Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 05. Marras 2018 20:36

Vaisuliini,
mulle tuli vain nämä sanat mieleeni:

"Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". 2.Kor.12:9.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja anjou » 11. Marras 2018 20:53

Tämä nyt ei ihan liity tähän mutta askarruttaa. TV esitteli sokean yksinhuoltajanaisen jolla oli kolme keinohedelmöityksellä saatua poikaa. Kotona oli kova tohina ja tarha oli tehnyt äidistä lasu-ilmoituksia. Lapsilla ei ollut isää saatavilla. Onko teistä Raamatun mukaista saada lapsia näin. Äiti vetosi hoivaamisviettiinsä ja oli yrittämässä neljättä. Eikö Raamatussa saada lapsia vain ydinperheeseen. Tietysti eroja ja sairauksia tulee näihinkin.

Pitääkö vammaisen kohdalla joustaa jotta hän saisi kokea vanhemmuuden.Yhteiskunnan tulee tukea ja maksaa tietysti.

Pojat tarvitsevat isää.Näin isänpäivänä.
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Mariini » 11. Marras 2018 22:42

Ei tuo kyllä minusta ole oikein. Joku hoivavietti ei musta ole oikeanlainen syy saada keinohedelmöityksiä ja vammaan vetoaminen minusta
on jonkunlaista oman vammansa hyväksi käyttöä saadakseen haluamansa.

Parasta olisi kun lapsi syntyy perheeseen, jossa on isä ja äiti. Kyllä niillä lapsilla on tarve ja oikeus molempiin.
Tää on niitä juttuja, jossa aikuisten "tarpeet" ja itsekkäät halut ja oikeudet laitetaan lasten oikeuksien ja terveen kasvun edelle.
Minusta tuommoiset ei ainakaan kuulu yksinäisille naisille.
Järki puuttuu.

Mutta jos suomen laki tuommoisen sallii, niin minkäs noille voi.
Tämän ajan henki on se, että "minulla on oikeus" ja se menee kaikkien muiden oikeuksien edelle.
Olis vaikka ennemmin ottanu kissan tai koiran.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja anjou » 12. Marras 2018 00:30

Kiitos. Oli hyvä vastaus. Yhdyn tähän.
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Marras 2018 21:43

*
En haluaisi pelotella sinua tällä videolla, mutta mietityttää, kertooko Raamattu, miten Jeesuksen omalla tavalla tulla palvella?

No en onnistunut laittamaan youtube päälle, mutta voit klikata se auki.

https://www.youtube.com/watch?v=z7B0arJJ1HE
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Mariini » 22. Marras 2018 16:15

vaisuliini kirjoitti:*
En haluaisi pelotella sinua tällä videolla, mutta mietityttää, kertooko Raamattu, miten Jeesuksen omalla tavalla tulla palvella?

No en onnistunut laittamaan youtube päälle, mutta voit klikata se auki.

https://www.youtube.com/watch?v=z7B0arJJ1HE


Ei tuon videon jutut olleet Jeesukselta.
Tosi surullista touhua. Ei siellä Raamatussa ole sellaista, että jos on jotenkin väärin palvellut, niin joutuu helvettiin.
Melkoiset kuormat sälytetään uskovien niskaan, jos on jossain erehtynyt tai ei ole täydellinen uskossaan ja tekemisissään, niin
helvettiin joutuisi.
Tuommoisella vaatimuksella kukaan ei pelastuisi. Ja sitähän nämä jutut on, lakia ilman armoa.


Siunausta sulle vaisuliini. :hearts:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Marras 2018 14:09

*
Kiitos, Mariini. Mutta en voi nyt kirjoittaa mitään. Hyppään tämän asian yli ja kysyn, voisitko auttaa määrittelemään ne sanat?
Minua mietityttää neljä sanaa 'kuuliaisuus', uskonkuuliaisuus', 'kuuliaisuus uskolle' 'uskonkuuliaisuudessa kasvaminen'. Tiedän, mitä usko on, mutta olisiko usko ja kuuliaisuus yksi sama asia? Mutta tuohon videoon liittyessään yksi naisuskova toi uskonveljen lainattua pari Raamatun kohtaa, siihen päädyin itse ja nyt olen siinä "jumissa" tämän asian kanssa.

Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä. Mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, ei ole näkevä elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällään." RK

Hepr. 5:9 Kun hän oli tullut täydelliseksi, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen aikaansaaja kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaisia. RK

'Kuulaisuus uskolle' -kohta löytyi Apo 6:7. Että papit tulivat uskolle kuuliaisiksi. Samoin kuuliaisuus himoille -kohta löytyy Raamatusta [Room. 6:12]. Ymmärränkö oikein, että kun uskoo Jumalaan, muttei ole kuuliainen uskolle, ei ole näkevä elämää ja Jumalan viha pysyy hänen päällään, kuten tuolle videomiehelle kävi samoin? Eli usko ja kuuliaisuus on täysin eri asia? Kuuliaisuus määritellään tottelevaisuudeksi?

No RK-käännöksen mukaan kuuliaisuus tarkoittaa tottelevaisuutta.

Room. 6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, 33/38

Room. 6:12 Älköön siis hallitko teidän kulevaisessa ruumiissanne, niin että tottelette sen himoja. RK

Niin ymmärrän, että uskova ei ole tottelevainen Pojalle, hänen päälle Jumalan viha pysyy [Joh. 3:36]. Tuo video voi olla Jumalasta.

:think2: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 24. Marras 2018 02:57

Voisiko tämä tarkoittaako yksinkertaisesti vain sitä, että jos tottelee synnin himoja ja synti hallitsee ihmistä, niin ei ole kuuliainen Pojalle ja siksi Jumalan viha pysyy hänen päällänsä? :wtf:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Marras 2018 12:13

*
Juhani, niin. Kysyn uudelleen, tarkoittaako kuuliaisuus siis tottelevaisuutta? Se sana 'kuuliaisuus' on Raamatun yleinen käyttösana. Minun on vaikea ymmärtää se sana, mitä se tarkalleen tarkoittaa. Kysyn, eikö se sana 'kuuliaisuus' voi olla Raamatun vanhanaikainen kieli?

Tuli mieleen se juttu. Jeesus sanoi; 'joka ei ota ristiä ja seuraa Minua, se ei ole Minulle sovelias.' Tuo mies videosta palveli Herraa omalla tavalla, joka ei vastaa Herran odotukseen. Tuli myös toinen juttu mieleen, että nousee lopunajan väärät profeetat, jotka palvelevat Jeesuksen nimessä, mutta he eivät vastaa Herran odotukseen, koska he ovat väärässä hengessä palvellen Jeesuksen nimessä.

Tuo video voi olla Herralta tullut, koska Herra tahtoo opettaa tuon miehen välityksellä, että tulee palvella Hänen omalla tavalla täyttäen kaikki Hänen tahtoaan.

:think2:

Palataan vielä siihen sanaan 'kuuliaisuus'.

Tiedän itse, mitä on 'usko'. Mutta olen aina luullut 'usko' ja 'uskon kuuliaisuus' yhdeksi samaksi asiaksi, kunnes havaitsemani sanat mietityttää minua,

Esimerkiksi:

- kuuliaisuus Pojalle [Joh. 3:36]

- kuuliaisuus uskolle [Apo 6:7]

- kuuliaisuus himoille [Room. 6:12].

- kuuliaisuus opin muodolle [Room. 6:17]

- kuuliaisuus evankeliumille [Room. 10:16]

- kuuliaisuus heidän kaltaisilleen ja jokaiselle [1Kor. 16:16]

- kuuliaisuus totuudelle [Gal. 5:7]

- kuuliaisuus maallisille isännille [Ef. 6:5].

- jne...

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja roosa » 24. Marras 2018 13:38

Ainakin tuo video saa hereille ja Jumalan pelkoon. Kova bisnesmaailma ja uskovan elämä ei varmastikaan ole helppo yhdistelmä. Mulla ainakin tulee tästä mieleen, että 'kerran pelastettu' ei todellakaan ole aina pelastettu. Jatkuvastihan me syntiä tehdään, mutta pitää pyytää syntejä anteeksi, pitää tilivälit lyhyenä Jumalan kanssa ja Jumalan avulla myös tehdä parannusta synneistä. Eihän se aina helppoa ole, eikä meistä synnittömiä tulekaan tässä maailmassa kuitenkaan.

Sitten tulee mieleen, että usko ilman tekoja on kuollutta. Kyllä Jumala odottaa että se usko meistä jotenkin näkyykin, ettei vaan sanota olevamme uskossa. Ja myös tulee mieleen vertaus leivisköistä Raamatusta (Matt. 25:14-30) https://raamattu.fi/raamattu/KR38/MAT.25/Matteus-25
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa