Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Touko 2021 10:24

*
Mistä vappu on saanut alkunsa?

google kirjoitti:
Nimi vappu tulee 700-luvulla eläneestä baijerilaisesta abbedissa Valburgista. Vappua on juhlittu keskiajalta lähtien – myös Suomessa – 1. toukokuuta, joka on Valburgin pyhimykseksi julistamisen päivä. Sen mukaisesti päivä on myös Vapun ja Valpurin nimipäivä.


https://fi.wikipedia.org/wiki/Vappu




Baijerilainen abbed

Abbedissa on katolisessa kirkossa benediktiiniläis-, sisterssiläis-, kartusiaani-, birgittalais- tai klarissalaisnaisluostarin johtajatar. Abbedissa toimii nunnien johtajana. https://www.wikiwand.com/fi/Abbedissa


Olen aina luullut että vappu on työläisten juhlapäivä, mutta se on uudempi juhlapäivä, vanhempi on 700-luvulta pyhimykseksi juhlistamisen päivä. Nimi vappu tulee 700-luvulla eläneestä baijerilaisesta abbedissa Valburgista.

Vappu on 700-luvulla eläneen baijerilaisen abbedissa Walburgin nimipäivä. Pakanallinen germaaninen kevätjuhla Walburgisnacht, jota vietettiin vapunpäivän vastaisena yönä alkoi sekoittua 700-luvulla katoliseen perinteeseen, kun baijerilainen abbedissa Walburgin julistaminen pyhimykseksi osui yhteen germaanien juhlan kanssa. http://omat.fi/sopassa/sopassa/vappu.php

Jumalan lasten ei tule sekaantua vapun viettoon. Syyllistyin itse syntiin, kun toivotin hyvää vappua mutta takaraivoni ei jättänyt minua rauhaan ja kehotti ottamaan selvää googleella mistä vappu on saanut alkunsa. :wtf: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Touko 2021 10:21

*
Olen tavannut hengellisen sokeuden joka on voimallisesti sokeuttanut uskoaan ja silmiään. Se on pahin sokeus. Yksi nainen uskoo voimakkaasti lapsikasteeseen ja alkoi levittää se opetus eräässä FB-ryhmässä. En voinut katsoa sivusta miten se vetää monia Sanassa kokemattomia uskovia mukaan. Yritin lempeästi oikaista ja ohjata Sanan valoon mutta turhaan. Tulin näkemään miten se sokeus on turruttanut mieltään ja uskoaan pilalle. Se on huolestuttavaa. :? :?

Se on merkki luopumuksesta. Jumalan tie ei ole labyrintin tapainen tie. Se nainen opettaa lapsikasteesta joka vaikuttaa labyrintin tieltä. Ennen Jeesuksen tuloa Johannes Kastaja on lähetetty valmistamaan se tie. Se on tasainen tie. Vanhurskaan polku on suora. Eli se on suora ja tasainen tie. Taivaaseen pääsy ei ole labyrintin tapaisen tien kautta.

Rukoillaan hänen puolesta että hän pääsisi eroon siitä voimallisesta sokeudesta, sillä eksyksissä kulkeva kuuluu Herralle, Hänellä on siihen voima ja ymmärrys avaakseen silmät näkemään totuuden (Job. 12:16). Hänen pelastuminen perustuu siihen lapsikasteeseen niin silloin hän on jo langennut pois Jumalan armon yhteydestä ja on tietämättään menettänyt pelastuksen. Kaste ei ole pelastuskysymys vaan pelastus tapahtuu uskosta Jeesukseen, niin pelastuu ja on armon sisäpuolella.

Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Jes. 26:7 Vanhurskaan polku on suora, sinä teet vanhurskaan tien tasaiseksi.

Job. 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin. Raamattu kansalle

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 15. Touko 2021 18:10

vaisuliini kirjoitti:*
Olen tavannut hengellisen sokeuden joka on voimallisesti sokeuttanut uskoaan ja silmiään. Se on pahin sokeus. Yksi nainen uskoo voimakkaasti lapsikasteeseen ja alkoi levittää se opetus eräässä FB-ryhmässä. En voinut katsoa sivusta miten se vetää monia Sanassa kokemattomia uskovia mukaan. Yritin lempeästi oikaista ja ohjata Sanan valoon mutta turhaan. Tulin näkemään miten se sokeus on turruttanut mieltään ja uskoaan pilalle. Se on huolestuttavaa. :? :?

Se on merkki luopumuksesta. Jumalan tie ei ole labyrintin tapainen tie. Se nainen opettaa lapsikasteesta joka vaikuttaa labyrintin tieltä. Ennen Jeesuksen tuloa Johannes Kastaja on lähetetty valmistamaan se tie. Se on tasainen tie. Vanhurskaan polku on suora. Eli se on suora ja tasainen tie. Taivaaseen pääsy ei ole labyrintin tapaisen tien kautta.

Rukoillaan hänen puolesta että hän pääsisi eroon siitä voimallisesta sokeudesta, sillä eksyksissä kulkeva kuuluu Herralle, Hänellä on siihen voima ja ymmärrys avaakseen silmät näkemään totuuden (Job. 12:16). Hänen pelastuminen perustuu siihen lapsikasteeseen niin silloin hän on jo langennut pois Jumalan armon yhteydestä ja on tietämättään menettänyt pelastuksen. Kaste ei ole pelastuskysymys vaan pelastus tapahtuu uskosta Jeesukseen, niin pelastuu ja on armon sisäpuolella.

Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Jes. 26:7 Vanhurskaan polku on suora, sinä teet vanhurskaan tien tasaiseksi.

Job. 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin. Raamattu kansalle

:prayer4:


Hei vaisuliini :pc:

En ole kirjoitellut pitkään aikaan, enkä ole pahemmin ehtinyt kommentoida tai lueskella foorumin asioita...

Siitä lapsikasteesta ja sen perustelu-yrityksestä ns. "perisynnillä" ja muilla ... On myös vilpittömiä uusia uskovia, joille asiat eivät ole yksinkertaisesti vielä selvinneet. Tärkeintä on ensin se, että he ovat tehneet parannuksen ja uudestisyntyneet elävään uskoon. Paras näyttää lempeästi ja rakkaudellisesti se, mitä Raamattu näistä asioista kertoo, eikä lähteä missään nimessä kiistelemään lihallisesti asioista (- kuten minä olen monesti tehnyt sen virheen :? ) Mielestäni samoin pitää menetellä niiden ihmisten kanssa, jotka ovat opillisesti tai kirkollisien sakramenttiensa tai perinnäissäissääntönsä sitomia. Jumalan sana on kuin kaksiteräinen miekka... Uskossa kasvu on prosessi ja Pyhä Henki avaa meille jokaiselle aikanaan aina lisää Raamattua. Annetaan nämä asiat Herran haltuun, rukouksen ja Raamatun sanan kera. Kerrotaan mitä Raamattu sanoo ja annetaan Herran tehdä meissä jokaisessa työtään. Tällaisia vajavaisia ajatuksiani... Siunausta Teille jokaiselle! :hearts:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Touko 2021 19:45

*
Rauhanmorotus Juhani! :pc:

Niin, kiitos että jaoit ajatuksesi! Se on tärkeintä niinkuin sinä kirjoitit. :thumbup: Muuten sain eräältä uskonveljeltä postin, kun hän lähetti minulle "Armo Jeesuksessa Kristuksessa" -oheisen kopion. Koska kirjan painos oli loppunut niin hän lähetti oheisen kopion siitä kirjasta. Luin sen ja se on tosi hyvä kirjoitus. Koska osittain armo ajatuksesta on väärä ja siinä luullaan että voi tehdä syntiä jottain armo on suurempi ja jotain muuta. Ajattelen myöhemmin lainata osan tänne foorumiin luettavaksi, jos Herra suo.

Luetko tällä hetkellä jotain hengellistä kirjaa jos saa udella? :) Muuten viime lauantaina sain omin silmin nähdä miten mustavalkoinen vesilintu, en tiedä, mikä laji se on. Se otti kovan vauhdin ja lensi järvestä pää eteen linnunpönttöä päin. Seurasin innokkaasti sitä vauhtia ja ajattelin, jarruttaako se vähän lähestyessään linnunpönttöä tai hidastaa vauhtia mutta se lensi pää eteen suoraan linnunpönttöä kuin mikä vauhtipää. :wtf: :shock: :D Mutta kun se laski linnunpöntön reunalle, se oli tavallaan jarrutukseksi mutta silti siinä vauhdissa, pää eteen sisälle siinä vauhdissa. Toivottavasti se ei satuta sitä vesilintua... Toivottavasti ehdin nähdä miten poikaset lähtee linnunpöntöstä hyppäämällä ja putoamalla puusta alas.... Toivottavasti ei satuta poikasia...

Siunausta! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Kesä 2021 17:29

*
Rauhanmorotus, kerron mitä eilen la. 12.6.2021 tapahtui. Se oli todella hyvin harvinaista.

Eilen päivällä aikomuksemme oli mennä uimaan niin menimme laiturille. Sitten huomasin säikähtäen jotain tumman varjon joka oli suuntautunut meihin ikäänkuin olisi katsonut meitä. Oli tuulinen päivä niin järvi aaltoili levottomasti. Se kellui aaltoilevan järven mukaan. Taivas ei ollut kirkas vaan oli vähän harmaa päivä, niin se tumma varjo muistutti ihmisruumiin päätä. Se oli lähellä meidän laituria. Näky oli karmivaa. Se säikähdytti minua niin pelästyin. :?

Aluksi en heti tunnistanut niin katsoin uudelleen ja se oli lahoutunut pitkä puu. :wtf: Mieheni meni hakemaan sen ja vei sen rannalle ja sahasi sitä moottorisahalla ja vei pois rannalta.

Lahoutuneen pitkän puun toinen puoli juuttui pohjaan, matalaan veteen vyötäröön asti. Puun toinen puoli kellui aaltoilevan järven yläpuolella. Se puhutti minua. Koin että se olisi sanoma Herralta. Puun toinen puoli juuttui pohjaan, se puhuttaa uskonnollisuutta perinnäissäännön, kristillisen juhlakalenterin (ei koske pääsiäistä), opittujen ihmiskäskyjen ja hajaannusta sekä valheellista ykseyttä että seurakunnattomuusoppia ukevaa seurakuntakäsityksen perusteella. Ja Jumalan Sanoissa pitäytymättömyyden perusteella, se on hengellinen kuolema. Puun toinen puoli joka kellui aaltoilevan järven yläpuolella puhuttaa hengellistä kuolemaa.

Joh. 8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

Jumala koettelee meidän uskoa ja rakkautta niinkuin kultaa koetellaan ja puhdistetaan tulessa. Kun Jumala koeteltuaan erottaa lampaita vuohista ja vie seurakuntaan joka perustuu totuuteen. Jos rakastaa enemmän noita mainittuja kohtia kuin Herran Sanoja ja totuutta, sokaistuu uskonnollisuuden petokseen, siinä laittomuus pääsee valtaan ja rakkaus kylmenee Jumalan lakia (Raamattu) kohtaan. Se on lopunajan luopumus pois Jeesuksesta ja Hänen yhteydestä, sillä ne mainitut kohdat tekevät Jumalan Sanat tyhjäksi.

Sanoissa pitäytymällä rakkaus totuutta kohtaan pelastuu. Tärkeintä olisi ymmärtää Jumalan Sanojen merkitys, mutta perinnäissääntö tekee Sanat tyhjäksi.
Ja tärkeintä olisi ymmärtää seurakuntakäsitys Sanan valossa, siinä on herätys pelastamattomille ihmisille.

Herran siunausta! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Kesä 2021 14:37

*
Eilen retkeilimme Pirkanmaan kautta ja siellä on monta hyvin pientä kyläpaikkaa. Sitten ajoimme ohi erään seurakunnan jonka keltainen postilaatikko pisti silmiini ja siinä on lappu, jossa lukee; 'rukouspyyntöjä'. Se on niin harvinaista että seurakunnan ulkopihalla laitetaan rukouspyynnön suoraan postilaatikkoon. Minulle tuli mieleen "postia pappi Jaakobille". https://fi.wikipedia.org/wiki/Postia_pappi_Jaakobille

Herran siunausta! ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 07. Elo 2021 00:48

Toivotan Jumalan rauhaa kaikille!

Pari asiaa tuli näin mieleeni. Pelko panee monelle paulan sanoa asioita suoraan raamatun totuuden mukaisesti yleistä vallitsevaa mielipidettä vastaan. Saatana kylvää eksytyksen siementä kiivaasti, koska aikaa on niukasti ennen Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä ja ylösottoa. Monien rakkaus on kylmennyt laittomuuden takia moniin pelkkiin korona kiistelyihin, sekä eriseuroihin ja kukin oman puolueensa kannattajiin. Sydämmeeni sattuu tuo katkeruus ja rakkaudettomuus uskovien kesken. Varokaamme katkeruuden siementä, valhetta sekä ylpeyttä, joka näin lopun aikoina pettää ja saa ihmiset valtaansa. Keskitytään Herraan Jeesukseen ja evankeliumiin, sekä niihin tehtäviin jotka Herra on meille joikaiselle tahtonsa mukaan jakakanut.

Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Ef. 4:11-16
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 02. Joulu 2021 00:09

Valheellinen antikristillinen media käyttää propagandataktiikkaa, eli jatkaa yhä absurdimmaksi käyvän valheen toistamista, yhä uudelleen ja uudelleen! Mutta minä sanon, KESTÄKÄÄ! Jatkakaa väsymättä kaikkien valheiden oikaisua. Luottakaa Herraan Jeesukseen! Puhukaa rohkeasti ja julistakaa evankeliumia!
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2021 14:11

*
Rauhaa! No nyt on itsenäisyyspäivä niin on aikaa juttutuokiolle... Tämä on kyllä nolottava juttu. Kuitenkin kirjoitan paperipussi päässäni että hävettää tunnustaa... :oops: Että olen huomannut itsessäni muutosta. Nyt näen omassa miehessäni ja muissa uskonveljissä ja kasvamattomissa uskonveljissä Jumalaa. Jumala on heidän "pää". Kirjoitin siitä jutusta muiden uskonsiskojen edessä siellä fb:ssa mutta ei kukaan naisista laita peukkutykkäyksen. Ehkä se ei ole heidän mukaan ok. :shifty:

Eikö tämä ole Herran aikaansaama työ jonka kautta aloin nähdä Jumalaa omassa miehessäni ja muissa uskonveljissä? Ajatuksia?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Mariini » 07. Joulu 2021 14:31

vaisuliini kirjoitti:*
Rauhaa! No nyt on itsenäisyyspäivä niin on aikaa juttutuokiolle... Tämä on kyllä nolottava juttu. Kuitenkin kirjoitan paperipussi päässäni että hävettää tunnustaa... :oops: Että olen huomannut itsessäni muutosta. Nyt näen omassa miehessäni ja muissa uskonveljissä ja kasvamattomissa uskonveljissä Jumalaa. Jumala on heidän "pää". Kirjoitin siitä jutusta muiden uskonsiskojen edessä siellä fb:ssa mutta ei kukaan naisista laita peukkutykkäyksen. Ehkä se ei ole heidän mukaan ok. :shifty:

Eikö tämä ole Herran aikaansaama työ jonka kautta aloin nähdä Jumalaa omassa miehessäni ja muissa uskonveljissä? Ajatuksia?


Toivottavasti näet Jeesuksen myös sisarissasi, eikä susia kannata silitellä.

Siunausta :hearts:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa