Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Huhti 2019 18:52

Uskonnonvapaus ei toteudu kouluissa - https://raamattuontotta.blogspot.com/20 ... a.html?m=0
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Touko 2019 11:50

Rauhaa uskon ystävä,

Elämme profetaallisessa ajassa, lopunajassa, jolloin Jumalan sanan lopunajan profetiat alkavat täyttymään meidän silmiemme edessä. Herran Jeesuksen tulemus on lähellä. Emme voi tietää päivää ja hetkeä, milloin Herramme Jeesus tulee, mutta aikain merkeistä voimme tietää sen päivän olevan lähellä. Jeesuksen opetuslapsi, Hänen morsiamensa odottaa Herransa tulemusta, amen.

Olen kokenut todella voimakkaasti sydämessäni tehdä lyhyitä englanninkielisiä videoita, joilla tuodaan esille, että Jeesus on Messias sekä muita asioita liittyen Raamatun sanan totuuteen. Tarkoitukseni on kertoa juutalaisille, että Jeesus on Israelin Messias, Pelastaja ja Herra Adonai. Raamattu sanoo kuinka viimeisinä päivinä Herra pelastaa jäljelle jäävän Israelin jäännöksen, kolmannen osan, joka tulee uskomaan Herraan Jeesukseen.

Videoiden tarkoitus on kylvää juutalaisten sydämiin Jumalan sanan siementä, tuoda esille pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta. Toki pakanakin voi tulla uskoon näiden videoiden kautta, mutta videot ovat suunnattuja erityisesti juutalaisille.

Syy miksi teen videoita englanninkielisinä johtuu siitä, että suurin osa maailman juutalaisista eivät ymmärrä suomenkieltä, mutta lähes kaikki juutalaiset osaavat englantia.

Minulla on muutamia englanninkielisiä videon aiheita sydämelläni, joita tulen tekemään tulevina päivinä, jos Herra suo ja elämme.

En ole lopettanut suomenkielisten kirjoitusten kirjoittamista, vaan jatkan niidenkin tekemistä aina sen mukaan kun saan siihen innoitusta ja kehotusta Herralta.

Suomenkielisiä puheita tulee nettiin kuultavaksi ja katsottavaksi aina sen mukaan, jos tulee julkisia kutsuja puhumaan. Tutkikaa ja koetelkaa kaikki Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Jumalan siunausta t:pp
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Touko 2019 00:27

*
Hätärukouspyyntö. :prayer4:

Barzilai sairaala Ashkelonissa sai ohjusiskun. Herran varjelua ja rauhaa Israelin puolesta.

Jes. 54:17 (a) Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 09. Touko 2019 19:10

MISTÄ LISÄÄ TUKEA JA TIETOA MUSLIMIEN EVANKELIOINTIIN?

Muslimiväestö lisääntyy yhä enemmissä määrin suomessa ja kaikkialla euroopassa. Monella meistä on maahanmuuttajista vääriä käsityksiä ja ennakkoluuloja. Jotkut ihmiset pilkkaavat ja jopa vihaavat heitä, vaikka meidän pitäisi vihata ainoastaan heidän uskontoaan eikä heitä.

Mielestäni meidän jokaisen pitäisi valmistautua paremmin kohtaamaan heidät, sekä tietää miten meidän tulee kertoa heille viisaasti pelastavasta Herrasta Jeesuksesta. Sydämelleni nousi ajatus, että miten voisimme heitä tehokkaasti evankelioida ja lisätä samalla omaa tietämystämme? Minä ainakin tunnen tarvitsevani muiden uskovien tukea ja lisää informaatiota tässä asiassa. Olen asiasta hyvin kiinnostunut.

Jos joku tahtoo auttaa, niin voisi ottaa minuun parhaiten yhteyttä vaikka viestillä, taikka sitten ihan yleisenä jutusteluna tällä palstalla.

:prayer4: :hearts:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja tanu » 10. Touko 2019 12:03

Juhani kirjoitti:MISTÄ LISÄÄ TUKEA JA TIETOA MUSLIMIEN EVANKELIOINTIIN?

Muslimiväestö lisääntyy yhä enemmissä määrin suomessa ja kaikkialla euroopassa. Monella meistä on maahanmuuttajista vääriä käsityksiä ja ennakkoluuloja. Jotkut ihmiset pilkkaavat ja jopa vihaavat heitä, vaikka meidän pitäisi vihata ainoastaan heidän uskontoaan eikä heitä.

Mielestäni meidän jokaisen pitäisi valmistautua paremmin kohtaamaan heidät, sekä tietää miten meidän tulee kertoa heille viisaasti pelastavasta Herrasta Jeesuksesta. Sydämelleni nousi ajatus, että miten voisimme heitä tehokkaasti evankelioida ja lisätä samalla omaa tietämystämme? Minä ainakin tunnen tarvitsevani muiden uskovien tukea ja lisää informaatiota tässä asiassa. Olen asiasta hyvin kiinnostunut.

Jos joku tahtoo auttaa, niin voisi ottaa minuun parhaiten yhteyttä vaikka viestillä, taikka sitten ihan yleisenä jutusteluna tällä palstalla.

:prayer4: :hearts:


Tervehdys Juhani,

Tuolta Citymissionilta voi tilata traktaatteja esim. arabian ja farsin kielellä:
http://citymission.fi/materiaali/

One Way Mission on tehnyt paljon työtä maahanmuuttajien parissa. Heidän sivuiltaan löytyy videoita, joissa opetetaan miten kohdata muslimeja.
Jossakin videossa Tuomas Tarkkanen opetti tervehdyksiä ja muita sanoja/sanontoja arabiaksi. En löytänyt sitä kun yritin nopeasti etsiä. Ehkä se löytyy
jostakin vielä.
https://www.onewaymission.fi/kotimaanty ... uttajatyo/
http://oneway.tv/fi/video/gxYb2YR1D5c?c ... 1AnJDiYmpc
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 11. Touko 2019 00:36

tanu kirjoitti:
Juhani kirjoitti:MISTÄ LISÄÄ TUKEA JA TIETOA MUSLIMIEN EVANKELIOINTIIN?

Muslimiväestö lisääntyy yhä enemmissä määrin suomessa ja kaikkialla euroopassa. Monella meistä on maahanmuuttajista vääriä käsityksiä ja ennakkoluuloja. Jotkut ihmiset pilkkaavat ja jopa vihaavat heitä, vaikka meidän pitäisi vihata ainoastaan heidän uskontoaan eikä heitä.

Mielestäni meidän jokaisen pitäisi valmistautua paremmin kohtaamaan heidät, sekä tietää miten meidän tulee kertoa heille viisaasti pelastavasta Herrasta Jeesuksesta. Sydämelleni nousi ajatus, että miten voisimme heitä tehokkaasti evankelioida ja lisätä samalla omaa tietämystämme? Minä ainakin tunnen tarvitsevani muiden uskovien tukea ja lisää informaatiota tässä asiassa. Olen asiasta hyvin kiinnostunut.

Jos joku tahtoo auttaa, niin voisi ottaa minuun parhaiten yhteyttä vaikka viestillä, taikka sitten ihan yleisenä jutusteluna tällä palstalla.

:prayer4: :hearts:


Tervehdys Juhani,

Tuolta Citymissionilta voi tilata traktaatteja esim. arabian ja farsin kielellä:
http://citymission.fi/materiaali/

One Way Mission on tehnyt paljon työtä maahanmuuttajien parissa. Heidän sivuiltaan löytyy videoita, joissa opetetaan miten kohdata muslimeja.
Jossakin videossa Tuomas Tarkkanen opetti tervehdyksiä ja muita sanoja/sanontoja arabiaksi. En löytänyt sitä kun yritin nopeasti etsiä. Ehkä se löytyy
jostakin vielä.
https://www.onewaymission.fi/kotimaanty ... uttajatyo/
http://oneway.tv/fi/video/gxYb2YR1D5c?c ... 1AnJDiYmpc


Kiitos vastauksestasi Tanu,

Mielestäni lähetystyö on tullut mahdolliseksi jokaiselle kansainvälistymisen ja maahanmuuton takia.
Tilanteeni on kuitenkin hieman toisenlainen, koska olen itsekin ns'maahanmuuttaja' elin asun vakinaisesti ulkomailla. Tarvitsisin lähinnä yleistä tietoa islamista (koraanista) verrattaessa sitä kristinuskoon, jotta voisin ymmärtää ja keskustella paremmin muslimien kanssa. Eli etsin joitakin vinkkejä ja lyhyitä keskustelun aiheita jne. He tekevät välillä vaikeita kysymyksiä. En silti ole ajatellut alkaa lukemaan Koraania sen takia. Olen yrittänyt etsiä aineistoa myös netistä, mutta en ole vielä löytänyt.

En ole mikään evankelista tai lähetystyöntekijä, vaan koen että minun pieni tehtäväni on todistaa lähinnä ruohonjuuritasolla, työpaikalla ja tavatessani ihmisiä. Muut isommat asiat jätän seurakunnille ja ammattilaisille, joilla on siihen paremmat resurssit sekä parempi kielitaito.

Tämä koko asia on tullut juuri äskettäin mieleeni ja asia on kokonaan vielä mietinnän alla. Tarkoitukseni olisi kerätä ensi jotakin aineistoa kasaan (http://www.osoitteita ym) ja laittaa kädet ristiin ja rukoilla näihin asioihin lisää johdatusta sekä etsiä Herran tahtoa...
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Touko 2019 02:31

OWM tekee hyvää lähetystyötä niin Suomessa kuin Euroopassa ja muissakin maanosissa. Saamme siunata heitä ja toivoa, että heidän julistama sanan saarna tavoittaisi vielä monia etsiviä sieluja. Sisimpäni iloitsee kaikista, jotka haluavat viedä pelastuksen sanomaa uskosta osattomille. Sinua Juhani toisinaan erityisesti muistan, kun nouset mieleeni. Joku tarkoitus ja suunnitelma Herrallasi varmasti on, kun on johdattanut Sinut sinne Saksaan.

Herra Jeesus Sinua, Tanua ja muitakin veljiä siunatkoon. Runsaasti.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 11. Touko 2019 14:11

Kiitos Jukka. Herra sinua siunatkoon! :prayer4:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Touko 2019 17:59

Paras on tutustua henkilökohtaisesti myös joihinkin muslimeihin, niin huomaa että he eivät ole mikään erityinen ryhmä, joista jokainen ajattelisi samalla tavalla. He ovat ihan ihmisiä inhimillisine tunteineen ja henkilökohtaisine vikoineen ja vahvuuksineen. Minua ärsyttää sellainen ryhmäajattelu ja ihmisten kategorioiminen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 12. Touko 2019 01:11

Aamu-Usva kirjoitti:Paras on tutustua henkilökohtaisesti myös joihinkin muslimeihin, niin huomaa että he eivät ole mikään erityinen ryhmä, joista jokainen ajattelisi samalla tavalla. He ovat ihan ihmisiä inhimillisine tunteineen ja henkilökohtaisine vikoineen ja vahvuuksineen. Minua ärsyttää sellainen ryhmäajattelu ja ihmisten kategorioiminen.


Olen huomannut saman asian viimeisen kolmentoista vuoden aikana, jonka aikana olen tuntenut täällä henkilökohtaisesti monia muslimeja. Monet ovat hyvin ystävällisiä ja mukavia ja vieraanvaraisia, mutta valitettavasti meidät ihmiset pitää silti jakaa Raamatun mukaan kahteen ryhmään; Jeesukseen uskoviin ja ei uskoviin, pelastettuihin ja pakanoihin.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 115 vierailijaa