Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Loka 2018 15:12

*
Hei, minulla olisi kysyttävää. Kun Pyhä Henki asuu meissä. Kysyn, nostaako Hän tämän foorumin jonkun jäsenen mieleen vai se oli ihmismielen tuotosta. No jos se olisi Jumalasta, joka nosti häntä mieleeni, tarkoittaako se rukoustehtävää hänen puolesta? Minulle tuli muutama kerta mieleeni JHK toistuvasti. :roll: Siten luin ylläpidon kirjoitusta, siksi tajusin ja kysyn siitä asiasta.

Miten te osaisitte tunnistaa eron, joko se on ihmismielen tuotosta tai se on Jumalan nostama henkilö mieleen ja siksi se on rukoustehtävä hänen puolesta? Huokailin kyllä JHK:n puolesta Herran puoleen. Mutta mietityttää, miten osaisin tunnistaa eron.

JHK, jos luet tämän; vesitetty sana ihmistulkinnan kautta saattaa luopua uskosta Herraan. Älä puolusta sitä, joka saattaa luopua uskosta Herraan. Herra taisi nostaa sinua mieeeni, koska Herra rakastaa sinua ja tahtoo, että palaisit väärentämättömän Sanan äärele ja ruokkisit itseesi uskoa väärentämättömän Sanan kautta. Vain ainoastaan väärentämätön Sana vie perille pelastukseen, - ei vesitetty sana ihmistulkinnan kautta.

1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Loka 2018 15:25

Vaisuliini, tässä tapauksessa uskon hyvinkin että se oli Jumala joka sinua asian suhteen lähestyi. Rukoile, miten oikeaksi koet.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Loka 2018 18:29

*
Ok, Juha. Pyysin ja pyydän edelleen Pyhän Hengen apua siinä rukouksessa hänen puolesta. Herra tietää, mikä on hänen tilanne.

:prayer4:

........................................................................

Järjen "jumala" johtaa valheellisesti lainaamalla totuutta, joka näyttää aidolta ja totuudelta, eikä tajua, että se on ihmistulkinta oman ymmärryksen nojalla luullen järjen jumalaa Pyhäksi Hengeksi. Pyhä Henki vie joka kerta ja aina Sanaan kirkastamalla Sanaa, joka on itse Jeesus lihaan tulleena. Järjen jumala kirkastaa varhaisia kristittyjä ja heidän opetuksiaan, eikä Sanaa, joka on uskon keskeisin itse Jeesus.

Mutta eksytyksen hengen piirre on se, että nostaa vastustamaan Sanan opetuksia, eikä ole halukas ottamaan vastaan rakkautta totuuteen tutkivin mielin, onko asia näin. Eksytyksen henki on pahin juttu, koska siinä hengessä ei pysty erottamaan totuuden ja valheen väliltä, siinä hengessä tunnistaa valheen totuudeksi ja tunnistaa järjen jumalaa tulleeksi Jumalalta.

Kun palataan väärentämättömän Sanan äärelle ja rukoillaan apua parannuksen teossa ja eksytyksen hengen hylkäämisessä ja viivyttämisessä väärentämättömän Sanan äärellä, kunnes usko raitistuu ja ojentautuu. Siihen menee aikaa kunnes aistit Sanalla koetellessaan alkaa kehittyä ja harjaantua erotettavaksi totuuden ja valheen väliltä ehdolla, että otetaan jatkuvasti rakkautta totuuteen voidakseen pelastua ja sillä tavalla vältytään eksytyksen henkeä.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Loka 2018 12:33

*
Jukka, olit taas ajatuksissani. Antaisithan joku merkki itsestäsi. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Loka 2018 19:12

*
Jukasta ei ole vielä kuullut mitään. Onko hänellä kaikki hyvin?

No kotimatkalla löysin epäjumalten temppelin, se on Vantaan maaseudulla, lähellä moottoritietä. :shock: :wtf: :? Siinä on kaksi eri uskomusta, eli buddha ja toinen joku nainen. Tarkistin ja totesin, että se ei ole neitsyt Maria. En tiedä, mikä se uskomus on. Voi petollista eksytystä! :?

No minulla olisi kysyttävää. Ajattele, yhdessä Raamatun kohdassa on kaksi eri sanaa, mutta lopultakin se tarkoittaa samaa, eli juoppous ja juominki. Jos ne tarkoittaa yhtä samaa juttua, miksi Jumala kirjoitutti ne kaksi eri sanaa, vaikka lopultakin tarkoittaa samaa asiaa?!?

1Piet. 4:3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.

Minulle tuli mieleen, että juominki voi hyvin tarkoittaa esimerkiksi kahviholisti- ja teeholisti riippuvuutta. Eli kahvi ja tee hallitsee ihmistä. Paavali kirjoitti; 'Kaikki on minulle luvallista mutta kaikki ei ole hyödyksi. Kaikki on minulle luvallista, mutta minä en anna minkään hallita itseäni [1Kor. 6:12]. Jos kahvi tai tee tekee meistä riippuvaisiksi, sillä tavalla annamme hallita itseämme kahvilla tai teellä. Luulen, siksi Jumala kirjoitutti tuon sanan "juominki", jolla Jumala tarkoittaa riippuvuutta. Mielipiteitä?

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 21. Loka 2018 21:30

En ole myöskään kuullut Jukasta pitkään aikaan yhtään mitään. Rukoilen hänen puolestaan...

Niistä epäjumalankuvista. Näen niitä täällä maailmalla, jos monenlaisia. Niitä on joka puolella ja niitä ei voi välttää. Mitähän epäjumalat ja epäjumalankuvat tarkoittavatkaan raamatun mukaan? Niitä ei välttämättä tarvitse monasti kotoa kaukaakaan hakea. Pääasiahan on se, ettei niitä kumarra.
Eikö se voi olla toisille vaikka raha, uusi auto tai televisio tms?

Alkoholista tulee mieleen ensimmäisenä juoppous "älkää juopuko viinistä, koska..." Juomingista tulee ensimmäisenä mieleen ryyppyjuhlat sekä syvä humalatila.

Nämä olivat vain näin pikaisesti päähän pingonneita mielipiteitä, mutta mitähän Raamatun sana näistä oikeasti sanoo? :)

J.K. Minun on tunnustettava myös se tosiasia, että syön ja juon publikaanien ja syntisten kanssa samassa pöydässä... :angel:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juha » 22. Loka 2018 00:56

vaisuliini kirjoitti:*
Jukasta ei ole vielä kuullut mitään. Onko hänellä kaikki hyvin?


Jukkaan saanee yhteyden hänen kotisivujensa yhteystietojen kautta: http://www.jukkavirtanen.com/425948194
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Loka 2018 09:54

*
Hyvä, Juha. :thumbup: Koitan ottaa yhteys häneen.

Totta, Juhani. Joskus ei huomata, kun annetaan minkään vallita itseään huomaamatta kuten tv:n katselu tai kahvin juonti. :oops: Juominki voi tarkoittaa alkoholittoman juoman riippuvuutta, kuten kahvi ja tee, koska nautitaan juoden sitä hmm... Kahvihampaan kolotus puolesta paljastaa, ettei voi elää ilman kahvia. :D :?

No eilen Helsingissä oli kamala liikenne, niin päätin lähteä eri tielle, siis sivutielle. Oli outo ajaa sivutiellä Helsingissä, kun oli paljon rauhallisempi liikenne ja sain nähdä hevostarhaa, jokia ja metsää. :drive: Tuli haikea olo, kun näin metsää ja oli ikävä metsää. :drive: Siten Vantaan alue tuli ja Helsinki jäi taakse. Soturinki on kaunis alue. Jyrkänteen päällä on kivan näköisiä taloja ja maaseutu. Oli aurinkoinen päivä, niin oli mahtavaa nähdä, miten paksu sumu nousi pellosta ylöspäin ja tanssahti upeasti ja aurinko oli matalalla, niin tanssahtava sumu auringon edessä oli upea näky. :shock: :) Soturingissa oli rauhallisempi ajaa ja siten Länsisalmen alue on kaunis paikka, koska siellä on ihania mummonmökkejä maaseudulla. :drive: :cool:

Mutta silmiini pisti epäjumalten temppeli Länsisalmentiellä. Hyvänen aika, minä ajattelin. :o :shock: :? Löysin googleen kautta kuvan sieltä. Laitan kuvan tänne. Oikeassa ja vasemmassa on sellainen ikkuna, siinä seisoo nainen patsas. Näetkö patsaan? Mikä uskonto se on?

Image

Äsken etsin naiseen, siis patsaaseen liittyvän kuvan googleen kautta, en vielä löytänyt mistään, mutta löysin tutun logon, jota olen aiemmin nähnyt. Se on vihreä dubbha. En muista, missä olen nähnyt sen. Ehkä haaremihousujen tai hamppukankaan vaatemalliston yhteydessä, en ole varma. Googlettaessani törmäsin suomalaiseen naispappiin, joka piti puheen bubbhan temppelissä täällä Suomessa. :o :shock: :? Voi sokeaa...! :?

Se sana 'juominki' vielä mietityttää. Eikö se tarkoita jotain alkoholittoman juoman riippuvuutta? :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Mariini » 22. Loka 2018 16:02

Kyllä minä olen juhanin kanssa samoilla linjoilla, että sana juominki tarkoittaa ryyppäjäisiä, ryyppyjuhlia, pitoja, rymyjuhlia, juhlia
ja tilaisuuksia, joissa juodaan yleensä alkoholia.

Raamatusta löytyy muutamia kohtia, joissa "juominki" sanaa käytetään pitojen ja ryyppyjuhlien synonyymina.

Ester 5:4 Niin Ester vastasi: "Jos kuningas hyväksi näkee, tulkoon kuningas ja myös Haaman tänä päivänä pitoihin, jotka minä olen hänelle laittanut".
6 kysyi kuningas juominkien aikana Esteriltä: "Mitä pyydät? Se sinulle annetaan. Ja mitä haluat? Se täytetään, olkoon vaikka puoli valtakuntaa."

Tuossa Esterin kohdassa puhutaan pidoista, jotka Ester laittoin kuninkaalle ja niistä puhutaan toisessa jakeessa juominkeina.

Tässä toinen kohta, josta selviää, että juominki sanaa käytetään yhteydessä, jossa kuvataan tilannetta, jossa juovutaan.

Jer. 51:39 Kun he ovat himossansa kiihkeimmillään, teen minä heille juomingit ja juovutan heidät, että he riemastuvat ja nukkuvat ikuiseen uneen eivätkä enää heräjä, sanoo Herra.

Tässä linkki sivistyssanakirjan selitykseen juomingeista. Tuolta voi katsella muitakin sanoja.
https://www.suomisanakirja.fi/juomingit

"Kahvijuomigeista" tuskin tarvitsee olla huolissaan. Sitä ei ryypätä litratolkulla ja tulla humalaan ja käyttäydytä sitten haureellisesti ja muuten synnillisesti. :lol:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Loka 2018 16:23

*
Okei, Mariini. :) Entä kofeiini? Eikö se ole terveydelle hyväksi? Wikipedian mukaan kofeiini vaikuttaa paljon keskushermostoon. Terveys.fi:n sivuston mukaan kofeiinissa on terveyteen liittyvä haittavaikutus keskushermostoon ja kofeiini on lääkkeenomaisesti vaikuttava kemikaali, johon runsaasti käytettynä liittyy haittavaikutuksia. Runsas säännöllinen kofeiinin saanti johtaa kofeiiniriippuvuuteen, ja suuret määrät aiheuttavat kofeiinimyrkytyksen.

Tietolähteet:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01123

Jumala yleensä paljastaa synnin synniksi, mikäli se tarkoittaa synnillä terveyden haittavaikutusta. Juominki tarkoittaa riippuvuutta myös, ihan samaa, joko alkoholipitoinen tai alkoholiton, kun siinä on riippuvuusongelma. Saatan olla väärässä, mutta Jumalan tuntemisen rinnalla voin sanoa, että Jumala ei haluaisi sitä riippuvuutta kenellekään.

Hampaan kolotus puolesta paljastaa, että haittavaikutus on jo saanut aikaan.

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron