Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Maalis 2018 13:20

Raamatun vertaileminen kreikan ja heprean sanoilla voi olla hankalaa. Pitäisi löytää molemmista kielistä sekä väärää että oikeaa yhteyttä tarkoittavat sanat, niin tällainen vertailu olisi loogista.

Hepreaa osaan vähän puhua ja tuo 'echad' tarkoittaa minulle ihan vain yhtä. Siis jos hepreaksi lasketaan 'yksi-kaksi-kolme', niin se on 'echad-shtaim-shalosh'. Sanaan ei sisälly merkitystä oikeasta tai väärästä, vaan vain yhdestä. Kreikkaa en osaa yhtään.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Maalis 2018 15:20

*
Minulla on kreikankielinen [suomennettu] Raamattu ja lisäksi heprean-, kreikan- ja suomenkielinen Raamattu kotosalla. Kun siinä kreikankielen Raamatun käännöksessä mainitaan esimerkiksi 'oikoumene', niin siinä jakeessa puhutaan maailmasta, maanpiiristä, eksyttäjästä, maailman villitsijästä ja saatanasta. Hepreankielen Raamatun kohdassa 'echad' mainitaan, missä puhuu ykseyden muodosta.

Ilm. 12:9 και εβληθη ο δρακων ο μεγας ο οφις ο αρχαιος ο καλουμενος διαβολος και σατανας ο πλανων την οικουμενην ολην εβληθη εις την γην και οι αγγελοι αυτου μετ αυτου εβληθησαν

Tässä olisi tekstikuva, jonka minä itse tein, kun otin kopion minun heprean-, kreikan ja suomenkielisen Raamatun kohdasta. siinä esimerkiksi Ef. 4:13 kohdassa lukee 'echad' hepreaksi. Näin peukalo keskellä kämmentä pääsee tuntemaan selkeää erotusta suomenkielen Raamatun avulla. Mutta en vielä tiedä, miten hepreaksi siinä Ilm. 12:9 kohdassa luetaan, missä mainitaan maailman villitsijästä ja saatanasta. Pitäisi kysyä siitä yhdeltä tuttavalta, joka osaa hepreaa ja kreikkaa. Ollaan joskus meilailtu sähköpostilla. Hän on itse opettaja, joka opettaa hepreaa ja kreikkaa.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja Tapani » 21. Maalis 2018 10:03

PetriFB kirjoitti: Nykyaikana monet Jumalan kutsun saaneet paimenet sekä sanan palveluksessa olevat ovat hylänneet Herran antaman tehtävän ja he ovat vastaanottaneet sielullista riivaajien viisautta perinteiden, väärien oppien ja eksytysten kautta ja sitä kautta antautuneet palvelemaan epäjumalia, vaikka ovatkin luulleet palvelevansa Jumalaa. Sydämen ympärileikkaamattomuus on tänä päivänä sielullista riivaajien viisautta, uskonnollisia perinteitä, vääriä oppeja sekä eksytystä ja valhehenkien manifestaatioihin osallistumista. "Toronto siunauksen" eksytys on ollut monille vapaan suuntien sanan palvelijoille lähtölaukaus sokaistumiseen, josta on seurannut naisvanhinten ja johtajien hyväksyminen vastoin Jumalan sanan totuutta. Ekumeniaan osallistuminen ja sen hyväksyminen on kuin sinetti lähes täydelle sokaistumiselle sekä valheen hyväksymiselle. Lopullinen sokeutuminen valheen ja petoksen hyväksymiselle on enää muutamien millien päässä.

Riivaajien viisautta ei saa tuoda sisälle Uuden Liiton Herran temppeliin, joka on Jumalan seurakunta, Jumalan armosta pelastetut ihmiset.



Kommentoin tätä riivaajien viisautta, Jaakob 3 kertoo, mistä tunnistaa riivaajien viisauden:

9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10. samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
12. Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Eli se on katkeruutta ja kiivaisuutta, ei lempeyttä eikä rauhaa. Eli hengen hedelmät puuttuu, kuten Jeesus kertoi mistä tunnistaa väärät profeetat: heidän hedelmistään.

Matteus 6

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä ja päinvastoin, eli nämä seuraavat väistämättä oikeaa uskoa ja päinvastoin. Riivaajien viisaus on siis viisautta, kyse ei ole siis pelkästään tietämisestä se voi olla oikeaakin, mutta sanan mukaan ojentautuminen puuttuu. Toki väärä oppi paljastaa myös riivaajien viisauden, mutta ennen kaikkea sanan mukaan ojentautuminen, se on paras keino arvioida ihmistä.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron