STIGMAT? Tulee Äänestys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mitä STIGMAT ovat mielestäsi?

Merkki TOSI-uskovaisesta ja opetuslapsesta ja Herran seuraajasta
0
Ei ääniä
Itse tehty huijaus jolla esitetään tosiuskovaista
3
100%
yliluonnollisia ilmiöitä, mutta ei liity uskoon
0
Ei ääniä
Paholaisen metkuja
0
Ei ääniä
jokin muu - mikä
0
Ei ääniä
KANADA!
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä : 3

STIGMAT? Tulee Äänestys

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 30. Maalis 2018 09:11

Pitkäperjantaina monissa paikoissa saattaa esiintyä stigmoja..mitä mieltä te olette?
Joillekin se on TOSI-uskovaisen merkki, jollekin huijausta,joillekin paholaisen metkuja..

Jos joku ei muista mikä on stigma, se on Jeesuksen haavojen saamista kehoonsa, esimerkiksi vertavuotavia haavoja kämmenin ja valkoihin ja kylkeensä :o :o
pehmytpusu777
 

Re: STIGMAT? Tulee Äänestys

ViestiKirjoittaja paa » 30. Maalis 2018 12:19

Sanoisin että huijaus. Korkeintaan paholaisen metkuja.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: STIGMAT? Tulee Äänestys

ViestiKirjoittaja Juha » 30. Maalis 2018 13:07

Huijausta tai riivaajista lähtöisin. Ilmiötä on lähinnä katolisen kirkon piirissä esiintynyt ja katolinen kirkko ei edusta raamatullista kristinuskoa. Raamattu ei puhu mistään stigmoista eikä kyseinen ilmiö ole raamatulla perusteltavissa.

http://www.theoccultmuseum.com/divine-s ... -stigmata/

Linkissä on kuvia aiheesta ja kerrotaan 7 eri henkilöstä jotka tai joiden väitetään omanneen stigmoja. Kerrotaan myös että olisivat saaneet jonkinlaisia kykyjä niiden mukana, parantamista, profetointia, levitaatiota ja kykyä olla kahdessa eri paikassa yhteen aikaan...

Näiden "stigmojen" tarkoitus on mielestäni vain siinä että uskonnolliseen ilmapiiriin saadaan jotain millä pröystäillä, hurskastella ja näytellä että ollaan jotain pyhimyksiä. Linkissä kerrotaan myös miten näitä stigmaatikkoja kanonisoitiin katolisen kirkon toimesta, eli käsittääkseni tarkoittaa että laitettiin "pyhimysten" joukkoon. Tällainen toiminta on syrjivää ja epäraamatullista. Tämä kaikki kertoo siitä että ei ole Jumalasta lähtöisin koko touhu.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: STIGMAT? Tulee Äänestys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Maalis 2018 14:38

Minä en oikein ymmärrä tuota ilmiötä enkä ole koskaan sitä nähnyt livenä, vaikka olen monenlaisissa jutuissa käynyt.
Tuota kai perustellaan niillä Raamatun jakeilla, missä Paavali sanoo omassa lihassaan täyttävänsä sen mikä puuttuu Kristuksen ahdistuksista (Kol.1:24). Ei Raamatussa kuitenkaan sellaisista vertavuotavista käsiin ilmestyvistä haavoista puhuta. Toisaalta ilman mitään todellista kosketuspintaa tähän ilmiöön siitä ei oikein voi sanoa juuta eikä jaata, joten en voi äänestää.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron