Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 09. Touko 2018 10:53

Totuudesta ja Totuudessa puhuminen ja siinä pysyminen on kaiken A ja O meille.Puhuu vaikka vähemmän ,mutta asiaa.Itseäkin täytyy välillä potkaista kierrepotkulla takalistoon ,jotta ei unohdu tuo asia.Hengessä jatkuvaa tarkkailua ja tutkimista kuin automaattisesti.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2018 11:21

*
Mr Kerimäki, saisinko esittää kysymystä jos sopii? :) Kun esimerkiksi olisit itse eksyksissä tai synnissä, miltä sinusta tuntuisi jos joku potkaisi takalistoon? Anteeksi, nauroin kun luin tekstiäsi, että takalistoon potkaistaan. :D Tarkoitatko siis itsetarkkailua ja itsetutkiskelua Hengessä?

-----------

Äsken eräs asia toi mieleeni väkisin, niin haluaisin kertoa siitä. Oli yksi talvi, kun yksi uskonveli repesi juomaan. Seuraavana päivänä olin itse seurakunnan toimistossa, toinen miesuskova tuli kopsaamaan kopiokoneella ja siten se langennut uskonveli tuli toimistoon ja ilmoitti hänelle, että menee taas baariin. Se miesuskova kielsi häntä menemästä baariin, mutta uskonveli ei siitä piitannut ja kuitenkin meni, mutta miesuskova kävi häneen käsiksi ja raahasi hänet väkisin. :o :shock: Silti siitä huolimatta uskonveli meni salassa ravintolaan ja vielä entistä enemmän murtuneena.

Koska miesuskova ei tuntunut ymmärtävän uskonveljeään, joka haki tavallaan lohdun siitä alkoholista ja mihin kipeään paikkaan haki lohdun lievittääkseen. Puhuminen olisi voinut auttaa. Uskonveli tiesi sen synniksi, mutta kipeä paikka oli hänelle ylivoimainen asia. Uskonveli haavoittui entistä enemmän sisimmässään sen jälkeen, kun miesuskova kävi häneen käsiksi ja raahasi hänet väkisin ja joi vielä ravintolassa. :( Sen jälkeen en ole kuullut, mikä hänellä tilanne nyt on. Surettaa ajatella. :cry:

Kannoin hänen puolesta rukouksin. Jos haluatte, voitte muistaa häntä rukouksin. Herra tietää, kuka se uskonveli on. Hän on entinen vankikundi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2018 12:29

*
Sori vielä toinen juttu, minkä haluaisin kertoa. No kesällä 2016 minun kamu, joka on lesbo, paljasti minulle, miten lopettaa elämä. Järkytyin ja sanoin hänelle, että itsemurha ei ole koskaan oikea ratkaisu. Keskustelu venyi ja koin olevani avuton tässä asiassa ja samalla rukoilin apua voidakseni auttaa häntä, koska en tiedä, miten toimia. Olin niin avuton, mutta häntä on aiemmin lyöty Raamatulla. Se vaikeutti minun asiani, koska hän on sisäisesti rikkoutunut ja traumatisoitunut. Epätoivoisesti rukoilin mielessäni Jumalan apua. Mutta kamu halusi mennä baariin.

En voinut jättää häntä tuossa tilassa ja menin mukaan itsekin baariin. En hankkinut itselleni alkoholipitoista juomaa. Baarissa oleminen tietää syntiä, mutta kamun takia oli pakko. Kamu alkoi kännätä. En tiennyt mitä tehdä, kun ajattelin, että keskustelu ei varmaan onnistu, kun kamu on kännissä. Mutta pidin hänelle seuraa ja olin läsnäksi hänelle ja se venyi melkein aamuyöhön asti.

Sain lopultakin kamua muuttamaan mieltään, ettei tee itsemurhaa. Siinä onnistuin, vaikka se oli todella raskasta, epätoivoista ja avutonta. Kamu tajusi, että hän on minulle tärkeä ja rakas. Siten kysyin, eikö pidä lähteä kotiin. Sen jälkeen aloin miettiä tutkien siitä, mitä sain opittua siitä. Se oli tavallaan opetukseksi minulle. Baariin meneminen kannatti, vaikka baari on syntiä. Siten kun olin Englannissa, huomasin, että yksin evankelioiminen on raskasta ilman työtoveria ja siten aloin miettiä siitä, mitä sain opittua siitä. Siten tajusin paremmin Jeesuksen opetuslapsia ja Jeesustakin, miksi Jeesus neuvoi opetuslapsia vetäytymään yksinäisyyteen, koska tajusin, että se on aina raskasta toimia laupeuden teoilla ja se tapahtuu sydämen pohjasta eksyksissä kulkevia uskovia ja syntisiä ihmisiä kohti.

Varmaan Jeesuksen opetuslapset kokivat samaa, kuin minä. Niin nyt ymmärrän, mitä on laupeus. Se kannattaa, vaikka se on raskasta, epätoivoista ja avutonta. Jos haluatte, voitte muistaa sitä kamua rukouksin. Hän on isätön lapsi ja siten hänen mies jätti hänet ja se jätti häneen syvän haavan ja eli lesbosuhteessa, mutta puoliso taas jätti hänet, niin hänen sisäinen maailma romahti täysin, eikä jaksanut elää enää, koska sisäinen ja rikkoutunut maailma on ylivoimainen hänelle.

Kiitos paljon, kun muistatte sitä ex-vankikundia ja kamuani rukouksin.

P.S. Mitä mieltä olette siitä, miten toimin ja vielä baariin menosta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Touko 2018 14:52

Aamu-Usva kirjoitti:Ajattelin tuon kirjoittaessani sitä, kun Jeesus kertoi kahdesta tyypistä, joista toinen lupasi heti tehdä mitä pyydettiin, mutta ei tehnytkään. Toinen taas kieltäytyi, mutta sitten kuitenkin teki mitä oli pyydetty. Tämä puheen tasolla kieltäytynyt, mutta teon tasolla oikein tehnyt oli toiminut paremmin tietenkin.


Jeesuksen kertomus (johon Aamu-Usva ilmeisesti viittasi) löytynee täältä: evankeliumi Matteukselta 21:28-31.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2018 15:38

*
Olisiko täällä joku, joka osaa kääntää hepreaksi ja voisi auttaa minua siinä? Hei, voisitko sinä, joka osaat hepreaa, kääntää tämän hepreaksi?

Jumalan luona on paljon anteeksiantamusta. Jeesus Kristus, Messias, maailman Pelastaja tahtoo antaa sinulle synnit anteeksi, sillä Hänellä ei ole turmion ajatuksia sinua kohtaan, vaan Hän tahtoo antaa sinulle tulevaisuuden ja toivon, siksi Hän rakastaa sinua. Palaa Hänen luo, niin Hän sinua armahtaa ja on sinun Auttaja, myös sinun tulevaisuudessasi.

.....................

Jer. 29:11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

כִּי֩ אָנֹכִ֨י יָדַ֜עְתִּי אֶת־הַמַּחֲשָׁבֹ֗ת אֲשֶׁ֧ר אָנֹכִ֛י חֹשֵׁ֥ב עֲלֵיכֶ֖ם נְאֻם־יְהוָ֑ה מַחְשְׁבֹ֤ות שָׁלֹום֙ וְלֹ֣א לְרָעָ֔ה לָתֵ֥ת לָכֶ֖ם אַחֲרִ֥ית וְתִקְוָֽה׃11:29 יִרְמְיָהוּ
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Touko 2018 16:44

vaisuliini kirjoitti:*
Olisiko täällä joku, joka osaa kääntää hepreaksi ja voisi auttaa minua siinä? Hei, voisitko sinä, joka osaat hepreaa, kääntää tämän hepreaksi?

Jumalan luona on paljon anteeksiantamusta. Jeesus Kristus, Messias, maailman Pelastaja tahtoo antaa sinulle synnit anteeksi, sillä Hänellä ei ole turmion ajatuksia sinua kohtaan, vaan Hän tahtoo antaa sinulle tulevaisuuden ja toivon, siksi Hän rakastaa sinua. Palaa Hänen luo, niin Hän sinua armahtaa ja on sinun Auttaja, myös sinun tulevaisuudessasi.

.....................

Jer. 29:11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

כִּי֩ אָנֹכִ֨י יָדַ֜עְתִּי אֶת־הַמַּחֲשָׁבֹ֗ת אֲשֶׁ֧ר אָנֹכִ֛י חֹשֵׁ֥ב עֲלֵיכֶ֖ם נְאֻם־יְהוָ֑ה מַחְשְׁבֹ֤ות שָׁלֹום֙ וְלֹ֣א לְרָעָ֔ה לָתֵ֥ת לָכֶ֖ם אַחֲרִ֥ית וְתִקְוָֽה׃11:29 יִרְמְיָהוּ


Ehkä tässä on paikallaan neuvoa Sinua tuntemaan Herra. Herran Sanan tunteminen on tärkeä asia, mutta Jeesuksen omakohtainen tunteminen on paljon enemmän. Ei auta ihmistä vaikka hän tuntisi läpikotaisin Herran sanan jos hän ei tunne itseään Jeesusta. Voi kunpa saisin ihmiset ymmärtämään tämän.
"Auta Jeesus, että tuntisimme Sinut itsesi!"
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2018 18:35

*
Jukka, ymmärsit kirjoitustani täysin väärin. Tarkoitan hepreaa osaavaa henkilöä, joka voisi auttaa ja kirjoittaa valmiiksi hepreankielinen teksti tästä tekstistäni. Koska en osaa hepreaa.

...................

Eikö täältä ryhmästä löydy hepreaa osaava uskova, joka voisi auttaa minua ja kirjoittaa valmiiksi hepreankielinen teksti tästä minun tekstistäni------->

Jumalan luona on paljon anteeksiantamusta. Jeesus Kristus, Messias, maailman Pelastaja tahtoo antaa sinulle synnit anteeksi, sillä Hänellä ei ole turmion ajatuksia sinua kohtaan, vaan Hän tahtoo antaa sinulle tulevaisuuden ja toivon, siksi Hän rakastaa sinua. Palaa Hänen luo, niin Hän sinua armahtaa ja on sinun Auttaja, myös sinun tulevaisuudessasi.

Tarvitsisin mahdollisimman pian valmiiksi hepreankielinen teksti, kiitos!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 09. Touko 2018 18:50

Juu vaisuliini sitä itsetarkkailua tarkoitin .....eikö muuten savon kieli käy sillä sehän on monelle hebreaa :)
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Touko 2018 11:24

*
Ok, mr Kerimäki. :)

......................

No haluaisin kysyä, miksi uskovien keskellä on se yhteisymmärryksen puute? Ja mistä johtuu, että on aina yhteisymmärryksen puutetta? Että toiset korottavat itseään kuvitellen olevansa viisas ja aliarvostavat kysyviä uskovia ymmärtämällä asiaa väärin?

Raamattu kehottaa: älkää ole itseviisaita omassa mielessänne, koska se taitaa olla se ainoa syy, että estää saamasta yhteisymmärrystä, niin siten yhteisymmärrys löytyy. Mikä uskovia vaivaa, kun heidän kanssa ei tahdo löytää yhteisymmärrystä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 10. Touko 2018 17:51

Minä uskon siihen ,että Pyhä Henki on se kaiken voima meidän olemuksessa ja me olemme vain työmiehiä/naisia ja kaikki viisaus tulee Kristukselta Pyhässä Hengessä ja jos itsestä jotain luulee niin on jo tukevasti/vahvasti menossa metsään .Se ei tietenkään tarkoita ,että eikö sellaisen ,johonka Kristus istuttaa sitä viisautta ja asettaa tehtävään pidä tuodakkin valoa huoneeseen kuten kynttilä ,joka on kynttilän jalassa eikä vakan alla piilossa.
Varmaan meillä kaikilla on kysymyksiä eikä ihan 100 varmaa vastausta sekä myös ,että ei voi ollakkaan joihinkin asioihin vastausta meillä vaan ainoastaan Kristuksella ja ne kuuluvat nyt lähenevään lopunhetkeen.
Sinulla vaisuliini on taito tehdä kysymyksiä ,joita ainakaan itse en hokaisi edes ajatella ja hyvillä kysymyksillä on maailmankaikkeudessa ratkaistu paljon asioita ja Einstein oli kuulu niistä kysymyksistä ,jotka antoivat suurta ymmärrystä ja ratkaisua .Se on mielenkiintoinen asia siis se kysymys asia kun ääneen kysyy jotain ihan perusjuttua niin vastaus saattaa löytyäkkin aika nopeastikkin ?? Erikoinen ilmiö itsessään.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa

cron