Tänään on 15. Joulu 2018 06:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Sivu 14/45 [ 441 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 45  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Taukotupa
ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 12:05 

Juuri niin vaisuliini!
Olen juuri miettinyt ja rukoillut sitä, mikä on Jumalan tahto omassa elämässäni. Jumalan tahto on hyvin tärkeä asia! On paljon asioita, jota kaikkea en vielä Raamatusta ja elämästäni ymmärrä, mutta minun ei vielä tarvitse kaikkea tietääkään. Tärkeää on vain se, mitä Jumala haluaa minun ymmärtävän ja mikä on hänen tahtonsa.
Olen monta kertaa huomannut vajavuuteni ja rakkaudettomuuteni. Olen monta kertaa tehnyt sitä ja tätä väärää - siksi, koska se ei ollut Hänen tahtonsa, vaan minun oman lihani tahto.

Minulla on ollut ongelmia todistaa rohkeasti suun tunnustuksella Jeesuksesta. Olen ymmärtänyt, että - odota ja lue Raamattua. Sinun aikasi tulee vielä. "Juo vain ensin sitä sanan väärentämätöntä maitoa."

Vaimoni ei ole uskossa ja näkee iltaisin minun lukevan Raamattua. Häntä ei nämä asiat kiinnosta, eikä hän halua mitään niistä kuulla. Yritän vain rakastaa vaimoani ja yrittää kertoa sanan, pari Jeesuksesta, häntä mitenkään painostamatta. Rukoilen, että Herra koskettaisi häntä. Tunnen silti monesti, miten henkivallat kotonani yrittävät riitauttaa ja sotkea suhdettamme - voin vain rukoilla. Ehkä vaimoni ärtyy siitä, kun seurustelen nykyään usein Jeesuksen kanssa ja en ehkä huomioi häntä tarpeeksi? Lapset ovat jo isoja ja maailmalla. Heillekään en ole voinut kertoa kunnolla Jeesuksesta. Olen välillä surullinen ja tunnen olevani hyvin heikko.
Kukaan perheestäni tai suvustani ei ole uskossa. Ei edes vanhempani tai isovanhempani olleet. Taidan olla sukuni ainoa "musta" lammas.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 13:06 

Kannattaa rukoilla perheen ylle Jumalan suojaa sillä jos vaimo ei ole uskossa niin saattaa tulla aikamoisia konflikteja nimenomaan siltä ei uskovan puolelta ja kerron kokemuksesta .Se pahan voima saattaa pahimmillaan tulla ihan sisälle taloon kun toinen avaa sille oven .Siis rukousta peliin ja tietysti rakkaudellista käytöstä rakasta kohtaan ,että ei mitään pillastumista tapahtuisi.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 15:57 

*
Juhani, samoin mieheni ei ole uskossa. Moni uskova pitää siitä mahdottomana asiana, että Jumala antoi hänet vastaukseksi rukoukseeni ja vielä kaikki, millaisen miehen pyysin itselleni, täsmäsi miehessäni. No Jumalaa kiinnostaa koko perhekunta ja tekee töitä myös koko perhekunnassa pelastukseksi. Kun taivaan enkeli ilmestyi sadanpäällikölle Korneliukselle ja sanoi näin [Apo 11:14 kohdan mukaan] 'Hän puhuu sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, sinä ja koko sinun perhekuntasi'.

Taivaan enkeli ei ole nähnyt Korneliuksen perhekunnan, niin silti hän mainitsi, että hänen perhekunta tulee saamaan pelastuksen - Sanojen kautta, joka synnyttää Hengen voimavaikutuksesta Jumalan aikaansaamaa uskoa perhekunnan sydämeen. Toisen Raamatun kohdan mukaan Jumala avaa sydämen vastaanottamaan Jumalan aikaansaamaa uskoa sydämeen [Room. 10:17, Apo 16:14]. Rohkaistava ja lohdullinen lupaus Jumalalta, joka on kiinnostunut koko perhekunnasta ja myös sinun vaimostasi. Raamatun mukaan vaelluksen kautta voitetaan uskosta osattoman puolison Jeesukselle.

Apo 11:14 Hän puhuu sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, sinä ja koko sinun perhekuntasi.' RK

Samoin Paavali ei ole nähnyt vanginvartijan perhekunnan, jolle Paavali Silaksen kanssa sanoi, että 'Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi' [Apo 16:31].

1Piet. 3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaisia omalle miehellenne, niin että nekin miehet, jotka eivät tottele sanaa, ilman sanojakin voitettaisiin vaimojen vaelluksen kautta,

2 kun he näkevät teidän puhtaan vaelluksenne jumalanpelossa. RK

No muutos miehessäni alkoi jo näkyä vaellukseni mukaan. Uskon Jumalan Sanaan, jonka mukaan Jumalaa kiinnostaa myös uskosta osaton puoliso, jossa Hän tekee töitä hänen pelastukseksi. Muuten joku vuosi sitten illalla istuin sängyssä selkäni seinää vasten ja samalla rukoilin, niin tunsin, miten Pyhä Henki laskeutui päälleni. Tunsin, miten minä upposin paksuun patjaan ja se meni matalaksi, niinkuin Pyhä Henki, joka on minussa, istahtaisi paksuun patjaan, niin se meni matalaksi.

Ja mieheni heräsi ja kysyi, kuka istuu sängyssä? Minä ihmettelin ja sanoin hänelle, että se on Pyhä Henki, joka istuu sängyssä. Hän näytti ihan olevan ällikällä lyöty ja meni takaisin nukkumaan. Minä ihmettelin, miten mahdollista, että hän tunsi Pyhän Hengen istahtavan sängyssä, kun Raamatun mukaan maailma ei voi nähdä Häntä, kuin me Jumalan lapset [Joh. 14:17]. Myöhemmin luin Raamattua ja tajusin, että Jumalaa kiinnostaa myös koko perhekunta, kuten oma puoliso. Niin muutos näkyi miehessäni, että hän tunsi jotain Jumalan yhteyden. Uskon, että sinun vaimosi myös tuntisi jotain yhteyden Jumalaan.

No muistan sinun asian ja vaimosi puolesta rukouksin.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 16:05 

Juhani kirjoitti:

Vaimoni ei ole uskossa ja näkee iltaisin minun lukevan Raamattua. Häntä ei nämä asiat kiinnosta, eikä hän halua mitään niistä kuulla. Yritän vain rakastaa vaimoani ja yrittää kertoa sanan, pari Jeesuksesta, häntä mitenkään painostamatta. Rukoilen, että Herra koskettaisi häntä. Tunnen silti monesti, miten henkivallat kotonani yrittävät riitauttaa ja sotkea suhdettamme - voin vain rukoilla. Ehkä vaimoni ärtyy siitä, kun seurustelen nykyään usein Jeesuksen kanssa ja en ehkä huomioi häntä tarpeeksi? Lapset ovat jo isoja ja maailmalla. Heillekään en ole voinut kertoa kunnolla Jeesuksesta. Olen välillä surullinen ja tunnen olevani hyvin heikko.
Kukaan perheestäni tai suvustani ei ole uskossa. Ei edes vanhempani tai isovanhempani olleet. Taidan olla sukuni ainoa "musta" lammas.

Poimin tuosta mieltäni askarruttavan kohdan. Kirjoitit: "Tunnen silti monesti, miten henkivallat kotonani yrittävät riitauttaa ja sotkea suhdettamme - voin vain rukoilla!" On oikein että rukoilet kaikissa vaikeuksissasi, mutta johtuuko kotonasi syntyvät riidat henkivalloista? Eikö ne lähes aina synny inhimillisistä tekijöistä ts. lihan himoista. Ainakaan seuraavissa vastoinkäymisissä ei henkivalloilla tarvitse olla mitään tekemistä. Ne ovat (joiltakin osin) luetteloitu Galattalaiskirjeen luvussa 5. Katsotaanpas nyt ongelmia, joilla henkivalloilla ei tarvitse olla osaa ollenkaan. Tässä niistä luettelo:

"Lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa" Gal. 5:19-21. Näistä lankeemuksista ei tule syyttää henkivaltoja eikä luotua enkeliruhtinas Saatanaa. Olemme niistä jokainen aivan itse vastuussa, mutta mielellämme ne laittaisimme paholaisen päälle. Luulemme paholaisen panneen nämä lankeemukset eteemme, mutta Raamattu opettaa, että "jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee" Jaakob 1:14.

Olen huonossa kunnossa. Pyrin kuitenkin lähiaikoina vastaamaan Sinulle tuohon eksytykseen liittyvään kannanottoosi viewtopic.php?p=57005#p57005

Herran Jeesuksen runsasta siunausta ja varjelusta Sinulle veljeni Herrassa -olet usein mielessäni ja huokauksissani.

:bible: Kukaan ei synnillä elämäänsä vahvista (Hes. 7:13b)
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 16:15 

*
Myös muistan sinun perhekuntasi, vanhempiasi ja isovanhempiasi rukouksin, Juhani. Tuli äsken mieleen vielä toinen juttu. Kun sinä yönä tuntematon pelko valtasi minut ja aloin pelätä kovasti. Siten tunsin, miten Pyhä Henki laskeutui, mutta meni suoraan mieheeni. Mieheni makasi kyljellään ja alkoi nousta oudolla tavalla ja tuli silittämään minua outo hymy naamassa ja hänen katseet oli oudolla tavalla, mitä en ole ikinä nähnyt. Kysyin häneltä, kuinka sinä tiesit, että minua pelottaa? Mieheni silitti ja kääntyi takaisin omalle kyljelleen ja nukkui siinä.

Aamulla kysyin mieheltä, kuinka sinä tiesit, että viime yöllä minua pelotti? Mieheni ihmetteli kysymystä ja kerroin hänelle, että sinähän tulit silittämään lohduttaen minua viime yöllä. Hän ei muistanut siitä mitään. Siten muistui mieleeni se, että tunsin selvästi, miten Pyhä Henki meni suoraan mieheeni. Jumala käytti häntä lohduttaakseen minua. Mieheni uskoi ja mietti hetken hiljaa yksikseen.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 20:36 

Se on totta vaisuliini ,että Jumala on hyvin hereillä siellä ,missä uskova nukkuu ja Hän suojelee .Se henkivaltojen taistelu voi olla niin jopa konkreettistakin kuin olla ja voi ja silloin todella uskova tarvitsee suojelua sitä parasta mahdollista eli taivaallista.
Itsellä exä aikoinaan meni niin sekaisin kun perkele hyökkäsi hänen kimppuunsa ja silmät seisoi päässä ,että hän halusi puukkoa tarjota minulle ..siis lyömällä ,mutta onneksi ennätin estää asian.Taistelu oli kovaa henkivalloissa ja sisällä huoneessa valotpallot välähteli ja kun luin esim raamattua niin nainen seisoi ovella ja hoki ..pyhä..pyhä..pyhä....eli voitte arvata ,että meno oli kuin lähes manaajasta,mutta onneksi kaikki kääntyi lopulta parhain päin.Rukoilen joka päivä tuon kyseisen ihmisen puolesta ja toivon ,että kaikesta huolimatta hänelle tulisi asiat menemään hyvin.

Uskon kuitenkin ,että talossa voisi mennä paljon paremminkin uskovan ja ei uskovan välillä .Jos keskinäinen kunnioitus on niin hyvä ,mutta se täytyy olla molemminpuolinen ...näin aattelen..

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 20:46 

Aikuisten pyllymäenlaskua alas "vuoren rinnettä", vauhtia ja vaarallisia tilanteita:

ViestiLähetetty: 03. Huhti 2018 22:24 

Kiitos rakkaat veljet ja sisaret tuestanne! Huomaan uskovien keskinäisen ykseyden olevan todellakin totta. Kiitos Herralle! :hearts:

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04. Huhti 2018 08:47 

*
Ok, mr Kerimäki. Oli helvetillistä aikaa, jolloin olen saanut kokea henkivaltojen hyökkäyksiä. Kun sinä iltana henkivallat hyökkäsivät äkkiarvaamatta kimppuuni. Minä nostin pääni ylös ja oli tarkoitus hakea apua Jumalalta, mutten ehtinyt, niin sinä hetkellä tunsin, miten Pyhä Henki vei minut vapauteen ja siten mieleeni iskeytyi suoraan Raamatun kohta. Tunsin ihmeellisen rauhan ja se ei ole sama rauha, mitä maailma tarjoaa. Se on täysin erilainen ja se on niin ihmeellisen rauha, mitä sain itse kokea.

2Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

Ajattele, Jumala käytti uskosta osatonta miestäni lohduttaakseen minua, kun se tuntematon pelko, joka tuli henkivalloista, valtasi äkisti ja äkkiarvaamatta minut. Kun sinä yöllä en osannut arvata, mikä minua odottaa ja yhtäkkiä huomasin olevani pelon pauloissa. Siten tunsin selvästi, miten Pyhä Henki laskeutui ja meni suoraan mieheeni ja lohdutti minua silittäen konkreettisesti ja fyysisesti mieheni ruumiillistumana.

Pitää pyytää joka päivä Herran varjelua henkivalloilta ja eksytyksiltä kans. Seurakunnassa oli henkivallat, joita tunnustin. Uskovat eivät tiedostaneet niistä, samoin vanhimmat. Pyhä Henki varoitti minua pienellä äänellä sanoen: "okkultismi". Kun mennään seurakunnan kokoukselle, kannattaa pyytää Jumalalta varjelua myös ja kannattaa rukoilla seurakunnan puolesta.

Rukous:
'Älä Jumala anna henkivaltojen ja eksytyksen valloittaa seurakunnan, vaan ota Sinä seurakunnan Sinun käyttöön ja tapahtukoon Sinun tahtosi seurakunnassa ojennukseksi Kristuksen tuntemisen äärellä, Jeesuksen nimessä, amen!'

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04. Huhti 2018 11:53 

Minulla on yksi konkreettinen kokemus uskontiellä alussa, miten pahan henkivallat yrittävät tulla uskovan ja uskosta osattoman puolison väliin. Tuli kinaa vaimoni kanssa ja seisoimme molemmat kasvotusten. Tunsin jotakin välissämme, kuin "ilmapallo" jota työnsin pois edestäni vaimoani kohti ja rukoilin mielessäni sitä poistumaan edestäni, jolloin vaimoni tuli ihan hysteerisesti sekä putosi samalla hetkellä seisaaltaan suoraan takaperin pyllylleen lattialle. Törmäys oli niin kova, että ovenkahva vääntyi ja vaimoni selkään tuli iso mustelma. Häneen en kädelläni edes koskenut. En vieläkään ymmärrä tilannetta, enkä ehkä osaa selittää, mutta niin vain tapahtui.
Vaimoni ei ole uskossa, mutta sanoit sillä hetkellä tuntevan jotakin pahaa välissämme kuin ilmaa...

Näitä tilanteita ei ole enää ilmennyt. Olen rukoillut Herralta apua ja uskon Hänen auttavan. Perhekuntani tulee Raamatun lupauksen mukaan uskoon. Näin Jumalan sana sanoo. Luotan siihen.

Poissa
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 14/45 [ 441 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 45  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia