Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Taukotupa

ViestiKirjoittaja Ylläpito » 02. Maalis 2018 10:42

Tässä ketju yleistä jutustelua ja kuulumisten vaihtoa varten. :) (vanha Juttutupa-ketju löytyy täältä: viewtopic.php?f=2&t=14)
Tämä on erillinen tiedotustili. Älä lähetä tälle tilille yksityisviestiä, lähetä sen sijaan viesti jollekin ylläpidon jäsenelle suoraan.
Ylläpito
Site Admin
 
Viestit: 62
Liittynyt: 09. Marras 2010 11:35

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Maalis 2018 14:19

Pitääkin hakea kahvikupillinen :thumbup:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Maalis 2018 14:20

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, voi katsella kahvikupin kera tai ilman:

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Maalis 2018 14:27

Ihanaa, kun jotkut nauttii tästä talvesta. Minun mielestäni voisi jo loppua ja alkaa keväisemmät lämpötilat.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Maalis 2018 21:02

Googlasin "taukotupa":

Image

No, kyllä kait tuossakin taukotuvassa ne kahvit voi keittää.

P.S.

Toivottavasti siinä on ovikin mistä mennä sisään tuohon taukotupaan. Mutta onneksi siinä on ainakin ikkuna mistä voi katsella ulos samalla kun juo sitten sitä kahvia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Maalis 2018 04:12

pekka kirjoitti:Googlasin "taukotupa":

Image

No, kyllä kait tuossakin taukotuvassa ne kahvit voi keittää.

P.S.

Toivottavasti siinä on ovikin mistä mennä sisään tuohon taukotupaan. Mutta onneksi siinä on ainakin ikkuna mistä voi katsella ulos samalla kun juo sitten sitä kahvia.


Viimeaikaisilla pakkasilla tuollainen koppi olisi merkinnyt joillekin ihmispoloille lottovoittoa. Siihen näyttää asennetun jonkin sortin lämmityskin, katolle nousevasta hormista päätellen. Ruhtinaallista. 1982-1983 olin tilanteessa, jossa asuin metsässä pienessä teltassa, joka ei vettä pitänyt. Sitten tuli kylmä ja vesisateet muuttuivat rännäksi, teltta romahti ja olin lähellä paleltumiskuolemaa...ehkä joskus kerron tuosta lisää, mutta vallan hyvältä taukotuvalta tuo hökkeli silmissäni näyttää.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Maalis 2018 09:56

*
Onnea Aamu-Usva, uuden osion johdosta! :)

Asunnon ja kalusteiden sisustaminen paljastaa, millainen ja kuka ihminen itse on. Tiedäthän sen jutun? :)

Minä sisustin tuolla tavalla niinkuin hylätty tehdas olisi löytöasuntoni. Minä joskus ajat sitten selaisin
kuvia netissä ja yksi kuva pisti silmiini. Että vaaleanpunainen keittiö. Se kertoo, kuka ja millainen emäntä on.
En ikinä maalaisi asuntoani vaaleanpunaiseksi. Makuasia. :)

Jukka, tsekkaa fb:n messengeriä. No hyvää rupattelutuokion jatkoa tänne osioon!

Minä menen tästä kamupiirin pariin. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Maalis 2018 10:12

Minä rakastan sisustaa antiikkisella tyylillä, vaikka ei meillä mitään aitoa antiikkia ole. Vanhan näköistä vain. Haluan kaiken ostaa käytettynä paitsi sängyt ja patjat.

Olen iloinen kun kalusteisiin liittyy muistoja siitä keneltä ne on saatu. :hearts: Melkein kaikki meillä onkin jostain saatua. Eli tyyli on jokseenkin sekalainen.

En minä mikään sisustusihme ole. En pidä esineistä, joilla ei ole käyttöä eli jotka ovat vain kauniita. Sillä tavalla olen funktionalisti.

Tärkeää omassa kodissa on puhtaus ja järjestys.

Minusta on mielenkiintoista nähdä ihmisten koteja. Toisten kodeissa ne hyödyttömätkin esineet voivat olla ihania.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Maalis 2018 10:25

No joo, minäkin tulin pistäytymään tänne taukotupaan ja näkyy täällä käyneen jo muitakin tänään. Kiitos vaan, oli mukava lukea jättämiänne viestejä!

Muuten, tämä taukotupa sijaitsee Hartolassa nelostien (E75) varressa:

Image

Kun olette tauon tarpeessa ja kahvikupposenkin haluatte juoda ja satutte vielä olemaan Hartolassa niin käykää ihmeessä pistäytymässä tuossa taukotuvassa ja huilikaa siellä tovi niin jaksatte taas jatkaa matkaa.

Niin ja nyt minäkin jatkan ”matkaa” mutta ehkä palaan vielä tänään tänne taukotupaan uudestaan. Jos ei muuta niin lukemaan jättämiänne viestejä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja anjou » 03. Maalis 2018 14:12

Aamu-Usva kertoi, että on kiva kun vanhoihin esineisiin liittyy tarinoita. Meillä on olohuoneessa ikivanha "mummin. nojatuoli", missä pidän sylissäni suloista tyttäreni tyttövauvaa. Samassa tuolissa oma mummini piti minua ja omia lapsiani sylissä. Luki lastenraamattua ja satuja ja lauloi. Tuoli voisi kertoa paljon.
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron