Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Mariini » 26. Marras 2018 13:55

Niin vaisuliini, ihmisillä on kuoleman raja kokemuksia, mutta ne ovat yksilöllisiä. Jonkun toisen kokemus voi olla aito kohtaaminen
Jeesuksen kanssa ja jonkun toisen kokemus voi olla lääkehouruissa koettu valheellinen uninäky. Ja sitten jonkun toisen kokemus
voi olla valhetta ja huijausta alusta loppuun tai kuviteltua tai lihallista tai suoraan paholaisen antama kokemus. Tai voi olla myös
väärin muistettu tai väärin tulkittu.

Mitään oppia tämmöisistä ei saa tehdä, Sanan kanssa ne pitää koetella. Tuo sinun tuomasi kertomus on erilainen, kuin tuo, mikä oli videolla. Tuo minkä toit, saattaa olla aito
kohtaaminen Jeesuksen kanssa, jos se on johtanu aitoon uskoon tuloon. Herra Jeesus on voinut estää kuoleman, kun ei ollutkaan vielä hänen aikansa kuolla.
Symboliikka, mikä tuossa tarinassa on, voisi vaikuttaa aidolta. Jeesuksen läpi meneminen voisi tarkoittaa symbolisesti sitä, että Jeesus ja Jeesuksen veri on portti pelastukseen
ja tämän symboliikka voi tarkoittaa sitä, että on verellä pesty. Hän tuli kyljestä ulos ja sotilashan puhkaisi keihäällä Jeesuksen kyljen, josta vuoti verta.
Ja se että hän istui Jeesuksen oikealle puolelle voi tarkoittaa tätä:

Matt. 25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Minä en voi olla täysin varma, onko tuo tarina Herrasta, mutta siltä se voisi vaikuttaa. Sen videon tarinassa on myrkky mukana.

Siunauksin Jeesuksen rakkaat lampaat. Kun kompuroidaan, Jeesus nostaa ja kantaa. Ihana on meidän paimen. :bible: :hugehug:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Marras 2018 14:31

Minäkin hylkään tuon aiemmin (22.11.2018) linkitetyn videon sisällön. Ei voi olla samanaikaisesti uskova ja silti ei ole pelastunut. Videon tarkoitus on vain luoda pelkoa ja epävarmuutta uskoville. Mariini perkasikin sisältöä hyvin: viewtopic.php?p=59874#p59874
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Marras 2018 15:12

*
Mariini, ok. Tarkoitan, että kuoleman sisäpuolella on mahdollista pelastua, se samansuuntainen tapaus videomiehellä ja sillä uskonsisarella. Se minua askarruttaa. Jeesus Hänen ristinkuolemalla ja verellä lunasti vain elävät ihmiset, - ei kuoleman sisäpuolella olevat ihmiset. Jos olen väärässä, korjaa ja valaise minua kaikella ymmärryksellä, että voi pelastua kuoleman sisäpuolella - pois helvetistä Jeesukselle ja Hänen valtakuntaan täysin sisäpuolisesti?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Mariini » 26. Marras 2018 15:38

En tarkoittanut, että kuoleman sisäpuolella voisi pelastua, eihän siellä voi. Koska kyseessä on kuoleman raja kokemus, niin minä en voi tietää, oliko tuo
ihminen kuollut vai ei. Se on voinut olla sillä tavalla symbolista, että tuo kokemus on vienyt tuon ihmisen Jeesuksen luo ja sitten tämä on pelastunut.
Olisiko Jeesus voinut tuoda hänet takaisin elämään rajan toiselta puolelta ja pelastaa?
Tuo voi olla myös valheellinen kokemus. Ei myöskään ole mitään tietoa, mitä tuon kokemuksen jälkeen tapahtui.
Ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia on vaikea toisten arvioda ja on hyvin helppoa erehtyä, eivät tämmöiset ole mitään helppoja asioita.
Minä voin olla väärässä, minä en tiedä.

Tärkeintä on se, että se ihminen on löytänyt Jeesuksen, saanut syntinsä anteeksi ja pelastunut ja alkanut kasvamaan uskossa. Se hetki on tärkein ja tapahtuu
kun ihminen elää. Muuta en osaa sanoa. Kysy Jeesukselta.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Mariini » 26. Marras 2018 15:45

Anteeksi, jos tulee töksähtelevää tekstiä. Oon väsyny ja tappelen pyykipesukoneen kanssa. Yritin puhdistaa sitä
sitruunahapolla ja kas, vuotaa mukavasti. Taitaa olla entinen kone. Typerät masiinat. Ostan kohta pesusoikon ja pesen puljussa.
Kaikki hajoo käsiin. :problem:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Marras 2018 12:56

*
Mariini, ok. Minusta se on ihan selvä juttu, että kuoleman sisäpuoli tarkoittaa, että ihminen on oikeasti kuollut. Tuli mieleen Joona, joka oli suuren valaan vatsassa ja oli tuonelan partaalla, eli Joona oli oikeasti kuollut. Daavid kans kirjoitti paljon siitä tuonelasta.

Ps. 30:4 Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.

Ps. 86:13 sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan, sinä olet pelastanut minun sieluni tuonelan syvyydestä.

Ps. 116:3 Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua; minä jouduin hätään ja murheeseen.

Tuolle uskonsiskolle kävi hyvä tuuri, ettei jäänyt tuonelaan odottaen viimeistä tuomiopäivää, joka voisi tuomita häntä kadotuksen matkaan. Mutta niille ihmisille ei ole annettu tilaisuus tai mahdollisuus pelastua, kuin tuolle naiselle.

Olisi rukouspyyntö tuon naisen puolesta. Hän ei voi pitää suuta kiinni, tai muuten tulee pahoinvoinniksi, jos pitää tämän asian omana tietona. Hän jatkaa puhumisen eli todistaa, mitä kuoleman sisäpuolella tapahtui. Se minua huolestuttaa, koska se antaa ihmisille toivoa pelastua kuoleman sisäpuolella pois helvetiltä Jeesukselle.

Ei siinä ole vielä kaikki. Hän opettaa tuossa FB:ssa ja hänen opetukset sai hämmennystä eli hämminkiä. Ei avannut ymmärrystä opetuksiin. Pyytäisin, että hänen puolesta rukoillaan, että hän ojentautuisi terveeseen uskoon Kristuksen ja Raamatun tuntemisen äärellä. Muut kypsät uskovat yrittivät oikaista sitä naista, mutta se ei sanonut mitään ja käyttäytyi siltä, että olisi torjunnut ne tervehenkiset oikaisut pois.

Hän jaksaa huolettaa minua, niin pyytäisin muistamaan häntä rukouksin. Kiitos! :prayer4:

Äsken sain selvää hänen opetuksesta, että hän asettaa uskoaan ensisijaisesti omiin kokemuksiin. Hän siteerasi Raamatun kohdat, mutta kokemukset näyttää olevan ykkönen asia hänelle. Pyytäisin esirukousta hänen puolesta. Kiitos!

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2018 14:08

*
Hei, on surullinen uutinen siitä FB-ryhmästä. Ylläpitäjä uskoo kokemuskertomuksiin eli helvettikokemuksiin ja asettaa uskoa niihen ja pitää niitä raamatullisina opetuksina. :o :( Hän laittoi muutamat helvettivideot sinne ryhmään. Suoraselkäisyys oli minun henkinen tukeni, niin jouduin huomauttamaan, että ne kaikki helvettikokemukset ovat Sanalla koeteltavia, samoin videot. Toin tänne yhden videon, minkä ylläpitäjä laittoi.



Kysyn, eikö helvetti ole vielä olemassa ennenkuin se viimeinen tuomiopäivä alkaa eli viimeisen tuomiopäivän jälkeen tulee se helvettipaikka?
Tällä hetkellä uskoaan kieltäneet ihmisvainajat ovat tuonelan odotushuoneessa? No ylläpitäjä saattaa bannata minua. En sitä pelkää.

:think2:

No se ylläpitäjä laittoi myös tämän videon. Hän taitaa olla tv7-kanavan uskovia. Koetelkaa tätä videota Raamatulla myös. Mielipiteitä?

http://www.tv7.fi/vod/player/4524
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2018 14:51

*
On siellä yksi video, jossa saatanat kidutetaan ihmisiä. En tuonut sen tänne mitään. Koska Raamatun opetuksen mukaan helvetti on paholaisille ja uskoaan kieltäneille ihmisille paikka.

No minulla olisi vielä muutamia asioita, jotka mietityttää minua. Mutta en tiedä, kannattaako tuoda ne asiat tänne kertoakseni... No ne on "tyrkkyevankeliointi" ja "sellaiset uskovat" evankelioivat tyrkyllä, koska he pelkäävät leiviskän opetusta ja lisäksi heillä on sydämessä ne vanhat haavat ja pelot, jotka estävät ojentautumisen terveeseen uskoon ja Raamatun Kristusta kohtaan. Niin uskosta osattomat ihmiset ovat saaneet mitta täyttymään siitä tyrkkyevankelioinnista.

Tyrkkyevankeliointi tulee kai siitä leiviskän opetuksesta ja jostain syystä vääränlaisen pelon seassa. Minulla on uskosta osaton kamupiiri, joka vihaa sitä tyrkkyevankeliointia. Se kamupiiri kertoi siitä minulle. Niin sain nähdä sellaisia uskovia, jotka pelon syystä evankelioivat tyrkyllä. Tämä asia minua huolettaa ja mietityttää. Mikä olisi neuvoksi tälle jutulle? Tarvitsisin apua tälle ongelmalle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 28. Marras 2018 18:04

Katsoin molemmat videot läpi ja haluaisin lyhyesti niitä kommentoida. Minun on myönnettävä, että suhtaudun hyvin varauksella henkilöihin, jotka ramppaavat yhtenään taivaassa tai helvetissä, sekä kertovat yli sen mitä Raamattu opettaa ja kertoo asioista.

En ole mikään muita neuvomaan, mutta ns.tyrkkyevankeliointi tai ihmisten painostaminen on mielestäni turhaa ja se ei tuota tulosta. Sillä voi tehdä jopa paljon haittaakin evankeliumin eteenpäin viemiseksi. Emmehän ole millään omavanhurskauttamisen tiellä, vaan toteuttamassa ainoastaan Jumalan tahtoa.

Itselläni on muodostunut sellainen käsitys, että ilman rakkautta kukaan ei usko sanamme ja näyttelemisen huomaa heti. Rukoilen, että Herra antaisi meille lisää rakkautta ja opettaisi sekä ohjaisi meitä syvempään Jumalan tahdon ymmärtämiseen. Uskon Herran antavan oikeat sanat suuhumme ja näyttävän meille ne ihmiset, joiden kanssa meidän on määrä puhua.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2018 19:49

*
Juhani, kiitos, että katsoit ne videot turvautuessasi Sanalla koettelemiseen. Kiitos kommenteista. No mietin itse tänään, miksi leiviskän opetus tulkitaan pelottavaksi opetukseksi. Mietin, onko se raamatullinen tarkoitus, että pitää pelätä se leiviskän opetus, niinkuin se opetus antaa sellaisen käsityksen? Jotkut saattavat ajatella, ettei osaa evankelioida, mutta leiviskän opetus saa sellaiseksi käsitteeksi, että ei ole mitään varaa oppia, miten tulisi evankelioida. Opetus painostaa evankelioimaan ilman oppimista, miten tulisi evankelioida.

Se ei anna sellaista käsitystä, että pitäisi hoitaa ensin sydämen haavat ja pelot pois, mitkä estää ojentautumisen kohti Raamatun Kristusta. Se ei myös anna sellaista käsitystä, että Raamatun tuntemisen äärellä voisi oppia evankelioinnin tavan, miten evankelioida ja miten voittaa sielut Jeesukselle. Jotkut saattavat kokea leiviskän opetuksen ahdistavaksi opetukseksi ja lähtevät sydän täynnä haavoja ja pelkoja evankelioimaan, joka ei ole se oikea evankeliointi, vaan tyrkkyevankeliointi.

Jotkut uskovat pelottelevat toisilleen muistuttamalla leiviskän opetusta evankelioinnin painostettavaksi, niin toiset säikähtävät sydän täynnä hoidamattomia haavoja ja pelkoja. Se on uskovien yleinen ongelma ja se on pilannut varmaan monen uskosta osattoman ihmisen mahdollisuuden tulla uskoon. Jeesuksen päivä lähestyy sitä vauhtia .

Uskosta osattomilla ihmisllä on väärä kuva uskovista, kun he leimaavat yleistäen, että kaikki uskovat ovat samanlaisia tyrkkyevankelioivia uskovia ja raamatullinen evankeliointi on jäänyt liian vähissä. Tarvitaan rukousapua koko Suomen uskovien puolesta, että he pääsisivät kasvamaan ulos kaikista sydämen haavoista ja peloista ja ojentautuisivat kohti Kristusta ja Kristuksen tuntemisen rinnalla he löytäisivät raamatullisen evankelioinnin, jolla he osaisivat evankelioida sydän ehjänä. Raamattu puhuu ehyestä sydämestä. Kysyn, ehyt ei kai tarkoita ehjää, vaan kokonaisuutta eli kokosydämellisyyttä, jos ymmärrän oikein? No jos käsitän sanan oikein, niin Raamatun mukaan Herra voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet Hänelle.

2Aikak. 16:9 Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle. Tässä sinä teit tyhmästi, sillä tästä lähtien on sinulla yhä oleva sotia."

Miten Herra voisi auttaa voimakkaasti, jos sydän ei ole ehyt? Koska haavat ja pelot estää ojentautumisen kohti Raamatun Kristusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron