Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 27. Helmi 2019 19:36

En tiedä tästä Aaronin sauva- asiasta melkein yhtään mitään, mutta voisiko näistä linkeistä olla jotakin hyötyä?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aaronin_sauva

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aaron%27s_rod
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Maalis 2019 11:22

*
Juhani, tiedän Aaronin sauvan. :) Kiitos silti niistä linkeistä. Tarkoitan, että Jumala käski laittamaan Aaronin sauvan liitonarkkiin uuden liiton uskovia varten, että Jumala pääsisi eroon kuulemasta Uuden Liiton kansan napinaansa, mutta kuitenkin uuden liiton kansa napinoi vielä ja Jumala joutuu kuulemaan sitä. Minua ihmetyttää ja mietityttää katsoessani Sauvan juttua, joka ei toteutunut uudessa liitossa. Jos ymmärrän oikein, mitä tämä kohta tarkoittaa kokonaista lukua koskien.

Huomasitko kuvan siitä liitonarkista, jossa on sauva? Joo uutta liittoa ja uuden liiton kansaa [Jumalan kansaa] varten.

Muuten yksi uskonsisko tuossa selitti minulle. Että sauva tarkoittaa Jumalan auktoriteettia ja valtaa. Sauva oli esikuvallisesti liitonarkin sisällä. Aaronin sauva viheriöi, kukki ja tuli hedelmä. Se tarkoittaa auktoriteetin kasvua, hengellisen kasvun edetessä. Hedelmä siis tietenkin Hengen hedelmän näkymistä uskovan elämässä. Mutta surettaa, että uuden liiton kansa vielä napinoi huolimatta siitä sauvasta.

No minua vaivaa tämä asia, miksi sauva ei toteutunut uuden liiton kansassa ja Jumala omaa tahtoaan vasten joutuu kuulemaan kansan napinaansa, kun Raamatun mukaan sauva on tarkoitus vaientamaan napinat ja valitukset.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Maalis 2019 08:54

Rauhaa kaikille pitkästä aikaa! :hugehug:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Maalis 2019 21:04

*
:hurraa: Tervetuloa, Aamu-Usva. :)

Jeesus todella rakastaa sinua. ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Maalis 2019 16:08

Jumalan siunausta Aamu-Usvalle ja Vaisuliinille ja kaikille muillekin.



Tässä hieno ja koskettava suomalainen laulu tähän hetkeen:

Viimeinen kevät (1977)




Muuten, laulaja Pasi Kaunistolta löytyy myös levy jonka nimi on Herran nimeen - kauneimmat hengelliset laulut (2010)



Jaak. 5:7

Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 03. Maalis 2019 16:20

Hieno kappale Pasi Kaunistolta ja ääni on yksi suomen parhaimpia kautta aikojen .Orkesterikin takana soittaa laadukkaasti .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Maalis 2019 08:36

Tämä Pasin musiikki ei ole ihan minun makuuni.
Olen kyllä viime aikoina kuunnellut musiikkia enemmän kuin yleensä. Tänään mielessäni oli CMX:n "Savu nuolee raunioita. Tiedäthän miltä tuntuu lämmittää käsiään palaneiden kotien tuhkassa?" Eli iloiset laulut mielessä... :D
Nyt pitää lähteä pitkään työpäivään ... :happy:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2019 09:56

*
Kiitos samoin, Pekka. :) Jumalan siunausta sinulle ja miksei myös kaikille.

Anteeksi vaisuuntumiseni, että minua vaisuttaa. Vaisuuntuminen on nyt "on" -päällä, minkä sille mahdan mitään. No mitä vaisuuntumiseen tulee, Jumala on enemmän läheisempi ja on läsnä, kun olen vaisuuntunut. Olen huomannut. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2019 01:23

*
Tarvitsisin vähän apua. Kun kehotin uskovaa pitäytymään Kirjoitusten rajoissa, ettei eksyisi pois totuudesta, mutta hän puolusti ja sanoi, että 'Hän luo uutta ja et ole sinä siitä aiemmin kuullut eikä se ole ajatuksiin astunut'. Niin halusin ottaa itse selvää, mitä Raamattu tarkoittaa, mutten löytänyt sen kohdan. Pyysin häntä sanomaan minulle, missä kohdassa se on. Hän ei sanonut mitään, mutta minua alkoi huolettaa se, että hän omistaa tuon opetuksen, jonka mukaan Jumala luo uutta, mitä aiemmin ei ole kuullut, eikä se ole astunut ajatuksiin. :wtf: :shock: :?

Haluaisin tarkistaa itse Raamattua, mutten tiedä, missä kohdassa se on. Voisitko laittaa tänne se kohta, jos tiedät, missä se on, kiitos. :bible: ;gladly:

Hyvää yötä Jeesus myötä. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Linnea » 06. Maalis 2019 18:03

Vaisuliini,

1992 käännöksessä Jes. 43:
19. Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin -- ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle.

33/38 Jes 43:
18. Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
19. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Jakeen 19 alla on viite Ilm. 21:5:
Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

Kyllähän Herra meitä uudistaa jopa päivittäin (esim. Psalmi 103:5, Jes. 40:30-31, Room. 12:2, 2 Kor. 4:16, Ef. 3:16, Kol. 3:10), ja voi parantaa sairauksia ja mitä synti on rikkonut mutta ei yli sen mitä on kirjoitettu. Eikö tuossa ennemmin puhuta siitä, että Herra virvoittaa sielun ja antaa toivon? Että ei tulisi murehtia menneitä asioita vaan nähdä hengellinen ulottuvuus, joka lopulta vie todelliseen Elämään?

Jes. 65:
17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.

Raamatun kohta joka puhuu siitä mitä ”emme ole aiemmin kuulleet eikä se ole ajatuksiin astunut” löytyy 1 Kor. 2:9. Olen aina ajatellut, että siinä viitataan lähinnä aikaan tämän maailmanajan jälkeen, eli tuhatvuotiseen valtakuntaan tai uuteen Jerusalemiin. Täydentäkäähän muut, jos olen tässä hairahtunut :)

1 Kor. 2:
6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.

Jes. 64:
4. Ei ole ikiajoista kuultu, ei ole korviin tullut, ei ole silmä nähnyt muuta Jumalaa, paitsi sinut, joka senkaltaisia tekisi häntä odottavalle.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron