassa evankeliumi kertoo, että oli myös toinen, Johanneksen serkku, Jeesus. Ja Jeesus oli myös kastaja. Tiesittekö tämän?
Sana baptisti on kutsumanimi, mikä tarkoittaa "upottajaa", "kastajaa". Johannes oli kastaja. Ja hän sanoi, että Jeesus olisi oleva kastaja, upottaja. Mutta kun Johannes kastoi vedessä, niin Jeesus kastaisi heidät Pyhässä Hengessä.

Johannes sanoi kaksi asiaa serkustaan Jeesuksesta. Hän sanoi, että hän ottaa pois maailman synnin ja hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä.
Eikö olekin hämmästyttävää, että seurakunta on tarttunut kiinni vain yhteen eikä toiseen? Milloin kuulit viimeksi saarnaajan julistavan, että Jeesus tahtoo kastaa sinut Pyhään Henkeen? Sitä se sana tarkoittaa. Upottaa tai kastaa. Antaa Hengen virrata sinuun.

Ja silti vaikka kaikki neljä evankeliumia alkavat tällä lupauksella, kirkot ovat jättäneet sen huomiotta vuosisatojen ajaksi. Jeesus kastaja, kastaa Pyhässä Hengessä. Ja tämä löydettiin uudelleen 1900-luvun alussa. Ja sen mukana yliluonnollinen Hengen voima löydettiin uudestaan, minkä Pyhä Henki antaa. Parantamisen uudelleen löytäminen. Profetoiminen löydettiin uudelleen. Kielillä puhuminen. Puhuminen kielellä, mitä emme ole koskaan oppineet. Ja olemme vapautetut puhumaan Jumalalle sitä, minkä Henki antaa meille puhuttavaksi. Viisauden sanat, tiedon sanat. Lahjat tehdä ihmeitä.

Ennen kuin minut kastettiin Pyhässä Hengessä, niin en voinut sanoa, että palvelustehtävässäni olisi ollut koskaan ihmeitä. Mutta olen neljä kertaa käskenyt Jeesuksen nimessä säätä muuttumaan. Ja se on muuttunut välittömästi. Ja kahdesti se tapahtui kansallisen televisiolähetyksen aikana.
Mainitsin tämän kuvatakseni yksinkertaisesti sitä, että on olemassa kokonaan uusi ulottuvuus, joka odottaa meitä palvelustyötämme varten. Me elämme viimeisiä päiviä. Ja viimeiset päivät ovat Hengen aikoja. Ja ne alkoivat helluntaina.

Ja tämä uusi virta, kun astumme 2000-luvulle, on laajin ja nopeimmin kasvava suuntaus kristikunnassa. 2000-luvun seurakunta on oleva karismaattinen ja sillä on oleva Pyhän Hengen yliluonnolliset armolahjat. Jumala vuodattaa armossaan Henkeään. Ja jos Jeesus ei olisi astunut ylös taivaaseen, mitään tästä ei olisi voinut tapahtua. Ja siksi minä olen niin iloissani saadessani saarnata ylösnousemuksen päivänä.
Johannes Kastaja sanoi: "Hän (Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä!" Mutta hän ei tehnyt sitä koskaan ollessaan maan päällä. Hän paransi sairaita, ajoi ulos riivaajia, herätti kuolleita, mutta ei koskaan kastanut ketään Pyhässä Hengessä.
Viimeisenä iltana ennen kuin hän kuoli, hän sanoi, että "on parempi teille, että minä jätän teidät. Minä palaan kotiin Isäni luokse, mutta ensimmäinen asia, mitä minä teen, on se, että minä lähetän jonkun ottamaan oman paikkani. Toisen vierellä kulkijan, Pyhän Hengen."

Ja kesti vain muutaman päivän siitä, kun hän oli mennyt takaisin taivaaseen, kun Pyhä Henki vuodatettiin. Ja jopa hänen äitinsä, Mirjam, puhui kielillä, oletteko tästä kuulleet? Tarkistakaa tämä Raamatuistanne.
Ja se oli alku miljoonille, jotka oli määrä kastaa Pyhässä Hengessä, ja saivat voiman todistaa Jeesuksesta ei vain huulillaan, eikä elämällään, vaan myös käsillään, ja tehdä niitä samoja tekoja, mitä hän (Jeesus) teki.

Yksi merkittävimpiä Jeesuksen lupauksia on tämä: te tulette tekemään suurempia tekoja kuin nämä ovat. Ja monet kysyvät minulta, "David, mitä nämä suuremmat teot ovat?" Ja minä sanoin: "Älkää vaivatko päätänne sillä asialle ennen kuin voitte tehdä kaikkea sitä, mitä hän teki!" Sen jälkeen olet valmis jatkamaan suurempiin tekoihin.
Tässä olivat ne varaukset, mitä minulla on. Kiitos Jumalalle Lutherista! Kiitos Jumalalle sen asian uudelleen löytämisestä, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta! Kiitos Jumalalle siitä, että hän teki Raamatusta meidän auktoriteettimme. Mutta Henki sanoo, että aika on tullut saattaa päätökseen Lutherin alkama uskonpuhdistus. Pyhityksellä uskon kautta. Riskeeraamalla elämämme, jos se on tarpeellista, niin että näytämme luottamuksemme häntä kohtaan. Tulemalla kolminaisuusopin kannattajiksi. Eikä vain teoriassa vaan myös käytännössä. Niin että meillä on jatkuva tietoinen yhteys Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kanssa.

Me uskomme kolminaisuuteen, joten toimikaamme sen mukaan! Ja Jumala saakoon tästä kunnian. Aamen.
David Pawsonin toisen puheen otteita
Kirjoituksen lähde on hänen puheensa illan kokouksessa 17.5.2007, mikä on ollut kuultavana Googlen videona osoitteessa
http://video.google.com:80/videoplay?do ... 98&q=david pawson
Nämä ovat Pawsonin omia sanoja, mitään niihin lisäämättä ja mitään niistä pois ottamatta.

---Lainaus puheesta alkaa---
Uuden testamentin kaste on niille, jotka kääntyvät pois synneistään ja uskovat Jeesukseen. Minulla on erittäin korkea käsitys sakramenteista. En usko, että kaste on symboli (eli kuva) mistään. Ja kerron teille kaksi tarinaa kuvatakseni tätä.
Kotikaupungissani on nuori mies, joka oli helvetin enkeli – täydelleen sellainen, jolla oli m oottoripyörä. Hän käytti huumeita. Ja Herra löysi ja pelasti hänet. Hänestä tuli uusi mies ja hän tiesi, että hänen pitäisi tulla kastetuksi, mutta hän ei halunnut sitä, koska hänellä oli rinnassaan tatuointi: kuva saatanasta, paholaisesta. Ja hän huomasi, että kun ihminen menee veteen, niin hänen paidastaan tulee läpinäkyvä. Ja hän sanoi, ettei hän kehtaa tulla kastetuksi. Ihmiset näkevät paholaisen ruumiissani.

Niin hän meni paikalliseen sairaalaan ja puhui plastiikkakirurgin kanssa. Ja hän sanoi, "Voitteko ottaa pois sen tatuoinnin ruumiistani; haluan tulla kastetuksi?" Ja kirurgi sanoi: "Kyllä minä voin. Me voimme polttaa sen pois, mutta siihen jää silloin arpi. Tai me voimme irrottaa ihoa reidestäsi ja siirtää sen rintaasi, mutta siihen menee paljon aikaa ja se maksaa sinulle paljon rahaa." Poika sanoi, ettei hänellä ole vaadittavaa aikaa eikä rahaa.

Ja hän pyysi joitakin ystäviään kastamaan hänet. Ja he tekivät sen uima-altaassa erässä puutarhassa. Ja kristityt ympäröivät uima-altaan. Ja poika meni alas veteen hautaamaan menneisyytensä. Ja hän nousi ylös vedestä ilman tatuointia! (naurahtelee iloisesti)
Tiesittekö, että voimme pestä paholaisen pois vedellä? (naurahtelee iloisesti) Tämä poika ei ajattele, että kaste on pelkkä symboli. Hän sanoo, että "se otti paholaisen pois minusta!" (naurahtaa iloisesti ja innoissaan)

Kävin tapaamassa baptistipastoria Pohjois-Lontoossa. Ja hän kertoi minulle mitä eriskummallisimman tarinan. Hän sanoi, "Kun olin koulupoika, minulla oli erittäin läheinen ystävä." Hän sanoi, että "Me olimme erottamattomat." Mutta hän sanoi, "Kun lopetimme koulunkäynnin, niin menetimme kosketuksen toisiimme".
Ja hän sanoi, "Tiedän nyt, että menimme aivan eri suuntiin." Hän sanoi, "Minusta tuli kristitty ja sitten seurakunnan pastori. Mutta hän sekaantui huumeisiin ja rikoksiin, ja meni alas ja alas. Ja lopulta hän päätti tehdä itsemurhan. Mutta ennen kuin hän riisti itseltään hengen, hän muisti ystävänsä kouluajoilta. Ja hän ajatteli, että 'jos vain voisin saada yhteyden tähän kouluystävääni, niin hän voisi auttaa minua'. Mutta hän ei tiennyt, missä hän oli.

Niinpä hän meni henkioppaan eli meedion luokse ja kysyi: 'Saatko selville, missä minun ystäväni on?' Meedio vajosi transsiin ja sanoi: 'Näen sen talon, missä ystäväsi asuu.' Ja hän (nainen) kuvaili yksityiskohtaisesti taloa. Ja sanoi, että se on erään puiston reunalla, missä oli puita. Ja hän sanoi, ettei saa selville mitään muuta kuin että se on Pohjois-Lontoossa. Mutta minulla on joitakin pahoja uutisia sinulle. Ystäväsi on kuollut ja voin kertoa sinulle päivän, jolloin hän kuoli.

Mutta poika lähti Lontooseen. Ja hän etsi viikkojen ajan taloa, mikä sopisi tähän kuvaukseen. Ja hän sai selville, että hänen ystävänsä oli elossa ja asui siinä talossa. Ja tämä ystävä kertoi (minulle), miten hän johdatti tämän miehen Herran luokse ja pelasti hänen elämänsä.
Mutta tämä ystävä kertoi (hänelle), että 'oli outo asia, kun meedio kertoi minulle, missä sinä asuit ja sanoi minulle, että sinä olit kuollut! Ja kertoi minulle, minä päivänä sinä kuolit!' Ystäväni kysyi, 'mikä päivä se oli?' Ja sanoi, että 'se oli minun kasteeni päivä!'
Henki tietää hyvin, milloin sinä kuolet Kristuksen kanssa.

Herra haluaa seurakunnan, missä on vain uskovia. Siksi meidän täytyy asettaa, mihin minä uskon, kasteen rajat sinne, missä niiden tulisi olla ja lopettaa epäuskoisten kastamisen. Niin että seurakunnan jäsenyys on sellainen kuin Herra haluaa sen olevan.
Ymmärrän, että lähestyn erittäin herkkää aluetta, mutta minun on oltava rehellinen teidän kanssanne. Vauvojen kastaminen on loppumassa ja mitä nopeammin se tapahtuu, sitä parempi.
Jumalalla ei ole lapsenlapsia. Hänellä on vain lapsia! Sinä et voi periä paikkaa hänen kansansa joukossa. Sinä voit periä paikan Israelissa, jos isäsi oli juutalainen tai äitisi on nyt juutalainen. Mutta kukaan ei voi periä paikkaa Jumalan kansassa tänä päivänä. Meidän täytyy tulla adoptoiduiksi pojiksi ja tyttäriksi, jokaisen meistä.

(Lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/6358786 ... rmoitettu-)
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 21. Tammi 2020 14:15, muokattu yhteensä 4 kertaa
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja Juhani » 27. Huhti 2018 00:11

Kiitos sinulle Linnea varoituksesta! On monesti eri asia mitä sananjulistajat puhuvat, kuin se mitä Raamattu asioista todellisesti kertoo. Meidän tulee ja täytyy koetella kaikki Raamatun valossa kuten Jumalan sana meitä opettaa sekä paljastaa kaikki eksytykset.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 27. Huhti 2018 07:58

Tähän mennessä mitä Pawsonia olen kuunnellut tai lukenut niin hyvää tekstiä ja puhuu synnistä kuten kuuluu ja siitä ,että todella kristityn matka on matka viimeiseen hengenvetoon saakka täällä maanpäällä tämän lihan olomuodossa ja kilvoitus on loppuun saakka.
Sellaiseen satuhahmoon kuin virheettömään ihmiseen en kuitenkaan usko ja opettajat on ihan myös ihmisiä ja tekee virheitä ja jos ulkomuistista puhuu niin kelle tahansa myös meistä käy niitä lipsahduksia .

Se ,että ihminen on siistissä vaatteissa ja jakaus hyvin laitettu ei tee ihmisestä paholaisen asianajajaa saati jos käy sellaisissa tilaisuuksissa puhumassa ,jossa todella tarvitaan puhetta synnistä ..parannuksenteosta ..synninhylkäämisestä ...kerrotaan .kuinka monta kertaa UT puolella varoitetaan synnistä yms .
Voimme kysyä ..entäpä jos Jumala on sallinut lähettää Pawsonin puhumaan ns synninpesäkkeisiin ,jossa kristityt ovat eksyneet oikein laumoina väärän hengen vaikutuksesta??

Halvan armon eksytys ja siinä osaalue on ,että olen pelastettu JO vaikka matka on kesken kuitenkin.Se vaan osoittaa sen mielettömyyden ,kuinka Jumalan sana on käännetty ylösalaisin ja pahimmillaan armo on valjastettu palvelemaan syntiä .Eksytys on vahva kristittyjen joukossa .

Sitä olen seurannut videoista onko Pawsonilla korvanappia yms kun näet ikää tulee koko ajan lisää hänellekkin ja vaikka kirjoituksia osaa niin ...toivotaan ,että muisti ei tee tepposta ja niitä lipsahduksia ei sattuisi.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja Juhani » 27. Huhti 2018 10:27

Joo, näin se menee. Me ollaan kaikki vajavaisia Herran palvelijoita, joilla on kilvoittelu vielä kesken.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Huhti 2018 11:08

*
Alussa hän opetti tosi hyvää, mutta myöhemmin minusta tuntui, että siinä se tökki, koska alussa meni hyvin, mutta myöhemmin tuntui tulevan lisää opetuksia opetuksen päälle, mitä opetuksen kokonainen tarkoitus on kyseessä. Se jäi epäselväksi. Siten lopetin katsomasta hänen ohjelmaa, koska hän ei avannut ymmärrystä jokaiseen opetukseen, vaan kokoajan opetuksien päälle tuli uusia opetuksia - avaamatta ollenkaan jokaisen opetuksen kokonaista tarkoitusta.

Yleensä opettamisen armolahjaan kiteytyy se "ymmärryksen avaaminen" opettaessaan. Se tuntuu puuttuvan David Pawsonilta. Hänelle esitettiin mielipiteensä siitä joulusta ja hänen mukaan se on ihan ok ja vielä hän itse suosittelee lukemaan vasta uskoontulleille uskoville Matteuksen kirjeen, mutta minulle Jumala kehotti lukemaan Johanneksen kirjeen luettavaksi. Johanneksen evankeliumissa on enemmän niitä, mitä Matteuksen kirjeeltä puuttuu esim. Isän rakkaus, Sanan merkitys, Kristuksen asema, jne. Tuntuu, että David on enemmän järkiperäinen opettaja, opettaessaan "järjen perässä".
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja Juha » 29. Huhti 2018 00:29

Linnea kirjoitti:Kun törmäsin ensimmäisiä kertoja netissä David Pawsoniin, minulle tuli tunne että hänessä on jotain vierasta. Ojentakaa, jos olen väärässä.


Minulla ei tällaista kokemusta ole laisinkaan, päin vastoin. Minä pidän Pawsonia raittiina, viisana ja suoraselkäisenä opettajana.


David Pawson on eksyttäjä. Luulisi tuon huomaavan puolella silmälläkin vain katsellessa hänen olemustaan.

Hänen toimintansa ja opetuksensa perustuu samaan kuin Saatanan ja esim. jehovantodistajien: "Onko Jumala todella sanonut?" Tähän samaan perustuu helluntaimessiaaninen uskonto. Se näennäisyyksillä, vedoten ihmisten huonoon asioiden tuntemukseen, muka fundamentalistisen raamatuntulkinnan kautta, haluaa käännyttää ihmisiä pois kristinuskosta.

Kannattaa seurata Pawsonin puhetta, kuinka hän heittää lauseen ilmaan, vaikenee, katsoo ovelasti yleisöä, joka röhähtää nauruun. Näin yleisö naurulla kieltää Jumalan sanan.

(Lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1396170 ... vid-pawson)


Helluntaimessiaaninen uskonto? Viestin kirjoittaja kuulostaa uskonnolliseen sakramentaalisuuteen ja perinteisiin uskovalta henkilöltä. Kyseinen viestihän löytyy viestiketjun alta mihin on linkattu Pawsonin opetuksia koskien joulua ja sen viettoa. Pawson arvostelee joulun viettämistä. Joillekin henkilöille joulun ja sen viettämisen arvostelu on kova pala. (Viettäköön kukin joulua tahoillaan jos viettää mutta Raamattu ei joulun viettämistä tunne tai opeta, sen vuoksi asia on kriittisen tutkiskelun arvoinen asia myös minun mielestäni.)

Loppuosa sitaatista onkin sitten pelkkää mielikuvien luontia sillä perusteella että suhtaudutaan jo valmiiksi henkilöön epäsuotuisasti. :)


Esimerkki tästä tuolla toisessa ketjussa linkatussa puheessa ”Uskovat helvetissä” https://www.youtube.com/watch?v=idB0Sbw ... e=youtu.be kohdassa 20.00-20.16.


En tiedä ymmärsinkö tämän kohdan pointtia? Onko tällä tarkoitus viitata tuohon yleisön nauramiseen? Jos on niin en ymmärrä että mitä väliä sillä on jos joku välillä naurahtaa(?) se on ihan normaali, inhimillinen reaktio. Ei se tee kenestäkään eksyttäjää. Eikä edes liippaa läheltä että tekisi. Täysin hatusta keksitty peruste.


Jotkut sanovat, että Pawson ampuu ohi mutta hiuksen hienosti ja sitä on vaikea huomata. Mitä mieltä olette


Kaikista julkisesti toimivista julistajista voidaan sanoa ihan mitä tahansa. Pawson ei "ammu ohi", mitä tulee evankeliumiin ja pelastukseen ja kristillisen uskon kannalta olennaisiin asioihin. Joissain yksittäisissä oppikysymyksissä voi tietysti erehtyä, kuten kuka tahansa muukin, mutta ei missään vakavassa.


Lopuksi pidempi lainaus, jossa Pawsonin opetusten koettelua ja hänen sanomiaan asioita:
ReaAalto kirjoitti:On tullut tutkittua Pawsoninkin opetukset.
Jumalan Sanan valossa hän paljastuu vääräksi profeetaksi, taitavaksi manipuloijaksi ja ihmisten kunniaa tavoittelevaksi.
Tässä kohtia jotka heti paljastavat hänet harhaoppiseksi.

Pawsonin opetuksia :

"Luther keskittyi niin kovasti vanhurskautumiseen uskon kautta, ettei hän jatkanut pyhittymiseen uskon kautta. Vanhurskautuminen voi olla evankeliumin ydin, mutta se ei ole koko evankeliumi. Me tarvitsemme enemmän kuin vanhurskautuksen. Me tarvitsemme pyhityksen. "
-----------------------------------------------------------------
Mitähän Pawson puhuu?
Kun Jumalan Sana nimittäin opettaa:

1.Korinttolaiskirje:
6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Mihin hän tähtää sekavilla opetuksillaan? Miksi hän sekoittaa pyhityksen ja vanhurskautuksen?
Miksi hän manipuloi kuulijoitaan?
Olen vakaasti sitä mieltä, että Pawson, niin korkeasti koulutettu kuin onkin, hän on silti väärä profeetta
ja Kristuksen sovitustyön pilkkaaja.Sillä yksikään uudestisyntynyt, Raamatun perustotuuden tunteva
uskova ei voi allekirjoittaa tuollaista opetusta.


Mielestäni Pawson vain muistuttaa siitä että ei pidä unohtaa sitä että synneistä tulee tehdä myös parannusta ja elää pyhää elämää. Hänen ensimmäinen lauseensakin sitaatissa paljastaa syyn siihen miksi hän nyt sanoo tuossa kohtaa sen mitä sanoo. Kyllä sellaista opetusta on liikkeellä että puhutaan kyllä uskosta mutta sitten jätetään puhumatta parannuksenteosta synnin suhteen.

Mielestäni Pawsonin sanat on tulkittu Haipolan toimesta vähän oudosti. Haipola tosin ei ole pätevä arvostelemaan Pawsonia vääräksi profeetaksi kun itse ei usko Jeesuksen jumaluuteen edes. Se tekee hänet itsensä ei-kristityksi. Pawsonilla tällaista harhaoppia en ole nähnyt.

Noista lopputeksteistä (pitkät pätkät tekstiä jota en lainaa tähän viestiin) en oikein tajunnut, että mikä niissä Haipolan mielestä mätti / en jaksa tarkemmin tutkia lävitse kun jo alussa mielestäni tuntuu siltä että Haipola ei alkuunkaan ymmärrä sitä mitä Pawson puhuu.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja Ariel » 29. Huhti 2018 00:36

Näen asian pitkälti samoin kuin Juha, eli tässä keskustelussa ja varsinkin avausviestissä esitetyt ja lainatut perustelut tuntuvat kyllä aika hakemalla haetuilta ja kummallisilta.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja Linnea » 29. Huhti 2018 11:57

Kiitos vastauksista.

Juha kirjoitti:
Linnea kirjoitti:Esimerkki tästä tuolla toisessa ketjussa linkatussa puheessa ”Uskovat helvetissä” https://www.youtube.com/watch?v=idB0Sbw ... e=youtu.be kohdassa 20.00-20.16.


En tiedä ymmärsinkö tämän kohdan pointtia? Onko tällä tarkoitus viitata tuohon yleisön nauramiseen? Jos on niin en ymmärrä että mitä väliä sillä on jos joku välillä naurahtaa(?) se on ihan normaali, inhimillinen reaktio. Ei se tee kenestäkään eksyttäjää.


Nauru on tietenkin normaalia, mutta tässä nauratetaan yleisöä sillä, että Raamatussa sanotaan ettei aviorikosta tai murhaamista saa ajatella. Myös avioliittoa käsittelevässä opetuksessa muistan että Pawson saa yleisön nauramaan sille, että hän on ajatellut vaimonsa murhaamista. Kovin vähän olen Pawsonin opetuksia kuunnellut ja siksi kyselenkin muiden kokemuksia. Tuo ajatus vaan alkoi häiritsemään, että jos ihmiset alkavat naurulla suhtautumaan näin vakaviin synteihin, kyllä se voi alkaa pehmentämään moraalia. Tähän suuntaan Raamattu ei meitä kuitenkaan ohjaa.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja Linnea » 29. Huhti 2018 13:19

Teksti pidemmästä lainauksestani on Rea Aallon nimellä kirjoitettu, ei Haipolan. Haipola on vain suomentanut loppuosassa olevan Pawsonin puheen. Rean ”susilista” vaikuttaa oikeansuuntaiselta http://vapaasana.swedishforum.net/t16-s ... vaatteissa.
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 17. Syys 2019 16:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: David Pawson

ViestiKirjoittaja Juha » 29. Huhti 2018 13:23

Nauru on tietenkin normaalia, mutta tässä nauratetaan yleisöä sillä, että Raamatussa sanotaan ettei aviorikosta tai murhaamista saa ajatella. Myös avioliittoa käsittelevässä opetuksessa muistan että Pawson saa yleisön nauramaan sille, että hän on ajatellut vaimonsa murhaamista. Kovin vähän olen Pawsonin opetuksia kuunnellut ja siksi kyselenkin muiden kokemuksia. Tuo ajatus vaan alkoi häiritsemään, että jos ihmiset alkavat naurulla suhtautumaan näin vakaviin synteihin, kyllä se voi alkaa pehmentämään moraalia. Tähän suuntaan Raamattu ei meitä kuitenkaan ohjaa.


Kun tuota kohtaa (20 min) katsoo vähän taaksepäin, niin huomaa että kyseessä on siis tilanne missä Pawson kertoo ei-uskovasta miehestä joka pyrki elämään vuoden ajan VT:n ja UT:n käskyjen mukaan ja epäonnistui siinä surkeasti. Mies myös kertoi että UT:ssa on enemmän käskyjä ja ne ovat vaikeampi pitää. Tälle asiayhteydelle yleisö siis nauraa, ei aviorikokselle syntinä. Kannattaa katsoa videota enemmän kokonaisuutena niin saa tasapainoisemman kuvan. Yleensä kristillisissä piireissä mainostetaan sitä miten VT on täynnä käskyjä (613) mutta sitten kerrotaan että UT:ssa niitä onkin enemmän. Lisäksi kun tuota videota katsoo niin suhteutettuna aika vähän ihmiset siellä yleisössä nauravat, suurimman osan ajasta ovat hiljaa ja kuuntelevat. Mielestäni ei ole mitään aihetta leimata Pawsonia joksikin jonka tarkoitus on vain naurattaa yleisöä. Mikä tahansa voidaan saada näyttämään miltä tahansa jos otetaan yksittäinen tai muutama kohta ja sivuutetaan sitten koko muu video.

Eikä nauraminen vielä välttämättä kerro siitä että johonkin asiaan ei suhtauduta vakavasti. Nauru itsessään voi olla myös merkki esimerkiksi hämmennyksestä tai olla tapa käsitellä vaikeitakin asioita. Kaikessa on oleellista tilannetaju ja laajempi konteksti, että missä ja millaisessa tilanteessa nauretaan, kuinka ison painotuksen nauru saa jne.

En ole Pawsonilta nähnyt koskaan sellaista opetusta että syntiin suhtauduttaisiin keveästi, päinvastoin.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron