Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Huhti 2018 17:15

*
Myös muistan sinun perhekuntasi, vanhempiasi ja isovanhempiasi rukouksin, Juhani. Tuli äsken mieleen vielä toinen juttu. Kun sinä yönä tuntematon pelko valtasi minut ja aloin pelätä kovasti. Siten tunsin, miten Pyhä Henki laskeutui, mutta meni suoraan mieheeni. Mieheni makasi kyljellään ja alkoi nousta oudolla tavalla ja tuli silittämään minua outo hymy naamassa ja hänen katseet oli oudolla tavalla, mitä en ole ikinä nähnyt. Kysyin häneltä, kuinka sinä tiesit, että minua pelottaa? Mieheni silitti ja kääntyi takaisin omalle kyljelleen ja nukkui siinä.

Aamulla kysyin mieheltä, kuinka sinä tiesit, että viime yöllä minua pelotti? Mieheni ihmetteli kysymystä ja kerroin hänelle, että sinähän tulit silittämään lohduttaen minua viime yöllä. Hän ei muistanut siitä mitään. Siten muistui mieleeni se, että tunsin selvästi, miten Pyhä Henki meni suoraan mieheeni. Jumala käytti häntä lohduttaakseen minua. Mieheni uskoi ja mietti hetken hiljaa yksikseen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 03. Huhti 2018 21:36

Se on totta vaisuliini ,että Jumala on hyvin hereillä siellä ,missä uskova nukkuu ja Hän suojelee .Se henkivaltojen taistelu voi olla niin jopa konkreettistakin kuin olla ja voi ja silloin todella uskova tarvitsee suojelua sitä parasta mahdollista eli taivaallista.
Itsellä exä aikoinaan meni niin sekaisin kun perkele hyökkäsi hänen kimppuunsa ja silmät seisoi päässä ,että hän halusi puukkoa tarjota minulle ..siis lyömällä ,mutta onneksi ennätin estää asian.Taistelu oli kovaa henkivalloissa ja sisällä huoneessa valotpallot välähteli ja kun luin esim raamattua niin nainen seisoi ovella ja hoki ..pyhä..pyhä..pyhä....eli voitte arvata ,että meno oli kuin lähes manaajasta,mutta onneksi kaikki kääntyi lopulta parhain päin.Rukoilen joka päivä tuon kyseisen ihmisen puolesta ja toivon ,että kaikesta huolimatta hänelle tulisi asiat menemään hyvin.

Uskon kuitenkin ,että talossa voisi mennä paljon paremminkin uskovan ja ei uskovan välillä .Jos keskinäinen kunnioitus on niin hyvä ,mutta se täytyy olla molemminpuolinen ...näin aattelen..
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Huhti 2018 21:46

Aikuisten pyllymäenlaskua alas "vuoren rinnettä", vauhtia ja vaarallisia tilanteita:

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 03. Huhti 2018 23:24

Kiitos rakkaat veljet ja sisaret tuestanne! Huomaan uskovien keskinäisen ykseyden olevan todellakin totta. Kiitos Herralle! :hearts:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Huhti 2018 09:47

*
Ok, mr Kerimäki. Oli helvetillistä aikaa, jolloin olen saanut kokea henkivaltojen hyökkäyksiä. Kun sinä iltana henkivallat hyökkäsivät äkkiarvaamatta kimppuuni. Minä nostin pääni ylös ja oli tarkoitus hakea apua Jumalalta, mutten ehtinyt, niin sinä hetkellä tunsin, miten Pyhä Henki vei minut vapauteen ja siten mieleeni iskeytyi suoraan Raamatun kohta. Tunsin ihmeellisen rauhan ja se ei ole sama rauha, mitä maailma tarjoaa. Se on täysin erilainen ja se on niin ihmeellisen rauha, mitä sain itse kokea.

2Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

Ajattele, Jumala käytti uskosta osatonta miestäni lohduttaakseen minua, kun se tuntematon pelko, joka tuli henkivalloista, valtasi äkisti ja äkkiarvaamatta minut. Kun sinä yöllä en osannut arvata, mikä minua odottaa ja yhtäkkiä huomasin olevani pelon pauloissa. Siten tunsin selvästi, miten Pyhä Henki laskeutui ja meni suoraan mieheeni ja lohdutti minua silittäen konkreettisesti ja fyysisesti mieheni ruumiillistumana.

Pitää pyytää joka päivä Herran varjelua henkivalloilta ja eksytyksiltä kans. Seurakunnassa oli henkivallat, joita tunnustin. Uskovat eivät tiedostaneet niistä, samoin vanhimmat. Pyhä Henki varoitti minua pienellä äänellä sanoen: "okkultismi". Kun mennään seurakunnan kokoukselle, kannattaa pyytää Jumalalta varjelua myös ja kannattaa rukoilla seurakunnan puolesta.

Rukous:
'Älä Jumala anna henkivaltojen ja eksytyksen valloittaa seurakunnan, vaan ota Sinä seurakunnan Sinun käyttöön ja tapahtukoon Sinun tahtosi seurakunnassa ojennukseksi Kristuksen tuntemisen äärellä, Jeesuksen nimessä, amen!'
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 04. Huhti 2018 12:53

Minulla on yksi konkreettinen kokemus uskontiellä alussa, miten pahan henkivallat yrittävät tulla uskovan ja uskosta osattoman puolison väliin. Tuli kinaa vaimoni kanssa ja seisoimme molemmat kasvotusten. Tunsin jotakin välissämme, kuin "ilmapallo" jota työnsin pois edestäni vaimoani kohti ja rukoilin mielessäni sitä poistumaan edestäni, jolloin vaimoni tuli ihan hysteerisesti sekä putosi samalla hetkellä seisaaltaan suoraan takaperin pyllylleen lattialle. Törmäys oli niin kova, että ovenkahva vääntyi ja vaimoni selkään tuli iso mustelma. Häneen en kädelläni edes koskenut. En vieläkään ymmärrä tilannetta, enkä ehkä osaa selittää, mutta niin vain tapahtui.
Vaimoni ei ole uskossa, mutta sanoit sillä hetkellä tuntevan jotakin pahaa välissämme kuin ilmaa...

Näitä tilanteita ei ole enää ilmennyt. Olen rukoillut Herralta apua ja uskon Hänen auttavan. Perhekuntani tulee Raamatun lupauksen mukaan uskoon. Näin Jumalan sana sanoo. Luotan siihen.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Huhti 2018 13:49

*
Ok. Minä aina rukoilen Herran varjelua avioliitoni ylle suojaksi, ettei henkivallat yritä hajottaa avioliittoni. Takana oli helvellinen aika, jolloin sain kokea kehollani, miten ne henkivallat vapisivat pelosta, vaikkei ne tullut minuun, vaan olivat lihani kimpussa ja siinä ne vapisivat pelosta, sillä Pyhä Henki, joka asuu meissä, on suurempi, kuin se, joka on maailmasta [1Joh. 4:4]. Raamattu on oikeassa yhdestä asiasta, että ne riivaajatkin uskovat ja vapisevat [Jaak. 2:19].

No kun Jumala kutsui minut konkreettisesti kasteelle. Henkivallat yrittivät estää minua menemästä sinne ja toimivat äipän ja mieheni kautta, vaikka Jumalahan antoi mieheni minulle rukousvastaukseksi. He vastustivat kasteelle menoani ja rukoilin mielessäni huokaillen apua. Heidän vastustaminen tuntui selvästi, että olisi henkivalloista. Koska äippä ei ollut aina sellainen, eikä mieheni. Tuntui yhtäkkiä, että olen ihan yksin. Mutta Jumalan konkreettinen kutsu kasteelle vahvisti uskoani, koska Jumalan kutsu oli voimakas ja konkreettinen ja suoranainen, niin en enää horjunut uskossa ja vastustamisesta huolimatta menin silti sinne. Mieheni lähti mukaan, koska äippä käski, ja siksi äippä pyysi miestä estämään kasteelle menoani.

Mutta jokin muutos siellä tapahtui, mitä ikinä minun oli edes vaikea uskoa siitä todeksi. Kun rannalla oli puista pudonneita roskia, lehtiä ja muita. Mieheni katsoi sitä järven pintaa ja meni hakemaan veneen airon ja yritti puhdistaa airolla kaikki roskat järven pinnalta pois. Mutta airolla puhdistaminen tuntui vaikealta, joten mieheni meni saunaan ja haki sieltä sellaisen lattialastan, joka on varrella. Hän puhdisti sillä järven pintaa. Katsoin ihmetellen ja menin kysymään mieheltäni, mitä sinä teet?

Hän vastasi, että kun sinä menet kasteelle, järven pinnan pitää olla puhdasta. Hämmästyneenä minun oli vaikea uskoa sitä todeksi, mitä hän puhui. :shock: :wtf: Ensin hän vastusti kasteelle menoani ja yhtäkkiä hän yritti puhdistaa järven pinnalta kaikki roskat pois. Kun minut kastettiin ja nousin rannalle, mieheni tuli ensiksi onnittelemaan ja halaamaan minua. Minä olin ihan ällikällä lyöty. :shock: :? Myöhemmin mieheni toi valokuvat kasteestani äipälle. Minä ehdin jo huolestua, sillä tiesin, että äippä ei hyväksy kasteeni. Mutta kun äippä katsoi kastekuvia ja ilahtui ja onnitteli minua. Täh? Olin ihan taas ällikällä lyöty. :shock: :wtf:

Minä epäilen vahvasti, että Jumalan sormi taisi olla mukana miehessäni ja äipässäni - tehden töitä, niin siten Jumalan aikaansaama muutos heissä sai minut hämilleni. Parempi jättää kaikki huolet Herran haltuun rukoillen ja luottaen, että kaikki järjestyy. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Huhti 2018 15:18

Ihana juttu, Vaisuliini :hearts:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 04. Huhti 2018 19:46

Kuten sanottua joskus aikaisemmin ...Jumala auttaa meidän elämässä sen miljoonalla tavalla ja toden totta se on ihmeellistä suojelua ja ajatuksia meillä uskovilla ,joita pidämme varmasti oman mielen tuloksena tai ns viisautena ,mutta se onkin Jumala .Se on siis aivan ällistyttävä ihmeellistä siis todella todella .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 04. Huhti 2018 23:59

Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
(Jes.55:8-9).
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron