Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Tammi 2021 13:13

*
Kysyn, onko kukaan lukenut tämän kirjan? Onko tämä hyvä kirja? En ole vielä lukenut tämän. Tilasin tämän äsken. En myös tiedä, mitä tässä kirjassa kerrotaan. :think2:

Image

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Tammi 2021 10:11

*
Olen tavannut muutaman sellaisen uskovan joka elää synnissä, salassa omalta aviopuolisolta. Yritin neuvoa ja ohjata mutta minulle sanottiin että turvaudutaan mieluummin sovitustyöhön. :wtf: Miten se voi käytännössä onnistua jos jättää pyhittymättä itsensä kanssa Herralle ja päästämättä mitään Jeesuksen tielle? Sen takia tunnen tuskaa heidän puolesta. Niin viattomia ihmisiä he ovat. Kunpa se tie jota he kulkevat, paljastuisi heille, mihin se heidät vie niin heidän silmät alkaisi aueta ja tajuaisivat ja tekisivät parannuksen ja ottaisivat vastaan Jeesuksen Herraksi ja Auttajaksi.

Olen kuullut siitä melkein joka taholta että sovitustyö yksin riittää, mutta se menee yli hilseen miten se voi onnistua pyhittymättä itsensä kanssa Herralle ja päästämättä mitään Jeesuksen tielle?!? :crazy: Minusta tuntuu että se olisi vähän sama asia että tanssittaisiin ristin ympäri päästämättä mitään ristin kautta sille tielle joka vie taivaaseen vaan jäisi aina ristin äärelle ikuisesti seuraamatta Jeesusta joka on tie - totuuden ja elämän kanssa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 21. Tammi 2021 17:42

vaisuliini kirjoitti:*
Olen tavannut muutaman sellaisen uskovan joka elää synnissä, salassa omalta aviopuolisolta. Yritin neuvoa ja ohjata mutta minulle sanottiin että turvaudutaan mieluummin sovitustyöhön. :wtf: Miten se voi käytännössä onnistua jos jättää pyhittymättä itsensä kanssa Herralle ja päästämättä mitään Jeesuksen tielle? Sen takia tunnen tuskaa heidän puolesta. Niin viattomia ihmisiä he ovat. Kunpa se tie jota he kulkevat, paljastuisi heille, mihin se heidät vie niin heidän silmät alkaisi aueta ja tajuaisivat ja tekisivät parannuksen ja ottaisivat vastaan Jeesuksen Herraksi ja Auttajaksi.

Olen kuullut siitä melkein joka taholta että sovitustyö yksin riittää, mutta se menee yli hilseen miten se voi onnistua pyhittymättä itsensä kanssa Herralle ja päästämättä mitään Jeesuksen tielle?!? :crazy: Minusta tuntuu että se olisi vähän sama asia että tanssittaisiin ristin ympäri päästämättä mitään ristin kautta sille tielle joka vie taivaaseen vaan jäisi aina ristin äärelle ikuisesti seuraamatta Jeesusta joka on tie - totuuden ja elämän kanssa.


Moi Vaisuliini!

Tuli mieleeni eräs muslimi jonka kerran tapasin. Hän söi yöllä sianlihaa ja joi alkoiholia. Hän sanoi minulle, että ei se haittaa. Yöllä allah nukkuu, eikä hän näe. :D
Mutta meidän Herramme Israelin Jumala näkee kaiken, myös salaisemmatkin synnit.

Minä ymmärsin niin, että kyseessä olisi ns. "halpa-armo" eli ihminen ajattelee, että kaikki olisi vaan pelkkää Jumalan armoa. Jumala ei siunaa syntiä. Ihmisen on tehtävä parannus.

Ap. t. 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Matt. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Jos ihminen katuu syntejään tunnustaen ne Jumalalle ja uskoo Herraan Jeesukseen Raamatun opetuksen mukaisesti, niin silloin hän saa synnit anteeksi armosta ja pelastuu.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 21. Tammi 2021 22:19

Mä olen itse luonut termin "aktiivinen armo" se tarkoittaa mun mielessäni sellaista puhdistavaa armoa joka ei vain anna anteeksi ja jätä siihen, vaan myös putsaa tämän synninkohdan..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Tammi 2021 23:30

Onko Yhdysvaltojen uusi presidentti Joe Biden vastaus rukouksiin, niin kuin jotkut kristityt ovat hehkuttaneet? Ei missään nimessä. Tällä videolla analysoin Bidenin epäkristillistä politiikkaa kahdesta äärimmäisen tärkeästä näkökulmasta, jotka koskettavat kaikista eniten suojeluksen tarpeessa olevia ihmisiä. Abortin ja transideologian näkökulmasta.

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Tammi 2021 12:22

*
Juhani, heh hassu muslimi :D Tuli mieleen se juttu jokunen vuosi sitten, että yksi veli tuli raamattupiiriin. Minä näin, miten musta möykky nousi hänestä ilmaan ja levisi ilmassa niinkuin musta vesiväri vedessä leviää ja vesi muuttuu tummaksi. Veli kuvitteli että pystyy salailemaan kenenkään tietämättä mutta ei tiennyt että minä näin sen. :wtf: Hän oli juonut edellisenä iltana ihan salassa. Myöhemmin taas sama veli ja toinen veli jäivät käryille kun sisko näki unta heistä että he tanssivat viinapullon ympärillä. Herra paljasti sen siskolle unen kautta. Meillä on Jumala joka näkee kaikki salasynnit ja paljastaa salasynnin. :)

Amen, Juhani! Mutta minua pidetään lakihenkisenä kun neuvoin tekemään parannuksen, kääntymään ja hylkäämään se salasynti, mutta yritin selittää että totuus armon mukaan vie pelastukseen. Sen takia minua pidetään kuitenkin lakihenkisenä. Heidän mielestään kuljetaan sitä tietä joka vie pelastukseen mutta se meni yli hilseen että se oikeuttaa pettämään omaa aviopuolisoaan. :crazy:

Yksi heistä on syntynyt uskovaiseen kotiin mutta ei yhtään lue Raamattua kuin rukoilee iltaisin ja noudattaa perinteistä esivanhempien uskoa. Toinen käy kirkossa missä ei julista tekemään parannuksen. Hirvittää ajatus se tie joka vie kadotukseen. Olin rukoillut että tie paljastaisi heille ja avaisi heidän silmät että se ei ole oikea tie joka vie pelastukseen niin heillä olisi mahdollisuus pelastua Jeesukselle ja hylätä se salasynti.

:prayer4:



Ajattelin ostaa itselleni kirjan. Sen nimi on; 'Ole turvallisella mielellä'. Kirjailija on Tapani Suonto. Se on tosi hyvä kirja. Ajattelin aluksi koetella Sanalla kun luen sitä kirjaa mutta lukiessani totesin että se on hyvä kirja. Se kirja kertoo vastauksista Tapanin aikansa demonioppien tuomaan sekasortoon . No lainaan tekstiä tuosta nettikaupasta ja laitan tänne kans niin siinä on tekstiä kuten kirjan takakannessa.

Olen aiemmin törmännyt demonioppeihin uskovien keskellä. Ei kannata uskoa mitä opetetaan demoniopista. Haluaisin tuoda vain pari juttua mitä Tapani kirjoitti.

---------

takakannen tekstit kirjoitti:Nuori mies huohottaa puhelimessa: "Soitan eräästä raamattukoulusta. Täällä on opetettu tällä viikolla demoneista ja illalla on kokous, jossa on tarkoitus ajaa oppilaista ulos saatanaa. Minua pelottaa ihan kauheasti. Mitä minun pitäisi tehdä?"

Syvästi masentunut mies lähettää minulle sähköpostia: "Olen uskovainen mies. Minusta on vuosia sitten yritetty ajaa ulos demoneja. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Sen jälkeen olen ollut avain rauniona ja täynnä ahdistusta. Uskonelämästäni on kadonnut kaikki ilo ja kärsin masennuksesta. En tahdo jaksaa enää elää. Voitko auttaa minua?"

Nämä hätähuudot ovat vain pintaraapaisu siitä ahdistuksesta, jonka keskellä monet vilpittömät uskovat elävät tänään. Kyseessä eivät ole psyykkisesti sairaat ihmiset, jotka elävät omissa harhoissaan. Monet ovat henkisesti täysin terveitä, hyvin koulutettuja ja jopa merkittävässä asemassa yhteiskunnassa. Heitä löytyy lähes kaikkien kirkkokuntien piiristä.

Seurakunnan tehtäväksi on annettu evankeliumin julistaminen, jotta perkeleen rääkkäämät ihmiset saisivat avun. Missä on menty metsään, kun tuo evankeliumi, joka alkutekstissä tarkoittaa ilosanomaa, ajaa ihmiset itsemurhan partaalle?

"Ole turvallisella mielellä" on todella tarpeellista luettavaa monien harhaoppien repimälle seurakunnalle. Helppotajuinen ja omaan kokemukseen pohjautuva kirja ohjaa lukijan Raamatun turvalliselle perustalle ja auttaa ymmärtämään, mistä aikamme erilaiset eksytykset nousevat.


Kirja:
Kun Kristukseen uskova seurakunta keskittyy vain perkeleeseen ja pohtii ja pelkää sen vaikutusta kaikessa, perkele on tyytyväinen. Juuri sitä se haluaa: olla kaiken keskipiste, olla tärkeä, väkevä ja voimallinen. Se haluaa vetää alas Jeesuksen saavuttaman voiton Golgatalla ja nousta Hänen rinnalleen kaiken keskipisteeksi.

Seurakunta, joka tämän omaksuu, ei ole väkevä ja voimallinen, kuten monet vakuuttavat. Se on kykenemätön tuottamaan hedelmää, täynnä pelkoa ja voimattomuutta. Se on kadottanut Pyhän Hengen tuoman voitonriemun omaksuessaan sielunvihollisen valheen.

Evankeliumi on ilosanoma, joka perustuu Kristuksen täydelliseen voittoon. Perkele on voitettu Golgatalla, ja kun me olemme Kristuksessa, olemme turvassa. Pelkäävän, sielunvihollista kauhistuvan ihmisen sydän voi täyttyä rauhalla, kun hän ymmärtää, että Jeesus on voittanut sielunvihollisen. Tuosta totuudesta kumpuaa se suuri ilo ja voima, joka saa meidät liikkeelle kertomaan Kristuksesta myös muille. Perkele voi kyllä riehua ympärillämme, mutta meihin sillä ei ole mitään valtaa, kun olemme vilpittömästi Kristuksessa.

Raamattu sanoo: Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun. (Kol. 2:15)

Voittoisaa kristillisyyttä on se, että me uskomme Jeesuksen voittoon Golgatalla ja ajatuksemme ja sydämemme on täytetty sillä Jumalan Sanalla, joka tuota voittoa julistaa. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot (1 Joh. 3:8)

Sielunvihollinen on kyllä olemassa, mutta se ei ansaitse minkäänlaista huomionsosoitusta Kristuksen seurakunnan keskellä. Vain sillä tavalla me annamme kaiken kunnian ja kiitoksen Jumalalle. Siksi saatana-keskeisyys on vakavasti otettavaa harhaa.


------------


En aio tuoda tästä kirjasta tuonne osioon koska tästä kirjasta on vaikea karsia sopivat kohdat tuonne ilman kokonaisuutta, se voi johtaa väärään ja huonoon valoon. Jatkan vielä muutaman kohdan kanssa lainaten tästä kirjasta....

Varoitukseksi: demonioppeihin uskoville hengellinen elämä on jatkuvaa sotaa perkeleen voimia vastaan.

Tämä ottelu käytiin jo kaksituhatta vuotta sitten Golgatalla ja voittosaavutettiin siellä. Tuo voittoisa sankari oli Jumalan Poika, Jeesus Kristus. Siitä voitosta Raamattu sanoo: Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun. (Kol. 2:15).

Me luemme tuosta voitosta Raamatusta - kuin katsellen ottelua videolta - ja ylistämme Jeesusta, joka ansaitsi voiton Golgatalla, meitä varten. Meidän ei enää tarvitse uudelleen käydä tuota sotaa. Riittää, kun vain muistutamme vihollistamme siitä, mitä Golgatalla tapahtui, ja se kääntyy meistä pois.

Parasta hengellistä sotaa sielunvihollista vastaan on se, että rakastamme Jeesusta, vaellamme parannuksessa ja ylistämme ja palvomme Vapahtajaamme. Siellä, missä ylistyslaulut kohoavat korkealle, perkele pakenee. Sielunvihollinen ei kestä sitä, että sen voittanutta Jumalan Poikaa palvotaan ja ylistetään. Lainattuna kirjasta, rakastaen Jeesusta kokosydämisesti ja ykkösesti.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Tammi 2021 11:20

*
Huomenna eli sunnuntaina 31.1. klo 16.oo alkaen voit seurata LIVE-lähetystä One Way TV:n Youtube-kanavalla sekä osoitteessa oneway.tv Live-painikkeen kautta. One way TV:ssa on suora lähetys. Puhujana on Tapio Suonto. Myös FB:lla on sivu; one way mission, siinä on suora lähetys joka avaa klo 16.oo alkaen.

Shabbat shalom! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Maaret » 05. Maalis 2021 11:09

Anteeksi että aloitin heti purkauksen...
tuntuu kuin siitä olisi jo monta vuotta kun olin täällä viimeksi, mutta tuolta löytyikin viesti viime joulukuulta :roll:

Välillä käy ahdistavaksi tämä puhumattomuus ja kommunikoinnin puute. Joten sietäkää sen verran..... :prayer4:
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Maaret » 05. Maalis 2021 15:08

pelkkä roBotti seuranani... mutta aikaisemmin vilahti ilmoituksessa jopa 3 käyttäjää paikalla joten kuvittelen jonkun lukeneen juttujani. Kaikkihan on kuvitelmaa joka tapauksessa joten taidan vain ruveta iloitsemaan kuvitelmista. :happy:
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Huhti 2021 11:05

Kuulin viime yönä unessa ollessani seuraavan alla olevan lauseen sanottavan, joka lause on mielestäni jollakin tapaa hyvin kaunis mutta samalla myös hyvin haikea eli surumielinen:

”Kuin puu heiluu tuulessa sellainen ihmisen elämä on.”


Lopuksi:

Markus 4:

35 Ja sinä päivänä hän illan tultua sanoi heille: "Lähtekäämme yli toiselle rannalle".

36 Niin he laskivat kansan luotaan ja ottivat hänet mukaansa, niinkuin hän venheessä oli; ja muitakin venheitä oli hänen seurassaan.

37 Ja nousi kova myrskytuuli, ja aallot syöksyivät venheeseen, niin että venhe jo täyttyi.

38 Ja itse hän oli peräkeulassa ja nukkui nojaten päänaluseen. Ja he herättivät hänet ja sanoivat hänelle: "Opettaja, etkö välitä siitä, että me hukumme?"

39 Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa". Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.

40 Ja hän sanoi heille: "Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?"

41 Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa: "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa