Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juha » 06. Maalis 2019 21:20

"Jumala luo uutta" ei tarkoita uusia oppeja, uusia hengenilmiöitä tai uusia käytäntöjä uuden liiton seurakuntaan.

Uuden luominen ei tarkoita uudenlaisen luomista.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juha » 10. Maalis 2019 01:55

Tietääkö joku miksi Weijo Lindroosin Jeesus-on-Herra -sivusto ei toimi?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Maalis 2019 08:00

Minulla toimii ihan normaalisti :think:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juha » 10. Maalis 2019 14:27

Tarkka osoite siis https://jeesus-on-herra.com/ (kaikille tiedoksi)

Jännä juttu että mobiiliverkon kautta toimii kun kokeilin nyt mutta ei toimi normaalin laajakaistayhteyden kautta.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Linnea » 10. Maalis 2019 14:48

Mulla toimii laajakaistan kautta ihan normaalisti.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Maalis 2019 15:07

Mun tietokoneella tuo Juhan laittama linkki ei toimi.

Tulee vaan tällainen teksti:

"Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Maalis 2019 11:54

*
Linnea kirjoitti:Vaisuliini,

1992 käännöksessä Jes. 43:
19. Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin -- ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle.

33/38 Jes 43:
18. Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
19. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Jakeen 19 alla on viite Ilm. 21:5:
Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

Kyllähän Herra meitä uudistaa jopa päivittäin (esim. Psalmi 103:5, Jes. 40:30-31, Room. 12:2, 2 Kor. 4:16, Ef. 3:16, Kol. 3:10), ja voi parantaa sairauksia ja mitä synti on rikkonut mutta ei yli sen mitä on kirjoitettu. Eikö tuossa ennemmin puhuta siitä, että Herra virvoittaa sielun ja antaa toivon? Että ei tulisi murehtia menneitä asioita vaan nähdä hengellinen ulottuvuus, joka lopulta vie todelliseen Elämään?

Jes. 65:
17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.

Raamatun kohta joka puhuu siitä mitä ”emme ole aiemmin kuulleet eikä se ole ajatuksiin astunut” löytyy 1 Kor. 2:9. Olen aina ajatellut, että siinä viitataan lähinnä aikaan tämän maailmanajan jälkeen, eli tuhatvuotiseen valtakuntaan tai uuteen Jerusalemiin. Täydentäkäähän muut, jos olen tässä hairahtunut :)

1 Kor. 2:
6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.

Jes. 64:
4. Ei ole ikiajoista kuultu, ei ole korviin tullut, ei ole silmä nähnyt muuta Jumalaa, paitsi sinut, joka senkaltaisia tekisi häntä odottavalle.


Juha kirjoitti:"Jumala luo uutta" ei tarkoita uusia oppeja, uusia hengenilmiöitä tai uusia käytäntöjä uuden liiton seurakuntaan.

Uuden luominen ei tarkoita uudenlaisen luomista.


Ok, kiitos Linnea ja Juha. No minä ehdin jo kääntyä yhden uskonveljen puoleen ja kysyin siitä samasta jutusta FB-yksityisviestillä. No tuon hänen tekstit tänne.

yksi uskonveli kirjoitti:Hebr.1:1-2 osoitetaan, että Jumalan on puhunut Poikansa Jeesuksen kautta. 1Tim.6:3-5 apostoli Paavalin sanoissa, osoittaa, että terve usko on pitäytyä Herran Jeesuksen Kristuksen sanoissa ja opetuksessa. 1Kor.4:6-7 Jumalan Sana opettaa, että tulee pysyä Kirjoituksissa (ei sen ylitse), jotta ei asetuta toisen puolelle, toista vastaan.

Jumala ei luo uutta, kumotakseen Sanansa tai muutaaksensa sen. Raamattu kokonaan on loppuun saatettu Jumalan kirjallinen ilmoitus. Profetiat ja ilmestykset ovat eriasia, ja ne tulee aina alistaa kirjoitetun Jumalan Sanan alle. Jumalan seurakunnassa on myös henkien erottamisen armolahjaa, jossa Pyhä Henki paljastaa väärän hengen ja tuomitsee sen, myöskin Jumalan Sanan mukaisuudessa.

---------------------------------
Hebr. 1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

1Tim. 6:3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

1Kor. 4:6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?

Anteeksi vaisuuteni. En mahda sille mitään. Liittyy paljolti ADHD:iin, johon en voi vaikuttaa mitään. Saa tokihan muistaa puolestani. Kiitos.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 28. Maalis 2019 13:25

Tietääkö joku löytyisikö tämä jostakin myös suomeksi käännettynä?

Alberto Rivera
How the Vatican created Islam

http://www.americanholocaust.50megs.com/The_Prophet.htm
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Maalis 2019 18:06

Profeetta Muhammad ja Islam - Vatikaanin luomus - https://www.linnunrata.org/suuri-babylo ... C_thLr7ITA
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 28. Maalis 2019 18:31

Juhani kirjoitti:Tietääkö joku löytyisikö tämä jostakin myös suomeksi käännettynä?

Alberto Rivera
How the Vatican created Islam

http://www.americanholocaust.50megs.com/The_Prophet.htm


Kiitos sulle Toni, mutta en ymmärrä.
Olen välillä avuton näissä tietokone hommissa...
Valitettavasti linnunrata.org latauksesta mulle aukesi vain jokin sarjakuva? :think2:

Tarkoitin tätä kirjoitusta suomeksi käännettynä (en mitään sarjakuvaa): Alberto Rivera
How the Vatican created Islam
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron