Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 16. Marras 2020 13:39

Mulle tuli juuri viime yönä tämä jae vahvasti mieleeni ja tunsin kehotuksen muistuttaa siitä:

älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Hebr 10:25
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Kaisla » 18. Marras 2020 01:26

Juhani kirjoitti:Mulle tuli juuri viime yönä tämä jae vahvasti mieleeni ja tunsin kehotuksen muistuttaa siitä:

älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Hebr 10:25


Joo, todellakin. Ei saisi jättää,mutta pitkään meni ettei ollut niitä kokoontumisia koronan takia ja nyt meinaa jäädä edelleen käymättä saman asian takia.
Kaisla
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2020 12:24

*
Seurakunnassa etäisyyttä noudatetaan, se hyvä juttu!

Ehtoollismuoto on muuttunut. Pastori ensin laittoi maskin naamalle ja kertakäyttöiset käsineet kans ja sitten jakoi ehtoollisviinin kiertämällä meille istuville uskoville ja sitten toinen uskonveli jakoi valmiiksi leipäpalan meille. Siten pastori puhui jotain ehtoolliseen liittyvän jutun ja joi, niin me yhtä aikaan joimme myös ja siten veli vuorostaan puhui jotain ehtoolliseen liittyvän jutun ja söi leipäpalan. Niin mekin söimme yhtä aikaan.

Iltarukouskokouksessa joka toinen penkki on käytössä, niin saa istua. Mutta siellä rukouskokouksessa me halasimme hajamielisesti ja vielä ilman maskia heh... :D Itselläni oli mukana maski mutta heillä ei ollut. Ei ollut tarkoitus halata mutta he alkoivat halata niin minäkin halasin enkä muistanut ettei sitä saa tehdä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2020 10:40

*
Viime tiistaina olen kuullut siitä ehtoollisen menetelmästä, että ehtoollisen toimitetaan sairaiden, yksinäisten, (jotka asuvat maalla tai heillä ei ole autoa tai jostain syystä esteytyneitä) ja vanhusten luo. Sen voi pyytää seurakunnalta.

:thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 20. Marras 2020 21:39

vaisuliini kirjoitti:*
Viime tiistaina olen kuullut siitä ehtoollisen menetelmästä, että ehtoollisen toimitetaan sairaiden, yksinäisten, (jotka asuvat maalla tai heillä ei ole autoa tai jostain syystä esteytyneitä) ja vanhusten luo. Sen voi pyytää seurakunnalta.

:thumbup:


Hyvä! Ehtoollisen (leivän murtamisen) voi suorittaa myös kotona. Minä en näe siinä ainakaan mitään Raamatun sanan vastaista. Opetuslapsetkin mursivat kotona leipää yhdessä.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 21. Marras 2020 16:56

Mä olen miettinyt, että eikö jo LAKI puutu nk "pakotettuihin" ylitöihin??? :shock: :shock: :shock: vaikka ne tapahtuvatkin autohommissa, ei tietenkään voi jättää autoaan liikennevaloihin hätävilkut päällä seisomaan ja itse lähteä kotiinsa kun 8h tulee täyteen :lol: :lol: :lol: :lol: Mutta kun johtaja on mitä se on etä selvästi sillä ei oikeasti itsellään ole mitään muuta elämää kuin se firma ja sen aina ja aina ja aina vaan enemmän aikaansaaminen :shock: :shock: Olisko ehkä syytä muistuttaa sitäkin siitä että jonain päivänä sekin menettää firmansa kuollessaan ja kaikki se mitä on saanut aikaan menee sitten jollekin toiselle? :think2:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Marras 2020 16:33

*
Eilen illalla olimme kotimatkalla. Oli huono ajokeli, tihkuinen ja katu märkä ja oli harmaa ilta. Alussa oli kaksi peuraa jotka olivat hyvin lähellä ajokaistaa. Onneksi ne ei ylittänyt vaan kääntyi pois ja sen jälkeen pidimme silmät auki koko matkan ja yhtäkkiä uroshirvi seisoi keskellä ajokaistaa. Mutta en ole koskaan nähnyt vastaavaa hirviä.

Sen asu muistutti asfalttikadun väriä ja se oli "valeasu", sitä ei huomattu ajoissa kuin vasta lähellä.

Tänään päivällä googletin, mikä hirvi se voi olla. Sillä on harmaanvärinen turkki ja aika iso uroshirvi. Mutta google ei kertonut mitään. Kokeilin toista hakusanaa saksanhirvi, se löytyi. Minusta se on mahdotonta että eilinen uroshirvi voi olla saksanhirvi ja vielä täällä Suomessa. :wtf: Mahdotonta! :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Maaret » 11. Joulu 2020 13:18

Oliko se sama kuin tässä uutisessa?
https://yle.fi/uutiset/3-11644154
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Joulu 2020 11:42

Maaret kirjoitti:Oliko se sama kuin tässä uutisessa?
https://yle.fi/uutiset/3-11644154


Uskomatonta! :shock: Se on se sama. Sarvet oli pitempiä. Se oli urhean näköinen uroshirvi. Tuntui että olisin kohdannut sadun mukaista hirviä. :) Sinun antamassa linkissä on se toinen linkki, jonka mukaan saksanhirvet ovat tarhakarkureita Venäjän kautta tänne Suomeen. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Joulu 2020 22:10

*
Sain tään ensimmäisen kuvan ystävältäni niin
haluaisin kans laittaa tänne ja toivottaa siunattua
uutta vuotta 2021. Laitan vielä oman toisen tekemän
kuvan tänne! Voit kopsata ja lähettää kuvaa
ystävillesi jos haluat. :)

Image

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa