Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Maalis 2018 19:11

Puhuin puhelimessa erään Herraa lähellä olevan sanan palvelijan kanssa. Kun puhuimme puhelimessa, niin varsin pian huomasin ja ymmärsin, että tämä Herran sanan palvelija on käynyt elämässään läpi syvälle luotaavat koettelemukset ja ahjot, jonka tähden hän kykeni murtamaan minulle sanan rukiista leipää, joka ei ole enää teoriaa, vaan Kristuksen suloisen tuoksuista syvällistä sanomaa. Kun hän puhui ja kertoi minulle elämästään ja mitä Raamattu opettaa, niin sydämelleni nousi voimakas asia ja opetus, josta veljeni Herrassa puhui. Minä en varmasti kykene ilmaisemaan asiaa yhtä syvällisesti kuin veljeni Herrassa, mutta tuon sitä esille sen verran mitä koen Herran laskeneen siitä sydämelleni. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/jumalas ... lijat.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja rpe » 17. Maalis 2018 19:33

Osaatko Petri hyvä kertoa tarkemmin, mitä lopulta halusit tällä kirjoituksella sanoa? Sitä, että eri tavalla ( kuin esim sinä?) Raamattua tulkitsevat ja uskoa elävät tullaan ”ennallistamisvaiheessa” siirtämään syrjään? Keitä sitten jää jäljelle? Ymmärrettävästi itse kuulut ehkä kuitenkin Hesekielen maailman uskollisiin palvelijoihin?
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 18. Maalis 2018 10:24

rpe...voin vastata tuohon ,ketkä jäävät jäjelle ........Jäljelle jäävät ne ,joilla on Rakkaus Totuuteen eli Kristuksen ominaisuuteen eli Häneen itseensä.
Parasta aikaa ihmisiä eksyy .. eksyy pois Kristuksesta ja sanon valitettavasti siis todella valitettavasti sillä ei ole mitään hyvää siinä ,että yksikään eksyy ,mutta niin vaan käy.
Ihmiset kulkevat rinnakkais evankeliumissa ...siinä on suvaitsevainen armo eli ihminen itse armahtaa itsensä armon avulla ollen itse armollinen tuomari ja siinä armossa saa tehdä syntiä sillä Jeesus muka ennalta on puhdistanut synnit maailmasta jokaisen kohdalla ja tarvitsee vain sanoa Herra herra ,mutta tuo kaikki on suurta valhetta niin suurta ja ihanan rakkaudellista taydellistä puhdasta rakkauden valhetta kaikkia luomakunnassa olevia kohtaan ja siksi tuo ihanuus eksyttää uskomaan vääryyden synnin ja ihmiset hitaasti luisuvat kuin kaltevalla pinnalla pois pois Kristuksesta ja pahinta kaikessa ,että IHMINEN EI ITSE HUOMAA TAI TAJUA ASIAA sillä se eksytys on niin täydelllinen ja se on nyt jo käynnissä .
Kaikkinensa hyvin valitettavaa,mutta niin totta .Hirmuinen tehtävä on toisella kristityllä yrittää pelastaa sellaista ,joka on tuohon huomaamattomaan luisuun joutunut ..se on raaempaa kuin yrittää puhua ateistille sillä ateistikin monesti osaa käyttäytyä ,mutta Pyhää Henkeä maistanut kristitty ja siitä luopunut on jopa kauhistus olemuksellaankin ja käytöksellään kun suun avaa.
Toivon ,että Kuningas Jeesus Jumalan poika avaisi vielä ihmisten silmiä ..sanon jälleen ,että naisissa tämä on kuin epidemia ,mutta onneksi ei kaikissa ja voi kuinka rakkaita ovatkaan Pyhät Naiset ,jotka kilvoittelevat joka hetki nyt ja huomenna ja jatkavat Pyhyydessä kuten miehetkin ja tarttuvat Jeesukseen kiinni kuin hukkuva ja se on Herran pelosta joka on kunnioituksen ja rakkauden kautta ja se kaikki on hyvää ja täydellista .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja Ariel » 18. Maalis 2018 10:48

Siirretään syrjään mistä? Tarkoitetaanko tässä, että he eivät enää toimi Jeesuksen nimessä tai jossakin nimeltään kristillisessä seurakunnassa? Minä ymmärrän raamatusta että seurakunnan alusta alkaen on ollut ja aina on oleva sellaisia, jotka sanoo palvelevansa Jumalaa ja toimii Jeesuksen nimessä mutta eivät tee sitä Jumalan tahdossa. Jos syrjään siirtämisellä tarkoitetaan että tällainen loppuu, niin siihen en kyllä usko. Jos puhutaan Herran työstä, niin minun mielestäni voi kysyä ovatko uppiniskaiset alkuunkaan siinä mukana. Ei niitä tarvise siirtää siitä kun he ovat uppiniskaisuudellaan siirtyneet siitä itse pois. Herran työ on Herran työtä ja siinä voi olla mukana vain ne jotka Jumalan armon kautta on saaneet mielenmuutoksen niin että elää Hengessä ja taipuu tekemään sitä mitä Hän tahtoo, sellaisella mielenlaadulla joka siihen on otollista. Uppiniskaiset eivät tee Herran työtä alkuunkaan vaan omia töitään. Jumala jostain syystä sallii että Hänen nimeään tahrataan, ja en näe raamatusta mainintoja että se tulisi loppumaan lopun aikoina.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Maalis 2018 10:56

*
Minä olen lukenut, miten leeviläiset kuolivat kaatuiluun ja se oli heidän loppu. En tiedä, oliko kyseessä sama luku. En itse muista missä kohdassa se oli, mitä olen lukenut. Leeviläisten kuolemasta Raamattu puhuu. Muistan vielä, että heidän kuolema oli outoa, siis oudolla tavalla he kaatuivat ja kuolivat.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 18. Maalis 2018 11:14

Mä olen kekannut tähän sellaisen yksinkertaisen toimenpiteen ja nyrkkisäännön..

Epäile ensin itseäsi eikkariksi, ja sitten vasta toista..

3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

Mutta UPPI-niskainen ei vissiin tee just tätä`? :o :?
pehmytpusu777
 

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Maalis 2018 12:03

rpe:

Matt 13:
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Matt 13:
47 Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja.
48 Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.
49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.


Lopunaikana (tämän maailmanajan lopussa) Jumala erottaa (siirtää syrjään) seurakunnastaan pois sellaiset ihmiset, jotka ovat pahennukseksi, tehden laittomuutta (toimivat vastoin Jumalan tahtoa ja Jumalan sanan totuutta). Tämä oli se mitä halusin sanoa, että valvoisimme tilaamme sekä rohkaisisimme toisiamme Jumalan armosta elämään ja kasvamaan uskossa Jumalan sanan totuuden mukaisesti.

Raamatun opetuksen mukaan sellaiset ihmiset tullaan siirtämään syrjään Jumalan seurakunnasta ja palvelutehtävistä, jotka lopunaikana tekevät laittomuutta (ovat kapinassa Jumalaa vastaan, opettaen vääriä oppeja, ihmisperinteitä, ottaneet vastaan valhehengen eksytyksen valhevoiman jne.). Kyse ei ole minun opetuksestani, eikä kenenkään ihmisen opetuksista, vaan Jumalan sanan opetuksesta, joka tämän asian määrittelee ja kertoo tapahtuvaksi tosiasiaksi lopunaikana. Jäljelle jää ne ketkä ovat Jumalan armosta arvostaneet Jumalan tahtoa ja uskoneet Jumalan sanan totuutta. Jokaisen uskovan ihmisen tulee olla pienellä paikalla (ansiottomana palvelijana), sillä Jumala tekee valinnan ihmisten väillä kuka saa perintöosansa Herralta ja kuka erotetaan pois Jumalan seurakunnasta lopunaikana. Ihminen ei siitä päätä, vaan Jumala ja tämän Hän on kertonut meille sanansa ilmoituksessaan etukäteen, että valvoisimme tilaamme sekä rohkaisisimme toinen toisiamme Jumalan armosta kasvamaan uskossa totuuden rakkaudessa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Maalis 2018 12:52

"'Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen ja armahdan, ketä armahdan.' Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen... Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo (Room.9:15-16; 18)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 18. Maalis 2018 14:33

Tuo kohta "enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista" on jännä juttu. Miltä se mahtaa näyttää tapahtuma käytännössä? Jos yleisesti on opetettu, että enkeli on aineeton henkiolento (onko?) millä tavalla enkeli siirtää aineellisen olennon (epävanhurskas ihminen) erilleen?
pehmytpusu777
 

Re: Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat

ViestiKirjoittaja rpe » 18. Maalis 2018 16:19

Minusta PP : n postaamien kohtien perusteella on mahdollista päästä myös toisenlaiseen tulkintaan, ja siksi en haluaisi naulata näkemystä näin voimakkaasti. Ylipäätään opillinen ”hifistely” on joskus hieman ahdistavaa, kun Jumala armahtaa kenet haluaa ja lähimmäinen voi helposti unohtua oman pyhimyksen johdosta. Siksi kirjaimellinen tulkinta ei ainakaan itselleni kaikessa käy. Jos ymmärsin oikein, ” ennallistettu usko” on aika keskeinen osa Petrin teologiaa. Jännä juttu, mutta valtaosa kristikunnasta tulkitsee näitä juttuja eri tavalla, el turvallisempaa olisi ehkä olla konservatiivinen kuin luoda uusia ( lähinnä 1900 luvun alkupuolelta) kehitettyjä tulkintoja.,,
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa

cron