Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2018 21:07

*
Jukka, tarkoitan, että hän olisi purkanut pahaa oloaan meihin, siltä hän kuulosti ja käytti se nimitys meihin. Hän kertoi, että häntä on aiemmin haukuttu sillä, jota hän käytti meihin. Minusta se oli vähän outoa. Haluaisin kysyä, olisiko jossain nettisivussa veljen Yunin kertomus hänen rikkinäisestä lapsuudesta? Ehkä se voisi kans vahvistaa juttua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Syys 2018 00:33

vaisuliini kirjoitti:*
Jukka, tarkoitan, että hän olisi purkanut pahaa oloaan meihin, siltä hän kuulosti ja käytti se nimitys meihin. Hän kertoi, että häntä on aiemmin haukuttu sillä, jota hän käytti meihin. Minusta se oli vähän outoa. Haluaisin kysyä, olisiko jossain nettisivussa veljen Yunin kertomus hänen rikkinäisestä lapsuudesta? Ehkä se voisi kans vahvistaa juttua.


Yun'in puheista -Mannereuroopassa pidetyistä- on paljon tallenteita. Itse en koe tarpeelliseksi ruveta etsimään jotain hänen tai kenenkään muunkaan yksittäisiä lausumia. Meistä jokainen voi erehtyä sanoissa. Tässä on kysymys siitä onko Yun lähtenyt uusapostolien matkaan julistustyöhön. Siltä ainakin näyttää, kun hän liikkuu heidän mukanaan Euroopassa. Tämä minua huolestuttaa enkä haluaisi uskoa sitä todeksi, mutta vie varmasti aikaa ennen kuin saan hänen viimeiseltä kiertueeltaan suomeksi tulkattuja puheita. Ehkä niistä voi sitten tehdä enemmän ja luotettavimpia johtopäätöksi.

Haluan vielä muistuttaa, että on ero kuin yöllä ja päivällä kasvaa kiinalaisena lapsena ja varttua itämaisen kulttuurinsa keskellä kuin suomalaisena lapsena länsimaisen kulttuurin vaikutuspiirissä...

Palaan niihin maailman alkeisvoimiin heti kun jaksan. On ollut surua, kun minua pitkään hoitanut sairaanhoitaja sairastui vajaa kuukausi sitten agressiiviseen sisäelinsyöpään. Mitään ei ollut tehtävissä. Hänen kuolemastaan tuli minulle päivällä tieto. Näin nopeasti voi elämän lanka katketa. Mutta nyt: hyvää yötä, Jeesus myötä.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Syys 2018 06:38

Jukka kirjoitti: On ollut surua, kun minua pitkään hoitanut sairaanhoitaja sairastui vajaa kuukausi sitten agressiiviseen sisäelinsyöpään. Mitään ei ollut tehtävissä. Hänen kuolemastaan tuli minulle päivällä tieto. Näin nopeasti voi elämän lanka katketa.


Jukka, otan osaa suruusi.


Jumalan siunausta ja varjelusta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Syys 2018 10:09

pekka kirjoitti:
Jukka kirjoitti: On ollut surua, kun minua pitkään hoitanut sairaanhoitaja sairastui vajaa kuukausi sitten agressiiviseen sisäelinsyöpään. Mitään ei ollut tehtävissä. Hänen kuolemastaan tuli minulle päivällä tieto. Näin nopeasti voi elämän lanka katketa.


Jukka, otan osaa suruusi.


Jumalan siunausta ja varjelusta sinulle.


Kiitos Pekka.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2018 10:28

*
Jukka, noin 2000 luvun jälkeen, en tarkalleen muista, mikä vuosi se oli. Kai 2001 tai 2003, en kuitenkin muista. Muistan vain, että eräs uskonsisar vei minua sinne, koska olen juuri muuttanut tänne. Muistan myös veljen Yunin sisääntulon. Itse saduin olemaan lähellä, niin näin veljen Yunin vihaisen ilmeen, kun hän käveli sisään, mutta ei moikannut hymy kasvoissa, vaan käveli vaan suoraan tulkin kanssa muiden uskovien läsnäollessaan. Menin hämilleni ja mietin, kuuluuko se asiaan. :shock: :?

Osanottoni ja voimia, Jukka! :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Syys 2018 19:27

Minäkin olen ollut yhdessä hänen kokouksessaan kauan sitten. En muista siitä paljoakaan, mutta hyvä tunne minulle siitä silloin jäi. Tiedän kyllä, että ihmiset muuttuvat muuttumasta päästyään.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2018 21:42

*
Kyllä, on huomattavasti. Mutta hänen eksyminen pois totuudesta mietityttää se, onko kasvanut ulos haavasta anteeksiantamuksen kautta. Sillä haava estää ojentautumista totuuden mukaan. On vaikea uskoa, että hän on aika väkevä Jumalan Sanoissa, on eksynyt totuudesta pois. Muistetaan häntä rukouksin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Syys 2018 08:27

Luopuminen elävästä uskosta voi käydä myös niin että puheet ja kirjoitukset säilyvät Raamatun linjassa ja uskonelämä pysyy ulkoisesti ennallaan, mutta sydän muuttuu. Sydämessä ei ole rakkautta Jeesukseen. Silloin voi kirjoittaa täysin totuudellisia tekstejä, mutta ne eivät herätä Pyhää Henkeä lukijoiden sydämessä. Kun opetuslapset olivat kuunnelleet Jeesusta, he sanoivat että kuunnellessaan heidän sydämensä oli ollut palava. Näin käy nykyäänkin, kun joku ei elä itse vaan antaa Jeesuksen elää hänessä.

Tällaisia mietteitä aamun Raamatun luvun äärellä. Meillä on nyt viikonlopun taas lapsia ja koiria hoidossa. Pakataan kimpsut ja kampsut ja lähdetään laavulle heti aamusta. Metsän siimeksessä on rentouttavaa jopa tällä porukalla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Syys 2018 10:30

Aamu-Usva kirjoitti:Luopuminen elävästä uskosta voi käydä myös niin että puheet ja kirjoitukset säilyvät Raamatun linjassa ja uskonelämä pysyy ulkoisesti ennallaan, mutta sydän muuttuu. Sydämessä ei ole rakkautta Jeesukseen. Silloin voi kirjoittaa täysin totuudellisia tekstejä, mutta ne eivät herätä Pyhää Henkeä lukijoiden sydämessä. Kun opetuslapset olivat kuunnelleet Jeesusta, he sanoivat että kuunnellessaan heidän sydämensä oli ollut palava. Näin käy nykyäänkin, kun joku ei elä itse vaan antaa Jeesuksen elää hänessä.

Tällaisia mietteitä aamun Raamatun luvun äärellä. Meillä on nyt viikonlopun taas lapsia ja koiria hoidossa. Pakataan kimpsut ja kampsut ja lähdetään laavulle heti aamusta. Metsän siimeksessä on rentouttavaa jopa tällä porukalla.


Kiitos Aamu-Usva kirjoituksestasi. Ja mukavia hetkiä toivon teille sinne retkellenne metsään tuolla aika isolla laumalla, Siunausta teille kaikille.

Joudun nyt vain lyhyesti kirjoittamaan koska pian lähdemme Bergön kesänviettopaikkaamme syyspäiviä viettämään. Palaamme takaisin ensi keskiviikkona. Laitan tähän alle yhden kuvan jonka otin viime reissullamme tuolla Bergössä. Otin toki paljonkin kuvia mutta en ehdi nyt laittamaan kuin tuon yhden kuvan jossa on Nelli, Suvi keskellä ja sitten Mimmi siinä oikealla:

Image


Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja tanu » 08. Syys 2018 12:02

En tiedä mihin ketjuun olisin tämän laittanut...

Tuolta halpaa ruokaa ja muutakin. Alennukset 20-90%. Jotain oli ilmaiseksikin.
Postikulut 6,90/20kg ja nouto Postin lähimmästä pisteestä.

https://www.matsmart.fi/
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron