Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Huhti 2018 09:04

*
Huomenta, Roosa! :) Kiitos tuosta videosta! On varmaan mielenkiintoista katsoa siitä videota. Yllätyin, että samana päivänä siellä Israelissa avataan. :shock: :) No Yhdysvaltojen suurlähestön avajaisia lukiessani valherauhan sopimus nosti mieleeni ja toivottavasti se ei liity "valherauhan sopimukseen", josta profetia puhui. En haluaisi astua Israeliin samana päivänä, kun siellä tehtäisiin valherauhan sopimuksen. :?

No oletteko joskus käyneet Herodeksen temppelissä? Minä ajattelen mennä katsomaan sitä, jos Herra suo.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja roosa » 28. Huhti 2018 10:27

Huomenta Vaisuliini sinnekin. :) Kannattaa kyllä katsoa tuo video, mutta aika surullinenhan se kyllä on. Eivät nämä henkilöt kyllä ainakaan Jeesukseen uskoneet Messiaanaan. Toivottavasti heidän silmänsä aukeavat ajoissa, ennen kuin on liian myöhäistä. Muuten tulevat ottamaan antikristuksen vastaan messiaanaan. :?

En ole käynyt Israelissa, ja tuskin sinne enää tässä elämässäni menen. Toivottavasti sitten seuraavassa elämässä henkiolentona pääsisin Uuteen Jerusalemiin. :)

Kivahan siellä olisi toki käydä tuolla nykyisessäkin Jerusalemissa. Saa nähdä mitä tuosta suurlähetystön siirrosta seuraa. Tuleeko jotain kähjyä tms. :think:
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 28. Huhti 2018 21:19

vaisuliini kirjoitti:No oletteko joskus käyneet Herodeksen temppelissä? Minä ajattelen mennä katsomaan sitä, jos Herra suo.


En ole käynyt, mutta Jeesus kävi siellä yhden kerran, sotilaiden viemänä ja kahlittuna. Siellä linnassaan Herodes Herraamme häpäisi ja pilkkasi.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Touko 2018 11:21

*
Ok, Roosa ja Jukka! :)

.....................

No sellaiset uskovat joiden pää on täynnä varoittavia eksytyskeskeisiä aiheita.

Kun sinä tulet rikkirevityksi niin tulet huomaamaan, että uskovien keskellä ei ole Jeesus, vaan eksytyskeskeiset aiheet. Varmaan sinä tulet ihmettelemään, miksei Jeesus ole heidän keskellä. MIksi heille eksytyskeskeiset aiheet ovat mieluista? Kristuksen sisäinen tunteminen ei ole siis mieluinen aihe, että he voisivat osata lohduttaa rikkirevittyä uskovaa, jolta voima ei yksin riitä.

Heidän vaellus paljastuu, että puuttuu Jumalan armo totuuden kanssa, joka tulee Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta. Vain kova armoton totuus. Sillä tavalla ei voi tulla parannettua sisäisesti. Jumala voisi olla keskeisin - voidakseen nostaa pystyyn ja auttaa rikkirevittyä uskovaa Jumalan armoituksen välityksellä, kun uskonsydämen kohde on vain Jumalan Sana, joka on yli kaikkea auktoriteetti ja painoarvo. Se ei näy uskovien keskellä.

Unohtuu tärkein uskonelämän ydinasia, nimittäin tasapainottelu Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta, sillä Jeesus on täynnä armoa ja totuutta. Hänen tulisi olla keskeisin uskovien keskellä, niin koko seurakunta parantuisi sisäisesti ja ojentautuisi ja rakentuisi. Ei mikään muu voi olla parantava lääke sisäiseen haavaan, kuin vain ainoastaan Jumalan Sana, joka pitelee hellävaroen, mitä eilen sain kokea sen.

Katselin etsien sellaista uskovaa, en vielä löytänyt, en ainakaan tänä päivänä. Missä se mahtaa olla, sillä yksin on vaikea olla. Tuntui välillä ylivoimaiselta ollakseni yksin ja tuntuu vielä olevani yksin sellaisten uskovien keskellä. Erkaannuin heistä, sillä en vain jaksa olla heidän kanssa. No koin, ettei ole keskinäistä rakkautta uskovien keskellä. En jaksa olla sellaisten uskovien kanssa, joilta puuttuu keskinäinen rakkaus. On vaikea pysyä siinä rikkirevittynä.

No Raamattua lukiessani tunsin heti raikkaantuntuisen kastepisaran ja tunsin, miten Jumalan Sana, joka on itse kastepisara, piteli minua hellävaroen. Minusta tuntui, että olisin kohdannut oikeastaan Jeesusta itse siinä Raamatun lukiessani. No ajattelin, että on kai hyvä olla rikkirevitty, koska saa tuntua, että Jumala on lähellä. Mutta sisäistä haavaa pitäisi hoitaa pois. Voi, se on todella vaikea.

Tahdon vain Kristuksen tuntemista, terveessä uskossa ojentautumista, uskovien keskinäistä rakkautta, laupeutta sekä Kristuksen evankeliumin evankelioimista toivoa menettäneiden ihmisten keskellä että kristuskeskeistä ja lähimmäisenrakkaudellista varoittamista eksytyksistä, jotka tulevat itse kohtaamaan. Ei enempää, kuin nämä, mitä tahdon - uskovien keskeltä. Mutta missä se mahtaa olla? Vapauttava totuus, kastepisarana, pitelee pitelee hellävaroen rakkaudesta.

5Moos. 32:1 "Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!

2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Touko 2018 22:35

Eduskunta äänesti eutanasian (armomurhan) sallimisen kumoon.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005665880.html
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Touko 2018 09:46

*
Hienoa, Jukka! Hyvä, että eutanasia ei mennyt läpi. :thumbup: Kiitos armahtavalle Jumalalle, kun kuuli huokaukseni, kun luin kehotuksen rukoilla tämän asian puolesta, joka alkoi klo 13 käsiteltäväksi. Sanoin Jumalalle, että homolaki meni kuitenkin läpi, vaikka olemme kovasti rukoilleet. Jos eutanasia menee läpi, en enää kestä. Auta Sinä tässä asiassa! Heitin huoleni Herran haltuun. Nyt oli huojentavaa lukea, että eutanasia ei mennyt läpi. Kiitos, armahtava Jumala! :clap:

............................

No palataan edelliseen juttuun vielä.

Kun Kristus on keskeisin kohde uskon elämässä, niin laupeuden teot ovat käytettävissä näkyvästi, mutta jos väitetään, että Kristus on keskeisin kohde omassa uskon elämässä, mutta laupeuden teot puuttuu, niin Kristus ei ole todennäköisesti keskeisin kohde uskon elämässä. Siltä puuttuu tasapainottava Kristuksen sisäinen tunteminen. Jos Kristus on keskeisin kohde uskon elämässä, tuokaa teoilla Häntä näkyviin laupeuden kautta. Jos laupeuden teot puuttuu, pitäisi tarkistaa ja tutkistella itseään, onko Kristus keskeisin kohde uskon elämässä.

Sama asia pätee eksytyskeskeisiin uskoviin, jotka metsästävät eksytyksiä ja he eivät tuo teoilla Kristuksen. Minusta tuntuu, että he toimivat valheellisen laupeuden teoilla metsästämällä eksytyskeskeisiä aiheita. Se ei ole oikea laupeus, vaan valheellinen laupeus, joka lyö "lyötyä", jonka sydämeen kukaan ei pysty katsomaan, kuin yksin Kristus. Kristus näki aviorikoksessa tavatun naisen sydämeen asti ja armahti häntä.

No tässä olisi yksi pieni esimerkillinen vertauskuva ihanasta koirasta.

Kun koira ei katso ihmistä, joka on huono ihminen, vaan hyppää hänen syliin, nuolee innokkaasti hänen kasvojaan ja häntä heiluttaa kovasti. Varmaan on vapauttavaa kokea tämän, kun havaitsee olevan hyväksytyksi tullut. Jumala, joka on vanhurskas ja oikeudenmukainen, ei katso henkilöön tuomitessaan, sillä vanhurskas ja oikeudenmukainen tuomio vapauttaa ihmisen siitä, joka vie kadotukseen.

Katsoin videoita, joissa on ihania koiria. Siten huomasin yhden hyvän ja tärkeän opetuksen, minkä tarvittaisiin uskovien keskellä. Jokin asia on koiralle "hälyttävän varoittava". Koira, joka hyppää ihmisen syliin, nuolee innokkaasti ihmisen kasvojaan ja häntä heiluttaa kovasti, reagoi heti ja haukkuu katsoen vain sitä hälyttävän varoittavaa, eikä katso ihmiseen, vaan sitä hälyttävän varoittavaa haukkuen. Niin minä tajusin selkeän erotuksen.

Mutta ne eksytyskeskeiset ihmiset katsovat henkilöön, joka on eksyksissä ja tuomitsevat häntä eksytyksen tuomasta. Miksi pitää syyttää eksyksissä olevaa ihmistä eksytyksen tuomasta? Miksei toimisi samalla lailla, kuin koira, joka reagoi heti ja katsoo sitä hälyttävän varoittavaa asiaa ja haukkuu siitä katsomalla vain sitä hälyttävän varoittavaa asiaa katsomatta ihmiseen?

Koska heiltä puuttuu tasapainottava Kristuksen sisäinen tunteminen, eikä se ole heille mieluista, vaan eksytyskeskeiset aiheet, joita he lähtevät etsimään ja metsästämään ja se on heidän juttu. Voi sanoa, että he ovat aina eksytyksien perässä. Heiltä puuttuu laupeuden teot, mutta olen lukenut heidän kirjoituksiaan, että he väittävät toimivan laupiaasti ja lyövät silti lyötyä, joka on itse eksytyksissä.

Kun katsoo henkilöön tuomitessaan, syyllistyy itsekin syntiin, koska katsoo henkilöön. Se ei ole rakkauden mukaista. Kun tavataan eksyksissä kulkevan uskovan, varoo, ettei katsoisi henkilöön vaan armahtaa häntä ja koittaa temmata häntä eksytyksestä rukoillen Jumalan apua ja pitää huolen, että itse toimii lähimmäisenrakkaudesta eksyksissä kulkevaa uskovaa kohtaan. Se on rakkauden mukainen ja laupeus. Minua ällötti lukea kirjoituksiaan, joiden mukaan Kristus myös tuomitsee ja Raamattu kehottaa tuomitsemaan oikein, mutta Kristus ei kehota lyömään lyötyään. Kristus ei tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä ja siksi Hän sanoi: 'Menkää ja oppikaa, mitä tämä on? Laupeutta tahdon, enkä uhria, ettette tuomitsisi syyttömiä'.

Juud. 1:20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä

21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.

22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;

3 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.

1:24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Touko 2018 10:18

Parempi on puhua väärin, mutta tehdä oikein kuin puhua oikein, mutta tehdä väärin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Touko 2018 22:18

Aamu-Usva kirjoitti:Parempi on puhua väärin, mutta tehdä oikein kuin puhua oikein, mutta tehdä väärin.


Jesaja 33:

15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,

16. hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Touko 2018 07:36

Ajattelin tuon kirjoittaessani sitä, kun Jeesus kertoi kahdesta tyypistä, joista toinen lupasi heti tehdä mitä pyydettiin, mutta ei tehnytkään. Toinen taas kieltäytyi, mutta sitten kuitenkin teki mitä oli pyydetty. Tämä puheen tasolla kieltäytynyt, mutta teon tasolla oikein tehnyt oli toiminut paremmin tietenkin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2018 07:39

*
Liittyikö sinun kommentti minun kirjoitukseen, Aamu-Usva? Jos liittyy, miten käytännössä se toteutuu, että lähimmäinen pelastuu eksytyksestä, kun häntä ojennetaan ja varoitetaan eksytyksestä laupeuden tekojen kautta? Jos puhuu hänelle väärin, miten voi avata häntä ymmärtämään, että se on eksytystä, joka ei vie pelastukseen? Sori minulle ei auennut sinun kommentti, miten käytännössä se väärin puhuminen toteutuu. Voisitko esittää esimerkkiä, miten tällä tavalla lähimmäinen voi pelastua, kun hänelle puhutaan väärin? :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron